Gå til innhold

God mat på Egon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jammen mange år mellom besøkene på Egon, er aldri fornøyd der så orker ikke. Samlebåndsmat. 

Men jeg husker da vi var unge; vi spiste BLT'en flere ganger i uka, så den var kanskje god? 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burgere på maccern og burger king er bedre laget enn maten Egon serverer, altså det er overpriset og middels mat hele løypa

Anonymkode: 094d3...262

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Matsnobberi synes jeg bare er teit - vi som liker det meste vil jo ha flere alternativer til gode matopplevelser enn de som rynker på nesen av slike steder.

Nei. Dersom du har smakt kvalitetsmat laget med omhu og gode råvarer (gode matopplevelser) så er det ikke lett å gå tilbake til lav-kvalitetsmat som prøver å være middels/high-end. Er du hobbykokk i tillegg så føler du deg bare lurt rett og slett. Tro meg, jeg har spist MYE junk og har i mange år argumentert for at f.eks. Peppes Pizza er den beste pizzaen som fins, men det var da jeg var ung og ikke hadde prøvd noe bedre. 

Anonymkode: 75a6d...97c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egon har mye godt! Jeg har akkurat bestilt takeway derfra; kyllingkebab og noodles asia.

NAM!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Dersom du har smakt kvalitetsmat laget med omhu og gode råvarer (gode matopplevelser) så er det ikke lett å gå tilbake til lav-kvalitetsmat som prøver å være middels/high-end. Er du hobbykokk i tillegg så føler du deg bare lurt rett og slett. Tro meg, jeg har spist MYE junk og har i mange år argumentert for at f.eks. Peppes Pizza er den beste pizzaen som fins, men det var da jeg var ung og ikke hadde prøvd noe bedre. 

Anonymkode: 75a6d...97c

Jeg har smakt kvalitetsmat laget av dyktige kokker med gode råvarer, det er fantastisk. Men jeg kan fortsatt kose meg med bensinstasjon-burger og Egon.

Anonymkode: aea99...fff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig også. Jeg pleier også å spise chicken bowl der, men hvis du sammenligner den med "bowls" på endel andre restauranter (som er billigere), så er den ikke like god, den heller. Synes jeg da. Velger aldri Egon hvis jeg kan snike meg unna, men enkelte tror visst det er den eneste restauranten som finnes.

Anonymkode: 2082c...faa

Absolutt enig i at andre «bowls» er bedre, men har valgt den når jeg har fått gratis bursdagslunsj eller blitt spandert på av andre som har tatt meg med på Egon. Mine egne penger blir aldri lagt igjen hos Egon, for snakk om å kaste bort mye penger på mat som knapt nok når opp til Fjordlandkvalitet.

Og igjen, det er ikke rettene i seg selv det er noe galt med, men utførelsen. De er rett og slett ikke flinke til selve matlagingen, men tar seg betalt som om de er mesterkokker. 

Anonymkode: f47de...dc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har smakt kvalitetsmat laget av dyktige kokker med gode råvarer, det er fantastisk. Men jeg kan fortsatt kose meg med bensinstasjon-burger og Egon.

Anonymkode: aea99...fff

Problemet er at Egon er svært overpriset. Når de leverer mat med samme kvalitet som bensinstasjon-burger så bør de også selge maten for samme pris og ikke tre ganger så mye. 

Anonymkode: f47de...dc2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk drar ikke til Egon på grunn av maten. Det er barnevennlig, avslappet, billig, variert meny som dekker alle, stor plass, uteservering og de har alltid en plassering midt i smørøyet. 

I sentrum (bor i en storby, ikke Oslo men tilsvarende) så har vi flere restauranter som ikke har uteservering, du må ofte reservere bord og de er av forskjellige formalitet-grader. De som har uteservering, lever av alkoholservering. Ikke akkurat barnevennlig. 
I sentrum så har du Egon, mcdonalds og burger king i samme gate, på kryss og tvers. Bare egon har uteservering, burger king har under 10 sitteplasser og mcdonald's er alltid det første som fylles opp når det er noe i byen. 

Vi har mange kaféer, alt fra mat til starbucks, men de har ikke uteservering, få sitteplasser, liten meny (som oftest smørbrød og pasta) og prisene er helt galskap. 

Det har ingenting med kvaliteten på maten å gjøre at Egon gjør det så bra. Det er antall plasser, prisen på maten og hvor det ligger. Mat er en stor del av det å være sosial, og de fleste går ut for den sosiale delen sin skyld og ikke maten. Da er egon bra nok for de aller fleste. Ikke alle er villig til å betale 285kr for et lite smørbrød på en liten kafé for å møte venner, kollegaer eller familie. Min erfaring er at de beste restaurantene med god mat til en god pris, ligger ikke i sentrum men i mindre bydeler en solid kjøretur unna. Det er de plassene som lever av god mat og godt rykte som er best. Egon selger kun fordi de heter Egon og folk vet hva de går til.  
 

Anonymkode: ae71c...57c

Hva betyr det her? Er det i Norge? Hvilke andre byer er i så fall tilsvarende Oslo? Kan du ikke bare skrive navnet?

Anonymkode: bcbf5...2b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egon er overpriset og middelmådig.

Anonymkode: da1c6...07e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egon er overpriset og middelmådig.

Anonymkode: da1c6...07e

Tull. Egon serverer mat i høyeste klasse. Dronning Sonja elsker å dra til Egon. Mener maten er bedre enn på dyre restauranter. 

Anonymkode: e9e19...ac1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva betyr det her? Er det i Norge? Hvilke andre byer er i så fall tilsvarende Oslo? Kan du ikke bare skrive navnet?

Anonymkode: bcbf5...2b7

Er ikke vanskelig å forstå at det står mellom Oslo, Bergen, Trondheim eller Stavanger. Altså topp største byene i Norge. Trodde det var elementær kunnskap. Storby vil også si Fredrikstad, Tromsø, Kristiansand og sikkert flere jeg ikke husker. Så derfor presiserer jeg at det er på nivå med Oslo. 

Anonymkode: ae71c...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tull. Egon serverer mat i høyeste klasse. Dronning Sonja elsker å dra til Egon. Mener maten er bedre enn på dyre restauranter. 

Anonymkode: e9e19...ac1

Det sier mye om dronningen vår. På tide å avskaffe det lattelige kongehuset uansett

Anonymkode: da1c6...07e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tull. Egon serverer mat i høyeste klasse. Dronning Sonja elsker å dra til Egon. Mener maten er bedre enn på dyre restauranter. 

Anonymkode: e9e19...ac1

Husk at dronningen er over en viss alder hvor smak- og luktesans er nedsatt og behov for mykere konsistens er tilstede. 

Anonymkode: f47de...dc2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk at dronningen er over en viss alder hvor smak- og luktesans er nedsatt og behov for mykere konsistens er tilstede. 

Anonymkode: f47de...dc2

Enig, men hvor fremkommer det at dronningen elsker Egon?😂

Kan forsåvidt skjønne det da de blir servert veldig mye fin mat, kan være greit med noe annet også

Anonymkode: 11243...966

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble overrasket over burgeren da jeg var å spiste der. Men det kan selvfølgelig ha med å gjøre at mitt eneste inntrykk av Egon var via her inne, hvor alle skrev at maten var elendig, og at man likeså godt kunne gå på McDonalds. Så forventingene mine var mildt sagt ikke høye. 

Forøvrig ble jeg også veldig overrasket over den lange køen, siden det i følge her inne er en drittrestaurant.

Anonymkode: 0a71d...435

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er ikke vanskelig å forstå at det står mellom Oslo, Bergen, Trondheim eller Stavanger. Altså topp største byene i Norge. Trodde det var elementær kunnskap. Storby vil også si Fredrikstad, Tromsø, Kristiansand og sikkert flere jeg ikke husker. Så derfor presiserer jeg at det er på nivå med Oslo. 

Anonymkode: ae71c...57c

Det er ikke "på nivå" med Oslo når den største av dem har under en tredjedel så mange innbyggere. Trodde det var elementær kunnskap. Hvorfor i all verden ikke bare skrive hvilken av de tre byene du mener?

Anonymkode: bcbf5...2b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Muffin man

Så lenge jeg holder meg unna de italienske rettene deres syntes jeg Egon er godt det selv om de ikke har en wow-faktor over maten. Egon er ikke en gourmet-restaurant og selger seg mer på på at de er familievennlige, med et rustikk lokale som mange finner hyggelig å være i.

 Om man ønsker seg restauranter som er spesialiserte på menyene sine klarer jeg virkelig ikke å skjønne hvordan man klarer å forville seg inn på Egon. At folk har fått gastronomiske traumer av Egon må  de nesten takke seg selv for :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som hevder maten på Egon er god er jammen meg ikke kresen. Og har lite peiling på mat. Har selv jobbet på Egon og der hadde de 70% av maten klar i kjøla/frys. Og varmer den opp..

Anonymkode: e5ec8...a64

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg ble overrasket over burgeren da jeg var å spiste der. Men det kan selvfølgelig ha med å gjøre at mitt eneste inntrykk av Egon var via her inne, hvor alle skrev at maten var elendig, og at man likeså godt kunne gå på McDonalds. Så forventingene mine var mildt sagt ikke høye. 

Forøvrig ble jeg også veldig overrasket over den lange køen, siden det i følge her inne er en drittrestaurant.

Anonymkode: 0a71d...435

Det er ikke en drittrestaurant, folk her inne synes bare ikke den er den gaven fra gud som mange skal ha det til, og at prisen ikke samsvarer med kvaliteten.

Anonymkode: 2082c...faa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLT, burgerene og kyllingburgeren er greie. Ville ikke gått for annet enn det, pizza evt bakt potet 🙈

Anonymkode: b781c...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...