Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Gjest SVK
1 hour ago, Sola de said:

Akkurat sånn er det her. Har i tillegg en vegg som er kun vindu og blir fort drivhusvarmt her.

Bodde du der under tropesommeren i 2018 også? Jeg bodde i øverste etasje med store vinduer tropesommeren 2018 og husker fortsatt med gru hvor vanskelig det var å få sove den sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SVK skrev (6 minutter siden):

Bodde du der under tropesommeren i 2018 også? Jeg bodde i øverste etasje med store vinduer tropesommeren 2018 og husker fortsatt med gru hvor vanskelig det var å få sove den sommeren. 

Ja, da bodde jeg i andre leiligheten her. Ikke mulighet for gjennomtrekk der inne :dåne:var jævlig. Jobbet mye overtid den sommeren. Vi hadde vifter overalt. Var såååå varmt. Synes 2019 sommeren var varm også. Hvertfall der jeg var. Reiste fra tropevarme her til samme temperaturen der jeg dro på ferie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har spådomsmennene sagt om sommeren i år da? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Hva har spådomsmennene sagt om sommeren i år da? 

Aner ikke. Jeg for min del håper den regner vekk :ninja: Heller det enn sol. Blir så ukomfortabel i varmen, så snart det går over 20 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen i dag ble 2 rundstykker med fenalår, trønderfår, taffelost og brunost. Iste til :spise: Får heller lage ordentlig middag i morgen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :sol:

Har fått skiftet på seng, lagt på plass noen klær som lå på en stol, vasket mugg og nå føler jeg meg ferdig med hvertfall morgenens oppgaver.

Årsaken til mugg, er ikke noe jeg gjør galt. I følge noen jeg pratet med har ikke fasaden blitt gjort noe med her, så lenge jeg har levd. Er muggete over hele denne etasjen. Leiligheten på motsatt ende av hvor jeg bor, har vært pusset opp to ganger og totalrenovert  en gang siden jeg flyttet inn her. Problemet oppstår igjen, igjen og igjen. Hjelper ikke å gjøre noe innvendig når ingenting blir gjort utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble skyldig på skatten. Skjønner ikke helt hvordan det kunne skje :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er middagen spist. Løvstek, posesalat, pommes frites og hjemmelaget dressing :spise:  

Leser Kjetil Knutsen har skrevet ny kontrakt med superlaget mitt også :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaatsjo!!!!

Aaaaaaaaatsjoooo!

Aaaaaaaaaaaaaaatsjooooooo!

Sånn er dagen i dag.

Pollenhelvetet har startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner katter og hunder i dag. Besøket mitt fikk paraplyen min, så jeg ble selv gjennomvåt. Må få tak i nye paraplyer. Før i tiden hadde jeg bodyshop- paraply. De holdt en stund. De jeg kjøper på dagligvarebutikkene blir ødelagt i første vindkast.

Hvor kjøper dere paraplyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ikle meg full regndrakt og ut med søppelet. Det er så intenst regnet, så blir gjennomvåt på få strakser. Det må jeg si. For noen år siden fikk jeg et par Viking Gyda gummistøvler og de er virkelig god kvalitet på :nikke:  Før jeg fikk disse måtte jeg hver høst kjøpe nye støvler, da de fra høsten før var ødelagte blitt. Disse fra Viking :rodmer: Anbefales :nikke:  

Vurderer å bestille meg en ny oljehyre- regnbukse. Ser min er begynt å bli litt slitt oppe. Den jeg har kjøpte jeg i 2016 tror jeg. Jeg har bukseseler på min, så er vel sikkert de som har gnisset i materialet. Jeg har regnbukser, som fulgte med da jeg kjøpte noen av regnjakkene mine, men disse er så laaaange i beina. Jeg er høy, så burde ikke være nødvendig å brette kant 3 ganger :risterpåhodet: Har lest kommentarer på regntøyet og folk klager over det ikke er samsvar på størrelse, lengde osv.

Regnjakker trenger jeg ikke. Har flere i hver størrelse jeg har vært i fra jeg var på mitt største av, så bruker alle om en annen. Har en utslitt rosa gammel regnjakke. Den holder ingen tørr i regnvær lenger, men den er kjempefin å gå tur i når det blåser ute. Blir ikke klam i den, da den er stor, og holder vinden ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og halvsover i sofaen mens jeg venter på at Life below zero skal begynne på BBC Nordic :gjesp: Satt og tegnet, men måtte legge fra meg penna, da jeg har tegnet streker i søvne som ikke skulle være del av tegningen :ler: Skulle begynt litt tidligere på kvelden det programmet, så ville vært lettere å holde seg våken :gjesp:

Nå begynner det!

Kunne godt tenkt meg å bo et sted hvor ingen kunne tru at nokon kunne bu eller hvordan det skrives på nynorsk :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :regn: Virker som været fortsetter der det slapp i går.

Drømte at jeg skulle vanne blomster. Stedet var hvor jeg bodde som ungdom, så foregikk sikkert i den tiden drømmen :vetikke: Jeg var verdensmester i å drukne fine plantene til muttern. Tror ikke denne vanningen var noe unntak :ler:

Var stått opp. Skulle fjerne noe sengetøy jeg har lagt i sofaen. Plutselig kom en slik madrasstrammer man har under madrassen sprettende opp og traff meg i en finger. Begynte å blø. Skjønte ingenting. Visste ikke at den var der. Gjorde vondt. Må ha hengt fast i lakenet eller noe.

Nå blir det snart frokost. Brødskive med stryhns leverpostei og majones :spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres godt ut og jeg skal finne meg frokost straks jeg også. Dansk og litt grov leverpostei her, med sur agurk på. 
Majones blir aldri gammel i mitt kjøleskap, for det er så kjempegodt alltid. :hjerte: :) 

Jeg bruker en stor regnponcho med hette selv og under der har jeg "løse regnbukseben" som festes i belte i livet 
og det går jeg jo med uansett, så akkurat dem er jeg fornøyd med.  

God torsdag til Sola vår. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Høres godt ut og jeg skal finne meg frokost straks jeg også. Dansk og litt grov leverpostei her, med sur agurk på. 
Majones blir aldri gammel i mitt kjøleskap, for det er så kjempegodt alltid. :hjerte: :) 

Jeg bruker en stor regnponcho med hette selv og under der har jeg "løse regnbukseben" som festes i belte i livet 
og det går jeg jo med uansett, så akkurat dem er jeg fornøyd med.  

God torsdag til Sola vår. :D 

Sylteagurk liker jeg også på. Har et åpnet glass i kjøleskapet. Hvor lenge holder de seg når det er åpnet? Tror det har stått der minst et halvt år.

Regnponcho! Det fikk jeg lyst på!

God torsdag til deg og :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

.

Endret av Sola de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sola de skrev (30 minutter siden):

Sylteagurk liker jeg også på. Har et åpnet glass i kjøleskapet. Hvor lenge holder de seg når det er åpnet? Tror det har stått der minst et halvt år.

Regnponcho! Det fikk jeg lyst på!

God torsdag til deg og :)

De holder lenge, men...kanskje det er på tide å kjøpe et nytt glass? Det er VÅR!  :nikke: 
Jeg kjøper også den sylteagurkmix`en; får spredd det bedre over hele skiva da. 

Poncho anbefales. 👍

Sola de skrev (26 minutter siden):

.

Oijsann? Hemmelig melding som måtte konfiskeres i tilfelle spioner i tråden? :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

De holder lenge, men...kanskje det er på tide å kjøpe et nytt glass? Det er VÅR!  :nikke: 
Jeg kjøper også den sylteagurkmix`en; får spredd det bedre over hele skiva da. 

Poncho anbefales. 👍

Oijsann? Hemmelig melding som måtte konfiskeres i tilfelle spioner i tråden? :lur: 

Skrev bare litt beskrivende om behandling i dag.fikk en følelse av at det kunne være gjenkjennelig,  så slettet det.

Sylteagurkmix.. det har jeg ikke prøvd. må sjekke det ut.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er min favoritt, selv om det finnes flere og de er sikkert ok alle sammen. :spise: 
           large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (20 timer siden):

Denne er min favoritt, selv om det finnes flere og de er sikkert ok alle sammen. :spise: 
           large.jpg

Den der tror jeg at jeg min mor spiser :klo: Mener det er det jeg har sett den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...