AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #201 Del Skrevet 7. juli 2022 umAxa skrev (20 minutter siden): Hvis det ikke handler om høyde og lønn, som er mannens evne til å skaffe resurser, hvordan har det seg da at menn er gjennomsnittlig høyere enn kvinner fra et biologisk ståpunkt, og hvordan skjedde det? Men hvis du mener at lønn og høyde ikke teller for fleste kvinner, er det da lett å finne seg en kvinne dersom man er lav og arbeidsledig? Skjerp deg, ta deg en utdanning, les bøker og skaff deg litt sjarm. Det liker damer. God smak, kompetanse innen kultur, mat, reising og oppførsel hjelper også. Jobb med stilen din, damer liker pene og høflige menn med smakfull stil. Anonymkode: edd98...1ad 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #202 Del Skrevet 7. juli 2022 Jo mer mannen tjener jo mer legger han vekt på utseendet fordi han trenger ikke damens økonomiske hjelp om han tjener nok. Anonymkode: d0799...9f5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #203 Del Skrevet 7. juli 2022 46 minutter siden, umAxa said: Men hvis du mener at lønn og høyde ikke teller for fleste kvinner, er det da lett å finne seg en kvinne dersom man er lav og arbeidsledig? 😂 "Lav arbeidsledig mann søker kjæreste" - det er bare på KG han liksom ikke vil få det vanskelig. Det er ganske latterlig å påstå at høyde ikke har så mye å si for hvor mye sjans en mann har. Personlige anekdoter trumfer ikke statistikk Anonymkode: 25454...50d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #204 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 😂 "Lav arbeidsledig mann søker kjæreste" - det er bare på KG han liksom ikke vil få det vanskelig. Det er ganske latterlig å påstå at høyde ikke har så mye å si for hvor mye sjans en mann har. Personlige anekdoter trumfer ikke statistikk Anonymkode: 25454...50d Høyde kan være en bonus, det er ikke avgjørende. Det er ikke lønn heller. Det hjelper såklart, men det er ikke det som tiltrekker kvinner. Anonymkode: 6d252...1ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #205 Del Skrevet 7. juli 2022 umAxa skrev (51 minutter siden): Retoriske spørsmål til deg: Hvorfor sa du dette? Hele innlegget ditt er godt nok uten å starte med en slik negativ antydning om meg. Hvorfor valgte du spesifikt akkurat den antydningen, og ikke en annen antydning mon tro? Kan det være fordi en lav mann med lite penger er en negativ assosiasjons å ha som en mann, og derfor bruker du det mot meg? Veldig interessant når flere kvinner prøver samtidig å fortelle meg at høyde og penger ikke betyr noe 🤷♂️ Etter deres samlede tilbakemeldinger er jeg i teorien er perfekt mann! 😸 Takk for at du sa innlegget mitt var godt (nok). Jeg er god til å skrive, så det vet jeg. Jeg sa det med lønn og høyde fordi det er det du kverner om, en slags konspiratorisk forestilling om at damer styres av trygghetsbehov (materielt og fysisk), og at du ikke vil høre på oss når vi sier at helt andre ting er viktige for oss. Mansplaining på høyt nivå, ikke bare vet du alt annet (fordi du er mann og satt til å lede😁), men du vet søren meg også bedre enn damer hva vi vil ha. Ellers, unnskyld hvis jeg krenka deg. Det var ikke meningen. Anonymkode: edd98...1ad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #206 Del Skrevet 7. juli 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Snakk for deg selv, jeg liker å jobbe 100 % og litt til. Anonymkode: 6d252...1ba Ja jeg snakker for meg selv, og flere venninner med barn og samboer som ønsker dette og å gå ned i stilling for å se barna litt mer og ha litt mer tid med familien. I motsetning til hun jeg siterte som skrev at kvinner ikke ønsker det. Men noen av oss hadde trivdes slik. Men jeg hadde ikke tørt det i 2022 og sitte igjen blakk ved et brudd så hadde vært mest i fantasien Anonymkode: 92030...3e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #207 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 8.23): Menn bryr seg nesten bare om utseende. Anonymkode: 31f7a...ae7 Fordi kvinner velger feil menn fordi de selv har dårlig dømmekraft så får man slutte å peke på menn. Anonymkode: cd9e3...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #208 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg snakker for meg selv, og flere venninner med barn og samboer som ønsker dette og å gå ned i stilling for å se barna litt mer og ha litt mer tid med familien. I motsetning til hun jeg siterte som skrev at kvinner ikke ønsker det. Men noen av oss hadde trivdes slik. Men jeg hadde ikke tørt det i 2022 og sitte igjen blakk ved et brudd så hadde vært mest i fantasien Anonymkode: 92030...3e2 Fornuftig tenkt Anonymkode: edd98...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #209 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja jeg snakker for meg selv, og flere venninner med barn og samboer som ønsker dette og å gå ned i stilling for å se barna litt mer og ha litt mer tid med familien. I motsetning til hun jeg siterte som skrev at kvinner ikke ønsker det. Men noen av oss hadde trivdes slik. Men jeg hadde ikke tørt det i 2022 og sitte igjen blakk ved et brudd så hadde vært mest i fantasien Anonymkode: 92030...3e2 Det er jo ikke noe problem om man har gode avtaler og blir kompensert for tap av pensjon, og eventuelt tar et og annet studie for å ha noe på CV-en om det skulle ende opp med brudd. Anonymkode: 6d252...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 7. juli 2022 #210 Del Skrevet 7. juli 2022 41 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for at du sa innlegget mitt var godt (nok). Jeg er god til å skrive, så det vet jeg. Jeg sa det med lønn og høyde fordi det er det du kverner om, en slags konspiratorisk forestilling om at damer styres av trygghetsbehov (materielt og fysisk), og at du ikke vil høre på oss når vi sier at helt andre ting er viktige for oss. Mansplaining på høyt nivå, ikke bare vet du alt annet (fordi du er mann og satt til å lede😁), men du vet søren meg også bedre enn damer hva vi vil ha. Ellers, unnskyld hvis jeg krenka deg. Det var ikke meningen. Anonymkode: edd98...1ad Ingen krenkelse mottatt, jeg kjenner ikke deg så ingenting er personlig uansett 👌 Jeg har heller ingenting i mot at vi sitter her med ulike meninger i livet. Derimot kan du gjerne begrunne dine meninger. Så langt sier du mye her som kan egentlig bare oppsummeres som "Jeg er uenig og derfor tar du feil", og videre etterfølgt av flere antydninger om meg. Du kan sikkert gjøre bedre argumenter ettersom du er god til å skrive og den slags 🤷♂️ Om det er uinteressant står fortsatt mine retoriske spørsmål som et åpent tema om hvorfor du velger spesifikt høyde, lønn og nå nettopp: emaskulering med å antyde at jeg skal være krenket av ingenting? Tyder egentlig ikke dette på at en lav mann, med lite lønn og som er lett krenket, er assosiasjoner som er uattraktivt hos mann? Dette går jo direkte i mot de som mener at lønn og høyde ikke skal ha noe å si. Hvor er disse anonyme forkjemperene på KG for lave og lavlønte menn: Dette er bokstavelig talt deres tur til å skinne nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 7. juli 2022 #211 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: 😂 "Lav arbeidsledig mann søker kjæreste" - det er bare på KG han liksom ikke vil få det vanskelig. Det er ganske latterlig å påstå at høyde ikke har så mye å si for hvor mye sjans en mann har. Personlige anekdoter trumfer ikke statistikk Anonymkode: 25454...50d Jeg utredet kanskje min lengste post på KG hittil, og alle som hadde noe å si kunne kunne velge fritt selv fra hvilken som helst tema og avsnitt av innlegget mitt, enten om det var kvinners synkende lykke, selvmord, velferd og balanse i samfunnet i forhold til likestilling eller konsekvensen av å miste menn fra samfunnet som vil påvirke kvinner down the road. Kilder var det massevis av også. Hva får jeg? Den ene anekdoten etter den andre; "Jammen jeg er ikke sånn!" (Og derfor stemmer idet ikke!) Og dersom jeg ikke har kilder: "Jeg ser ingen kilder!" (Og derfor stemmer idet ikke!) Eller når jeg faktisk lenker til kilder: "Det er mansplaining og konspiratorisk!" (Og derfor stemmer det ikke!) Min personlig favoritt er "mannsvitenskap" som er et ord jeg aldri har møtt på før, inntil her på KG. Det finnes ingen faste rammer på hva der, og kan derfor brukes flittig overalt når man har behovet å avfeie hele argumentet og brukeren for den slags skyld 😸 Kan aldri vinne 🤷♂️ Endret 7. juli 2022 av umAxa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pressplay Skrevet 7. juli 2022 #212 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 9.44): Nå vil jeg ikke gi feil inntrykk av venninnen min. Hun er mer enn bare pen, hun er smart, snill, kreativ og en av de mest fantastiske personene jeg vet om. Hun har studert lenge og hadde en god jobb før hun ble syk. Det som forundrer meg er at begge går etter samme type menn og hun her får menn til å gjøre omtrent alt for henne mens de ordentlige snille mennene med god jobb vil ikke ha nr 2. Nr 1 er kanskje bittelitt penere og er lavere/mer petite med former enn 2, men begge er pene damer. Nr 1 kunne sikkert giftet seg tre ganger etter at hun på eget initiativ skilte seg hvis hun ville. Jeg synes det er interessant for begge er i mine øyne veldig bra damer, og jeg er overrasket over at menn med ambisjoner heller vil ha hun på AAP. Er det fordi de fritt kan gjøre karriere da? Beskyttelsesinstinkt? Hun har rike foreldre og hadde en bra betalt jobb før så hun er ikke fattig og in need liksom. Anonymkode: 7c33c...4e0 Det ligger jo en viss form for overfladiskhet her også fra kvinnenes side. Du skriver at begge går etter samme type menn og i åpningsinnlegget så sier du at dame #1 dater bare menn med millionlønn. Når damer er så opptatt av hva mannen tjener er det ikke rart at de rikeste mennene får mye å velge mellom og dermed så velges ofte de peneste damene. Dermed er det vanskligere for de ordinært utseende damene å få en rik mann. Overfladisk møter overfladisk og forsterker seg selv. Hvis dame #2 ikke har så mye hell med de rike mennene kanskje hun burde se etter menn med mer ordinær lønn, men hvis dette er uaktuelt for henne så er det et klassisk eksempel på å møte seg selv i døren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #213 Del Skrevet 7. juli 2022 umAxa skrev (36 minutter siden): Ingen krenkelse mottatt, jeg kjenner ikke deg så ingenting er personlig uansett 👌 Jeg har heller ingenting i mot at vi sitter her med ulike meninger i livet. Derimot kan du gjerne begrunne dine meninger. Så langt sier du mye her som kan egentlig bare oppsummeres som "Jeg er uenig og derfor tar du feil", og videre etterfølgt av flere antydninger om meg. Du kan sikkert gjøre bedre argumenter ettersom du er god til å skrive og den slags 🤷♂️ Om det er uinteressant står fortsatt mine retoriske spørsmål som et åpent tema om hvorfor du velger spesifikt høyde, lønn og nå nettopp: emaskulering med å antyde at jeg skal være krenket av ingenting? Tyder egentlig ikke dette på at en lav mann, med lite lønn og som er lett krenket, er assosiasjoner som er uattraktivt hos mann? Dette går jo direkte i mot de som mener at lønn og høyde ikke skal ha noe å si. Hvor er disse anonyme forkjemperene på KG for lave og lavlønte menn: Dette er bokstavelig talt deres tur til å skinne nå. Det er jo du som er opphengt i det, jo😁. Vær gjerne lav og arbeidsledig for min del, men da bør du helst lese masse og skrive en roman, eller drive med kunst, vandringer, oppfinnelser eller noe. Lav, arbeidsledig mann med dårlig kvinnesyn og TV og sofa som hobby er ....ikke damemagnet, men det skyldes verken høyde eller penger Anonymkode: edd98...1ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #214 Del Skrevet 7. juli 2022 umAxa skrev (2 timer siden): Retoriske spørsmål til deg: Hvorfor sa du dette? Hele innlegget ditt er godt nok uten å starte med en slik negativ antydning om meg. Hvorfor valgte du spesifikt akkurat den antydningen, og ikke en annen antydning mon tro? Kan det være fordi en lav mann med lite penger er en negativ assosiasjons å ha som en mann, og derfor bruker du det mot meg? Veldig interessant når flere kvinner prøver samtidig å fortelle meg at høyde og penger ikke betyr noe 🤷♂️ Etter deres samlede tilbakemeldinger er jeg i teorien er perfekt mann! 😸 Det handler jo ikke om at det er negative assosiasjoner, det er fordi du er så opphengt i nettopp høyde og penger. Igjen er det du selv som bruker dette som noe negativt, og bare du. Anonymkode: 6d252...1ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 7. juli 2022 #215 Del Skrevet 7. juli 2022 On 7/4/2022 at 8:12 AM, AnonymBruker said: Er det virkelig bare utseende som betyr noe for dere menn? Er dere ikke ute etter noen å elske? Noen som kan bli dere beste venn, som dere deler alt med, som dere kan ha gode samtaler med, opplever ting med, "står i krigen" med? Er dere i det hele tatt i stand til å elske noen, eller blir dere bare kåte? Nå vet vi jo ikke noe mer om venninnene til TS annet enn det hun skriver her, og det er foreløpig ikke så mange som har svart i tråden, samt nesten aller er anonyme så vi vet ikke om de er menn eller kvinner, men de svarene som har kommet er ikke akkurat oppløftende. Er virkelig alt annet underordnet et pent utseende? Anonymkode: 0b741...7df Utseende betyr mest i starten, så kommer personligheten inn sammen med andre ting som for menn er veldig viktigte. Nei, jeg og de jeg kjenner er ikke på jakt etter min beste venn, det har jeg nære kompiser til. Ting som er viktige for menn flest: Dama er feminin, noe som ikke er så lett å finne i norge lengre, alt for mange der ute som er maskuline av seg / har maskulin oppførsel. Dama er snill og rolig, menn vil ha ro og fred i hjemmet, ikke ei kjerring som konstant syter, klager og kjefter på dem, samme hva det gjelder (spesielt denne er viktig for meg og menn jeg kjenner). Hun er flink med barn og liker den biten, istedenfor å hige etter å komme seg på jobb igjen, har en barn må en tilpasse seg det eller droppe barn. Hun er glad i sex, det vil si hun ikke vil ha mye mindre sex, så fort start fasen av forholdet er over og hverdagen kommer. Dette er det viktigste som går igjen hos de fleste mannfolk, vi har ikke mange ønsker slik dere har, men de vi har betyr mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #216 Del Skrevet 7. juli 2022 Diskusjon69 skrev (21 minutter siden): Utseende betyr mest i starten, så kommer personligheten inn sammen med andre ting som for menn er veldig viktigte. Nei, jeg og de jeg kjenner er ikke på jakt etter min beste venn, det har jeg nære kompiser til. Ting som er viktige for menn flest: Dama er feminin, noe som ikke er så lett å finne i norge lengre, alt for mange der ute som er maskuline av seg / har maskulin oppførsel. Dama er snill og rolig, menn vil ha ro og fred i hjemmet, ikke ei kjerring som konstant syter, klager og kjefter på dem, samme hva det gjelder (spesielt denne er viktig for meg og menn jeg kjenner). Hun er flink med barn og liker den biten, istedenfor å hige etter å komme seg på jobb igjen, har en barn må en tilpasse seg det eller droppe barn. Hun er glad i sex, det vil si hun ikke vil ha mye mindre sex, så fort start fasen av forholdet er over og hverdagen kommer. Dette er det viktigste som går igjen hos de fleste mannfolk, vi har ikke mange ønsker slik dere har, men de vi har betyr mye. Så det menn egentlig vil ha er en kombinasjon av hushjelp, barnepike og sexslave? En søt, liten snelle, som skal ses, men ikke høres. Og så er det en bonus om hun er ung og sexy? Det betyr fortsatt at menn ikke elsker sine partnere, de velger kun ut fra hvem som kan bidra praktisk i livet deres. Hvem som er villig til å ta de kjedelige drittjobbene hjemme, mens de selv er ute og beriker seg både mentalt og materielt. Og hjemme sitter konemor og kjeder vettet av seg. Det er ikke rart mange forhold ryker når det er sånn menn velger partnere. Enten går konemor lei, og forlater sin partner for en som behandler henne som et fullverdig menneske, og ikke som en av tjenerskapet. Eller så går mannfolket lei, og er utro over en lav sko, for konemor har ført og fremst praktisk verdi, som koordinator av ditt liv, og ikke så mye mer. Forresten, den biten jeg har uthevet: Hvorfor skal menn ha barn når de aldri skal være sammen med dem? Er det bare kvinner som skal legge livet sitt til rette når man får barn, mens menn kan holde på akkurat som før? Menn får faktisk også droppe barn, om de ikke har tenkt å legge livet sitt til rette. Takke meg til mitt eget selskap, sier jeg bare. Og det håper jeg de fleste kvinner gjør til menn som ikke har kommet videre i utviklingen enn 1950-tallet. Anonymkode: 0b741...7df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #217 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så det menn egentlig vil ha er en kombinasjon av hushjelp, barnepike og sexslave? En søt, liten snelle, som skal ses, men ikke høres. Og så er det en bonus om hun er ung og sexy? Det betyr fortsatt at menn ikke elsker sine partnere, de velger kun ut fra hvem som kan bidra praktisk i livet deres. Hvem som er villig til å ta de kjedelige drittjobbene hjemme, mens de selv er ute og beriker seg både mentalt og materielt. Og hjemme sitter konemor og kjeder vettet av seg. Det er ikke rart mange forhold ryker når det er sånn menn velger partnere. Enten går konemor lei, og forlater sin partner for en som behandler henne som et fullverdig menneske, og ikke som en av tjenerskapet. Eller så går mannfolket lei, og er utro over en lav sko, for konemor har ført og fremst praktisk verdi, som koordinator av ditt liv, og ikke så mye mer. Forresten, den biten jeg har uthevet: Hvorfor skal menn ha barn når de aldri skal være sammen med dem? Er det bare kvinner som skal legge livet sitt til rette når man får barn, mens menn kan holde på akkurat som før? Menn får faktisk også droppe barn, om de ikke har tenkt å legge livet sitt til rette. Takke meg til mitt eget selskap, sier jeg bare. Og det håper jeg de fleste kvinner gjør til menn som ikke har kommet videre i utviklingen enn 1950-tallet. Anonymkode: 0b741...7df Enig i alt du skriver, men det finnes heldigvis unntak. Sjekk ut kvinnesyn/syn på feminisme i starten, og finn ut litt om historikken hans med tanke på damer og forhold og sånn. Konservativ rundbrenner som er uttalt dobbeltmoralsk og erklært antifeminist er virkelig siste sort, hold deg unna sånne Anonymkode: edd98...1ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #218 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig i alt du skriver, men det finnes heldigvis unntak. Sjekk ut kvinnesyn/syn på feminisme i starten, og finn ut litt om historikken hans med tanke på damer og forhold og sånn. Konservativ rundbrenner som er uttalt dobbeltmoralsk og erklært antifeminist er virkelig siste sort, hold deg unna sånne Anonymkode: edd98...1ad Nå leter jeg heldigvis ikke etter noen, har store planer om å nyte mitt eget utmerkede selskap resten av livet. Og skulle jeg få det for meg at jeg vil ha noen, så må jeg først på en lang avrusning fra KG. Akkurat nå er jeg litt der at jo mer jeg vet om menn, jo mer foretrekker jeg katter, rødvin og sjokolade. Om man ikke er ekstremoptimist i utgangspunktet, så tror jeg alle kjenner litt på noe av det samme etter litt fartstid på KG. Finnes det omtrent 2-3 normale menn her inne, tro? Det er mulig det er færre, men flere er det definitivt ikke. Anonymkode: 0b741...7df 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #219 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå leter jeg heldigvis ikke etter noen, har store planer om å nyte mitt eget utmerkede selskap resten av livet. Og skulle jeg få det for meg at jeg vil ha noen, så må jeg først på en lang avrusning fra KG. Akkurat nå er jeg litt der at jo mer jeg vet om menn, jo mer foretrekker jeg katter, rødvin og sjokolade. Om man ikke er ekstremoptimist i utgangspunktet, så tror jeg alle kjenner litt på noe av det samme etter litt fartstid på KG. Finnes det omtrent 2-3 normale menn her inne, tro? Det er mulig det er færre, men flere er det definitivt ikke. Anonymkode: 0b741...7df Det sier jo litt om dem at de er menn som henger på Kvinneguiden. Anonymkode: 6d252...1ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #220 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sier jo litt om dem at de er menn som henger på Kvinneguiden. Anonymkode: 6d252...1ba Det sier ALT! Anonymkode: 0b741...7df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå