Gå til innhold

Syns dere det er riktig at landslagsjefen i fotball for herrer skal tjene 3 ganger mer enn landslagssjefen for damer?


Gjest fransine

Anbefalte innlegg

Gjest fransine

... og i tillegg skal ha mulighet for ytterligere 1 million i bonus? 

Jeg syns hvertfall det er kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes egentlig det er riktig. Jeg vil tro det norske herrelandslaget kan trekke inn minst tre ganger mer enn damelandslaget, sannsynligvis mye mer. Så det har med markedsverdi å gjøre, ikke kvaliteten på arbeidet. Matt Damon tjener mer enn Pia Tjelta, selv om begge er på film. Men Julia Roberts tjener også mer enn Aksel Hennie.

Anonymkode: 4c6d0...0f3

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det forresten kommet frem hvor mye Hege Riise får i forhold til Martin Sjögren? Det er langt mer interessant. Hvis han også har fått langt mer enn henne, blir det en annen sak. Kunne også vært interessant å vite hvordan trenerne for håndballandslagene lønnes, der vil jeg tro markedsverdien er mye mer lik enn i fotball, om noe er kvinnene der høyere profilert enn gutta, selv om det har jevnet seg ut de siste årene. 

Anonymkode: 4c6d0...0f3

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (25 minutter siden):

... og i tillegg skal ha mulighet for ytterligere 1 million i bonus? 

Jeg syns hvertfall det er kvalmt.

Det har med ambisjoner å gjøre. Og muligheter. Og størrelse. Damefotball er nasjonalt en småbedrift sammenlignet med herrefotball.  Man har vel regnet ut at det lønner seg å leie inn Solbakken for å løfte herrelandslaget.  Jeg tror man bør ha norsk trener og at Hege Riise er et godt valg. Og billig. Det er ikke sikkert det svarer seg å punge ut for mer meritterte trenere (som samtidig mangler egenfaring i damefysikk). Skal du opp et  hakk så snakker vi kanskje om Ole Gunnar Solskjær eller Kjetil Knutsen, og det høres dyrt ut.  Norge er såpass lite land at vi ikke har mange nok damer på høyt internasjonalt nivå, og da er det muligens lurt å bruke pengene på annet enn dyrere landslagstrener (heller bruke pengene på småjenter). Skal Norge vinne mer så er det barnefotballen som må opp. Jenter må spille på guttelag opp til ca 12 års alderen, og det bør være et brukbart antall jenter på banen. Har vi f.eks. 4 jenter på 12-års gutte-klubblagene så er vi fort i verdensklasse.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har det forresten kommet frem hvor mye Hege Riise får i forhold til Martin Sjögren? Det er langt mer interessant. Hvis han også har fått langt mer enn henne, blir det en annen sak. Kunne også vært interessant å vite hvordan trenerne for håndballandslagene lønnes, der vil jeg tro markedsverdien er mye mer lik enn i fotball, om noe er kvinnene der høyere profilert enn gutta, selv om det har jevnet seg ut de siste årene. 

Anonymkode: 4c6d0...0f3

Enig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnelige trenere kan trene herrefotball og motsatt. Synes det er altfor få kvinnelige trenere i herreidrett. Der fokuset må være.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landslagstreneren for kulekast går ganske sikkert i minus...

Anonymkode: 06399...f97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir som å klage over at en i kassa på Rema tjener mindre enn sjefen for Rema. 

Anonymkode: dab2a...c1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (31 minutter siden):

... og i tillegg skal ha mulighet for ytterligere 1 million i bonus? 

Jeg syns hvertfall det er kvalmt.

Selvfølgelig ikke greit.

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette blir som å klage over at en i kassa på Rema tjener mindre enn sjefen for Rema. 

Anonymkode: dab2a...c1c

Nei. Det er som å klage for at en i kassa på Rema tjener 3 ganger mer enn en i kassa på Kiwi.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette blir som å klage over at en i kassa på Rema tjener mindre enn sjefen for Rema. 

Anonymkode: dab2a...c1c

Nei, det er to helt forskjellige jobber og blir selvsagt noe helt annet. 

Anonymkode: 4c6d0...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffalayla

Burde treneren for Manchester Citys damer; som har et par tusen tilskuere i snitt per hjemmekamp, tjene like mye som Pep Guardiola, treneren for herrelaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffalayla

Burde treneren for Viking sitt damelag; som spiller i 2. divisjon, avdeling 4, tjene like mye som trenerene for herrelaget som tok bronse i eliteserien i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvfølgelig. Damefotball er en nisjesport sammenlignet med herrefotball. Carli Lloyd, som er en av de beste på kvinnesiden, tjener rundt fem millioner kroner i året. Det sier det meste om markedsverdien og den generelle interessen for damefotball.

Anonymkode: 6e6cf...77e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Drizzt said:

Selvfølgelig ikke greit.

Visste ikke at du var kommunist som mener at alle skal tjene det samme. 

Anonymkode: dab2a...c1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen her er ikke å sette opp lønna til Hege Rise. Hun kan ikke tjene 10-20 ganger mer enn spillerne hun trener. Det er også helt høl i huet.

Løsningen er å sette ned lønna til Ståle Solbakken dersom man vil ha likelønn. Og må godta det man får for 1,7 mill på herresiden.

Anonymkode: 15fda...33b

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fransine
Raffalayla skrev (12 minutter siden):

Burde treneren for Viking sitt damelag; som spiller i 2. divisjon, avdeling 4, tjene like mye som trenerene for herrelaget som tok bronse i eliteserien i fjor?

Helt tåpelig sammenligning. Skal vi begynne å snakke om prestasjoner herrelandslaget versus damelandslaget så taper herrene suverent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har det forresten kommet frem hvor mye Hege Riise får i forhold til Martin Sjögren? Det er langt mer interessant. Hvis han også har fått langt mer enn henne, blir det en annen sak. Kunne også vært interessant å vite hvordan trenerne for håndballandslagene lønnes, der vil jeg tro markedsverdien er mye mer lik enn i fotball, om noe er kvinnene der høyere profilert enn gutta, selv om det har jevnet seg ut de siste årene. 

Anonymkode: 4c6d0...0f3

Riise fikk mer i lønn enn han

Anonymkode: dc765...415

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffalayla skrev (17 minutter siden):

Burde treneren for Viking sitt damelag; som spiller i 2. divisjon, avdeling 4, tjene like mye som trenerene for herrelaget som tok bronse i eliteserien i fjor?

Hvis Viking ønsker at damelaget skal fort opp til toppserien og vinne, så bør de kjøpe inn en bra profesjonell trener. Det blir ikke billig. Samtidig er de avhengige av å få fram mange nok klassespillere. Hvilket betyr at de må handle inn et  større trenerteam som må jobbe med et par hundre talentfulle småjenter for å utvikle elitespillere. Og så kan de kjøpe inn noen spreke landslagsjenter fra Afrika.

For at dette skal skje må Viking ønske å gjøre det, og de må skaffe penger til det. Toppserien for damer er ikke like verdifullt produkt som toppfotball for herrer.  Verdien på toppserien må også økes. Jeg tror at banene bør tilpasses damer for at det skal bli like morsomt å se på. Damer har ca 10% mindre fysikk enn herrer, og de løper ca 10% saktere. Jeg tor banene bør bli 10% mindre, og kanskje også målene.

Med andre ord. Det er veldig mye som skal til for at det skal lønne seg for Viking å satse like mye på damelaget. Det kommer ikke  til å skje.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Løsningen her er ikke å sette opp lønna til Hege Rise. Hun kan ikke tjene 10-20 ganger mer enn spillerne hun trener. Det er også helt høl i huet.

Løsningen er å sette ned lønna til Ståle Solbakken dersom man vil ha likelønn. Og må godta det man får for 1,7 mill på herresiden.

Anonymkode: 15fda...33b

Jeg sier ikke at lønna skal være helt lik eller at Hege sin lønn skal opp.  Her er det Ståle sin lønn som er helt på trynet høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...