Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Det er et vakkert fremtidsbilde. Et kvakkende område av glade snilespisere. :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (28 minutter siden):

Det er et vakkert fremtidsbilde. Et kvakkende område av glade snilespisere. :) 

Å usj :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (7 timer siden):

Hva med å bygge opp groplassene med lecablokker da? Kan sneglene fly? Tror ikke det. :klo: 

Du vil ikke tro hvor de kommer seg frem altså, det jeg har hatt mest hell med er krukker på feks metallkrakker eller metallbord, men selv der er det absolutt sjanse for at noen kommer seg opp. Det rareste jeg har sett er når jeg i en periode pleide å ha med meg en håndfull mandler ut som jeg la oppå en lanterne i metall, med et sånt langt spyd under, sikkert 120 lang, minst, for at meisene skulle få. En gang hadde en svær brunsnegle kommet seg helt opp og lå og smattet på den siste mandelen! 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Du vil ikke tro hvor de kommer seg frem altså, det jeg har hatt mest hell med er krukker på feks metallkrakker eller metallbord, men selv der er det absolutt sjanse for at noen kommer seg opp. Det rareste jeg har sett er når jeg i en periode pleide å ha med meg en håndfull mandler ut som jeg la oppå en lanterne i metall, med et sånt langt spyd under, sikkert 120 lang, minst, for at meisene skulle få. En gang hadde en svær brunsnegle kommet seg helt opp og lå og smattet på den siste mandelen! 🤯

Ødelegger gleden med å holde på i hagen når de er i bøttevis overalt. Usj og æsj! Har lest så mange ganger i avisa om dem som koker dem, legger dem i øl, i salt og bare gudene vet hva. Kan ikke se for meg at jeg skulle gå med pølseklype og plukke opp de ekle slimete sneglene :dåne:  

Rumle skrev (1 time siden):

Og god helg i tråden :blomst2:

God helg rumlemor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da dere var barn. Hadde dere plikter å gjøre hjemme? Kom over en tråd og synes det var veldig mange plikter for små barn. Jeg hadde selv ingen plikter. Jeg gjorde leksene mine og det var det. Drev med idrett, så var alltid trening, stevner eller bare ute og lekte. Husker jeg hadde en gutt i klassen som måtte vaske familiens klær som 10 åring. Jeg var venninne med søsteren, så syntes det var så rart at han måtte vaske alles klær. En annen venninne måtte som 16 åring vaske huset hver fredag fra loft til kjeller. Ellers kan jeg ikke erindre at noen andre hadde plikter :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :regn:

Var en tur på butikken. Er tom for kopipapir. Har ikke kjøpt siden jeg sist var student, så reagerte litt på prisen. 89 kr skulle de ha på nærbutikken for en pakke. Tror jeg fikk 4 pakker for 100 kr i 2019. Lot være å kjøpe der. Tenkte jeg skulle se på rema hva de tar i pris først. Synes alt har steget så i pris, og nå skal bæreposene øke igjen. Får se om jeg finner noen gode bærenett å bruke i stedet for poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen spist. Ble sånne her med pommes frites og remulade. Nydelig! Beste av sorten jeg har spist :spise: 3D-Sprobakt-Torsk-2-768x543.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig god ut den fisken. :spise: Nei, jeg hadde ingen plikter som ungt barn, men etter hvert ble det litt oppvask av og til og trappevask etter mye mas og en treg Hoppe som heller ville noe annet. Ingen ukelønn heller. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (16 timer siden):

Ser veldig god ut den fisken. :spise: Nei, jeg hadde ingen plikter som ungt barn, men etter hvert ble det litt oppvask av og til og trappevask etter mye mas og en treg Hoppe som heller ville noe annet. Ingen ukelønn heller. :klo: 

Den er supergod :spise: Jeg gikk på butikken og slikt for besteforeldrene mine om jeg ble spurt, men fikk ofte da 5 kroner eller noe, så jeg fikk kjøpe meg godterier :arwen:Tenk så mye man fikk for 5 kr før i tiden. Vet ikke om man får noe som helst i dag for den summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen forresten. Er ikke min dag i dag, får vi si. Senga mi har gitt meg en real omgang juling. Verker overalt. Synes den senga begynner å bli slik den var før jeg byttet ut hovedmadrassene. Får se om jeg bytter dem ut igjen eller kjøper ny :S

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha uffet meg en stund, så dro jeg avsted på en butikk litt avsted. Fikk handlet litt også. Blir kyllingfiletbiter, tacolefse, salatpose og hjemmelaget dressing til middag i dag. I morgen blir det vårruller tror jeg :nikke:

Stusset håret mitt her om dagen. Klippet det selv. Skulle for noen uker siden til frisøren, men som nevnt tidligere fikk jeg ikke klippet meg der, så siden vi nærmer oss 17 mai osv, så fant jeg ut jeg skulle stusse det. Får holde fram til jul :nikke: Synes det ble ganske så pent om jeg skal si det selv :ler: Jeg har så kort hår nå ( er ikke kort, bare kort i forhold til hva jeg normalt har pleid å ha) at er ikke så lett å klippe selv lenger. Fant en video på youtuben, så klippet det litt annerledes enn jeg pleier når det er langt, men ble fint. Er fornøyd.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sluttet helt å gå til frisøren nå?

Veldig irriterende med seng som ikke kjennes riktig :sukk:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (23 minutter siden):

Har du sluttet helt å gå til frisøren nå?

Veldig irriterende med seng som ikke kjennes riktig :sukk:

Nei. Hender jeg får innfall om jeg er i nærheten av slike drop in- frisører. Da våger jeg meg inn. Om jeg må ha time osv, så er det bare å glemme :ler: Blir bare til å avlyse. Er så redd for å gå til frisøren :fnise: Klipper håret mitt stort sett selv. 

Ja. Noe er ikke som det skal være. Kjøpte nye hovedmadrassene i 20. Skulle tro de skulle vare lenger, men kjøpte senga i 2014, så var vel bare noen år de gamle hovedmadrassene var gode før de også ble dårlige. Hvor lenge skal madrasser vare?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Nei. Hender jeg får innfall om jeg er i nærheten av slike drop in- frisører. Da våger jeg meg inn. Om jeg må ha time osv, så er det bare å glemme :ler: Blir bare til å avlyse. Er så redd for å gå til frisøren :fnise: Klipper håret mitt stort sett selv. 

Ja. Noe er ikke som det skal være. Kjøpte nye hovedmadrassene i 20. Skulle tro de skulle vare lenger, men kjøpte senga i 2014, så var vel bare noen år de gamle hovedmadrassene var gode før de også ble dårlige. Hvor lenge skal madrasser vare?

Jeg vet ikke, men det må nå være lenger enn det? Utrolig kjedelig! Å ligge godt er så viktig og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min seng ble kjøpt i år to tusen og fordi den de siste årene ikke helt har vært seg selv som den en gang var, så ble det en ny overmadrass og det var vidunderlig himmelsk hotellaktig...men hvor lenge den varer vet jeg ikke. Jeg tar det litt etter litt og til sist må jeg nok kjøpe en helt ny stormadrass og en ny overmadrass igjen, men det blir noen år til ennå. En blir så vant til den gamle at først når en får en helt ny en, forstår en at man har vært litt på avveie. Akkurat som med briller. Jeg har tenkt meg sånne både kort og langt-briller når høsten har blitt sen oktober-ish.  👓 Det er planen.

Skulle ha vært hos frisøren også, men får ikke bestemt meg. :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:regn: :danse2:Hurra! Var veldig varmt da jeg la meg i går. Uffet meg over varme dagene som er meldt. Våknet av at det regnet på vinduene mine. Regn :nigo: Hurra! Rett opp av senga. En liten regndans på soveromsgulvet. Storfornøyd. Beste været er når det blir regn en dag det er meldt veldig varme :fnise: :regn: :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (15 timer siden):

Jeg vet ikke, men det må nå være lenger enn det? Utrolig kjedelig! Å ligge godt er så viktig og

Ja. Min kropp merker det med en gang, når madrassene ikke er så gode som de en gang var, men synes 5 år var lite i varighet.

Hoppetaujenta skrev (14 timer siden):

Min seng ble kjøpt i år to tusen og fordi den de siste årene ikke helt har vært seg selv som den en gang var, så ble det en ny overmadrass og det var vidunderlig himmelsk hotellaktig...men hvor lenge den varer vet jeg ikke. Jeg tar det litt etter litt og til sist må jeg nok kjøpe en helt ny stormadrass og en ny overmadrass igjen, men det blir noen år til ennå. En blir så vant til den gamle at først når en får en helt ny en, forstår en at man har vært litt på avveie. Akkurat som med briller. Jeg har tenkt meg sånne både kort og langt-briller når høsten har blitt sen oktober-ish.  👓 Det er planen.

Skulle ha vært hos frisøren også, men får ikke bestemt meg. :ninja: 

Jeg har kjøpt to nye tykke overmadrasser som jeg la oppå de gamle, så har 4 overmadrasser oppå hovedmadrassen. Blir litt som prinsessen på erten her, men de to siste overmadrassene er veldig gode. Jeg har lyst på en jensen- seng, da jeg har liggi på ei slik noen uker for noen år siden, men den kostet 50 tusen :dåne: Jeg kan ikke betale slike summer for en seng. Især ikke om dens madrass må byttes ut etter 5 år :risterpåhodet: som alle andre jeg har hatt. Håper senga di holder noen år til. Man blir vant til det man har ja. Var ikke før jeg lå i den jensen- senga, jeg skjønte hvor dårlig den jeg hadde hjemme var. Var så vant til å våkne opp mørbanket blitt 😕 Kjøpte nye madrasser til den jeg hadde hjemme og alt har vært bra frem til siste tiden. Har hatt et par morgener som ikke har vært så gode.

Briller er viktigere. Det bytter jeg ut annenhvert år. Merker nå at jeg nok må ha lesebriller i tillegg til vanlige briller, så det får bli når jeg snart skal skifte ut de som er på nesa. Antar jeg er i en alder hvor synet forander seg veldig, så vil tro det blir en del bytte av den grunn. Er det progressive du skal skaffe deg?

Kan du klippe deg selv? Anbefales :nikke:  Da får man det som man vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (35 minutter siden):

Er det progressive du skal skaffe deg?

Kan du klippe deg selv? Anbefales :nikke:  Da får man det som man vil ha det.

Ja, det er det, men har ikke hatt det før, så jeg lurer også på om jeg må ha et par til hobbyer, korssting og "perling", som er nokså smått. / Ja, ennå har jeg langt hår som kan klippes tupper av selv, men jeg vurderer en pannelugg...det blir umulig alene syns jeg, selv om det ligger hazardiøse snutter på youtube. Kortere blir det og pannelugg også for så vidt, men det blir ikke pent. Morn-morn til deg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...