AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #121 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På hvilken måte har du strukket ut hånden? Han har jo bare fått slengt et dato etter seg som han har måtte forholde seg til. Det normale er at man blir enige om en dato som passer alle så langt det går. Det er ikke bare du og moren din som har mistet noen her.Selv om bror og far ikke var så nærme så er det likefullt faren hans. Han også må få ha et ord med på laget. Anonymkode: e9b0d...b23 Han har et ord med på laget. Men da går det jo til hvilken vei man skal bøye seg? Det er jo enten eller. Enten har vi det på den datoen eller en annen dato som nærmer seg (det kan de uansett ikke) eller så bøyer vi oss for at han skal få dratt på ferie først. Det er enten eller. Folk kan være så uenig de bare vil, men jeg føler ikke at det er etisk riktig at pappa venter fordi noen vil på ferie. Dessverre er det nok mange som er uenig, men når det er noen jeg elsker og står nærmere(for jeg stod jo nærmere faren min enn broren min selvom det er tungt å si. Han var mer kald sånn sett) så må de som stod nærmest faktisk få lov til å bestemme når begravelsen skal finne sted. Og i henhold til lovet er det først enke som har noe å si. Så moren min som er blitt enke etter 33 års ekteskap og vil la mannen sin få hvile og få der overstått burde bli respektert ved ønsket sitt. Anonymkode: 00ebc...aa8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #122 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har et ord med på laget. Men da går det jo til hvilken vei man skal bøye seg? Det er jo enten eller. Enten har vi det på den datoen eller en annen dato som nærmer seg (det kan de uansett ikke) eller så bøyer vi oss for at han skal få dratt på ferie først. Det er enten eller. Folk kan være så uenig de bare vil, men jeg føler ikke at det er etisk riktig at pappa venter fordi noen vil på ferie. Dessverre er det nok mange som er uenig, men når det er noen jeg elsker og står nærmere(for jeg stod jo nærmere faren min enn broren min selvom det er tungt å si. Han var mer kald sånn sett) så må de som stod nærmest faktisk få lov til å bestemme når begravelsen skal finne sted. Og i henhold til lovet er det først enke som har noe å si. Så moren min som er blitt enke etter 33 års ekteskap og vil la mannen sin få hvile og få der overstått burde bli respektert ved ønsket sitt. Anonymkode: 00ebc...aa8 Din far ville ventet på sin sønn. Anonymkode: a9083...be3 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #123 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Din far ville ventet på sin sønn. Anonymkode: a9083...be3 Jeg tror pappa ville vært mer skuffet over at sønnen prioriterte ferie enn sin begravelse. Anonymkode: 00ebc...aa8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #124 Del Skrevet 2. juli 2022 Entern skrev (15 minutter siden): Bra! Du har gjort riktig. En fyr som ikke avbryter ferie for sin egen fars begravelse fortjener ikke bedre. Han var der vel ikke for faren din under sykdommen heller? Blås i han. Du er en god datter! Jeg ville gjort det samme. Jeg var heller ikke til stede under min far sin sykeleie. Det er ingen som vet at han slo meg og moren min da jeg var liten pga alkoholmisbruk. Det er neppe det som har skjedd i dette tilfellet, men poenget mitt er at folk har ofte sine grunner til å velge slik de gjør. Anonymkode: e9b0d...b23 13 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #125 Del Skrevet 2. juli 2022 Jeg er helt enig med deg ts. Forstår også at du har det tungt nå. Kondolerer så mye med tapet av din far ❤️ Anonymkode: 5795b...1a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #126 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror pappa ville vært mer skuffet over at sønnen prioriterte ferie enn sin begravelse. Anonymkode: 00ebc...aa8 Men nå har du jo valgt å be om utsettelse og det får dere😊 Anonymkode: ed7b4...629 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #127 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men nå har du jo valgt å be om utsettelse og det får dere😊 Anonymkode: ed7b4...629 Har ts bedt om utsettelse? hvor ser du det? Anonymkode: 5795b...1a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #128 Del Skrevet 2. juli 2022 Vi hadde forøvrig dødsfall i familien sommerferien for 3 år siden. Tok selvsagt hensyn til de som var på ferie og fikk utsatt begravelsen. Det var barn som hadde gledet seg til ferien. Og vi visste at bestefar ville ønsket at de skulle få fullført ferien. Man kan sørge fordi om man er på ferie.. Din måte er ikke nødvendigvis rett for alle Anonymkode: 9047c...c3f 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #129 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ts bedt om utsettelse? hvor ser du det? Anonymkode: 5795b...1a0 TS skriver på side 7: ‘jeg kan jo høre med utsettelse’ Anonymkode: ed7b4...629 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #130 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS skriver på side 7: ‘jeg kan jo høre med utsettelse’ Anonymkode: ed7b4...629 Ok.takk. Fikk det ikke med meg, selv om jeg tror jeg har lest meg gjennom hele tråden 😄 Anonymkode: 5795b...1a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #131 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS skriver på side 7: ‘jeg kan jo høre med utsettelse’ Anonymkode: ed7b4...629 Hun mener det ikke. Det er kun et spill for å ha det skriftlig mot broren. Hvis de får utsettelse så tipper jeg de plutselig ikke vil ha den utsettelsen likevel. Anonymkode: e9b0d...b23 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #132 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun mener det ikke. Det er kun et spill for å ha det skriftlig mot broren. Hvis de får utsettelse så tipper jeg de plutselig ikke vil ha den utsettelsen likevel. Anonymkode: e9b0d...b23 Det er bare sjukt😳 Anonymkode: ed7b4...629 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #133 Del Skrevet 2. juli 2022 Forstår broren din, vet ikke hva faren din evt har gjort mot han. Og de var ikke nære. Det kan det også være en grunn til. Min far har vært voldelig hele oppveksten, måtte flytte ut til ingenting som sekstenåring pga drapstrusler fra han og vold. Har null følelser for han i dag. Kan det ha vært noe du ikke vet om? Anonymkode: 827c4...8d4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #134 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bare sjukt😳 Anonymkode: ed7b4...629 ja, jeg reagerte på den, men hun tenker sikkert ikke klart pga sorgen over faren og skuffelsen over broren (håper jeg), Anonymkode: e9b0d...b23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #135 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun mener det ikke. Det er kun et spill for å ha det skriftlig mot broren. Hvis de får utsettelse så tipper jeg de plutselig ikke vil ha den utsettelsen likevel. Anonymkode: e9b0d...b23 Jeg mistenker det samme. Jeg tenker avgjørelsen bør tas av noen utenfor familien, så får lovverket og tilgjengelighet avgjøre om det blir utsettelse eller ikke. Svaret bør godtas av broren om det blir avslag, men selvsagt også av TS dersom de får utsettelsen godkjent. Anonymkode: 744c2...81a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #136 Del Skrevet 2. juli 2022 jeg må ærlig talt si at jeg ikke forstår at dette er noe å lage en sak av. Det er da ingen som taper noe på å finne en dato som passer for alle. Jeg forstår at du er i sorg TS, men jeg synes du skal prøve å ta innover deg de gode rådene du har fått om å prøve å være litt mer raus. Argumentasjonen din gir meg en vond smak i munnen, som om det handler om hevn og belønning. Du kan komme til å angre bittert på det i årene som kommer om du ikke prøver å komme din bror i møte nå. Anonymkode: bc7a8...cc4 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #137 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eventuelt er han vrang i viljen som insisterer på å kose seg i syden. Hvor er han oppe i alt dette? Ts og moren ordner alt alene, han bidrar ikke med noen ting, jo. Anonymkode: f09fc...bb1 Får han lov å slippe til? Er enig med innlegget under her, ts poengterer at det var de 3 som var tett og glad i hverandre. Ingen her vet hvordan broren har det, han har faktisk mistet faren sin han også. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres ikke akkurat ut som TS ønsker bidrag fra broren. De var jo en lykkelig familie på 3, vet du. Broren var allerede utelatt. Likefullt har han mistet sin far og opplever nå at stemor og halvsøster styrer showet som de vil. Stakkars fyr😌 Anonymkode: ed7b4...629 Anonymkode: 09fa1...c94 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #138 Del Skrevet 3. juli 2022 Jeg skjønner deg, men jeg skjønner også han…. Frekt å si. Men en sydentur til 70 000 er ikke noe å spøke med heller. Jeg vet ikke hva jeg skal si. *klør meg i hodet* Virker jo som at broren din ikke har noe imot å gå glipp av begravelsen. Kanskje bedre å gjennomføre den slik dere ønsker, med de som elsket vedkommende høyest. Anonymkode: ca47f...3d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #139 Del Skrevet 3. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tror pappa ville vært mer skuffet over at sønnen prioriterte ferie enn sin begravelse. Anonymkode: 00ebc...aa8 Det vet du jo du bedre enn noen på et forum, men hvis det stemmer så kan jeg jo skjønne at din bror prioriterer ferie Anonymkode: 225a8...9bf 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #140 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner deg, men jeg skjønner også han…. Frekt å si. Men en sydentur til 70 000 er ikke noe å spøke med heller. Jeg vet ikke hva jeg skal si. *klør meg i hodet* Virker jo som at broren din ikke har noe imot å gå glipp av begravelsen. Kanskje bedre å gjennomføre den slik dere ønsker, med de som elsket vedkommende høyest. Anonymkode: ca47f...3d1 Hva i alle dager får deg til å si det. Broren ønsker å flytte begravelsen for å kunne delta på begge deler. Ingenting med det tilsier at han vil gå glipp av begravelsen. Anonymkode: a9083...be3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå