Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (10 minutter siden):

Aha forstår, ville bare si det om du ikke visste det 😊

Før var det flere som var nærmere, men de er lagt ned.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sætre sin snackers smaker mye mye bedre enn ritz sine crackers. Skulle ha ost og kjeks, men måtte bare pakke sammen. Ritz 🤢 De var utsolgt for sætre sine på nærbutikken 😕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og hentet pakker. En ting som stadig går igjen er superstor eske på liten ting. Var svært fristet til å pakke opp eskene på butikken, så jeg slapp å bære store eskene hjem :risterpåhodet:

Har fått kjøpt inn noen ruller til med vakre julepapiret :rodmer: Burde ha nok til neste jul. Kjøpte noen matchende ruller med gavebånd og merkelapper også.

Dagens planer er å få ryddet noen ting inn i boden. Jeg har et skap med bare kleshengere :ninja:Tett i tett på stangen inni der, samt hele er stappet med kleshengere. Forklaringen er, at var walk in closet på landet, så, alt ble hengt opp der, og her not so much, så det er sikkert kleshengere nok for en hel klesbutikk i skapet. Tenkte å ha dem i en slik blå ikeapose og inn i en av bodene med dem. Så deretter få lagt ting som nå skaper rot, inn i skapet. Da får jeg plass til juletreet der jeg skal ha det, og får flyttet julegavene vekk fra sofaen, som jeg skal bytte føtter på når det er gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ryddet ut av skapet og fylt det opp igjen med annet skrot. 

Det gamle spisebordet mitt og en kasse med spill som står ved siden av, har fått en stor rød juleduk på seg. Har tenkt å sette juletreet oppå bordet og ha gavene rundt treet og nedenfor oppå kassen. Er nok til det beste. Da er det ikke noe gulvplass som blir brukt og siden kassen er gjemt under duken så slipper jeg kommentarer om den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg, som lever mitt lille liv uten juleting eller andre viderverdigheter, leser Solas fortellinger som juleeventyr. :rodmer:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (34 minutter siden):

Meg, som lever mitt lille liv uten juleting eller andre viderverdigheter, leser Solas fortellinger som juleeventyr. :rodmer:

Juleeventyr :ler: Har vært i boden med en del ting og hentet juletreet. Har fått det montert og fått på lysene :dåne: Hadde kjøpt nye lys og de kom stappet i en liten eske. Brukte litt tid på å få dem viklet i fra hverandre og finne ut hvor man begynte, men ser pent ut. Brukte 2 esker med lys. De virker til å være litt mer lignende gammeldags lys i disse. De jeg brukte i fjor kunne man knapt se lysene.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Det blir vakkert når første kvelden nærmer seg og bare julebelysningen står på. :rodmer:

:nikke: Sitter bare og beundrer :juletre:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ny stjernetopp også, men har ikke riktig størrelse på batteriene, som skal være i, så får vente til mandag for å ha den på.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pyntet treet og lagt de gavene som er kommet under treet. 

Var ikke så dumt å ha juletreet oppå gamle klaffbordet stående. Tar ikke opp noe som helst gulvplass, hverken det eller gavene. Lurer litt på å titte i eskene med juletrepynt i boden. Mener det skal være noe rød glitter der. Synes det ble litt lite rødt på treet :S

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

"...du røde glitrende tre goddag"? :) 

Blir litt slik :ler: Har ikke pyntet treet noe mer, men fikk tilbakemelding på sms om at det så amerikansk ut, hva nå enn som måtte menes med det. Amerikansk juletre :skuldre: Ser mange juletrær på youtuben derfra, men de ser ikke noe annerledes ut enn europeiske juletrær?

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Bare slå deg løs og pynt som du føler for, artistiske Sola vår. :) 

Det gjør jeg alltid det. Mitt hjem ser her ut som om jeg er svært selvdiggende. Likte ikke fargen på veggene her, så især i min gang er det tett i tett med pouring- bilder. Lagde så alt for mange. Jeg er lei av dem blitt :fnise: men tror ikke jeg skal sette i gang enda en produksjon av annet :ler:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 11.12.2022 den 12.25):

Har fått pyntet treet og lagt de gavene som er kommet under treet. 

Var ikke så dumt å ha juletreet oppå gamle klaffbordet stående. Tar ikke opp noe som helst gulvplass, hverken det eller gavene. Lurer litt på å titte i eskene med juletrepynt i boden. Mener det skal være noe rød glitter der. Synes det ble litt lite rødt på treet :S

Det er både fint og lurt :nikker: Sikkert veldig koselig hos deg nå ❤️

Sola de skrev (19 timer siden):

Blir litt slik :ler: Har ikke pyntet treet noe mer, men fikk tilbakemelding på sms om at det så amerikansk ut, hva nå enn som måtte menes med det. Amerikansk juletre :skuldre: Ser mange juletrær på youtuben derfra, men de ser ikke noe annerledes ut enn europeiske juletrær?

 

Synes du ikke? Jeg har et veldig annerledes bilde av et typisk amerikansk juletre enn ett norsk i alle fall, selv om nok det norske treet nok stadig begever seg mer og mer mot det amerikanske. I mine øyne er det amerikanske mye tettere og stappfullt av masse pynt og lys, mens det tradisjonelle norske er jo ofte mer åpent, så du tydelig ser stammen, lysene er ofte annerledes og pyntingen mye luftigere? Sånn er det i mitt hode i alle fall :ler:

 

Endret av Rumle
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rumle skrev (1 time siden):

Det er både fint og lurt :nikker: Sikkert veldig koselig hos deg nå ❤️

Synes du ikke? Jeg har et veldig annerledes bilde av et typisk amerikansk juletre enn ett norsk i alle fall, selv om nok det norske treet nok stadig begever seg mer og mer mot det amerikanske. I mine øyne er det amerikanske mye tettere og stappfullt av masse pynt og lys, mens det tradisjonelle norske er jo ofte mer åpent, så du tydelig ser stammen, lysene er ofte annerledes og pyntingen mye luftigere? Sånn er det i mitt hode i alle fall :ler:

 

Aha! Tett og stappfullt av lys og pynt er det alltid! Jo mer jo bedre :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 minutter siden):

Aha! Tett og stappfullt av lys og pynt er det alltid! Jo mer jo bedre :nikke:

Og sikkert veldig fint :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (6 minutter siden):

Og sikkert veldig fint :nikke:

Det er det. Salig blanding av julekuler i diverse utforminger, figurer, lys, flagg, glitter, noen strikkete figurer som titter på en fra dypt inni treet om man ser nøye etter :ler: Har flere stjernetopper, jeg veksler mellom å bruke, alt etter hvilke julelys jeg har det og det året. Kjøpte for noen år siden denne her, men dingsen som man fester til treet, står fast på store juletreet mitt, som jeg ikke har hatt oppe på noen år, så får vente til det blir tatt i bruk igjen, før jeg får bruke den. ( Ligger helt innerst i boden min, treet, så blir ikke før jeg flytter det treet kommer opp igjen.) Er så fin. product_main_image

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Det er det. Salig blanding av julekuler i diverse utforminger, figurer, lys, flagg, glitter, noen strikkete figurer som titter på en fra dypt inni treet om man ser nøye etter :ler: Har flere stjernetopper, jeg veksler mellom å bruke, alt etter hvilke julelys jeg har det og det året. Kjøpte for noen år siden denne her, men dingsen som man fester til treet, står fast på store juletreet mitt, som jeg ikke har hatt oppe på noen år, så får vente til det blir tatt i bruk igjen, før jeg får bruke den. ( Ligger helt innerst i boden min, treet, så blir ikke før jeg flytter det treet kommer opp igjen.) Er så fin. product_main_image

😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...