Gå til innhold

Mannen sykmeldte seg fra jobb etter å ha blitt tatt i utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kenelz skrev (1 minutt siden):

Hadde faktisk sendt en melding der jeg forteller at hun får enten svare på spørsmålene eller så blir du å fortelle mannen hennes om utroskapen. 

Og det med BEVIS fra mannen din sin telefon. 

Har sendt henne en vanlig melding med spørmål men fikk ikke svar.

Hvis hun ikke svarer meg kan det hende jeg gjør det.

Det kan jo hende han vet om det, hva vet jeg.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...han sier nå at han føler seg som han har blitt frisk etter alvorlig sykdom, etter å gått og bært på dette i lang tid.

Han har blitt så lett ikropp og sinn, og føler nå at han virkelig fungerer, fordi det var en lettelse å bli avslørt.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Men samtidig har jo du istedet fått en "sykdom", hva skal han gjøre med det? 

Anonymkode: 9c203...ba1

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

Jeg har selv blitt utsatt for noe av det samme. Jeg fikk veldig god hjelp i familievernkontoret. Psykologen snakket med oss både sammen og hver for oss, og hun hjalp meg å sette ting i perspektiv. Hun belyste blant annet tegn på manipulasjon og røde flagg. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er tilfelle med din mann, men en psykolog kan hjelpe deg å se hele forholdet litt klarere.

Jeg fikk også servert av min eks at dersom vi skulle forbli sammen måtte jeg klare å gå videre uten å snakke om det noe mer. Det er ikke greit, bare så det er sagt. Det er ansvarsfraskrivelse, invalidering av dine følelser, og mangel på respekt for deg. Om man derimot sammen har jobbet med det i parterapi i ett par år, så må man på et visst tidspunkt gå videre. Det er noe helt annet.

Så vil jeg gjerne nevne at man går gjennom flere faser, og hopper gjennom disse fasene på kryss og tvers. Man er sjokkert, sint, og lei seg. Så kan man også bli likegyldig. Man kan få et behov for nærhet og nesten glemme hva som har skjedd. Så kan man få et ekstremt oppheng i alle detaljene. Man kan bebreide seg selv. I begynnelsen flere ganger om dagen, og så kan det gå lenger tid i hver fase. Dette er helt normalt, og du har all rett til å ha slike "humørsvingninger". Det er forferdelig slitsomt å ha det slik, og man blir totalt tappet for energi. Jeg støtter tidligere råd her om å ta tid for deg selv og virkelig tenke over hva du vil gjøre videre, før du tar et valg basert på følelser i en av disse fasene. Man strever gjerne med disse fasene veldig lenge.

Personlig valgte jeg å forsøke igjen. Det var en veldig slitsom periode totalt uten tillit, og med sårede følelser og svekket selvtillit. Jeg mistet meg selv. Til slutt valgte jeg å gå. Om du vil forsøke igjen, så forstår jeg det. Bare vær forberedt på at det vil kreve mye av deg, og tenk deg godt om først om han er verdt det. 

Anonymkode: 02b6c...301

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest tråden, kun de første svarene. 

Ja, det er tøft å bli avslørt, men DET er ingen god grunn til at arbeidsgiver skal måtte betale for sykemelding, eller at samfunnet skal betale etter 16 dager fordi han har rotet det til og skammer seg over det. 
Jeg håper arbeidsgiver bestrider sykemeldingen. Han er ikke syk, han har opptrådt som en idiot. Det bør han selv betale for. 

Håper du har det bra/får det bedre. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei TS,

Jeg har selv blitt utsatt for noe av det samme. Jeg fikk veldig god hjelp i familievernkontoret. Psykologen snakket med oss både sammen og hver for oss, og hun hjalp meg å sette ting i perspektiv. Hun belyste blant annet tegn på manipulasjon og røde flagg. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er tilfelle med din mann, men en psykolog kan hjelpe deg å se hele forholdet litt klarere.

Jeg fikk også servert av min eks at dersom vi skulle forbli sammen måtte jeg klare å gå videre uten å snakke om det noe mer. Det er ikke greit, bare så det er sagt. Det er ansvarsfraskrivelse, invalidering av dine følelser, og mangel på respekt for deg. Om man derimot sammen har jobbet med det i parterapi i ett par år, så må man på et visst tidspunkt gå videre. Det er noe helt annet.

Så vil jeg gjerne nevne at man går gjennom flere faser, og hopper gjennom disse fasene på kryss og tvers. Man er sjokkert, sint, og lei seg. Så kan man også bli likegyldig. Man kan få et behov for nærhet og nesten glemme hva som har skjedd. Så kan man få et ekstremt oppheng i alle detaljene. Man kan bebreide seg selv. I begynnelsen flere ganger om dagen, og så kan det gå lenger tid i hver fase. Dette er helt normalt, og du har all rett til å ha slike "humørsvingninger". Det er forferdelig slitsomt å ha det slik, og man blir totalt tappet for energi. Jeg støtter tidligere råd her om å ta tid for deg selv og virkelig tenke over hva du vil gjøre videre, før du tar et valg basert på følelser i en av disse fasene. Man strever gjerne med disse fasene veldig lenge.

Personlig valgte jeg å forsøke igjen. Det var en veldig slitsom periode totalt uten tillit, og med sårede følelser og svekket selvtillit. Jeg mistet meg selv. Til slutt valgte jeg å gå. Om du vil forsøke igjen, så forstår jeg det. Bare vær forberedt på at det vil kreve mye av deg, og tenk deg godt om først om han er verdt det. 

Anonymkode: 02b6c...301

Jeg kjenner på alle disse forskjellige fasene nå.

Jeg tror en dag det går bedre men så kommer det over meg en sorg og sinne som er helt grusomt.

Skulle gjerne flyttet ut nå i dag, men har ikke noe sted å flytte.

Det dumme er at alle utleiere vil skrive kontrakt på 1-3 år, og nå er det dårlig utvalg i boliger pga midtsommer og rift om boligene.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke lest tråden, kun de første svarene. 

Ja, det er tøft å bli avslørt, men DET er ingen god grunn til at arbeidsgiver skal måtte betale for sykemelding, eller at samfunnet skal betale etter 16 dager fordi han har rotet det til og skammer seg over det. 
Jeg håper arbeidsgiver bestrider sykemeldingen. Han er ikke syk, han har opptrådt som en idiot. Det bør han selv betale for. 

Håper du har det bra/får det bedre. 

Han har sagt til arbeidsgiver at han er deprimert pga familie problemer og trenger fri.

"Som man reder ligger man"!

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har sagt til arbeidsgiver at han er deprimert pga familie problemer og trenger fri.

"Som man reder ligger man"!

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Da tar man ut ferie (eller avspasering), man påfører ikke arbeidsgiver kostnader. Det er nå min mening, men kanskje en avsporing i debatten du ønsker deg her :)

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 6.52):

Ts her.

Jeg låste meg inn og la meg på barnerommet, og like etterpå kom han hjem.

Han skjønte jeg hadde lagt meg der inne, så han kom inn og sa han var veldig lei seg.

Plutselig uten at jeg hadde kontroll over meg selv, eksploderte jeg i sinne og skrek og ropte masse stygge ord om han og damen han har stått i med.

Jeg slengte ut av meg alt skit og aggresjon jeg har båret på lenge, og var skikkelig stygg mot han.

Han fortalte de kun hadde hatt sex to ganger, men hadde tilbrakte flere kvelder sammen der de snakket sammen og drakk vin.

Jeg spurte om han hadde brukt kondom, og da sa han husker ikke om han brukte kondom eller ei, fordi han var dritings!

Da klikket jeg fullstendig og skrek ut at han var gal og at han risikerte helsen min, og så smelte jeg igjen døren så bilder og figurer falt ned.

Jeg husker jeg ropte at både han og damen kunne brenne i helvete!

Jeg kan ikke huske at jeg har vært så sint noensinne, jeg skalv og ristet for jeg var så rasende.

Etterpå kjente jeg på en lettelse akkurat som om jeg hadde tatt av meg en tung sekk, og raseriet og sinnet var borte.

Jeg følte meg tom og i bedre form og gikk ut i stuen til han.

Vi begynte å prate og han gråt en del og sa han har hatt det jævlig og hatt dårlig samvittighet, har ofte tenkt å fortelle det men så har han ikke turt.

Han har syntes at forholdet vårt har vært dårlig, og har tenkt det siste året at han har ønsket å gå fra meg fordi jeg er ofte stresset og snakker om hvor sliten jeg er, og alt jeg har å gjøre på jobb og ellers.

Dette var trist å høre og jeg synes han overdriver for han er en stresset type selv, men det er denne delen av meg han ikke liker.

Han sier at et sånt svik han har gjort mot meg er utilgivelig, og at det er umulig å gå videre med et forhold etter noe sånt.

Han sier at hans far var utro og at han vokste opp med at moren kjeftet på faren daglig fordi han var utro én gang i 1985.

Han ønsker ikke at jeg skal bli sånn, så hvis jeg ikke klarer å legge dette bak meg så har ikke forholdet noe liv.

Vi har snakket hele natten, mest han, og nå skal jeg legge meg.

Jeg vet ikke hva som skjer videre.

 

Anonymkode: 83c0c...c74

Høres ut som en godværs kjæreste. Han takler ikke at du også har behov og dårlig dager, som alle andre . Eneste jeg hører han si er meg meg meg. En stor baby. 

Anonymkode: c3932...7f9

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at han er så kynisk at han nå føler seg frisk og lett til sinns? Her har du det helt jævlig, men det påvirker ikke han i det heletatt. Han har det liksom godt nå når katta er ute av sekken. Jeg hadde flyttet, og jeg hadde godtatt leiekontrakt. Det er uansett 3 mnd oppsigelse, de kan ikke tvinge deg til å bo i 3 år. 

Anonymkode: 849b4...1dc

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han har sagt til arbeidsgiver at han er deprimert pga familie problemer og trenger fri.

"Som man reder ligger man"!

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Hvis han er deprimert så er han syk og har krav på sykemelding. Heldigvis så er ikke sykemelding og behandling avhengig av at personen har gjort alt riktig og etisk, er du røyker så får du behandling for lungekreft, har du levd usunt og får hjerteproblemer så får du behandling for det også. Alle har krav på objektiv behandling av helsevesenet

Anonymkode: 32a2d...e44

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest absolutt alle svarene, men denne mannen her tar jo tydeligvis begrepet "gaslighting" til nye høyder. Han oppfører seg som offeret i sitt eget sidesprang?? Wow.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til personen som hengte seg opp i uttrykket "få sex"... Ja, menn som helst vil ha sex 24/7, og er sammen med en normal person, vil faktisk "få" sex. Fordi personen man har sex med faktisk gjør det for mannen sin skyld.

Det er kvinnen sin feil om man ikke  har sex, fordi lysten er fraværende. Det er også kvinnen sin feil om hun velger å faktisk ha sex, selv om hun ikke har lyst, for å tilfredsstille mannens sexlyst. 

Kanskje heller mennene må gå en runde meg sitt eget selvbilde, her? Dere er ikke kvinnens hele verden - det er vel heller det som er problemet her.

Anonymkode: a9155...86d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 20.32):

Hvis legen har gitt han sykemelding så er det jo en grunn til det. Kan jo være psykisk belastende selv om det er han som har begått utroskapet. Se bare på alle kjendiser og politikere som gjør det samme.

Anonymkode: 2f3fe...bf1

Tja, det er vel ikke så vanskelig å få en sykemelding om man virkelig vil det.. Uansett litt patetisk. Han får stå i det han har gjort. tenker jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så når du blir syk, langvarig syk senere, så kan du ikke forvente noen form for støtte og kjærlighet, da er du så plagsom fordi han får mindre sex, så det er din skyld at han er utro. Han bruker jo faktisk langvarig kovid symptomer mot deg. Det skal ikke mer til, før han tenker på at der ok å forlate deg. Sorry det er ikke å elske noen. 

Anonymkode: d5b9b...6a0

Dette er jeg helt enig! Han høres skikkelig manipulerende ut. En mann takler at dama er stresset, syk eller har mye tanker. I stedet for å ha sex med andre burde han brukt den energien på å få deg til å føle deg elsket og støttet. Ikke skylde på DEG for at han er utro. På toppen av dette har han guts nok til å skrive ut sykemelding fordi HAN klarer ikke å bære utroskapet , NÅ som du vet. Nei gud bedre. 

Jeg skjønner det er vanskelig TS ❤️ 
 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis han er deprimert så er han syk og har krav på sykemelding. Heldigvis så er ikke sykemelding og behandling avhengig av at personen har gjort alt riktig og etisk, er du røyker så får du behandling for lungekreft, har du levd usunt og får hjerteproblemer så får du behandling for det også. Alle har krav på objektiv behandling av helsevesenet

Anonymkode: 32a2d...e44

Tror de fleste vet dette. Men hadde putter seg selv i en offerrolle her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har sagt til arbeidsgiver at han er deprimert pga familie problemer og trenger fri.

"Som man reder ligger man"!

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Ikke noe å spare på. Han har bedratt deg og dere, og er illojal mot sin arbeidsgiver. Han må ta seg sammen og lære seg noe grunnleggende om ansvar.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenk at han er så kynisk at han nå føler seg frisk og lett til sinns? Her har du det helt jævlig, men det påvirker ikke han i det heletatt. Han har det liksom godt nå når katta er ute av sekken. Jeg hadde flyttet, og jeg hadde godtatt leiekontrakt. Det er uansett 3 mnd oppsigelse, de kan ikke tvinge deg til å bo i 3 år. 

Anonymkode: 849b4...1dc

Jeg ser at han er preget av det, men han har det mye bedre med seg selv nå når han slipper å holde det hemmelig.

Skal se på leilighet i mrg.

Jeg får selvfølgelig si opp men må betale ut den tiden jeg har skrevet kontrakt på.

Ts

 

Anonymkode: 83c0c...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis han er deprimert så er han syk og har krav på sykemelding. Heldigvis så er ikke sykemelding og behandling avhengig av at personen har gjort alt riktig og etisk, er du røyker så får du behandling for lungekreft, har du levd usunt og får hjerteproblemer så får du behandling for det også. Alle har krav på objektiv behandling av helsevesenet

Anonymkode: 32a2d...e44

Hvor deprimert han er kan diskuteres, men det var det han sa til legen for å få sykemelding.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til personen som hengte seg opp i uttrykket "få sex"... Ja, menn som helst vil ha sex 24/7, og er sammen med en normal person, vil faktisk "få" sex. Fordi personen man har sex med faktisk gjør det for mannen sin skyld.

Det er kvinnen sin feil om man ikke  har sex, fordi lysten er fraværende. Det er også kvinnen sin feil om hun velger å faktisk ha sex, selv om hun ikke har lyst, for å tilfredsstille mannens sexlyst. 

Kanskje heller mennene må gå en runde meg sitt eget selvbilde, her? Dere er ikke kvinnens hele verden - det er vel heller det som er problemet her.

Anonymkode: a9155...86d

Har funnet ut at han er sexavhengig og det har jeg tenkt lenge, før utroskapen også.

De siste årene har det blitt syting innimellom, hvis jeg ikke er like kåt som han eller er trøtt.

I starten av forholdet knullet vi som kaniner, og det er jo ganske normalt i begynnelsen, men forstår ikke at det ikke er like normalt etter flere år sammen.

Han står opp 05 for å gå på jobb og i begynnelsen vekket han meg og da hadde vi sex, men etter hvert som nyforelskelsen dabber av og hverdagen kommer, prioriterer man søvn for å være opplagt.

Jeg liker ikke å bli vekket om morgenen før jeg ønsker å våkne selv, heller ikke i helgene, og dette har han hengt seg opp i og sier at før var jeg alltid glad i morgensex, men nå blir jeg sur hvis jeg blir vekket.

Jeg sagt mange ganger at hvis han er så kåt, så er det bare å ta seg en runk, men det gjør den ikke.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har funnet ut at han er sexavhengig og det har jeg tenkt lenge, før utroskapen også.

De siste årene har det blitt syting innimellom, hvis jeg ikke er like kåt som han eller er trøtt.

I starten av forholdet knullet vi som kaniner, og det er jo ganske normalt i begynnelsen, men forstår ikke at det ikke er like normalt etter flere år sammen.

Han står opp 05 for å gå på jobb og i begynnelsen vekket han meg og da hadde vi sex, men etter hvert som nyforelskelsen dabber av og hverdagen kommer, prioriterer man søvn for å være opplagt.

Jeg liker ikke å bli vekket om morgenen før jeg ønsker å våkne selv, heller ikke i helgene, og dette har han hengt seg opp i og sier at før var jeg alltid glad i morgensex, men nå blir jeg sur hvis jeg blir vekket.

Jeg sagt mange ganger at hvis han er så kåt, så er det bare å ta seg en runk, men det gjør den ikke.

Ts

Anonymkode: 83c0c...c74

Tror du kommer til å få det så mye bedre uten denne fjotten her. 

Anonymkode: f1578...f27

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...