Donglebæret Skrevet 7. juli 2022 #61 Skrevet 7. juli 2022 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): De søker ikke om tillatelse for å brenne koranen. Dermed er deres nyeste koranbrenninger ulovlig. Hvilke paragrafer brytes ved å brenne en privat bok? 4
Nicathv Skrevet 7. juli 2022 #62 Skrevet 7. juli 2022 (endret) Fru Solsikke skrev (32 minutter siden): Man er rimelig forstyrret om man tenker på dette som en konkurranse. Som om det er snakk om 2 lag. Jepp. Derfor har jeg gitt opp å diskutere noe med islam, innvandring eller kjønnsuttrykk her inne, da debatten domineres av usaklige innlegg som sprer hat mot disse gruppene og setter opp en falsk oss-mot-dem-kamp. Se bare på startinnlegget her. Problemene som belyses er vold begått av islamister, og at noen overreagerer som følge av vold mot og hets av etniske minoriteter, kjønnsminoriteter, religiøse minoriteter og seksuelle minoriteter. Verken volden mot minoritetene i seg selv eller hetsen mot dem blir vektlagt. Det som er viktig er at de som er annerledes er slemme, skumle eller sinnsyke. Slik er de aller fleste innlegg om disse temaene her inne. De eneste få som gidder å komme med noe lengre motsvar i disse trådene er de som har et nesten like simplistisk svart/hvitt-bilde fra motsatt side. Endret 7. juli 2022 av Nicathv Mobilkløning 4
Gjest Boetica Skrevet 7. juli 2022 #63 Skrevet 7. juli 2022 Blåttvann skrev (2 minutter siden): Han er vel så langt til venstre som du kommer politisk. Har hørt mye på podcastene hans før, nå gidder jeg selvfølgelig ikke høre på det tullet der lenger. Han tror også han er bedre enn alle andre og har forstått noe ingen andre har forstått, er mitt inntrykk. Og alle samtaler han har med andre (f.eks. Dag Sørås) handler stort sett om folk han mener er dumme og han deler bredt om årsakene til at han ikke liker dem. Eller en politisk sak, så ranter han om hvorfor andres meninger bare er teite og idiotiske. Er visst ikke mulig å bare se annerledes på ting... Sånt gidder jeg ikke i lengden. Jeg tenkte mere på hva han har uttalt om skytingen. Jeg hørte også mye på ham før, men da var det mest alternativbransjen han tok for seg.
Donglebæret Skrevet 7. juli 2022 #64 Skrevet 7. juli 2022 (endret) Nicathv skrev (4 minutter siden): Jepp. Derfor har jeg gitt opp å diskutere noe med islam, innvandring eller kjønnsuttrykk her inne, da debatten domineres av usaklige innlegg som sprer hat mot disse gruppene og setter opp en falsk oss-mot-dem-kamp. Se bare på startinnlegget her. Problemene som belyses er vold begått av islamister, og at noen overreagerer som følge av vold mot og hets av etniske minoriteter, kjønnsminoriteter, religiøse minoriteter og seksuelle minoriteter. Verken volden mot minoritetene i seg selv eller hetsen mot dem blir vektlagt. Det som er viktig er at de som er annerledes er slemme, skumle eller sinnsyke. Slik er de aller fleste innlegg om disse temaene her inne. De eneste få som gidder å komme med noe lengre motsvar i disse trådene er de som har et nesten like simplistisk svart/hvitt-bilde fra motsatt side. Islam og muslimer er ikke en minoritet, de består av ca. 1,8 milliARDER tilhengere. Ellers er det bare å se deg rundt. Alle steder islam får fotfeste, forsvinner frihet og rettigheter, først og fremst for kvinner og homofile. Generelt for vantro, altså ikke-muslimer. Endret 7. juli 2022 av Donglebæret 3 3
Nicathv Skrevet 7. juli 2022 #65 Skrevet 7. juli 2022 Donglebæret skrev (1 minutt siden): Islam og muslimer er ikke en minoritet, de består av ca. 1,8 milliARDER tilhengere. Ellers er det bare å se deg rundt. Alle steder islam får fotfeste, forsvinner frihet og rettigheter, først og fremst for kvinner og homofile. Generer for vantro, altså ikke-muslimer. Vi er i Norge. Andre avsnitt er ikke relevant for det jeg skriver. 1
Gjest Velvia Skrevet 7. juli 2022 #66 Skrevet 7. juli 2022 48 minutter siden, Husflue said: Ja. Det er krenke-hylekoret som får gjennomslag og det utvikles nå i takt med den farlige gruppetenkningen. Vi må ha vår egen stemme og den stemmen er nå på tide å gjøres høylytt! Egen stemme ja, men ikke på bekostning av andre sitt menneskeverd.
Donglebæret Skrevet 7. juli 2022 #67 Skrevet 7. juli 2022 Nicathv skrev (3 minutter siden): Vi er i Norge. Andre avsnitt er ikke relevant for det jeg skriver. Dersom du er opptatt av minoriteters rettigheter, så er andre avsnitt i høyeste grad relevant. 2 2
Donglebæret Skrevet 7. juli 2022 #68 Skrevet 7. juli 2022 Ja, jeg har sett påpekningen rundt bruk av åpen ild. Det er sikkert rett. Når det gjelder anmeldelsene mot Thorsen, er de aldeles latterlige. Oppfordrer alle til å lese artikkelen i Dagbladet. 110 prosent politisk. 1 2
Skid_raw Skrevet 7. juli 2022 #69 Skrevet 7. juli 2022 Donglebæret skrev (2 timer siden): Kompis, vi har ytringsfrihet i Norge. SIAN opererer innenfor denne. Forhold deg til dét. Det de holder på med er mobbing. Intet annet. Forhold deg til det? Arrogant. 1
Donglebæret Skrevet 7. juli 2022 #70 Skrevet 7. juli 2022 Skid_raw skrev (Akkurat nå): Det de holder på med er mobbing. Intet annet. Forhold deg til det? Arrogant. Les og lær. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/28Q9br/brenning-av-koran-og-regnbueflagg-tar-politiet-politiske-hensyn-i-disse-sakene 2 2
Katten.2.0 Skrevet 7. juli 2022 #71 Skrevet 7. juli 2022 1 minutt siden, Donglebæret said: Ja, jeg har sett påpekningen rundt bruk av åpen ild. Det er sikkert rett. Når det gjelder anmeldelsene mot Thorsen, er de aldeles latterlige. Oppfordrer alle til å lese artikkelen i Dagbladet. 110 prosent politisk. Din fanebærer er jevnlig på kant med loven, og over. Svært mange ganger i det siste. Og likevel er det SIAN som får frem voldsbruken til andre? Komisk. 1
Donglebæret Skrevet 7. juli 2022 #72 Skrevet 7. juli 2022 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): Din fanebærer er jevnlig på kant med loven, og over. Svært mange ganger i det siste. Og likevel er det SIAN som får frem voldsbruken til andre? Komisk. Man er rimelig perspektivløs dersom man sammenligner bruk av forsvarsspray og å henge opp et banner på en vegg med et regelrett forsettlig drapsforsøk på fem personer, minst, på en trafikkert E6 lørdag ettermidddag. Vi får se hva straffeutmålingene blir i de to sakene, så kan vi ta en prat da. 4 2 1
Gjest Husflue Skrevet 7. juli 2022 #73 Skrevet 7. juli 2022 Nicathv skrev (15 minutter siden): Vi er i Norge. Andre avsnitt er ikke relevant for det jeg skriver. På sikt så er dette relevant. Utviklingen går den veien. Velvia skrev (10 minutter siden): Egen stemme ja, men ikke på bekostning av andre sitt menneskeverd. Hvor mener du menneskeverdet blir omgjort til trakassering ved å ha ytringsfrihet? Innskrenking av klar tale skjer nå konstant i nyheter. Viktig informasjon og sannheter blir omgjort eller ufarliggjort. Professor som uttale seg i dag i vg kommer med en liten kritikkverdig kommentar, men til og med han moderer seg.
Katten.2.0 Skrevet 7. juli 2022 #74 Skrevet 7. juli 2022 Just now, Donglebæret said: Man er rimelig perspektivløs dersom man sammenligner bruk av forsvarsspray og å henge opp et banner på en vegg med et regelrett forsettlig drapsforsøk på fem personer, minst, på en trafikkert E6 lørdag ettermidddag. Vi får se hva straffeutmålingene blir i de to sakene, så kan vi ta en prat da. Denne reaksjonen kom ikke før vedkommende begikk et lovbrudd selv. Samtlige individer involvert i denne saken er blant samfunnets avskum. 1
Gjest Husflue Skrevet 7. juli 2022 #75 Skrevet 7. juli 2022 Skid_raw skrev (15 minutter siden): Det de holder på med er mobbing. Intet annet. Forhold deg til det? Arrogant. Har det blitt arroganse å mene noe med utestemme ? Radikale andre-vridde dannes så raskt vi har sterk mistrivsel over lengre tid. Toleranse for krenking har blitt så lav nå at det sikkert snart blir sutring om at det heter kulturmelk for den er jo hvit.
Donglebæret Skrevet 7. juli 2022 #76 Skrevet 7. juli 2022 Husflue skrev (4 minutter siden): Har det blitt arroganse å mene noe med utestemme ? Radikale andre-vridde dannes så raskt vi har sterk mistrivsel over lengre tid. Toleranse for krenking har blitt så lav nå at det sikkert snart blir sutring om at det heter kulturmelk for den er jo hvit. Og alt er hat og hets. – Lissen din er løs, du bør knyte den så du ikke snubler. VG: «Transkvinne hetset på Karl Johans gate» 4 2
Gjest Husflue Skrevet 7. juli 2022 #77 Skrevet 7. juli 2022 Donglebæret skrev (8 minutter siden): Og alt er hat og hets. – Lissen din er løs, du bør knyte den så du ikke snubler. VG: «Transkvinne hetset på Karl Johans gate» Hat, hets, rasisme, krenking og bobleplast.. En evig mølle som bare går raskere og raskere. Jeg fant ingen reportasje av transkvinnen?
MammatilPer Skrevet 7. juli 2022 #78 Skrevet 7. juli 2022 Donglebæret skrev (1 time siden): Islam og muslimer er ikke en minoritet, de består av ca. 1,8 milliARDER tilhengere. Ellers er det bare å se deg rundt. Alle steder islam får fotfeste, forsvinner frihet og rettigheter, først og fremst for kvinner og homofile. Generelt for vantro, altså ikke-muslimer. Islam er jo minoritet i Norge. 2
Bie-damen Skrevet 7. juli 2022 #79 Skrevet 7. juli 2022 Det skjer det samme i Norge som i alle land som får en viss andel muslimer, altså så og si alle land i Vest-Europa. Islamister truer, skader og dreper de som tør å motsi deres livssyn (konservativ islam). Dermed forsvinner ytringsfriheten som dugg for solen... 5 2 1
Gjest Husflue Skrevet 7. juli 2022 #80 Skrevet 7. juli 2022 MammatilPer skrev (7 minutter siden): Islam er jo minoritet i Norge. I følge statistisk sentralbyrå ligger antall minoriteter på 819.356 pr nå. En gjennomsnitts Normann får 1,48 barn Det er 1500 færre enn året før og 8800 færre enn 2009. Nordmenn har altså nedadgående trend til å få barn. Utenlandske kvinner i Norge har også blitt noe mindre fruktbare, men fremdeles leder de med flere barn. Fra 2018 ble det satt 1,87. Så på sikt er jo ikke regnestykket vanskelig å se resultat av her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå