Gå til innhold

Mistet pappa i går. Bror vil heller på ferie enn i begravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bortimot tre uker etterpå er høyst uvanlig og jeg skjønner deg godt.

Anonymkode: f09fc...bb1

Flere som har begravelser både 3 og 4 uker etter, og vel så det, pga. forskjellige omstendigheter. Ikke uvanlig. Er bare å se på våre minnesider det.

Anonymkode: 10b29...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Odine skrev (13 minutter siden):

Pga hva? Jeg har vært i begravelse 14 dager etter dødsfall fordi pårørende hadde familie å vente på.

Samme her. Mamma, hun ble begravet 3 uker etter at hun døde. 

Anonymkode: ed7b4...629

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bortimot tre uker etterpå er høyst uvanlig og jeg skjønner deg godt.

Anonymkode: f09fc...bb1

12 virkedager bare hvis begravelsen finner sted 19.

Anonymkode: a9083...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ts skal risikere komplisert sorg/forlenget sorgforsyrrelse fordi halvbroren vil til syden? 

Anonymkode: f09fc...bb1

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flere som har begravelser både 3 og 4 uker etter, og vel så det, pga. forskjellige omstendigheter. Ikke uvanlig. Er bare å se på våre minnesider det.

Anonymkode: 10b29...9f2

Det skulle jeg gjerne ha sett statistikk på, men uansett er det ts og moren som er faren nærmest. 

Anonymkode: f09fc...bb1

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så ts skal risikere komplisert sorg/forlenget sorgforsyrrelse fordi halvbroren vil til syden? 

Anonymkode: f09fc...bb1

Jeg er også religiøs og vil at pappa skal bli lagt til hvile innen en grei tidsramme. For meg er det utrolig vondt at pappa skal måtte vente. Jeg vet han vil bli gravlagt fortest mulig også. Mange mener at det ikke gjør noe fordi han ikke er her lenger 😭 men for meg er det viktig å få lagt kroppen.. hans vessel til hvile. Jeg har en så stor sorg.  

Anonymkode: 00ebc...aa8

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så ts skal risikere komplisert sorg/forlenget sorgforsyrrelse fordi halvbroren vil til syden? 

Anonymkode: f09fc...bb1

Sorgen er jo der uansett . Det er vell ikke sånn at når pappaen er i graven så er den døren lukket vell? 🥹

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så ts skal risikere komplisert sorg/forlenget sorgforsyrrelse fordi halvbroren vil til syden? 

Anonymkode: f09fc...bb1

Skal han miste begravelsen til sin far fordi halvsøster er selvsentrert og vrang i viljen? 

Anonymkode: ed7b4...629

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odine skrev (2 minutter siden):

Sorgen er jo der uansett . Det er vell ikke sånn at når pappaen er i graven så er den døren lukket vell? 🥹

Forlenget sorgforstyrrelse er en behandlingstrengende diagnose. 

Anonymkode: f09fc...bb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal han miste begravelsen til sin far fordi halvsøster er selvsentrert og vrang i viljen? 

Anonymkode: ed7b4...629

Eventuelt er han vrang i viljen som insisterer på å kose seg i syden. Hvor er han oppe i alt dette? Ts og moren ordner alt alene, han bidrar ikke med noen ting, jo. 

 

Anonymkode: f09fc...bb1

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forlenget sorgforstyrrelse er en behandlingstrengende diagnose. 

Anonymkode: f09fc...bb1

Altså - ærlig talt - evt. et par ukers forskjell i begravelsestidspunkt, så har man fått en diagnose?

Anonymkode: 10b29...9f2

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eventuelt er han vrang i viljen som insisterer på å kose seg i syden. Hvor er han oppe i alt dette? Ts og moren ordner alt alene, han bidrar ikke med noen ting, jo. 

 

Anonymkode: f09fc...bb1

Høres ikke akkurat ut som TS ønsker bidrag fra broren. De var jo en lykkelig familie på 3, vet du. Broren var allerede utelatt. Likefullt har han mistet sin far og opplever nå at stemor og halvsøster styrer showet som de vil. Stakkars fyr😌

Anonymkode: ed7b4...629

  • Liker 35
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eventuelt er han vrang i viljen som insisterer på å kose seg i syden. Hvor er han oppe i alt dette? Ts og moren ordner alt alene, han bidrar ikke med noen ting, jo. 

 

Anonymkode: f09fc...bb1

Ble han spurt før datoen ble satt, lurer jeg på.

Anonymkode: 744c2...81a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er også religiøs og vil at pappa skal bli lagt til hvile innen en grei tidsramme. For meg er det utrolig vondt at pappa skal måtte vente. Jeg vet han vil bli gravlagt fortest mulig også. Mange mener at det ikke gjør noe fordi han ikke er her lenger 😭 men for meg er det viktig å få lagt kroppen.. hans vessel til hvile. Jeg har en så stor sorg.  

Anonymkode: 00ebc...aa8

Du har også den gyldne regelen i bibelen. Hvis det var du som stod i din bror sko, ville ikke du også forsøkt å be om en utsettelse så ikke dine barn mistet sin ferie og samtidig kunne dra i sin morfars begravelse? Din fars kropp kommer ikke mindre til himmelen om han må vente til 19.juli. 

Anonymkode: a9083...be3

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eventuelt er han vrang i viljen som insisterer på å kose seg i syden. Hvor er han oppe i alt dette? Ts og moren ordner alt alene, han bidrar ikke med noen ting, jo. 

 

Anonymkode: f09fc...bb1

Kanskje ikke TS og mor lar broren slippe til?

Anonymkode: a9083...be3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eventuelt er han vrang i viljen som insisterer på å kose seg i syden. Hvor er han oppe i alt dette? Ts og moren ordner alt alene, han bidrar ikke med noen ting, jo. 

 

Anonymkode: f09fc...bb1

Det er akkurat dette. Jeg har tilbudt han å være med på å arrangere begravelsen, velge en sang han synes er fin osv. Hørte ingenting etter jeg sendte den meldingen. 
fikk bare beskjed om at dersom vi ikke kunne bøye oss etter dems ønske å vente flere uker ville de ha kontakt info til begravelsesbyrå selv. Mamma (ektefelle) vil gjerne ha begravelse fredag den 8. 
og grunnen til at jeg klarer å snakke om ting her nå Detaljert (noe en her syntes var veldig merkelig) er at jeg gråter hele tiden og trenger noen å snakke med egentlig. Og praktiske ting å snakke om legger litt av den følelsesmessige biten til side om så for noen minutter.

Anonymkode: 00ebc...aa8

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så ts skal risikere komplisert sorg/forlenget sorgforsyrrelse fordi halvbroren vil til syden? 

Anonymkode: f09fc...bb1

Alternativet kan være et ødelagt forhold til broren og hans familie for all fremtid.

Kjære Ts, jeg også kondolerer. Tenk på at du også må ta vare på den familien du har som ennå lever. Ikke bare den familien du hadde og som nå er borte. Jeg skjønner at din bror ikke vil kaste bort 70 000 kr og en vakker ferie. Kanskje er det viktig for ham å oppleve noe fint med sine nærmeste nå som hans far er borte. Dødsfall kan bringe frem mange slags følelser. Kanskje sørger han over at han aldri hadde en nærværende far. Kanskje er han opptatt av å være hos sine barn akkurat nå fordi han trenger å kjenne nærhet til sin familie. Noen ganger er sorgen mer en sorg over det som aldri var enn det som var.

Vær generøse overfor hverandre. Det spiller ingen rolle for din avdøde far om det går noen ekstra dager. Hvis det er viktig for din mor, ordner hun dato og så får heller bror med familie besøke graven i etterkant. En begravelse er tross alt egentlig viktigst for de etterlatte. 

Anonymkode: ce866...480

  • Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er også religiøs og vil at pappa skal bli lagt til hvile innen en grei tidsramme. For meg er det utrolig vondt at pappa skal måtte vente. Jeg vet han vil bli gravlagt fortest mulig også. Mange mener at det ikke gjør noe fordi han ikke er her lenger 😭 men for meg er det viktig å få lagt kroppen.. hans vessel til hvile. Jeg har en så stor sorg.  

Anonymkode: 00ebc...aa8

Tenker at når du er religiøs, så er det i hvert fall ikke særlig viktig om begravelsen er én eller to uker senere. Er religiøs selv, og ber for personen både før og etter døden. Ikke viktig hvor legemet befinner seg noen uker etter dødsfall.

Anonymkode: 10b29...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er akkurat dette. Jeg har tilbudt han å være med på å arrangere begravelsen, velge en sang han synes er fin osv. Hørte ingenting etter jeg sendte den meldingen. 
fikk bare beskjed om at dersom vi ikke kunne bøye oss etter dems ønske å vente flere uker ville de ha kontakt info til begravelsesbyrå selv. Mamma (ektefelle) vil gjerne ha begravelse fredag den 8. 
og grunnen til at jeg klarer å snakke om ting her nå Detaljert (noe en her syntes var veldig merkelig) er at jeg gråter hele tiden og trenger noen å snakke med egentlig. Og praktiske ting å snakke om legger litt av den følelsesmessige biten til side om så for noen minutter.

Anonymkode: 00ebc...aa8

Stakkars deg. :klem:det må være så vondt å ha en bror som tilsynelatende ikke bryr seg og bare tenker på seg selv. 

Anonymkode: f09fc...bb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er akkurat dette. Jeg har tilbudt han å være med på å arrangere begravelsen, velge en sang han synes er fin osv. Hørte ingenting etter jeg sendte den meldingen. 
fikk bare beskjed om at dersom vi ikke kunne bøye oss etter dems ønske å vente flere uker ville de ha kontakt info til begravelsesbyrå selv. Mamma (ektefelle) vil gjerne ha begravelse fredag den 8. 
og grunnen til at jeg klarer å snakke om ting her nå Detaljert (noe en her syntes var veldig merkelig) er at jeg gråter hele tiden og trenger noen å snakke med egentlig. Og praktiske ting å snakke om legger litt av den følelsesmessige biten til side om så for noen minutter.

Anonymkode: 00ebc...aa8

Men å bidra så sønnen kan komme i begravelsen, det ønsker du ikke🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Anonymkode: ed7b4...629

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...