AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #21 Skrevet 24. juni 2022 Det spørs veldig på ungen.. For å bære ærlig 😂 er det en søt og sjenert unge som ikke helt tørr å spørre er jeg veldig imøtekommende og sier at "ja selvsagt skal du også få, skal vi spørre mammaen din om det er greit?" Men er det en veldig sosial unge som setter seg ned som om det er verdens største selvfølge, sier jeg "du må spørre mammaen og pappaen din om de har pølse til deg" med et smil selvsagt. Er det flere så sier jeg nei, det er halal pølser så ikke sikkert de får lov av mamma og pappa 😂 Anonymkode: 579c9...396 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #22 Skrevet 24. juni 2022 Aldri opplevd tigging i sanda. Ikke legger seg så mye tolkning i blikkene andre måtte sende heller, jeg har levd lenge nok til å vite at man som regel grundig misforstår slikt. "Skuffende" .. blikk? Jeg tenker det vel så gjerne kan være oppgitthet over ungen som ikke vil høre/lære at slikt gjør man ikke. Anonymkode: e8a66...59d 1
AprilLudgate Skrevet 24. juni 2022 #23 Skrevet 24. juni 2022 Du høres sær og uhøflig ut TS. Dette har altså skjedd to ganger i ditt liv og du må lage tråd? :P Men ja, om jeg hadde til overs hadde ungen fått pølse om det var greit for foreldrene. Hvis ikke nok hadde jeg sagt det på en hyggeligere måte enn «åja, du er sulten? Spør foreldrene dine!» Herregud 😅 Det går an å si «du, jeg skulle gjerne gitt - men tok bare med til oss». 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #24 Skrevet 24. juni 2022 Jeg tenker at man er bra gnien om man blir så provosert av det. Jeg hadde/har med glede delt av maten min. Man kan spørre foreldrene om man er i tvil. Swedengate gjelder i aller høyeste grad i Norge også. Anonymkode: e96c0...934 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #25 Skrevet 24. juni 2022 Skjønner ikke problemet, det er da bare å si nei. Anonymkode: d3b8a...500 3
PetterKanin Skrevet 24. juni 2022 #26 Skrevet 24. juni 2022 Ikke i en strand, nei. Men andre stedet. Unger vi kjenner som selvsagt får mat om de spør, ja. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #27 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Eh nei. Man gir ikke bort all maten sin til fremmede på stranda. Det er faktisk ikke normalt. Anonymkode: 4dba8...a3f Men det er normalt å la små barn sitte sultne og se på at du spiser? Ta med litt mer, problem solved. Anonymkode: dec31...41f 3
PetterKanin Skrevet 24. juni 2022 #28 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er normalt å la små barn sitte sultne og se på at du spiser? Ta med litt mer, problem solved. Anonymkode: dec31...41f Ta med mer mat som ofte ikke blir benyttet fordi det kan hende ukjente barn kommer å spør om mat enkelte ganger. Ser du feilen her? 15 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #29 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er normalt å la små barn sitte sultne og se på at du spiser? Ta med litt mer, problem solved. Anonymkode: dec31...41f Det er jo fremmede unger, på stranda med foreldre. Ikke normalt å tigge sånn. Har ikke med meg mat til halve stranda. Stor forskjell på å gi middag til ungenes venner hjemme. Hadde jo aldri sendt mine unger til fremmede på stranden for å tigge mat. Det er ikke greit i det hele tatt. Anonymkode: bf542...a74 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #30 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er normalt å la små barn sitte sultne og se på at du spiser? Ta med litt mer, problem solved. Anonymkode: dec31...41f Hvorfor? Risikere å sitte igjen med mat fordi noen KANSKJE vil ha? Foreldre får sørge for å brødfø ungene sine. Anonymkode: 4dba8...a3f 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #31 Skrevet 24. juni 2022 herregud, hvem er dere gjerrigknarker som velger ikke å dele ut EN grillpølse til et barn? Dere kan gå bort til forelder og spørre om det er greit.. Anonymkode: fd51a...969 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #32 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): herregud, hvem er dere gjerrigknarker som velger ikke å dele ut EN grillpølse til et barn? Dere kan gå bort til forelder og spørre om det er greit.. Anonymkode: fd51a...969 Herregud, hvem er disse gjerrigknarkene av noen foreldre som ikke sørger for å ta med mat til sine egne barn sånn at de ender opp med å tigge mat fra fremmede. Anonymkode: 4bf8a...4d6 33 1 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #33 Skrevet 24. juni 2022 Jeg går alltid rundt med en en mattermos med varm mat tilfelle det er unger som tigger mat. F.eks om jeg er på butikken og handler mat, på vei til kino, eller ute og jogger. Man vet aldri. Det er uhøflig å ikke gi mat til unger som tigger. Vi har da råd til å dele??? Anonymkode: 31c08...dd6 19 3
GammelKaktus Skrevet 24. juni 2022 #34 Skrevet 24. juni 2022 Jeg har faktisk opplevd dette flere ganger faktisk... Pleier å si at da må dere spørre foreldrene deres om dere kan grille selv for vi har bare nok til oss. Men, vi har til tider hatt mer enn nok til overs og da har vi spurt de rundt om de vil ha for våre barn har ikke orket mer. Det er jo ikke bare å gi barna heller... Har en god venninne som er snill og grei og hun synes så synd på to barn som ville ha mat at hun ga dem og da ble hun utskjelt av mora for de var veganere... Altså barna var store nok til å vite at det var skikkelig mat de fikk og ikke veganerpølse... 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #35 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): herregud, hvem er dere gjerrigknarker som velger ikke å dele ut EN grillpølse til et barn? Dere kan gå bort til forelder og spørre om det er greit.. Anonymkode: fd51a...969 Hva skjedde med at foreldre får sørge for å ha med mat til ungene sine? Anonymkode: 4dba8...a3f 14 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #36 Skrevet 24. juni 2022 Hadde faktisk blitt flau om mitt barn gikk rundt og spurte folk om mat.. handler ikke om å være gnien men at det er en vær foreldre sin jobb å sørge for at barna sine er mette eller ta med mat til dem Anonymkode: 8c89f...31f 13 1 1
enkefru Skrevet 24. juni 2022 #37 Skrevet 24. juni 2022 ALDRI opplevd eller observert Hilsen "strandløve"
CrazyCatLady2500 Skrevet 24. juni 2022 #38 Skrevet 24. juni 2022 Nei, men har opplevd det på jobb. Et lite barn prøvde å ta bananen min som lå ved skranken. Den fikk han ikke. Den skulle jeg ha til lunsj. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #39 Skrevet 24. juni 2022 For mange år siden, var jeg ganske langt nede psykisk, og fungerte nok ikke optimalt som mor. Dette ga seg blant annet utslag i at vi kunne sette avgårde på tur/utflukt, uten at jeg planla for mat/drikke. Sett i etterkant, vil jeg tro at mine barn mange ganger ønsket å spørre noen om mat/drikke, og jeg gremmer meg ved tanken på hvor elendig jeg fungerte og hvordan de hadde det. De spurte aldri, og livet vårt er heldigvis mye bedre nå. Men til dere som kritiserer foreldrene og/eller barnet, så tenk over at det er mye i en situasjon vi ikke kjenner til. Det lille barnet spør ikke for å være slem. Anonymkode: 4e689...58f 1 5 1
Akebrett Skrevet 24. juni 2022 #40 Skrevet 24. juni 2022 (endret) FrøkenMånestråle skrev (12 minutter siden): Jeg har faktisk opplevd dette flere ganger faktisk... Pleier å si at da må dere spørre foreldrene deres om dere kan grille selv for vi har bare nok til oss. Men, vi har til tider hatt mer enn nok til overs og da har vi spurt de rundt om de vil ha for våre barn har ikke orket mer. Det er jo ikke bare å gi barna heller... Har en god venninne som er snill og grei og hun synes så synd på to barn som ville ha mat at hun ga dem og da ble hun utskjelt av mora for de var veganere... Altså barna var store nok til å vite at det var skikkelig mat de fikk og ikke veganerpølse... Tenker som deg😊 Vi har alltid med mer enn nok mat.. Men vi er 5 stk🤪 Altså kommer noen små bort og spør om de kan få noe mat/frukt/snacks så ber jeg de spørre foreldrene først, også passer jeg på å få med meg om de faktisk sier ja, og da får de selvsagt, da vi som sagt alltid har med masse ekstra… Ville aldri gitt mat til ett barn, uten å hørt med foreldrene pga allergier, eller at foreldrene er restriktive på sukker eller hva som helst.. Men har aldri opplevd å måtte brødfø ‘’halve stranda’’😊 Altså, kanskje det er en og annen unge som kommer bort.. Aldri opplevd det som frekt egentlig, tenker at de er barn bare, og de vil ha det som er godt😊 De trenger jo ikke alltid være sultne😊 Tenker nå på små barn altså, i barnehage alder… Hadde reagert om det kom en 7 åring og ‘’forlangte’’ mat… Endret 24. juni 2022 av Akebrett Skrivefeil 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå