Gå til innhold

Something is rotten in Norway

Fremhevede innlegg

Skrevet

Et samfunn er som trafikken.
De aller fleste kjører lovlig, uansett hvilken etnisitet og  religion de bærer bak rattet.
De som forårsaker ulykker kan ha samme etnisitet som mange andre bilførere, de som forårsaker ulykker kan ha samme religion som mange andre bilførere.
Den som forårsaker ulykke i trafikken representerer sine kjøreferdigheter og sin kompetanse og sin dømmekraft.
Det blir helt feil å peke på en annen bilfører med samme etnisitet og religion som har kjørt lovlig fra dag.1 som medskyldig for ulykken han har forårsaket.  
Derfor er det veldig teit å ha OSS og DERE tankegang.

Kanskje cheezy og litt for mye generalisering det er sånn jeg tenker 😊

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Husflue skrev (3 minutter siden):

I følge statistisk sentralbyrå ligger antall minoriteter på 819.356 pr nå.

En gjennomsnitts Normann får 1,48 barn Det er 1500 færre enn året før og 8800 færre enn 2009. Nordmenn har altså nedadgående trend til å få barn. 
Utenlandske kvinner i Norge har også blitt noe mindre fruktbare, men fremdeles leder de med flere barn. Fra 2018 ble det satt 1,87. 
Så på sikt er jo ikke regnestykket vanskelig å se resultat av her. 

Mener du muslimer ikke er  minoriteter i Norge per dags dato? 

Endret av MammatilPer
  • Liker 1
Gjest Husflue
Skrevet
MammatilPer skrev (2 minutter siden):

Mener du muslimer ikke er  minoriteter i Norge per dags dato? 

Hvor klarte du å lese det? Jo så klart de fremdeles er minioritet, men ikke i fremtiden.

Skrevet (endret)
Husflue skrev (5 minutter siden):

Hvor klarte du å lese det? Jo så klart de fremdeles er minioritet, men ikke i fremtiden.

Vi snakker om nå, men ok. 

Endret av MammatilPer
  • Liker 1
Skrevet
4 hours ago, MammatilPer said:

Okey drit i andre land. Hva sier PST om trusselbildet I NORGE? 

Hint, les kommentaren over din. 

PST sine vurderinger og spekulasjoner motsier ikke mitt innlegg.

Hint, les hva tråden faktisk handler om før du svarer.

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, Snok1 said:

Til TS:

Dersom du ønsker debatteknisk tyngde gjennom å parafrasere Shakespeare, bør du bruke sitatdelen korrekt.

There is something rotten in the state of Norway.
Det er forøvrig fra Hamlet.

Bare hyggelig.

Tusen takk for ditt pedantiske innspill, du redda tråden.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
3 hours ago, Velvia said:

At det var en ekstremist som skjøt undergraver ikke Tjomlids poeng som står seg like godt uavhengig av hvorvidt tragedien hadde skjedd eller ikke.

Tjomlids "poeng" var at vanlige folk som ikke mener eksakt det samme som han hadde en merkelig form for medansvar til terrorangrepet, om det ikke hadde vært noe angrep hadde han neppe tatt i bruk snedige formuleringer som lavgradsterrorisme for å stemple sine meningsavvikere.

Jeg skjønner ærlig talt ikke at folk ikke kan se at denne formen for offentlig debatt er et kroneksempel på hva som er råttent i landet.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Gjest Husflue
Skrevet (endret)

Jeg er spent på hvor mye informasjon PST besitter. 
Som med Bhattis Facebook profil uken før masseskytingen blir da profilbildet endret til et forbudt-skilt med regnbueflagg inni, samt en tekst som indikerer drap på homofile! 2 dager etter drapet endrer han og fjerner. Tidligere nabo som utførte selve skytingen. Det er litt for tilfeldig til å ikke ha en sammenheng? 

Endret av Husflue
Hvorfor blir teksten min plutselig stor? Nybegynner..
Skrevet
Jegern Puahate skrev (7 timer siden):

Tusen takk for ditt pedantiske innspill, du redda tråden.

Bare hyggelig.

Skrevet
Husflue skrev (9 timer siden):

I følge statistisk sentralbyrå ligger antall minoriteter på 819.356 pr nå.

En gjennomsnitts Normann får 1,48 barn Det er 1500 færre enn året før og 8800 færre enn 2009. Nordmenn har altså nedadgående trend til å få barn. 
Utenlandske kvinner i Norge har også blitt noe mindre fruktbare, men fremdeles leder de med flere barn. Fra 2018 ble det satt 1,87. 
Så på sikt er jo ikke regnestykket vanskelig å se resultat av her. 

Per mars i år var det helt riktig 819.356 innvandrere i Norge. Av disse var 370.240 fra EU/EØS/UK/USA osv. Et raskt overslag viser at om lag 250.000 kommer fra «muslimske land».

Hvor mange som faktisk er muslimer av innvandrerne fra Asia og Afrika, vet vi ikke.

Så er noe av det vakreste og beste med det norske demokratiet at når disse innvandrerne blir norske statsborgere og ser på seg selv som nordmenn, så er de nordmenn! Og barna og barnebarna deres er ikke innvandrere, men norske nordmenn født i Norge.

Hvilke verdier man har og hvem man identifiserer seg med har ikke bare å gjøre med religion eller hvor foreldrene kommer fra.

Jeg vil nok ha mye mer til felles med høyt utdanna personer vokst opp i Oslo med besteforeldre fra Pakistan, enn med lavt utdanna personer fra Namsos med tipp-tipp-oldeforeldre fra samme bygda.

Gjest Husflue
Skrevet
Mardrøm skrev (3 minutter siden):

Per mars i år var det helt riktig 819.356 innvandrere i Norge. Av disse var 370.240 fra EU/EØS/UK/USA osv. Et raskt overslag viser at om lag 250.000 kommer fra «muslimske land».

Hvor mange som faktisk er muslimer av innvandrerne fra Asia og Afrika, vet vi ikke.

Så er noe av det vakreste og beste med det norske demokratiet at når disse innvandrerne blir norske statsborgere og ser på seg selv som nordmenn, så er de nordmenn! Og barna og barnebarna deres er ikke innvandrere, men norske nordmenn født i Norge.

Hvilke verdier man har og hvem man identifiserer seg med har ikke bare å gjøre med religion eller hvor foreldrene kommer fra.

Jeg vil nok ha mye mer til felles med høyt utdanna personer vokst opp i Oslo med besteforeldre fra Pakistan, enn med lavt utdanna personer fra Namsos med tipp-tipp-oldeforeldre fra samme bygda.

Ja det var pr mars og ikke nå. Slurvefeil. Det er ikke et flerkulturelt samfunn som plager meg så lenge Norsk kultur ikke forsvinner- det er hvordan spesielt en gruppe mener de snart har mere rettigheter enn samene i Norge, eller de har kanskje tatt over for krav der allerede. Vi endrer lovverk, duller og nikker. Alt handler om at det er rasistisk eller man blir krenket. Å være kritisk til Islam som Norsk er da altså i oversatt betydning rasistisk og nærmest uhørt allerede og dette kommer blant annet av woke-generasjonen. Du kan lese om dette her: https://www.minervanett.no/cancel-culture-identitetspolitikk-woke/woke-kulturen-er-autoritaer--og-bor-bekjempes-av-alle-liberalere/380073

Til slutt sitter vi igjen med kun politiske korrekte holdninger og uttalelser om viktige spørsmål i verden og i Norge.
Da har vi mistet oss selv og vi mister vår stemme. Vi må huske historie. Lese og ha egne meninger. 

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner, brudd på rommets retningslinjer, brukerdebatt og  bilde uten kildehenvisning. Lomvi, mod.

Skrevet (endret)
Katten.2.0 skrev (14 timer siden):

Denne reaksjonen kom ikke før vedkommende begikk et lovbrudd selv. Samtlige individer involvert i denne saken er blant samfunnets avskum.

Registrerer at mitt svar til denne kommentaren er redigert vekk av moderator. Jeg skrev at det må ha vært forurensningen, ref. lovbrudd som årsakssammenheng, som gjorde at de to norsk-pakistanske jentene satte seg i bilen og utførte et forsettlig drapsforsøk. Dette ettersom brenning av en privat bok i seg selv er innenfor ytringsfriheten.

Det går ikke an å ha en normal debatt når slike svar blir fjernet.

Endret av Donglebæret
  • Nyttig 2
Skrevet
58 minutter siden, Donglebæret said:

Registrerer at mitt svar til denne kommentaren er redigert vekk av moderator. Jeg skrev at det må ha vært forurensningen, ref. lovbrudd som årsakssammenheng, som gjorde at de to norsk-pakistanske jentene satte seg i bilen og utførte et forsettlig drapsforsøk. Dette ettersom brenning av en privat bok i seg selv er innenfor ytringsfriheten.

Det går ikke an å ha en normal debatt når slike svar blir fjernet.

Merkelig at de fjernet hele innlegget mitt med paragrafhenvisning også. Enig angående normal debatt.

Nå kan vi vel være enig om at det å brenne noe med stor åpen flamme i et kryss er vesentlig mer alvorlig enn forurensningen, selv om det involverer det óg.

Det er en uryddig framstilling av situasjonen fra din side der. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Katten.2.0 skrev (1 time siden):

Nå kan vi vel være enig om at det å brenne noe med stor åpen flamme i et kryss er vesentlig mer alvorlig enn forurensningen, selv om det involverer det óg.

Det er en uryddig framstilling av situasjonen fra din side der. 

Da skal jeg være ryddig. Ditt resonnement var at SIAN var dem som begynte med ett eller flere lovbrudd, og at de to kvinnelige norsk-pakistanerne reagerte på dette lovbruddet med forsettlig drapsforsøk.

Lovbruddet SIAN da var skyldig i, er opptenning av ild og mulig forurensning. Å brenne en privat bok er innenfor ytringsfriheten. Ergo, du argumenterer med at et forsettlig drapsforsøk var en konsekvens av lovbrudd på åpen ild og mulig forurensning.

Synes du dette er en god forklaring? Som sagt, la oss diskutere saken når straffeutmålingen er klar.

Endret av Donglebæret
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
13 minutter siden, Donglebæret said:

Da skal jeg være ryddig. Ditt resonnement var at SIAN var dem som begynte med ett eller flere lovbrudd, og at de to kvinnelige norsk-pakistanerne reagerte på dette lovbruddet med forsettlig drapsforsøk.

Lovbruddet SIAN da var skyldig i, er opptenning av ild og mulig forurensning. Å brenne en privat bok er innenfor ytringsfriheten. Ergo, du argumenterer med at et forsettlig drapsforsøk var en konsekvens av lovbrudd på åpen ild og mulig forurensning.

Synes du dette er en god forklaring? Som sagt, la oss diskutere saken når straffeutmålingen er klar.

Du argumenterte for at SIAN er innenfor sin ytringsfrihet. Jeg argumenterte kun for at deres utførsel av ytringsfriheten involverer brudd på loven. Når lederen også er dømt for kroppskrenkelse, hatefulle ytringer samt står tiltalt for vold, skadeverk og krenkelse - så synes jeg virkelig ikke dette er en gruppering som er godt egnet til å vise at en gruppe mennesker i vårt samfunn er mer voldelig enn andre.

Du kommer heller ikke unna med at situasjonen som resulterte i at kvinnene ble siktet for grov kroppsskade, oppstod av et lovbrudd.

Jeg har tidligere sagt til deg at jeg anser mennesker som reagerer med vold som noen av de laveste i samfunnet. Dette inkluderer naturligvis kvinnene som krasjet inn i dem med bilen.

• Nyttig 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Du argumenterte for at SIAN er innenfor sin ytringsfrihet. Jeg argumenterte kun for at deres utførsel av ytringsfriheten involverer brudd på loven. Når lederen også er dømt for kroppskrenkelse, hatefulle ytringer samt står tiltalt for vold, skadeverk og krenkelse - så synes jeg virkelig ikke dette er en gruppering som er godt egnet til å vise at en gruppe mennesker i vårt samfunn er mer voldelig enn andre.

Du kommer heller ikke unna med at situasjonen som resulterte i at kvinnene ble siktet for grov kroppsskade, oppstod av et lovbrudd.

Jeg har tidligere sagt til deg at jeg anser mennesker som reagerer med vold som noen av de laveste i samfunnet. Dette inkluderer naturligvis kvinnene som krasjet inn i dem med bilen.

Kan bare henvise til forrige innlegg. Vi er i alle fall enige om ditt siste avsnitt.

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Donglebæret said:

Kan bare henvise til forrige innlegg. Vi er i alle fall enige om ditt siste avsnitt.

Yup. Heldigvis inkluderer det SIAN.

Skrevet
Husflue skrev (8 timer siden):

Ja det var pr mars og ikke nå. Slurvefeil. Det er ikke et flerkulturelt samfunn som plager meg så lenge Norsk kultur ikke forsvinner- det er hvordan spesielt en gruppe mener de snart har mere rettigheter enn samene i Norge, eller de har kanskje tatt over for krav der allerede. Vi endrer lovverk, duller og nikker. Alt handler om at det er rasistisk eller man blir krenket. Å være kritisk til Islam som Norsk er da altså i oversatt betydning rasistisk og nærmest uhørt allerede og dette kommer blant annet av woke-generasjonen. Du kan lese om dette her: https://www.minervanett.no/cancel-culture-identitetspolitikk-woke/woke-kulturen-er-autoritaer--og-bor-bekjempes-av-alle-liberalere/380073

Til slutt sitter vi igjen med kun politiske korrekte holdninger og uttalelser om viktige spørsmål i verden og i Norge.
Da har vi mistet oss selv og vi mister vår stemme. Vi må huske historie. Lese og ha egne meninger. 

Joda, det finnes folk som lett blir «krenket». Og jeg er enig i at det er en uting. 

Men de folka finnes med alle slags meninger. Hva tror du skjer om noen går ut i den offentlige debatten og mener at skolene ikke bør bruke julesanger med kristent innhold?

Hva skjer om en muslim nekter å håndhilse på kronprinsen?

Hva skjer hvis NRK sender Id-feiring i beste sendetid?

Og hva ville skjedd om en muslim satte fyr på en Bibel i et veikryss i Vennesla?

Da er det jo Krenk-O-Rama! Kommentarfeltene vil være fulle av folk som er krenket! Og en del av disse bloggerne på høytesiden (resett/document) kommer til å være kremket! Demokratene, KrF og FrP vil være krenket!

Det er det som er så paradoksalt - at det er disse grupperingene på høyresida som er de aller mest lett-krenka, men de forstår det ikke selv.

Gjest Husflue
Skrevet
Mardrøm skrev (1 time siden):

Joda, det finnes folk som lett blir «krenket». Og jeg er enig i at det er en uting. 

Men de folka finnes med alle slags meninger. Hva tror du skjer om noen går ut i den offentlige debatten og mener at skolene ikke bør bruke julesanger med kristent innhold?

Hva skjer om en muslim nekter å håndhilse på kronprinsen?

Hva skjer hvis NRK sender Id-feiring i beste sendetid?

Og hva ville skjedd om en muslim satte fyr på en Bibel i et veikryss i Vennesla?

Da er det jo Krenk-O-Rama! Kommentarfeltene vil være fulle av folk som er krenket! Og en del av disse bloggerne på høytesiden (resett/document) kommer til å være kremket! Demokratene, KrF og FrP vil være krenket!

Det er det som er så paradoksalt - at det er disse grupperingene på høyresida som er de aller mest lett-krenka, men de forstår det ikke selv.

Litt artig du nevner dette. Alt har vel skjedd utenom Id allerede.

Jeg husker veldig godt flere reportasjer om når glade jul ble for sterk kost, samt deilig er jorden fra 2016.Noen kunne nynne deilig er jorden på en skole, da slapp de teksten osv. Årsaken er at det krenker andres trosretning! Da er det på tide å tenke seg om?

Leirskoler for kristne ungdom var nødt til å ta ned kors på veggen for å ikke krenke flyktingene som skulle komme.

Prinsen selv fikk beklagelse av ledere i en moské fordi noen kvinner nektet å hilse på han og Otto Jespersen og svært mange heavy metal band har satt fyr på Bibelen. 

Hvordan det ligger an med Id feiring får vi jo se? Mulig matprogrammer, evt reklamer blir satt kun etter midnatt pga ramadan?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...