AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #81 Del Skrevet 4. juli 2022 Spiren skrev (24 minutter siden): Nå er ikke jeg mann, men kanskje det har noe med egen selvtillit å gjøre? Dersom hun første veninnen vet hun er pen, kjenner sin egenverdi og tør å sette grenser, blir hun lettere å forholde seg til fordi mannen da må jobbe litt for å få henne. Imens om hun andre har bare litt lavere selvtillit, så finner hun seg i mer drit fra menn, tiltrekker seg denne typen og blir uinteressant fordi det ikke blir noe motstand? Jeg blir selv lei slike menn hvor usikkerheten lyser lang vei og jeg får inntrykk av at de ikke eier selvrespekt. Jobb eller ikke er kanskje ikke så relevant dersom mennene tjener bra selv og begge damene får det til å gå rundt på sin måte. Det er også lettere å by på seg selv når en er trygg og sikker. Dette kan være ganske uavhengig av utseende. Men er en dame vant til å få det hun vil, forventer hun det nærmest - hun håper ikke. Her treffer du sikkert spikeren på hodet ja. Hun venninnen min sa selv etter at hun ble gravid at hun må se an forholdet. Det endte med at han kjøpte svindyr forlovelsesring og nå er de forlovet, men de må jobbe for henne. Hun er bevisst på egne behov og lar ingen behandle henne dårlig. Nummer to er nok litt for snill og forståelsesfull, noe mange utnytter. Men hun har blitt mer kynisk hun også. Jeg tror nummer en vet hun har økonomisk sikkerhet i foreldre, hun har klart seg gjennom sykdom og har nettverk så hun er sikker på seg selv. Hun er også utadvendt og har alltid blitt behandlet bra og kommer lett i kontakt med folk. Nummer to gjør også det, men er vel litt mer rolig og kan sikkert fremstå som hun gir mindre av seg selv i starten. Anonymkode: 7c33c...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #82 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Menn bryr seg nesten bare om utseende. Anonymkode: 31f7a...ae7 Ja, det er nok derfor jeg er evig singel, med et utseende midt på skalaen og lettere overvekt, selv om jeg anser meg selv for å ha mange gode kvaliteter og har mye å gi i et forhold. Men så ser jeg rundt meg da, «alle» er jo i forhold, og de kvinnene jeg anser som både mindre attraktive og mindre interessante som mennesker. Lurer veldig på hvorfor «alle» får det til, men ikke jeg? (Ja, jeg er fullt klar over at det er mange ufrivillig single der ute, men i mitt miljø er det bare jeg som er den evig single, og det gjør skikkelig vondt.) Anonymkode: 29111...884 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #83 Del Skrevet 4. juli 2022 marsvin skrev (13 minutter siden): Jeg har vært nummer 1, og det var mye vanskeligere når man ikke hadde en karriere å vise til. Jeg får høre at jeg er søt og pen, og får mange tilbud, men de mistet interessen da jeg gikk på AAP. Menn er dessverre like opptatt av at kvinnen/jenta skal ha suksess i karriere og i økonomi.. Det holder dessverre ikke bare å være søt, pen, snill, morsom, osv. Da jeg endelig kom tilbake til jobb igjen var jeg plutselig bra nok Venninnen min jobber ikke nå. Har gått fra høystatus-jobb til å studere et profesjonsstudium (tar fem år, men hun tok to før hun byttet studie da hun var yngre). Hun har stor leilighet og tjente så bra at hun får greit med AAP. Men likevel hun må vel delvis forsørger i to år. Anonymkode: 7c33c...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #84 Del Skrevet 4. juli 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Venninnen min er ganske pen og slank, høyt utdannet, men på AAP. En annen venninne er i full jobb, super engasjert og søt hun også, men kanskje ikke like pen. Begge er positive, utadvendte, snille. Førstnevnte har de siste tre årene datet samtlige menn som tjener godt over millionen og er den som går fra forholdet. Tre har hun datet over flere mnd. Nå er hun gravid og han ønsket å beholde selv om de hadde kjent hverandre i fire måneder. Den andre venninnen min blir ghostet og forlatt hele tiden. Jeg anser disse som ca like attraktive, skjønner ikke forskjellen her. Innspill for jeg er oppriktig interessert. Anonymkode: 7c33c...4e0 Damer som går etter penger de selv ikke har er ikke interessante i min bok, så i dette tilfellet hadde jeg valgt nummer to Anonymkode: 749ff...171 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #85 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvordan kan du påstå det? Du sa hun ene er penere. Anonymkode: 4ea01...1b2 Jeg vil si begge er pene på sin måte. Nr 1: Lav, veldig slank, halvt indisk, men mye former. Trener og ser slank ut (trent)men ikke supertrent. Veldig ansiktspen. Nr 2: Høy, blond, atletisk, ikke fullt så ansiktspen, men veldig fin kropp. Jeg synes kanskje nr 1 er penest men nr 2 er nesten like attraktiv. Anonymkode: 7c33c...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #86 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Damer som går etter penger de selv ikke har er ikke interessante i min bok, så i dette tilfellet hadde jeg valgt nummer to Anonymkode: 749ff...171 Hun hadde neppe datet en som tjente under millionen, men hun er langt fra fattig selv. Velstående familie og får vel nesten 520 000 i forsikringer +AAP. Hun tjente veldig bra før hun ble syk. Men hun må studere i minst to år til og skal inn i et nytt yrke hvor begynnerlønn er rundt 4-500 000? Psykologi. Anonymkode: 7c33c...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cássia Skrevet 4. juli 2022 #87 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, det er nok derfor jeg er evig singel, med et utseende midt på skalaen og lettere overvekt, selv om jeg anser meg selv for å ha mange gode kvaliteter og har mye å gi i et forhold. Men så ser jeg rundt meg da, «alle» er jo i forhold, og de kvinnene jeg anser som både mindre attraktive og mindre interessante som mennesker. Lurer veldig på hvorfor «alle» får det til, men ikke jeg? (Ja, jeg er fullt klar over at det er mange ufrivillig single der ute, men i mitt miljø er det bare jeg som er den evig single, og det gjør skikkelig vondt.) Anonymkode: 29111...884 Hva menn ser etter er vel like individuelt som hva kvinner verdsetter. Samtidig er det åpenbart at denne tråden beviser at inntekt er viktigere for kvinner og utseende for menn. Jeg får høre at jeg er pen, og min forrige eks var høy status (for å bruke det begrepet). Samtidig vet jeg veldig godt hva jeg er verdt, hva jeg ønsker i et forhold, og jeg har krav om at han kommuniserer/er følelsesmessig tilgjengelig. Det var særdeles seriøst mellom oss, og han var veldig forelsket. Men han klarte ikke å være i forholdet fordi han innså at jeg forventet mye. Nå er han sammen med en som tjener langt mindre, ser gjennomsnittlig søt ut, og jeg tror det passer ham bedre. Han sier selv at han er lei seg for at han ikke kunne gi meg det jeg hadde behov for. Han forsøkte å komme tilbake etterpå også. Det samme skjedde med en annen eks. Jeg ønsker et godt og likeverdig forhold hvor vi deler følelser, hobbyer, gleder, ellers klarer jeg meg alene. Sum av summarum; jeg tror ikke utseende isolert sett betyr alt. Verdier, ønsker og om man leter etter den rette eller en eller annen som er ok spiller inn. Jeg ønsker et bra forhold og har kysset mange frosker for å finne den rette. Som en tidligere skrev; man må kjenne seg selv, forstå andre mennesker og ta egne behov på alvor. Det vil folk merke, og man tiltrekker seg mer riktig energi. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #88 Del Skrevet 4. juli 2022 Jeg er ei dame med middels utseende, men god inntekt. Null sjans 😄 Jeg klarer meg heldigvis alene. Anonymkode: 6d252...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cássia Skrevet 4. juli 2022 #89 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ei dame med middels utseende, men god inntekt. Null sjans 😄 Jeg klarer meg heldigvis alene. Anonymkode: 6d252...1ba Da tipper jeg at du dater feil menn. Hvem vil ha noen som kun er opptatt av utseende uansett. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #90 Del Skrevet 4. juli 2022 Cássia skrev (11 minutter siden): Hva menn ser etter er vel like individuelt som hva kvinner verdsetter. Samtidig er det åpenbart at denne tråden beviser at inntekt er viktigere for kvinner og utseende for menn. Jeg får høre at jeg er pen, og min forrige eks var høy status (for å bruke det begrepet). Samtidig vet jeg veldig godt hva jeg er verdt, hva jeg ønsker i et forhold, og jeg har krav om at han kommuniserer/er følelsesmessig tilgjengelig. Det var særdeles seriøst mellom oss, og han var veldig forelsket. Men han klarte ikke å være i forholdet fordi han innså at jeg forventet mye. Nå er han sammen med en som tjener langt mindre, ser gjennomsnittlig søt ut, og jeg tror det passer ham bedre. Han sier selv at han er lei seg for at han ikke kunne gi meg det jeg hadde behov for. Han forsøkte å komme tilbake etterpå også. Det samme skjedde med en annen eks. Jeg ønsker et godt og likeverdig forhold hvor vi deler følelser, hobbyer, gleder, ellers klarer jeg meg alene. Sum av summarum; jeg tror ikke utseende isolert sett betyr alt. Verdier, ønsker og om man leter etter den rette eller en eller annen som er ok spiller inn. Jeg ønsker et bra forhold og har kysset mange frosker for å finne den rette. Som en tidligere skrev; man må kjenne seg selv, forstå andre mennesker og ta egne behov på alvor. Det vil folk merke, og man tiltrekker seg mer riktig energi. 🙂 Så dette er et vitenskapelig eksperiment? I og med at det som skrives her kan bevises. Anonymkode: 8c8c0...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2022 #91 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) Jeg ser ikke helt at nr. 1 har fått det så mye bedre som gravid med en mann hun knapt kjenner? Med mindre han har fridd, er det da langt fra sikkert at han er ute etter noe seriøst. Å bli gravid ved et uhell (eller "uhell") er ikke noe man trenger å være særlig attraktiv for å få til. Uansett på KG er det kun utseende som betyr noe, min erfaring fra det virkelige livet er mye mer nyansert. De fleste menn jeg har møtt/vært interessert i eller som har vært interessert i meg, har vært opptatte av veldig mye annet enn utseende. Så klart utseende spiller inn, men at det er det eneste menn flest bryr seg om, er tull. Jeg vet om flere veldig pene menn og kvinner som er single, og flere middels eller mindre pene som har partner. Det er ikke sånn at bare man er pen, går alt bra. Venninnene til TS er individer, ikke statistisk representative for alle kvinner. For å finne seg en partner trengs det faktisk bare én person som liker en. Endret 4. juli 2022 av Anonymus Notarius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cássia Skrevet 4. juli 2022 #92 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så dette er et vitenskapelig eksperiment? I og med at det som skrives her kan bevises. Anonymkode: 8c8c0...22e Nei, men jeg tror ikke det er tilfeldig, det er mitt generelle inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #93 Del Skrevet 4. juli 2022 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Jeg ser ikke helt at nr. 1 har fått det så mye bedre som gravid med en mann hun knapt kjenner? Med mindre han har fridd, er det da langt fra sikkert at han er ute etter noe seriøst. Å bli gravid ved et uhell (eller "uhell") er ikke noe man trenger å være særlig attraktiv for å få til. Uansett på KG er det kun utseende som betyr noe, min erfaring fra det virkelige livet er mye mer nyansert. De fleste menn jeg har møtt/vært interessert i eller som har vært interessert i meg, har vært opptatte av veldig mye annet enn utseende. Så klart utseende spiller inn, men at det er det eneste menn flest bryr seg om, er tull. Venninnene til TS er individer, ikke statistisk representative for alle kvinner. For å finne seg en partner trengs det faktisk bare én person som liker en. De er forlovet Anonymkode: 7c33c...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2022 #94 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er forlovet Anonymkode: 7c33c...4e0 Så flott da, men statistisk sett varer vel sånne forhold der man går så raskt fram ikke særlig lenge. Så hun kan like gjerne sitte der som alenemor om et år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #95 Del Skrevet 4. juli 2022 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Så flott da, men statistisk sett varer vel sånne forhold der man går så raskt fram ikke særlig lenge. Så hun kan like gjerne sitte der som alenemor om et år. Blir interessant å se. Jeg tror han er veldig betatt av henne. Hun vurderte abort, men han ønsket å beholde sterkere enn henne selv om hun også var usikker. Han virker uansett seriøs og sympatisk . Anonymkode: 7c33c...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #96 Del Skrevet 4. juli 2022 Cássia skrev (14 minutter siden): Da tipper jeg at du dater feil menn. Hvem vil ha noen som kun er opptatt av utseende uansett. 🙂 På grunn av utseendefokuset på appene så er det ikke ofte jeg får date i det hele tatt dessverre, det er alltids noen finere å prøve seg på Anonymkode: 6d252...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #97 Del Skrevet 4. juli 2022 umAxa skrev (3 timer siden): Kanskje første bud stemmer. Noe som tyder på at menn som skaffer seg utdanning, jobb og resurser, gjør det for å bli attraktiv som en partner for et samhold og familieliv. Når kvinner skaffer seg utdanning, jobb og resurser, gå gjør de det for å slippe 🤷♂️ Når det gjelder "bli eid" eller "andre skal ha overtaket" blir dette presentert som om hun skulle vært lenket fast til komfyren, og ignorer helt at i et balansert forhold, så er det mye annet som spiller inn enn bare hva som står på lønnslippen. En mann med solid inntekt og økonomi blir betraktet som en attraktiv mann, i motsetning til en mann som er arbeidsledig. Det er ikke sensasjonelt å si at kvinner ofte flokker seg til den rikere halvdelen av menn. Innenfor disse rammene velger hun selv bokstavelig talt en mann som i dine ord "eier" henne, bare fordi han tjener mer enn henne. Så du mener at venninnen av TS som er på AAP er eid av disse mennene med millionlønn? Sist gang jeg leste TS, så har hun datet flere menn med millionlønn, og til og med stiftet en familie med den siste. Vil ikke påstå at hun har blitt "eid" noen gang her. Eh...sånn i praksis med dame som tjener lite og mann som tjener mye..ser for meg (har erfart) at han vil på familiehytta og dama vil til Berlin i ferien. Hvem vinner hvis han har penga? Når huset skal kjøpes og hun vil ha huset med sjarm og stor hage, hvem bestemmer da? Det skal feires jul/påske/you name it, og dette tenkte paret har ulike ønsker og ulik økonomisk mulighet for å realisere ønskene sine, hvem ender med å bestemme da? Makt, blant annet økonomisk makt, er et språk alle, og særlig menn, forstår Anonymkode: edd98...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cássia Skrevet 4. juli 2022 #98 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): På grunn av utseendefokuset på appene så er det ikke ofte jeg får date i det hele tatt dessverre, det er alltids noen finere å prøve seg på Anonymkode: 6d252...1ba Det er utrolig trist at det er din opplevelse. Når du føler det sånn, er det jo åpenbart et problem, og det synes jeg er både trist og litt merkelig, ettersom jeg nekter å tro at alle menn er så overfladiske. Her er mine "ti cent "; kan det være at du bruker feil app? Tinder er nok dessverre veldig utseende-fokusert. Jeg har aldri prøvd Møteplassen eller Facebook-dating, men hørt mye bra om sistnevnte. Kan det være noe med bildene/bildeutvalg? Få ærlig tilbakemeldinger fra venner av begge kjønn. Kanskje er det dårlige vinkler/lite smil/solbriller osv. Hvilke profiler sveiper du selv på? Jeg måtte selv begynne å sile her. Lett å sveipe på de kjekkeste som ikke er videre seriøse. Jeg sveipet etter hvert kun på menn jeg syntes var attraktive og som hadde lagt litt jobb i profilen sin. Kanskje andre arenaer er bedre for deg? Møte folk via venner, hobbyer? Lillebroren min er veldig kjekk, men kjæresten hans er vel ikke det man snur seg etter på gata. Hun er veldig omtenksom, snill og verdens søteste, han hadde neppe byttet henne ut med en supermodell. Jeg har også flere kamerater med gode verdier, så jeg er helt sikker på at den rette finnes et sted.🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #99 Del Skrevet 4. juli 2022 Cássia skrev (8 minutter siden): Det er utrolig trist at det er din opplevelse. Når du føler det sånn, er det jo åpenbart et problem, og det synes jeg er både trist og litt merkelig, ettersom jeg nekter å tro at alle menn er så overfladiske. Her er mine "ti cent "; kan det være at du bruker feil app? Tinder er nok dessverre veldig utseende-fokusert. Jeg har aldri prøvd Møteplassen eller Facebook-dating, men hørt mye bra om sistnevnte. Kan det være noe med bildene/bildeutvalg? Få ærlig tilbakemeldinger fra venner av begge kjønn. Kanskje er det dårlige vinkler/lite smil/solbriller osv. Hvilke profiler sveiper du selv på? Jeg måtte selv begynne å sile her. Lett å sveipe på de kjekkeste som ikke er videre seriøse. Jeg sveipet etter hvert kun på menn jeg syntes var attraktive og som hadde lagt litt jobb i profilen sin. Kanskje andre arenaer er bedre for deg? Møte folk via venner, hobbyer? Lillebroren min er veldig kjekk, men kjæresten hans er vel ikke det man snur seg etter på gata. Hun er veldig omtenksom, snill og verdens søteste, han hadde neppe byttet henne ut med en supermodell. Jeg har også flere kamerater med gode verdier, så jeg er helt sikker på at den rette finnes et sted.🙂 Jeg tror heller ikke menn er så overfladiske, i utgangspunktet. Men jeg tror både menn og kvinner påvirkes av at det alltids kan finnes noe bedre, hvis du skjønner? En endeløs strøm av "aktuelle kandidater" gjør at man kanskje aldri satser på noen 100 %? Anonymkode: 6d252...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cássia Skrevet 4. juli 2022 #100 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror heller ikke menn er så overfladiske, i utgangspunktet. Men jeg tror både menn og kvinner påvirkes av at det alltids kan finnes noe bedre, hvis du skjønner? En endeløs strøm av "aktuelle kandidater" gjør at man kanskje aldri satser på noen 100 %? Anonymkode: 6d252...1ba Jeg kan være enig med deg i det. Tinder har dessverre bidratt til at mange tenker at "jeg finner noe bedre på neste sveip." Her føler jeg at innstilling har en del å si. Man må finne noen som virkelig ønsker å skape noe sammen, som kan godta at man har feil og skavanker, og "de som vil se" eller "tar det som det kommer " er neppe der. Min erfaring er også at de som har vært i langvarige forhold tidligere har mer realistiske forventninger enn de som er uerfarne. Så det er en gruppe jeg personlig luket ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå