AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #1 Skrevet 24. juni 2022 Har dere opplevd at unger kommer bort og spør om grillmat eller diverse på strand når dere griller? opplevde dette for ikke så lenge siden og moren til ungen så veldig «skuffende» da jeg sa nei til hennes 4-5 år gammelt barn da han ville ha en pølse. folk må jo da kunne ta med mat selv til ungene sine? Og ikke forvente at fremmede skal spandere for alle ukjente unger i ei strand.. har nokk mat til bare oss 2 og en annen gang var det en 2-3 åring som ville ha frukt av meg og typen. Men vi ga heller ikke noe.. vet ikke om det er slemt men er jo greit å lære barna folkeskikk tenker jeg.. har dere opplevd lignendes? Anonymkode: 8c89f...31f 24 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #2 Skrevet 24. juni 2022 Ukjent problemstilling. Ofte på stranden. Anonymkode: 9a6db...fa8 35
Gjest Athena Catalina Skrevet 24. juni 2022 #3 Skrevet 24. juni 2022 (endret) Aldri opplevd. Men jeg ville sagt til dem at de må spørre mamma eller pappa om mat. Endret 24. juni 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #4 Skrevet 24. juni 2022 Aldri opplevd. Men er da ikke verre enn at du sier noe som "ah, du har lyst på pølse, du, da må du nesten høre med mamma/pappaen din om de har pølse til deg". Anonymkode: f181b...b10 34 2 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #5 Skrevet 24. juni 2022 Aldri opplevd. Men man sier det som det er. «Dette er vår mat. Om du er sulten så må du spørre mammaen eller pappaen din om å få mat». Anonymkode: 4dba8...a3f 16 3
Populært innlegg 17.11 Skrevet 24. juni 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 24. juni 2022 Hadde aldri gitt mat til fremmede unger uansett tror jeg, man vet aldri hva slags allergier de har, eller hvor hysteriske foreldrene er. Plutselig har du gitt pølse til lille veganer-Noa, eller sukker til lille Pia som egentlig ikke skulle smake godteri før hun ble konfirmert. 73 2 19
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #7 Skrevet 24. juni 2022 Dette har jeg aldri opplevd på stranda, men på lekeplassen i nærområdet eller i hagen vår går det ikke an å spise noe uten at en søskenflokk kommer og tigger om mat. Jeg vet ikke om det er relevant, men de er innvandrere og foreldrene følger de ikke akkurat opp i noen grad, så de får mat når vi har. Men det er jo litt irriterende, særlig når de omtrent står oppi matfatet og krever å få selv om vi bare har akkurat nok til oss selv og gjestene våre. Disse barna tigger også om penger. Anonymkode: 76435...bb3 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #8 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette har jeg aldri opplevd på stranda, men på lekeplassen i nærområdet eller i hagen vår går det ikke an å spise noe uten at en søskenflokk kommer og tigger om mat. Jeg vet ikke om det er relevant, men de er innvandrere og foreldrene følger de ikke akkurat opp i noen grad, så de får mat når vi har. Men det er jo litt irriterende, særlig når de omtrent står oppi matfatet og krever å få selv om vi bare har akkurat nok til oss selv og gjestene våre. Disse barna tigger også om penger. Anonymkode: 76435...bb3 I alle dager. Hvorfor sender dere dem ikke bort? Hvordan skal de ellers lære folkeskikk når foreldrene ikke gidder? Anonymkode: 4dba8...a3f 11 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #9 Skrevet 24. juni 2022 Jeg klarer ikke si nei til barn så ja, jeg har det. Det har skjedd to ganger, ene gangen var det ei jente som sa hun var sulten og hun fikk pølse i brød og ei jente spurte om å få smake vannmelon. Foreldrene kom å beklaga seg begge gangene, men vi begge lo bare av det. Har med meg alt for mye når jeg skal på stranda uansett, så det gjør meg ingenting. Anonymkode: 559a8...fd3 5 19 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #10 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg klarer ikke si nei til barn så ja, jeg har det. Det har skjedd to ganger, ene gangen var det ei jente som sa hun var sulten og hun fikk pølse i brød og ei jente spurte om å få smake vannmelon. Foreldrene kom å beklaga seg begge gangene, men vi begge lo bare av det. Har med meg alt for mye når jeg skal på stranda uansett, så det gjør meg ingenting. Anonymkode: 559a8...fd3 For oss var det nei mest på grunn av allergi og ikke nokk mat, som vi vil kose oss med uten og fore alle barn. Da hadde det værtfall vært dyrt for oss med og grille på stranden. Anonymkode: 8c89f...31f 2
SnartMammaLykke Skrevet 24. juni 2022 #11 Skrevet 24. juni 2022 Er du så grådig at du ikke har lyst eller råd til å spandere en ussel pølse på en sulten unge? Du vet at du høres sykt gnien og jævlig merkelig ut!🥴 Sorry, men har du så dårlig råd så kan du vurderer å skifte jobb! 5 1
Luckiness Skrevet 24. juni 2022 #12 Skrevet 24. juni 2022 Jeg har ikke opplevd det. Hadde jeg opplevd det så hadde jeg enten sørget for kontakt med foreldrene for å høre om det er ok at barnet får (ikke gitt at foreldrene får med seg at barnet spør) eller bare sagt «beklager, vi har kun med nok til oss». Og hadde en 2-3 åring spurt hadde jeg gjort det samme. Det er også vanskelig å alltid vite helt alder på barn. Barn har ikke alltid sosiale antenner til tross for at foreldre allerede kan ha sagt at det ikke er ok å gå bort å spørre andre. Men selvsagt, foreldre bør ikke forvente noe som helst i slike situasjoner. Som når barnet ber om pølse og får nei eller om feks barnet spør om å få is av andre. 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #13 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg klarer ikke si nei til barn så ja, jeg har det. Det har skjedd to ganger, ene gangen var det ei jente som sa hun var sulten og hun fikk pølse i brød og ei jente spurte om å få smake vannmelon. Foreldrene kom å beklaga seg begge gangene, men vi begge lo bare av det. Har med meg alt for mye når jeg skal på stranda uansett, så det gjør meg ingenting. Anonymkode: 559a8...fd3 Det hadde jeg aldri i verden turt å gjøre. Plutselig har du gitt noe barnet er allergisk mot, gitt barnet kjøtt når de er veganere, eller gitt et muslimsk barn noe de ikke skal ha. Anonymkode: 9fd5b...c25 7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #14 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere opplevd at unger kommer bort og spør om grillmat eller diverse på strand når dere griller? opplevde dette for ikke så lenge siden og moren til ungen så veldig «skuffende» da jeg sa nei til hennes 4-5 år gammelt barn da han ville ha en pølse. folk må jo da kunne ta med mat selv til ungene sine? Og ikke forvente at fremmede skal spandere for alle ukjente unger i ei strand.. har nokk mat til bare oss 2 og en annen gang var det en 2-3 åring som ville ha frukt av meg og typen. Men vi ga heller ikke noe.. vet ikke om det er slemt men er jo greit å lære barna folkeskikk tenker jeg.. har dere opplevd lignendes? Anonymkode: 8c89f...31f Tror både barn og foreldre hadde hatt godt av å lære seg litt folkeskikk, jeg. Anonymkode: b6276...df4 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #15 Skrevet 24. juni 2022 SnartMammaLykke skrev (13 minutter siden): Er du så grådig at du ikke har lyst eller råd til å spandere en ussel pølse på en sulten unge? Du vet at du høres sykt gnien og jævlig merkelig ut!🥴 Sorry, men har du så dårlig råd så kan du vurderer å skifte jobb! Hvorfor skal vi andre spandere på ukjente unger da? da kan jo like gjerne vi voksne gå rundt å spør om mat også da det er en ussel pølse osv Anonymkode: 8c89f...31f 12 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #16 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har jeg aldri opplevd på stranda, men på lekeplassen i nærområdet eller i hagen vår går det ikke an å spise noe uten at en søskenflokk kommer og tigger om mat. Jeg vet ikke om det er relevant, men de er innvandrere og foreldrene følger de ikke akkurat opp i noen grad, så de får mat når vi har. Men det er jo litt irriterende, særlig når de omtrent står oppi matfatet og krever å få selv om vi bare har akkurat nok til oss selv og gjestene våre. Disse barna tigger også om penger. Anonymkode: 76435...bb3 Hvorfor melder du ikke til barnevernet?? Anonymkode: e3f17...426 8 2
boblevann Skrevet 24. juni 2022 #17 Skrevet 24. juni 2022 SnartMammaLykke skrev (15 minutter siden): Er du så grådig at du ikke har lyst eller råd til å spandere en ussel pølse på en sulten unge? Du vet at du høres sykt gnien og jævlig merkelig ut!🥴 Sorry, men har du så dårlig råd så kan du vurderer å skifte jobb! Må det handle om råd da? Når jeg og barnet mitt skal grille tar jeg med nok mat til oss to. Tar ikke med meg tre pølsepakker i tilfelle noen på stranda vil ha liksom 🤷🏽♀️ Når du skal på stranda alene, tar du med deg fem brusbokser da - i tilfelle flere vil ha? Ikke? Tar du bare med deg én til deg selv ja? Dette er da helt normalt, selv om man ikke har dårlig råd. Dessuten vet man aldri hva av allergier osv fremmede barn har. Kanskje barnet får en alvorlig reaksjon av den pølsa og må legges inn? Det vet man ikke. 19 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #18 Skrevet 24. juni 2022 SnartMammaLykke skrev (19 minutter siden): Er du så grådig at du ikke har lyst eller råd til å spandere en ussel pølse på en sulten unge? Du vet at du høres sykt gnien og jævlig merkelig ut!🥴 Sorry, men har du så dårlig råd så kan du vurderer å skifte jobb! Har du tenkt over at barn kan ha allergier? Handler ikke om gnienhet. Men de fleste tar faktisk bare med mat til seg selv, ikke hele stranda. Anonymkode: 4dba8...a3f 14
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #19 Skrevet 24. juni 2022 Det blir vel omtrent det samme som når det kommer ubudne små gjester i middagstida hjemme? Man deler det man har og går eventuelt uten selv om det ikke blir nok. Anonymkode: dec31...41f 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #20 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir vel omtrent det samme som når det kommer ubudne små gjester i middagstida hjemme? Man deler det man har og går eventuelt uten selv om det ikke blir nok. Anonymkode: dec31...41f Eh nei. Man gir ikke bort all maten sin til fremmede på stranda. Det er faktisk ikke normalt. Anonymkode: 4dba8...a3f 34 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå