Gå til innhold

God mat på Egon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis de serverer så dårlig mat som flere i tråden her skriver, så lurer jeg på hvorfor det alltid er stappfullt av folk der.

Om sommeren når de har uteservering, er det lange køer for å få bord. Tydelig et populært sted.

Anonymkode: 91c2a...f06

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg er helt enig. Egon har sjeldent god mat, men priser seg som «high end». Biffen er som regel seig og ujevnt stekt, taco er brent og maten smakløs. Når mine venner insisterer på å velge Egon tar jeg som regel noe å drikke. Den eneste retten jeg synes er ok er chicken bowl, men vet ikke om den er å få etter lunsjtid. 

Anonymkode: f47de...dc2

Enig også. Jeg pleier også å spise chicken bowl der, men hvis du sammenligner den med "bowls" på endel andre restauranter (som er billigere), så er den ikke like god, den heller. Synes jeg da. Velger aldri Egon hvis jeg kan snike meg unna, men enkelte tror visst det er den eneste restauranten som finnes.

Anonymkode: 2082c...faa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta Carbonara med bacon er god der. Synes også Fajitas og bakt potet er det. 

Egon er grei, ikke gourmet men et godt sted å få et raskt og enkelt måltid.

Anonymkode: e019c...abd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det samme som deg om Egon, maten der er jo ikke veldig billig hemmer, så er mange andre steder man får bedre mat for pengene. 

Jeg har noen venninner som elsker Egon, og det er et greit sted å gå med barn. 

Jeg pleier å bestille Philly steak sandwich eller bakt potet. Bakt potet er overraskende godt og noe jeg iallefall aldri lager selv, utenom som tilbehør til grilling

Anonymkode: 51b4f...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis de serverer så dårlig mat som flere i tråden her skriver, så lurer jeg på hvorfor det alltid er stappfullt av folk der.

Om sommeren når de har uteservering, er det lange køer for å få bord. Tydelig et populært sted.

Anonymkode: 91c2a...f06

Kan være at mange synes maten er ok. Og Egon har alltid veldig gode locations på restaurantene sine, som kanskje ville blitt fyllt opp uansett på fine sommerdager. De har sikkert godt øl, kanskje mange tar en utepils, og atmosfæren inne på Egonrestauranter er det mange som synes er hyggelig, også jeg. Og mitt inntrykk er at mange går på Egon av gammel vane, der vet de hva de får, og menyen er vel ganske variert og det er uproblematisk å dra dit med barn. Men jeg synes ikke maten der er spesielt god, og den er alt for dyr i forhold til kvaliteten også - min mening da. Vil jeg spise italiensk, så går jeg på en italiensk restaurant i stedet for pasta på Egon. Men vi er forskjellige, Egon treffer åpenbart mange, men har hørt folk kalle det et harrysted for harryfolk som ikke bryr seg stort.

Anonymkode: 2082c...faa

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de har mye god mat der. Har vært litt skuffet 2 ganger; på julebord og en gang en burger pga. tilbehøret. 

Jeg spiser mye ute, så det blir dyrt å bare gå på fancye restauranter. Helt enkel og grei mat i godt selskap :) 

Anonymkode: 16aeb...d44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan være at mange synes maten er ok. Og Egon har alltid veldig gode locations på restaurantene sine, som kanskje ville blitt fyllt opp uansett på fine sommerdager. De har sikkert godt øl, kanskje mange tar en utepils, og atmosfæren inne på Egonrestauranter er det mange som synes er hyggelig, også jeg. Og mitt inntrykk er at mange går på Egon av gammel vane, der vet de hva de får, og menyen er vel ganske variert og det er uproblematisk å dra dit med barn. Men jeg synes ikke maten der er spesielt god, og den er alt for dyr i forhold til kvaliteten også - min mening da. Vil jeg spise italiensk, så går jeg på en italiensk restaurant i stedet for pasta på Egon. Men vi er forskjellige, Egon treffer åpenbart mange, men har hørt folk kalle det et harrysted for harryfolk som ikke bryr seg stort.

Anonymkode: 2082c...faa

Noen vil jo alltid prøve å være finere enn andre, og derfor kaller de det "harry".... 

Anonymkode: 16aeb...d44

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er redd jeg virker snobbete nå, men jeg spiser ikke på Egon med mindre jeg må. Den ene gangen jeg spiste der bble jeg sjokkert over hvor enkel maten er. Jeg foretrekker mer ordentlige restauranter og hvis jeg trenger noe mindre ordentlig velger jeg heller Burger King.

I kveld skal vennegjengen ut og jeg fant ut nå at bordet er på Egon… hva velger man å spise der da?🙈 Liker det meste så lenge det er laget godt

Anonymkode: 11243...966

Egon er en plass jeg går til UTELUKKENDE når man blir invitert med på «ut å spise med venner/kollegaer». Bestiller alltid burger eller pizza, det er det eneste jeg gidder å spise der. Handler ikke om at jeg er snobbete, jeg synes bare at kvalitet på mat og service overhodet ikke står i stil til prisene. Overpriset og dårlig. At folk velvillig betaler i dyre dommer for grisefor er ganske utrolig. Men sier man det høyt er man en «snobb». Så da følger man flokken når man må, for fredens skyld. Personlig velger jeg Burger King om jeg vil ha junk. Billig og bra, og utgir seg ikke for å være noe de ikke er. Det verste med Egon er «servicen», eller rettere sagt mangelen på sådan. Forhåndsbetal i kassa, ta med drikke til bordet selv, og jammen ber de om TIPS FØR man har smakt på «maten» som har priser helt hinsides fornuften… Så som sagt går jeg kun dit når andre på død og liv vil dit. Lettere å føye seg å stappe i seg enn å lage drama. 

Anonymkode: 07f9b...194

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvis de serverer så dårlig mat som flere i tråden her skriver, så lurer jeg på hvorfor det alltid er stappfullt av folk der.

Om sommeren når de har uteservering, er det lange køer for å få bord. Tydelig et populært sted.

Anonymkode: 91c2a...f06

Folk drar ikke til Egon på grunn av maten. Det er barnevennlig, avslappet, billig, variert meny som dekker alle, stor plass, uteservering og de har alltid en plassering midt i smørøyet. 

I sentrum (bor i en storby, ikke Oslo men tilsvarende) så har vi flere restauranter som ikke har uteservering, du må ofte reservere bord og de er av forskjellige formalitet-grader. De som har uteservering, lever av alkoholservering. Ikke akkurat barnevennlig. 
I sentrum så har du Egon, mcdonalds og burger king i samme gate, på kryss og tvers. Bare egon har uteservering, burger king har under 10 sitteplasser og mcdonald's er alltid det første som fylles opp når det er noe i byen. 

Vi har mange kaféer, alt fra mat til starbucks, men de har ikke uteservering, få sitteplasser, liten meny (som oftest smørbrød og pasta) og prisene er helt galskap. 

Det har ingenting med kvaliteten på maten å gjøre at Egon gjør det så bra. Det er antall plasser, prisen på maten og hvor det ligger. Mat er en stor del av det å være sosial, og de fleste går ut for den sosiale delen sin skyld og ikke maten. Da er egon bra nok for de aller fleste. Ikke alle er villig til å betale 285kr for et lite smørbrød på en liten kafé for å møte venner, kollegaer eller familie. Min erfaring er at de beste restaurantene med god mat til en god pris, ligger ikke i sentrum men i mindre bydeler en solid kjøretur unna. Det er de plassene som lever av god mat og godt rykte som er best. Egon selger kun fordi de heter Egon og folk vet hva de går til.  
 

Anonymkode: ae71c...57c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Egon da jeg var ung og aldri hadde vært på en skikkelig restaurant, men etter å ha reist litt og prøvd forskjellig mat i verden virker Egon litt for «gatekjøkken-aktig» for meg nå. 

Anonymkode: 75a6d...97c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Noen vil jo alltid prøve å være finere enn andre, og derfor kaller de det "harry".... 

Anonymkode: 16aeb...d44

Ja, noen er kanskje sånn, men når det gjelder Egon, så tror jeg de sikter til folk som ikke bryr seg så mye om hvordan maten smaker, de er mer opptatt av bare å bli mette og gidder ikke tenke nytt og prøve nye ting. Mens andre igjen er mer opptatt av kvalitet og smak. Ingen av delene er optimalt på Egon. Jeg ser ikke på meg selv som "fin" fordi jeg unngår Egon... men når jeg først skal spise ute så liker jeg å bli litt overrasket og imponert over maten. Det skjer ikke på Egon.

Anonymkode: 2082c...faa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Ja, noen er kanskje sånn, men når det gjelder Egon, så tror jeg de sikter til folk som ikke bryr seg så mye om hvordan maten smaker, de er mer opptatt av bare å bli mette og gidder ikke tenke nytt og prøve nye ting. Mens andre igjen er mer opptatt av kvalitet og smak. Ingen av delene er optimalt på Egon. Jeg ser ikke på meg selv som "fin" fordi jeg unngår Egon... men når jeg først skal spise ute så liker jeg å bli litt overrasket og imponert over maten. Det skjer ikke på Egon.

Anonymkode: 2082c...faa

Snakk om fordommer. Man kan fint like maten på Egon uten at det betyr at man "gidder ikke tenke nytt og prøve nye ting". 

Anonymkode: aea99...fff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

men når jeg først skal spise ute så liker jeg å bli litt overrasket og imponert over maten. Det skjer ikke på Egon.

Dette. Er kjipt å betale dyrt for mat man kunne laget mye bedre selv for en brøkdel av prisen liksom 🤷‍♀️

Anonymkode: 75a6d...97c

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakk om fordommer. Man kan fint like maten på Egon uten at det betyr at man "gidder ikke tenke nytt og prøve nye ting". 

Anonymkode: aea99...fff

Ikke BARE fordommer, snakker ut i fra erfaringer. Har reist til andre byer med forskjellige mennesker opp gjennom tiden, og når det blir snakk om hvor vi skal spise, så er det alltid de samme som sier "Vi kan jo dra på Egon?" Dette forstår jeg ikke når man kommer til en ny hvor det ligger et hav av spennende og gode restauranter. Det positive med det er at menyen er såpass variert at alle finner noe, sånn sett kan det være et godt forslag.

Anonymkode: 2082c...faa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noodels ASIA er overraskende god :)

Anonymkode: 68836...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke BARE fordommer, snakker ut i fra erfaringer. Har reist til andre byer med forskjellige mennesker opp gjennom tiden, og når det blir snakk om hvor vi skal spise, så er det alltid de samme som sier "Vi kan jo dra på Egon?" Dette forstår jeg ikke når man kommer til en ny hvor det ligger et hav av spennende og gode restauranter. Det positive med det er at menyen er såpass variert at alle finner noe, sånn sett kan det være et godt forslag.

Anonymkode: 2082c...faa

Det at du kjenner noen som er slik betyr ikke at alle, eller en gang de fleste, som liker maten på Egon er slik. Det er jo nettopp det som er fordommer.

Jeg liker godt Egon og vil gjerne gå der igjen, men jeg kan gjerne gå andre steder. Det kommer an på både hvor sulten jeg er, hva slags type mat jeg har lyst på og budsjettet.  Jeg er generelt sett glad i mat og spiser gjerne på Burger King en helg og femretter med utvalgt vin helga etter.

Matsnobberi synes jeg bare er teit - vi som liker det meste vil jo ha flere alternativer til gode matopplevelser enn de som rynker på nesen av slike steder.

Anonymkode: aea99...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker mat fra Egon jeg,synes blackenedstekt chicken er veldig god 😋.

Anonymkode: d6078...7c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...