Gå til innhold

Mannen sykmeldte seg fra jobb etter å ha blitt tatt i utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du mulighet for å få en time på familievernkontoret alene, for å sortere litt tanker? Jeg tror det er viktig for deg, både i den tilstanden du er i nå og for fremtiden, at du får snakket med en nøytral person som kan hjelpe deg å se saken fra flere sider.  Jeg synes det legges alt for mye ansvar over på deg, både fra han og fra deg, og det er ikke riktig! Videre bør dere få kommet dere til en parterapeut snarest mulig. 

Anonymkode: 7c923...d0a

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du mulighet for å få en time på familievernkontoret alene, for å sortere litt tanker? Jeg tror det er viktig for deg, både i den tilstanden du er i nå og for fremtiden, at du får snakket med en nøytral person som kan hjelpe deg å se saken fra flere sider.  Jeg synes det legges alt for mye ansvar over på deg, både fra han og fra deg, og det er ikke riktig! Videre bør dere få kommet dere til en parterapeut snarest mulig. 

Anonymkode: 7c923...d0a

Sikkert lange ventelister, men kan alltids sjekke.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikkert lange ventelister, men kan alltids sjekke.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Det går normalt relativt raskt å få time der :) Kanskje ikke midt i juli, men hvertfall i August. 

Anonymkode: b2bb5...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerangrep, nedsettende innhold og avsporinger samt svar til dette. 

- Matas, mod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara
AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 23.44):

Faktisk ja, han er den som er årsaken til dette kaoset og så er det plutselig verst for han?

Hadde han ikke stukket pikken inn i feil dame, hadde han ikke trengt sykemelding og vi hadde levd som normalt.

Patetiske egoistiske mann🤮

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Herregud, skjønner deg så godt! Du har all mulig lov til å være forbanna, synes han er patetisk, miste respekten. Du må stå i noe du ikke har valgt, men som går ut over deg. Han greier ikke stå i noe HAN SELV har valgt. Og som går ut over deg. Det ER patetisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det TS? Har du planer for helgen? 

Anonymkode: 56d1f...bbc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 20.30):

Jeg har visst lenge at mannen har vært utro, men fortalte det til han først i dag.

Merkelig nok følte jeg en lettelse, selv om jeg er knust og ikke har lyst at det skal være slutt.

Mannen min la seg flat og beklaget seg, og har nå sykmeldt seg én uke fordi det er så grusomt for han at dette kommer frem i lyset!

Det var han som pulte på kollegaen sin en periode for ett år siden, og han har holdt tett om dette helt til jeg oppdaget det for to måneder siden.

Er det ikke patetisk?

Jeg vil ikke vite hvorfor han gjorde det, fordi jeg orker ikke å høre hans patetiske unnskyldninger om at jeg er sånn og sånn og det medvirket til at han fikk interesse for sin kollega.

Det finnes ingen grunn for å være utro når han fikk sex omtrent når han var kåt, og forholdet ellers var bra (mener jeg da)

Lite krangling og drama oss imellom.

Ungene vet ingenting enda og sånn forblir det en stund.

Vi har ikke felles barn, men han har en gutt på 16 og jeg har tvillinger på 12.

Hva skjer nå?

Hvor går veien videre herifra?

Vi har vært sammen i 11 år og jeg føler han er en stor del av den jeg er.

 

Anonymkode: 83c0c...c74

Han har nok sykemeldt seg for å kontrollere hva du gjør nå den neste tiden. Han er nok redd for at du ødelegger ting eller drar uten at han har kontroll. Veldig rart om han blir overveldet nå ,først etter at du vet det 😂jeg hadde lett dratt

Anonymkode: 458bf...2e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg har siden sist jeg skrev her inne vært som en fjernstyrt robot og tenkt at dette skal jeg klare fint, men våknet opp i går med en stor svart sky hengende over meg og jeg var fylt av sorg. Var utrolig lei meg og sint og tilbrakte hele ettermiddagen på soverommet.

Om kvelden gikk jeg ut i stuen og sa at jeg trengte å stille han spørsmål for å få svar på hva som hadde skjedd og hvorfor.

Jeg så med en gang at han ble sint, og da sa jeg at han måtte bare tåle at jeg spurte spørsmål.

Jeg spurte hvor mange ganger de hadde vært sammen, hvor de hadde hatt sex, spurte hvorfor han ikke hadde brukt kondom og slengte en del dritt om damen.

Han fortalte meg at han hadde sex med henne fordi han var kåt, og det var kåtskap som kunne for det han hadde gjort.

Jeg fortalte han også at jeg i går hadde sendt en melding til damen for å få svar på noen spørsmål og høre hennes versjon av det som hadde skjedd mellom de, men at jeg ikke hadde fått svar.

Etterhvert kom det flere spørsmål fra meg, og til slutt klikket han i raseri og forsvant inn på badet med et smell.

Jeg spurte han hvorfor han ble så sint når jeg stilte spørsmål med vanlig stemme, mens han ble rasende på meg.

Vi sov i samme seng i natt, men det var ikke noe kjærlighet.

I dag har jeg hatt en samtale med en psykolog som jeg fant i full fart, men min og hennes kjemi passet ikke sammen. Hun var frekk og filosoferende, så jeg klarte ikke å henge med på hva hun sa. Dette var en kvinne langt opp i 60 årene og jeg forstod det sånn på henne at hun oppfattet meg som kaotisk siden jeg virket veldig anspent og snakket mye, sa hun. Jeg sa da til henne at jeg er i sjokk og at følelsene mine svinger fra dag til dag, og at jeg beklager hvis dette er irriterende for henne men jeg har det faktisk helt grusomt nå.

Hun sa til meg at å reparere et forhold etter utroskap krever veldig lang tid, faktisk flere år, og at hun ikke hadde sansen for at folk fortsette å være sammen etter at en hadde vært utro.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

  • Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 15.52):

Jeg vet at det er slitsomt når partner har problemer og stress i livet sitt, men det har jammen det har han hatt også, men det virker ikke som han forstår at han heller ikke er feilfri.

Han har dårlig selvinnsikt på akkurat den biten.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Virker dessverre som svært mange menn har dårlig selvinnsikt på at de også er mennesker som er krevende med alle sine opp og ned, behov, humørsvingninger, krav og hvordan de forventer at vi kvinner takler og tilpasser oss. At det er en slags tro hos menn på at menn er enklere enn kvinner. 

Som bifil kvinne,som har hatt forhold til begge kjønn, vil jeg si at kvinner er enklere å ha forhold til, på grunn av at kvinner har bedre øvelse i kommunikasjon om krevende ting. Vi har øvelse i det gjennom våre vennskap, og forventninger om at kvinner skal og må kunne kommunisere skikkelig. Menn har akkurat like mange krevende sider, men mindre selvinnsikt i det, og er ofte dårlige på kommunikasjon. Altså er de ikke enklere å leve med, men vanskeligere. 

Anbefaler deg å virkelig stå opp for deg selv her. At du er tydelig på at det er han som må ta ansvar for det han har gjort. 

Godt han flytter ut litt! Det tror jeg er bra for deg. 

Anonymkode: c39ad...af0

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dette ha noen hensikt så må han jo forstå at hans rolle er å legge seg flat og ta ansvar for det han har gjort. Han kan ikke reagere med raseri - den retten har han ikke og det må han forstå.

Sier han noe om hva HAN skal gjøre for å reparere og få det til å fungere igjen? 

Endret av Hippogriff
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her.

Jeg har siden sist jeg skrev her inne vært som en fjernstyrt robot og tenkt at dette skal jeg klare fint, men våknet opp i går med en stor svart sky hengende over meg og jeg var fylt av sorg. Var utrolig lei meg og sint og tilbrakte hele ettermiddagen på soverommet.

Om kvelden gikk jeg ut i stuen og sa at jeg trengte å stille han spørsmål for å få svar på hva som hadde skjedd og hvorfor.

Jeg så med en gang at han ble sint, og da sa jeg at han måtte bare tåle at jeg spurte spørsmål.

Jeg spurte hvor mange ganger de hadde vært sammen, hvor de hadde hatt sex, spurte hvorfor han ikke hadde brukt kondom og slengte en del dritt om damen.

Han fortalte meg at han hadde sex med henne fordi han var kåt, og det var kåtskap som kunne for det han hadde gjort.

Jeg fortalte han også at jeg i går hadde sendt en melding til damen for å få svar på noen spørsmål og høre hennes versjon av det som hadde skjedd mellom de, men at jeg ikke hadde fått svar.

Etterhvert kom det flere spørsmål fra meg, og til slutt klikket han i raseri og forsvant inn på badet med et smell.

Jeg spurte han hvorfor han ble så sint når jeg stilte spørsmål med vanlig stemme, mens han ble rasende på meg.

Vi sov i samme seng i natt, men det var ikke noe kjærlighet.

I dag har jeg hatt en samtale med en psykolog som jeg fant i full fart, men min og hennes kjemi passet ikke sammen. Hun var frekk og filosoferende, så jeg klarte ikke å henge med på hva hun sa. Dette var en kvinne langt opp i 60 årene og jeg forstod det sånn på henne at hun oppfattet meg som kaotisk siden jeg virket veldig anspent og snakket mye, sa hun. Jeg sa da til henne at jeg er i sjokk og at følelsene mine svinger fra dag til dag, og at jeg beklager hvis dette er irriterende for henne men jeg har det faktisk helt grusomt nå.

Hun sa til meg at å reparere et forhold etter utroskap krever veldig lang tid, faktisk flere år, og at hun ikke hadde sansen for at folk fortsette å være sammen etter at en hadde vært utro.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

ikke minst krever det at dere jobber sammen for å komme over det. Men det viser jo samboeren din at han ikke ønsker å gjøre. Det er trist, for barna som du sier, men det er ikke verdt at du skal sette til side dine behov (som trygghet, bekreftelse osv) for en mann som tydeligvis har veldig lav empati og ikke er i stand til å immøtekomme dine behov

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (5 timer siden):

Skal dette ha noen hensikt så må han jo forstå at hans rolle er å legge seg flat og ta ansvar for det han har gjort. Han kan ikke reagere med raseri - den retten har han ikke og det må han forstå.

Sier han noe om hva HAN skal gjøre for å reparere og få det til å fungere igjen? 

Så langt så har han sagt at han har lagt seg så flott som det er mulig å gjøre og at han er veldig lei seg for det han har gjort og intensjonen var ikke å såre meg eller at jeg skulle få vite det.

I dag spurte jeg han om han var glad for at han var avslørt, og da sa han til meg at det var godt å bli avslørt, fordi han har gått og bært på denne løgnen så lenge og det har plaget han.

Da ble han ikke sint faktisk.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 15.25):

Jeg får så vondt av å lese innleggene dine. Du ramser hele tiden opp ting ved deg som er slitsomt for han. Tingene du beskriver er helt normale, og det er absolutt ingenting galt med deg. Hvis han sleit med dette er det noe som heter kommunikasjon. Du har vært sliten og hatt mye å gjøre, i tillegg til å ha vært alvorlig syk i et år. Hvorfor skal alt omhandle hvor slitsomt dette har vært for han? Ser han deg i det heletatt, og respekterer deg som et menneske med følelser? Han burde jo fungere som en støttespiller, ikke som et barn som synes ditt liv ikke burde gå utover han.. Hva slags livsledsager er dette? 

Anonymkode: 849b4...1dc

Enig, plis ikke tilgi han, og ikke ha sex med han. Han er grusom og ekkel 😵

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at han ikke hadde klart å tilgi og at han hadde gått om du gjorde det samme mot han. Er litt bekymret for at det vil si at han ikke vil respektere deg dersom du velger å bli. Og at han vil se på deg som veik og en dørmatte. 

Anonymkode: a6ed0...085

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handful skrev (1 time siden):

Enig, plis ikke tilgi han, og ikke ha sex med han. Han er grusom og ekkel 😵

Har ikke orket sex med han.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 intensjonen var ikke å såre meg eller at jeg skulle få vite det.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Hva var intensjonen, da? 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (36 minutter siden):

Hva var intensjonen, da? 

Å ikke gjøre noe som fikk meg til å bli lei meg.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 20.30):

Jeg har visst lenge at mannen har vært utro, men fortalte det til han først i dag.

Merkelig nok følte jeg en lettelse, selv om jeg er knust og ikke har lyst at det skal være slutt.

Mannen min la seg flat og beklaget seg, og har nå sykmeldt seg én uke fordi det er så grusomt for han at dette kommer frem i lyset!

Det var han som pulte på kollegaen sin en periode for ett år siden, og han har holdt tett om dette helt til jeg oppdaget det for to måneder siden.

Er det ikke patetisk?

Jeg vil ikke vite hvorfor han gjorde det, fordi jeg orker ikke å høre hans patetiske unnskyldninger om at jeg er sånn og sånn og det medvirket til at han fikk interesse for sin kollega.

Det finnes ingen grunn for å være utro når han fikk sex omtrent når han var kåt, og forholdet ellers var bra (mener jeg da)

Lite krangling og drama oss imellom.

Ungene vet ingenting enda og sånn forblir det en stund.

Vi har ikke felles barn, men han har en gutt på 16 og jeg har tvillinger på 12.

Hva skjer nå?

Hvor går veien videre herifra?

Vi har vært sammen i 11 år og jeg føler han er en stor del av den jeg er.

 

Anonymkode: 83c0c...c74

Kjære deg

Jeg er mann selv og kjenner igjen dun manns tankegang.  Mannen din var bare utro for spenningen skyld og ikke noe annet.  Han har ingen følelser for den dama. 

Mannen din er elsker deg og familien. Ikke gå fra ham bare for det han gjorde for spenningen skyld. 

Ikke greit å ødelegge familieliv. 

Du har straffet mannen din og nå gå videre 

Anonymkode: 0012c...f40

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 0.44):

Han skriver til meg på sms (siden ungene er her) at hvis han hadde sagt unnskyld til meg tidligere, (med det mener han vel fortalt at han hadde vært utro), så hadde det muligens gått ut over forholdet og jeg hadde blitt så lei meg, og det siste han ønsker er å såre meg...

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

😂😂😂😂😂😂😂😂😂  særlig

 

Anonymkode: 17b28...f36

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...