Gå til innhold

Hva ser menn etter egentlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Her treffer du sikkert spikeren på hodet ja. Hun venninnen min sa selv etter at hun ble gravid at hun må se an forholdet. Det endte med at han kjøpte svindyr forlovelsesring og nå er de forlovet, men de må jobbe for henne. Hun er bevisst på egne behov og lar ingen behandle henne dårlig. 

Nummer to er nok litt for snill og forståelsesfull, noe mange utnytter. Men hun har blitt mer kynisk hun også. 

Jeg tror nummer en vet hun har økonomisk sikkerhet i foreldre, hun har klart seg gjennom sykdom og har nettverk så hun er sikker på seg selv. Hun er også utadvendt og har alltid blitt behandlet bra og kommer lett i kontakt med folk. Nummer to gjør også det, men er vel litt mer rolig og kan sikkert fremstå som hun gir mindre av seg selv i starten. 

Anonymkode: 7c33c...4e0

Det er ganske forskjellig å være besvisst på egne behov og å bli mer kynisk. Kyniske damer er ikke interessant for de fleste og man finner nok blant de kyniske at mange av dem mener de er bevisst på egne behov men i realiteten tar de feil om hva som er hva de egentlig vil ha. Derfor går det "alltid" feil og dermed kommer kynismen om de ikke ser at det er deres egne valg som er problemet.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis trygdeprinsessen er penest, trumfer det den andres trygge jobb. 

Anonymkode: 3c6be...766

Ja  +  at å være pen og sexy er ikke det samme.  Kanskje hun andre mangler den utstrålingen som menn ser, men ikke damer (stort sett).  Dessuten er det damer som er opptatt av partners status, vi menn driter i det.

Anonymkode: 93457...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (7 minutter siden):

Det er ganske forskjellig å være besvisst på egne behov og å bli mer kynisk. Kyniske damer er ikke interessant for de fleste og man finner nok blant de kyniske at mange av dem mener de er bevisst på egne behov men i realiteten tar de feil om hva som er hva de egentlig vil ha. Derfor går det "alltid" feil og dermed kommer kynismen om de ikke ser at det er deres egne valg som er problemet.

Ja mulig det er det. Hun første er ekstremt på at han må ta ansvar for eget liv hun andre er mer "sånn er menn. " Hun første tar ikke til takke med smuler. 

Anonymkode: 7c33c...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja  +  at å være pen og sexy er ikke det samme.  Kanskje hun andre mangler den utstrålingen som menn ser, men ikke damer (stort sett).  Dessuten er det damer som er opptatt av partners status, vi menn driter i det.

Anonymkode: 93457...d3a

Har hørt (voksne) menn prate negativt om at damer har få følgere på insta eller ikke god nok jobb så tror dere undervurderer hvordan menn kan bry seg om overfladiske ting og status 

Anonymkode: 92030...3e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hørt (voksne) menn prate negativt om at damer har få følgere på insta eller ikke god nok jobb så tror dere undervurderer hvordan menn kan bry seg om overfladiske ting og status 

Anonymkode: 92030...3e2

Hun 1 har en stor profil på Instagram uten å være influencer vil ikke si mer er gjenkjennelig. Fra da hun var yngre. Hun poster ikke der nå da. Er 33.

Anonymkode: 7c33c...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

pen og sexy er ikke det samme

Dette er sant. 

"Rolig" pen er mye mer kjæresteattraktivt enn svært sexy. 

Å være normal pen er noe av det mest undervurderte i dag. Modellpen er oppskrytt. Kvinner anstrenger seg altfor mye for å øke sin attraktivitet, men ironisk nok så gjør dem seg selv mindre attraktive jo mer oppdollet dem blir. 

Utstråling er stikkordet. 

Jeg har ikke ord på hvor mange ganger jeg har tenkt "hun der ville vært slående vakker bak alle anstrengelsene sine".

Anonymkode: 3e15a...524

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det virkelig bare utseende som betyr noe for dere menn? Er dere ikke ute etter noen å elske? Noen som kan bli dere beste venn, som dere deler alt med, som dere kan ha gode samtaler med, opplever ting med, "står i krigen" med? Er dere i det hele tatt i stand til å elske noen, eller blir dere bare kåte?

Nå vet vi jo ikke noe mer om venninnene til TS annet enn det hun skriver her, og det er foreløpig ikke så mange som har svart i tråden, samt nesten aller er anonyme så vi vet ikke om de er menn eller kvinner, men de svarene som har kommet er ikke akkurat oppløftende. Er virkelig alt annet underordnet et pent utseende?

Anonymkode: 0b741...7df

Utseende er "reklameplakaten" som  trekker blikket til seg, og det kan oppstå begjær.  Men alt det andre du nevner er jo viktigere, men synes ikke umiddelbart. 
De som ser mer vanlige ut trenger man  få brukt litt tid med for å forstå hvor bra de er. Slik tid kan dukke opp på arbeidsplasser og studieplasser (vanskeligere nå under corona og zoomundervisning).
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 minutt siden):

Utseende er "reklameplakaten" som  trekker blikket til seg, og det kan oppstå begjær.  Men alt det andre du nevner er jo viktigere, men synes ikke umiddelbart. 
De som ser mer vanlige ut trenger man  få brukt litt tid med for å forstå hvor bra de er. Slik tid kan dukke opp på arbeidsplasser og studieplasser (vanskeligere nå under corona og zoomundervisning).
 

Ja, og man har jo ikke sjans på dating-apper når man ser vanlig ut. 

Anonymkode: 6d252...1ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja mulig det er det. Hun første er ekstremt på at han må ta ansvar for eget liv hun andre er mer "sånn er menn. " Hun første tar ikke til takke med smuler. 

Anonymkode: 7c33c...4e0

"Sånn er menn"? Der er jo svaret på hele problematikken hennes. Hun velger idioter fordi hun tror det bare er idioter å velge. Det er hennes egen feil, absolutt ingen andre, og det gå galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har hørt (voksne) menn prate negativt om at damer har få følgere på insta eller ikke god nok jobb så tror dere undervurderer hvordan menn kan bry seg om overfladiske ting og status 

Anonymkode: 92030...3e2

Og jeg har hørt voksne menn snakke om at en god kvinne får smake flathånda av og til.

Spørsmålet er jo hvem man til syvende og sist velger å høre på for alle meninger finnes der ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har hørt (voksne) menn prate negativt om at damer har få følgere på insta eller ikke god nok jobb så tror dere undervurderer hvordan menn kan bry seg om overfladiske ting og status 

Anonymkode: 92030...3e2

Bland overfladiske pappagutter i visse miljø kanskje, men bland gjennomsnittsmannen med normalinntekt og 35+ er ikke dette viktig. (unntak finnes vel alltid)     Så fremt hun ikke er kronisk sosialklient med 3-4 barn med forskjellige fedre, rusavhengig og sånne ting. 

Anonymkode: 93457...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan bare svare for meg selv. Utseende kommer først og er det viktigste for meg. Jobb er ganske langt ned på lista. Det er viktigere at hun er chill å være sammen med. Null drama, sjalusi, mind games, etc. Men over alt er altså utseende. Det trumfer alt, og gjør meg helt blind overfor hennes andre kvaliteter/mangler. Det har jeg selvsagt brent meg på før.

Anonymkode: 5e69d...ab2

Dette.

Jeg tippper hun første utstråler en slags sikkerhet og trygghet også, selv om det kanskje ikke stemmer. En annen ting er i dagens samfunn har mannsrollen blitt nesten overflødig, så kanskje noen ubevisst tenker at noen på AAP "trenger en" mer enn "en sterk, selvstendig kvinne". Det er jo kvinner som avslutter nesten alle forhold.

Siden "hun pene" har noen økonomiske utfordringer er hun i teorien mer avhengig av å få et forhold til å fungere og en mann kan ha en slags forsørgerrolle (selv om staten i realiteten har tatt over). En del av dette er selvsagt bare illusjoner, men det kan fortsatt påvirke hvordan menn tenker ubevisst. Vi beveger oss bare mer og mer i den retningen, der ny partner er et likerklikk på Tinder unna for kvinner, og hun er på ingen måte avhengig av en mann/mannen.

Men ja, menn har et biologisk driv som handler om å forplante seg med den mest attraktive i "flokken", mens kvinner ønsker ressurser i større grad.

Anonymkode: 2b4a7...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de peneste vennninne jeg har et tilnærmet kronisk singel. Ellers kjenner jeg til kvinner som er både pene og mindre pene, lavt og høy utdannet, i full jobb og ufør, som er i faste forhold. Jeg tror dette handler mest om personlighet, prioriteringer og tilfeldigheter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, og man har jo ikke sjans på dating-apper når man ser vanlig ut. 

Anonymkode: 6d252...1ba

For å ha sjans må man jo bli kjent først, og da er det ikke sikkert at datingappene er effektiv arena. Jeg fant forresten dama mi på Match, men hun er jo pen. Møtte andre med mer vanlig utseende også, men i den typen dating skal det mye til at det gode samspillet oppstår fort nok. De fleste møter man jo bare en gang.
Tror det er lurt å være ute  blant folk i forskjellige sosiale og foreningssammenhenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (2 minutter siden):

For å ha sjans må man jo bli kjent først, og da er det ikke sikkert at datingappene er effektiv arena. Jeg fant forresten dama mi på Match, men hun er jo pen. Møtte andre med mer vanlig utseende også, men i den typen dating skal det mye til at det gode samspillet oppstår fort nok. De fleste møter man jo bare en gang.
Tror det er lurt å være ute  blant folk i forskjellige sosiale og foreningssammenhenger. 

Ja, problemet dukker spesielt opp når man har barn og begrenset mulighet til å fly rundt og være sosial. Jeg er helt ok med å være singel resten av mitt liv, men litt trist synes jeg jo det er.

Anonymkode: 6d252...1ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, og man har jo ikke sjans på dating-apper når man ser vanlig ut. 

Anonymkode: 6d252...1ba

En vanlig kvinne får haugevis av likes. En vanlig mann får nada. Så alt er relativt. 

Anonymkode: b1030...7a7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, problemet dukker spesielt opp når man har barn og begrenset mulighet til å fly rundt og være sosial. Jeg er helt ok med å være singel resten av mitt liv, men litt trist synes jeg jo det er.

Anonymkode: 6d252...1ba

Eller når man er introvert, og blir tømt for all energi om man må bruke alt man har av fritid sammen med andre. Jeg hadde blitt innlagt et eller annet sted om jeg måtte være sosial hele tiden. Så, singel resten av livet her også.

Anonymkode: 0b741...7df

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

En vanlig kvinne får haugevis av likes. En vanlig mann får nada. Så alt er relativt. 

Anonymkode: b1030...7a7

Likes betyr jo ingenting når mennene ikke egentlig vil ha noe med deg å gjøre. Det vanlige for meg er at de fjerner matchen, eller ikke svarer, når jeg hilser på. Fordi menn ofte liker det som kan krype og gå, og så sorterer etterpå. 

Anonymkode: 6d252...1ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er jo hun som forlater forhold. Hun hadde veldig god jobb før hun ble så har stor fin leilighet og har rike foreldre. 

Anonymkode: 7c33c...4e0

Hvis hun er «penest», er liten og petite, har store mugger, har rike foreldre og kan være hemmafru(med en grei trygd, pga god jobb før) så sier vel det sitt! 
Hadde valgt henne selv hvis jeg kunne🤣

Hilsen gift tobarnsmor

 

Anonymkode: 345cc...4a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts bekrefter jo gang på gang at den første er det beste valget, i utgangspunktet. At hun selv velger å takke for seg sier at hun er det dårlige valget. 

Anonymkode: 631e0...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...