AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Del Skrevet 2. juli 2022 Mistet pappa til komplikasjoner i går.. lungebetennelse, oppå kreften. jeg så han dø😭 og det var traumatisk i seg selv. Aldri sett noen dø før, og spesielt en jeg elsket så høyt har gjort at jeg ikke får bildet ut av tankene. Jeg og mamma sov med han på sykehuset de siste dagene. Vi trodde han skulle klare å komme seg over den lungebetennelsen, da verdiene hans var blitt stabile igjen, men nei... 😭😭😭 jeg hylgråter og har det så vondt. Tanken på å aldri få se han igjen eller høre de vittige spøkene hans. Det lindrer ikke smerten at jeg har dødsangst for hva som finnes etter heller. jeg går rundt å blir gal snart. Aldri opplevd slik sorg. Jeg er utrøstelig. i dag fikk jeg også beskjed fra broren min(som ellers ikke har vært så nær min far) om vi kunne utsette begravelsen til over 2 uker !! Selvom det er vanlig å gravlegges etter en. Jeg vil ikke at pappas kropp skal ligge i kjelleren i over 14 dager pga han og familien skal til varmere strøk, bade og sole seg?!? Nå har det da oppstått konflikter i familien grunnet det. Men jeg synes det er heller opp til oss og bestemme. Mamma som var gift med han i 33 år og jeg som bestandig!! Har vært der og hjalp han til siste slutt. Føler det er å ikke respektere pappa. fikk til svar at «du må skjønne at vi har en 70 000 krs tur Som venter». Selvom jeg sa man kan avlyse når det er nært dødsfall i familien. Fått en del uhyggelige meldinger i dag Ifølge dette😭 Anonymkode: 00ebc...aa8 1 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Del Skrevet 2. juli 2022 ❤️❤️❤️ Anonymkode: 1e112...386 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Del Skrevet 2. juli 2022 Uff så enormt trist ❤️ føler med dere, og gir deg en god klem. Her er broren din virkelig egoistisk Anonymkode: 842e9...803 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Del Skrevet 2. juli 2022 Kjør begravelse som normalt. Det er ektefellen som har rett til å planlegge begravelsen, ikke din bror. Det er lovfestet. De som vil delta velger det selv. Prøv å ikke bruk energi på å krangle med din bror. Dersom hans familie er sur pga ferien kanskje utgår så får han selv ordne opp i det. Det blir ofte mye forventninger og følelser i slike situasjoner, men du får prøve å fokusere på deg selv og din mor mens broren din finner ut hva han har lyst til å gjøre. Anonymkode: 2516f...3af 18 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Del Skrevet 2. juli 2022 Gi faen i broren din sin sydentur, og ha begravelsen slik som moren din og du ønsker. ❤️ Og gi klar beskjed at det er hans eget valg om han prioriterer syden foran begravelsen til sin egen far. Ingen utsetter begravelse for en sydentur. Virker veldig ufølsomt. Anonymkode: a8b52...258 6 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Del Skrevet 2. juli 2022 Dere tar begravelse når det passer. Flere som utsetter pga forskjellige omstendigheter, så det er overhodet ikke uvanlig. Hvis broren din ikke har hatt særlig nær relasjon, skjønner jeg godt han dropper begravelse hvis det ikke passer. Å delta i begravelse, er for meg, lite viktig, i de fleste tilfeller. Anonymkode: 10b29...9f2 17 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Del Skrevet 2. juli 2022 Folk sørger forskjellig, og broren din kan være i sjokktilstand og ikke tenke så rasjonelt som du gjerne skulle ønske. Hvis det bevarer freden i familien, hvorfor ikke utsette? Er det virkelig verdt den kampen hvis man kan utsette en uke til? Anonymkode: a9083...be3 30 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjør begravelse som normalt. Det er ektefellen som har rett til å planlegge begravelsen, ikke din bror. Det er lovfestet. De som vil delta velger det selv. Prøv å ikke bruk energi på å krangle med din bror. Dersom hans familie er sur pga ferien kanskje utgår så får han selv ordne opp i det. Det blir ofte mye forventninger og følelser i slike situasjoner, men du får prøve å fokusere på deg selv og din mor mens broren din finner ut hva han har lyst til å gjøre. Anonymkode: 2516f...3af Og hvis broren din ikke klarer å oppføre seg akkurat nå så hadde jeg valgt å ikke lese meldingene hans for nå. Send han selvfølgelig invitasjonen, men dere MÅ ikke høre på hans og familiens klager akkurat nå. Anonymkode: 2516f...3af 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk sørger forskjellig, og broren din kan være i sjokktilstand og ikke tenke så rasjonelt som du gjerne skulle ønske. Hvis det bevarer freden i familien, hvorfor ikke utsette? Er det virkelig verdt den kampen hvis man kan utsette en uke til? Anonymkode: a9083...be3 Det samme tenkte jeg. Man må være raus og strekke seg langt i slike tilfeller. Anonymkode: a2862...321 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjør begravelse som normalt. Det er ektefellen som har rett til å planlegge begravelsen, ikke din bror. Det er lovfestet. De som vil delta velger det selv. Prøv å ikke bruk energi på å krangle med din bror. Dersom hans familie er sur pga ferien kanskje utgår så får han selv ordne opp i det. Det blir ofte mye forventninger og følelser i slike situasjoner, men du får prøve å fokusere på deg selv og din mor mens broren din finner ut hva han har lyst til å gjøre. Anonymkode: 2516f...3af Ja ikke sant ❤️ Vi fant en fin Stein til han i dag og skal kontakte begravelsesbyrå på mandag. Dette har vært helt utrolig vondt. Og jeg kunne aldri tenkt meg å dratt på ferie i en slik situasjon! Nå elsket jeg pappa så inderlig da. Vi var en tett familie på tre. Jeg mamma og pappa. I over 30 år. Broren min er bare min halvbror og har ikke hatt sååå mye kontakt med min far. det er vondt når det oppstår slik krangling i familien, når man alt i alt skal stå sammen i en slik situasjon. Det er uaktuelt for meg at pappa ligger å venter på begravelse fordi noen skal på ferie 😭 Anonymkode: 00ebc...aa8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Del Skrevet 2. juli 2022 Kan det være en løsning at din bror og hans familie drar på ferie, men at halvbroren din flyr hjem kun for begravelsen? Anonymkode: 2516f...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk sørger forskjellig, og broren din kan være i sjokktilstand og ikke tenke så rasjonelt som du gjerne skulle ønske. Hvis det bevarer freden i familien, hvorfor ikke utsette? Er det virkelig verdt den kampen hvis man kan utsette en uke til? Anonymkode: a9083...be3 Fordi jeg ikke vil la pappa ligge i en kald kjeller å vente på sin begravelse fordi noen skal ut å ha det gøy og kose seg! det kan være han er lei seg, men nå er det mellomleddet dama hans som har sendt meg de fleste meldingene i dag om at de skal på tur Anonymkode: 00ebc...aa8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Del Skrevet 2. juli 2022 Jeg kan til en viss grad forstå din bror. Han tenker og agerer irrasjonelt, det kan være hans måte å reagere på. Uansett er det sånn at det ikke er opp til dere, uansett om dere så hadde ønsket, å skulle utsette en begravelse såpass lenge. En gravferd skal etter loven finne sted innen 10 virkedager etter dødsfallet. Man kan ved særlige behov søke om utsettelse, men jeg personlig tviler på at sydenferie er begrunnelse god nok. Du trenger ikke ta denne kampen. Lovverket tar den for deg. Anonymkode: 744c2...81a 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være en løsning at din bror og hans familie drar på ferie, men at halvbroren din flyr hjem kun for begravelsen? Anonymkode: 2516f...3af Det tror jeg ikke. Her prioriterer de heller ferie enn å vise pappas siste respekt. Jeg har spurt de om de kan flytte den ene uka også, siden de har fortsatt to uker fri fra da de skulle komme hjem. Det vil de heller ikke. Anonymkode: 00ebc...aa8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Del Skrevet 2. juli 2022 Rare følelser på folk her. 'Ufølsomt og egoistisk'. Overfor hvem - den avdøde?, eller andre pårørende? Hvis bror ikke har vært særlig nær sin avdøde far, da er det vel bare han selv som kan kjenne på hvilke følelser han har ang. å stille/ikke stille i en begravelse. Folk og alle disse følelsene, som alltid skal involvere andre. Enhver gjør som føles rett for dem selv. Anonymkode: 10b29...9f2 25 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #16 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg ikke vil la pappa ligge i en kald kjeller å vente på sin begravelse fordi noen skal ut å ha det gøy og kose seg! det kan være han er lei seg, men nå er det mellomleddet dama hans som har sendt meg de fleste meldingene i dag om at de skal på tur Anonymkode: 00ebc...aa8 Kan du ikke forsøke å se det fra deres ståsted? Kanskje din bror trenger å være med sin familie denne tiden, og å avlyse barnas ferie vil ikke være nyttig nå. Du fokuserer på at "de skal ha det gøy og kose seg", men det er gjerne ikke tilfellet her. Det spiller ingen rolle om din far må vente 2 uker til for sin begravelse. Det er din bror du må forholde deg med resten av livet, så er det virkelig verdt å miste to familiemedlemmer i løpet av så kort tid? Utsett begravelsen. Du vet du vil sitte der med bismak i munnen hvis du ikke gjør det. Anonymkode: a9083...be3 26 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 2. juli 2022 #17 Del Skrevet 2. juli 2022 gravferdsloven sier at begravelse må skje Senest 10 virkedager etter dødsfallet… 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det tror jeg ikke. Her prioriterer de heller ferie enn å vise pappas siste respekt. Jeg har spurt de om de kan flytte den ene uka også, siden de har fortsatt to uker fri fra da de skulle komme hjem. Det vil de heller ikke. Anonymkode: 00ebc...aa8 Men, er det veldig viktig for deg at han stiller? Det må da være opp til han sine følelser, og opp til deg at du selv gjør det riktige for deg? Ikke alle har samme innstilling til dette. Anonymkode: 10b29...9f2 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #19 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke forsøke å se det fra deres ståsted? Kanskje din bror trenger å være med sin familie denne tiden, og å avlyse barnas ferie vil ikke være nyttig nå. Du fokuserer på at "de skal ha det gøy og kose seg", men det er gjerne ikke tilfellet her. Det spiller ingen rolle om din far må vente 2 uker til for sin begravelse. Det er din bror du må forholde deg med resten av livet, så er det virkelig verdt å miste to familiemedlemmer i løpet av så kort tid? Utsett begravelsen. Du vet du vil sitte der med bismak i munnen hvis du ikke gjør det. Anonymkode: a9083...be3 Jeg kommer ikke til å avlyse min fars begravelse nei. Er du virkelig seriøs? Om han kommer eller ei er opp til han. Jeg synes det er uhørlig ufølsomt å heller dra på ferie enn å gå i begravelsen til sin døde far! Anonymkode: 00ebc...aa8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #20 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men, er det veldig viktig for deg at han stiller? Det må da være opp til han sine følelser, og opp til deg at du selv gjør det riktige for deg? Ikke alle har samme innstilling til dette. Anonymkode: 10b29...9f2 For meg er det ikke viktig nei. Han får velge selv om han vil stille opp eller ei. Jeg sa at begravelsen er neste uke den 8 juli. Fikk til svar at om vi ikke kunne gjøre om på det som de ville så ville de kontakte begravelsesbyrå selv.....🧐 det er moren min som styrer med alt her nå, med hjelp fra meg. Stein... kiste, klær, blomster osv faller jo på oss. Anonymkode: 00ebc...aa8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå