Sola de Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #701 Del Skrevet 2. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (14 timer siden): Høres ut til at du har styr på sakene og julen blir trivelig tvers igjennom. Jeg skal kjøpe en pen liten glassvase til snittbuketter, for den jeg har nå krever omtrent åtte små ferdigkjøpebuketter for å bli "full"...og det blir dyrt i lengden. Ja, er lett for at vasene blir for store i forhold til bukettene man kjøper. Den gamle bryllupsgave- vasen til foreldrene mine er akkurat passelig til en bukett, så perfekt. Den er i gjennomsiktig farget glass med noe gulldekor på. Veldig pen i seg selv. Er en fin ting å ha blomster på bordet Rumle skrev (12 timer siden): Det er så fint med mye grønt i julen 🎄 Er nydelig ♥️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. desember 2022 #702 Del Skrevet 2. desember 2022 I dag leker jeg Sola, vasker og rydder og fikser og holder på Men, nå er det pepperkakepause Hva gjør du på i dag? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #703 Del Skrevet 2. desember 2022 Rumle skrev (2 minutter siden): I dag leker jeg Sola, vasker og rydder og fikser og holder på Men, nå er det pepperkakepause Hva gjør du på i dag? Ingenting Hentet noen pakker i dag tidlig, bortsett fra det har jeg bare shoppet litt mer julepynt til meg selv Skulle vært like flittig som den smileyen der Når pleier du å pynte til jul? Her varierer det veldig. Noen ganger er jeg heldig om det blir pyntet til julaften, andre ganger kan det være ferdig pyntet til slutten av november. I år, blir det vel om en uke eller to håper jeg Hvilke pepperkaker liker du best? Synes Berthas sirupsnipper er best av dem i salg i år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. desember 2022 #704 Del Skrevet 2. desember 2022 (endret) Sola de skrev (7 minutter siden): Ingenting Hentet noen pakker i dag tidlig, bortsett fra det har jeg bare shoppet litt mer julepynt til meg selv Skulle vært like flittig som den smileyen der Når pleier du å pynte til jul? Her varierer det veldig. Noen ganger er jeg heldig om det blir pyntet til julaften, andre ganger kan det være ferdig pyntet til slutten av november. I år, blir det vel om en uke eller to håper jeg Hvilke pepperkaker liker du best? Synes Berthas sirupsnipper er best av dem i salg i år. Det må være første gang i historien at jeg har fått gjort mer enn deg! Pleier å pynte ganske tidlig når jeg gjør det, mrn skal ikke pynte noe videre i år, så her blir det bare litt juleblomster, masse julefrukt, pluss litt småting. Har bare blitt sånn de siste årene Pynter du mye? Jeg pleide å pynte masse før i tiden Jeg liker aller best noen små pakker med ekstra tynne, runde pepperkaker med små mandelbiter i, som jeg kjøper hos ikea Men akkurat nå spiser jeg pepperkakehjerter, også fra ikea, de smaker utmerket, de er i en metallboks 🙂 Likte ellers veldig godt de i avlang metallboks fra Sæthre, ekstra pluss for at boksen var så fin! Men, ser de har sluttet med de i år, de solgte visst ikke godt nok. Sirupssnipper har jeg ikke smakt på mange år, hva er egentlig forskjellen på de og vanlige pepperkaker? Endret 2. desember 2022 av Rumle 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. desember 2022 #705 Del Skrevet 2. desember 2022 Har du smakt de nye peppernøttene fra Berthas som er dyppet i sjokolade? De var ganske gode 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #706 Del Skrevet 2. desember 2022 Rumle skrev (1 minutt siden): Det må være første gang i historien at jeg har fått gjort mer enn deg! Pleier å pynte ganske tidlig når jeg gjør det, mrn skal ikke pynte noe videre i år, så her blir det bare litt juleblomster masse julefrukt pluss litt småting. Har bare blitt sånn de siste årene Pynter du mye? Jeg pleide å pynte masse før i tiden Jeg liker aller best noen små pakker med ekstra tynne, runde pepperkaker med små mandelbiter i, som jeg kjøper hos ikea Men akkurat nå spiser jeg pepperkakehjerter, også fra ikea, de smaker utmerket 🙂 Likte ellers veldig godt de i avlang metallboks fra Sæthre, men ser de har sluttet med de i år, de solgte visst ikke godt nok. Sirupssnipper har jeg ikke smakt på mange år, hva er egentlig forskjellen på de og vanlige pepperkaker? Jeg synes du får gjort masse! Du har hage og hus å holde styr på Jeg er nok ikke rette til å vite forskjellen. Jeg spiser svært lite pepperkaker. Synes bare sirupssnippene smaker bedre Pepperkakedeigen til ikea er god Skal muligens en tur på ikea før jul, så da skal jeg se etter dem med mandler. Tror jeg har smakt dem før Det har variert veldig. I fjor, ble det kun juletreet og en dørkrans. I år. Jeg har fått opp den dørkransen. Har en adventstake oppe, men har ikke satt lys i den enda Det blir forresten grønne lys i. Har både lilla og røde lys liggende, men i år blir det en grønn jul her i huset Venter noen duker i posten, så tenkte å legge dem på. Ellers blir det juletreet og kanskje noen nisser her og der. Blir kun satt opp ting som er lett tilgjengelig. Ting som ligger i esker oppå skap, og i boden skal få lov til å bli værende der. Juleblomster er bare såååååååååå pent. Tåler du duften av alle sammen? Julerosen er i full blomst på balkongen. Rett og slett nydelig! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #707 Del Skrevet 2. desember 2022 Rumle skrev (5 minutter siden): Har du smakt de nye peppernøttene fra Berthas som er dyppet i sjokolade? De var ganske gode Peppernøtter? Det pleier jeg å like! Har ikke smakt det. Skal se etter dem i morgen! Pleier du å bake til jul? Jeg har lyst til å prøve meg på Sarah Bernard. Men skal i alle fall lage risboller Kjøper smulteringer når vi kommer nærmere jul. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. desember 2022 #708 Del Skrevet 2. desember 2022 Sola de skrev (4 minutter siden): Jeg synes du får gjort masse! Du har hage og hus å holde styr på Jeg er nok ikke rette til å vite forskjellen. Jeg spiser svært lite pepperkaker. Synes bare sirupssnippene smaker bedre Pepperkakedeigen til ikea er god Skal muligens en tur på ikea før jul, så da skal jeg se etter dem med mandler. Tror jeg har smakt dem før Det har variert veldig. I fjor, ble det kun juletreet og en dørkrans. I år. Jeg har fått opp den dørkransen. Har en adventstake oppe, men har ikke satt lys i den enda Det blir forresten grønne lys i. Har både lilla og røde lys liggende, men i år blir det en grønn jul her i huset Venter noen duker i posten, så tenkte å legge dem på. Ellers blir det juletreet og kanskje noen nisser her og der. Blir kun satt opp ting som er lett tilgjengelig. Ting som ligger i esker oppå skap, og i boden skal få lov til å bli værende der. Juleblomster er bare såååååååååå pent. Tåler du duften av alle sammen? Julerosen er i full blomst på balkongen. Rett og slett nydelig! Ja, gjør det! Kafferep heter de, oransje papireske, koster 15 kroner. Du får det sikkert veldig fint, grønt er vakkert til jul Nei, jeg tåler ingen juleblomstduft. Har mest amaryllis, Tulipaner og av og til julestjerne. Ikke mye lukt av de heldigvis 😊 Hva med deg, tåler du det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. desember 2022 #709 Del Skrevet 2. desember 2022 Sola de skrev (7 minutter siden): Peppernøtter? Det pleier jeg å like! Har ikke smakt det. Skal se etter dem i morgen! Pleier du å bake til jul? Jeg har lyst til å prøve meg på Sarah Bernard. Men skal i alle fall lage risboller Kjøper smulteringer når vi kommer nærmere jul. Pleier å bake litt, skal bake noen italienske mandelkjeks jeg er veldig glad i, ellers har Dixon fristet meg til å prøve hjemmelaget Bounty. Lurer på å lage Shortbread også Blir kanskje en enkel kake og, ostekake kanskje. Sarah Bernard er nydelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. desember 2022 #710 Del Skrevet 2. desember 2022 Skal du ha hele familien hos deg på julaften? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #711 Del Skrevet 2. desember 2022 Rumle skrev (1 minutt siden): Ja, gjør det! Kafferep heter de, oransje papireske, koster 15 kroner. Du får det sikkert veldig fint, grønt er vakkert til jul Nei, jeg tåler ingen juleblomstduft. Har mest amaryllis, Tulipaner og av og til julestjerne. Ikke mye lukt av de heldigvis 😊 Hva med deg, tåler du det? Skal se etter dem! Det er det Skal ha det sammen med rødt og trefarger. Har pleid å ha julestjerne, men mine sine tåler ikke duften fra den, så blir vel ingen i år. Får klager på julerosen på balkongen, men tenker at den står ute, så den må de bare finne seg i. Eneste jeg har reagert på er svibel. Det blir for duftende for min del. Rumle skrev (1 minutt siden): Pleier å bake litt, skal bake noen italienske mandelkjeks jeg er veldig glad i, ellers har Dixon fristet meg til å prøve hjemmelaget Bounty. Lurer på å lage Shortbread også Blir kanskje en enkel kake og, ostekake kanskje. Sarah Bernard er nydelig! Har du oppskrift på mandelkjeksene? Hva er shortbread? Den er nydelig. Hadde ikke smakt det før, jeg fant på butikken. Har spist to hele pakninger med slike Farlig god.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #712 Del Skrevet 2. desember 2022 Rumle skrev (Akkurat nå): Skal du ha hele familien hos deg på julaften? Ja, pleier det. Eller bare mine aller nærmeste. De andre feirer der de bor. Hvordan blir julaften hos deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. desember 2022 #713 Del Skrevet 2. desember 2022 (endret) Sola de skrev (7 minutter siden): Skal se etter dem! Det er det Skal ha det sammen med rødt og trefarger. Har pleid å ha julestjerne, men mine sine tåler ikke duften fra den, så blir vel ingen i år. Får klager på julerosen på balkongen, men tenker at den står ute, så den må de bare finne seg i. Eneste jeg har reagert på er svibel. Det blir for duftende for min del. Har du oppskrift på mandelkjeksene? Hva er shortbread? Den er nydelig. Hadde ikke smakt det før, jeg fant på butikken. Har spist to hele pakninger med slike Farlig god.. Er det virkelig duft fra julestjerne? Hmm trodde den var helt luktfri jeg Vel, jeg reagerer i alle fall ikke på den heldigvis 😊 Svibel er helt forferdelig for min nese, desverre for de er jo så fine 😍 Shortbread er en litt mektig, engelsk kjeks med mye smør. Veldig gode Har aldri bakt de selv før da Ja, den kan du få! https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2016/nov/08/pasticcini-recipe-italian-almond-biscuits-cookies-rachel-roddy-kitchen-in-rome Mitt personlige tips er å steke de enda mer forsiktig enn det står her, da blir de saftige og gode, smaker helt nydelig Endret 2. desember 2022 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. desember 2022 #714 Del Skrevet 2. desember 2022 Skal prøve sånn glasur og strø i år, synes de er så søte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #715 Del Skrevet 2. desember 2022 Rumle skrev (5 minutter siden): Er det virkelig duft fra julestjerne? Hmm trodde den var helt luktfri jeg Vel, jeg reagerer i alle fall ikke på den heldigvis 😊 Svibel er helt forferdelig for min nese, desverre for de er jo så fine 😍 Shortbread er en litt mektig, engelsk kjeks med mye smør. Veldig gode Har aldri bakt de selv før da Ja, den kan du få! https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2016/nov/08/pasticcini-recipe-italian-almond-biscuits-cookies-rachel-roddy-kitchen-in-rome Mitt personlige tips er å steke de enda mer forsiktig enn det står her, da blir de saftige og gode, smaker helt nydelig Jeg kjenner ingen duft, men er nok lett å legge skylden på julestjernen, for å finne en grunn til nysing.. Den er alt for intens! Veldig fine. Skal forsøke meg på dem. Tusen takk Rumle skrev (2 minutter siden): Skal prøve sånn glasur og strø i år, synes de er så søte Nydelige! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. desember 2022 #716 Del Skrevet 2. desember 2022 Sola de skrev (13 minutter siden): Ja, pleier det. Eller bare mine aller nærmeste. De andre feirer der de bor. Hvordan blir julaften hos deg? Det blir sikkert fint Jeg feirer med min far, som jeg pleier. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #717 Del Skrevet 2. desember 2022 Rumle skrev (Akkurat nå): Det blir sikkert fint Jeg feirer med min far, som jeg pleier. Det blir fint 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #718 Del Skrevet 2. desember 2022 Hentet pakke med blant annet et par sko i De var bare vonde på. Må prøve dem igjen i morgen. Ene skoen var ålreit, men på andre foten, så gnagde den veldig på tærne og virket bare veldig trang og ubehagelig. Har visst bestilt en pyntegjenstand et annet sted.. Ganske sikker på den kun var lagt i handlekurven for å se om en rabattkode virket, så glemte jeg å fjerne den 😕 Gikk vel litt for fort i svingene der. Får gi den til muttern. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #719 Del Skrevet 3. desember 2022 Har fått shinet opp litt og kastet enda mer. Jeg visste den var der, men har ignorert den En kurv full av nisser i porselen. Vi hadde stort hus da jeg vokste opp, så en nisse her, og en nisse der, så ikke så voldsomt ut, men samlet Jeg har tørket støv av alle sammen og plukket ut dem jeg vil beholde. De får bli årets julepynt. Er så enorme mengder, at min vanlige pynt får være nedpakket denne julen. Har ryddet plass og vasket der jeg skal ha juletreet stående. Får ta vindusveggen, gardinskifting og ved der tv står i morgen når det igjen blir rikelig med dagslys. Best å gjøre husarbeid mens man ser støvet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 4. desember 2022 Forfatter #720 Del Skrevet 4. desember 2022 Har fått skiftet gardiner, tørket støv i vindusveggen og plassert alle nissene fra i går på plass. Det får holde for i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå