Gå til innhold

God mat på Egon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis de serverer så dårlig mat som flere i tråden her skriver, så lurer jeg på hvorfor det alltid er stappfullt av folk der.

Om sommeren når de har uteservering, er det lange køer for å få bord. Tydelig et populært sted.

Anonymkode: 91c2a...f06

Mange vet jo ikke bedre. Jeg bor i Oslo og når folk fra hjembyen min kommer hit foreslår de alltid at vi skal gå på Egon. Jeg tar de heldigvis med til steder med god mat, men de sier jo rett ut at de foreslår Egon fordi de ikke er kjent i Oslo. 

Anonymkode: 731dd...6f1

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egon meny er ikke mat. Det er halvfabrikata som varmes i mikro og kommer i store bokser. Man finner mange andre steder man kan kjøpe mat for en billigere penge. Folk som drar på Egon er gjerne bygdefolk, turister og folk som ikke setter pris på god mat. 

Anonymkode: 90a2b...121

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Egon meny er ikke mat. Det er halvfabrikata som varmes i mikro og kommer i store bokser. Man finner mange andre steder man kan kjøpe mat for en billigere penge. Folk som drar på Egon er gjerne bygdefolk, turister og folk som ikke setter pris på god mat. 

Anonymkode: 90a2b...121

Og eierne tjener bra på kunder som ikke har peiling på mat. Omsetter for 1,25 milliarder og de tok ut utbytte på 125 mill før covid. I Oslo er du idiot om du går på Egon. Siden du har plenty av alternativ hvor de lager fra scratch til samme pris. 

Anonymkode: e5ec8...a64

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for kylling BLT sandwich sist jeg var der. Det er jo en veldig trygg matrett… var tilbud 2 for 1, da er det jo liksom greit. 
 

God sandwich, vanskelig å feile med den. 😅 da skal man faktisk være ganske flink, hvis en restaurant ikke klarer det engang. Men hvis jeg måtte ha valgt en middagsrett hadde jeg nok måttet lete mye først, vurdere hva som er minst ille, lol. Det har jeg gjort før, for sånn 10 år siden eller noe, da jeg var der sist før den gangen nå nylig. 🥹

Anonymkode: e9e19...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatekjøkkenmat kamuflert som restaurantmat og med hotellpriser.

For all del, maten er ikke veldig dårlig men står overhodet ikke i forhold til prisen.

Man trenger ikke ta dobbel betaling for samme mat du får minst like god på et gatekjøkken bare fordi den serveres på et fat under dempet belysning.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir tatt med dit av et familiemedlem av og til. En gang bestilte jeg en slags tallerken med grillet kjøtt, tror det var biff og spareribs. Det var lite godt. Mannen min pleier bestille pasta med Gorgonzola-saus og entrecôte. Det kan være ganske godt, men smaken varierer noe fra gang til gang. Jeg er enig i at det fremstår som ferdigmat med stive priser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis de serverer så dårlig mat som flere i tråden her skriver, så lurer jeg på hvorfor det alltid er stappfullt av folk der.

Om sommeren når de har uteservering, er det lange køer for å få bord. Tydelig et populært sted.

Anonymkode: 91c2a...f06

Det er alltid stappfullt på Burger king og McDonald's også. Er det dermed sagt at det er på grunn av at maten er så utrolig god? Eller er det heller fordi det er steder som er enkle å finne, det føles trygt og godt fordi de finnes overalt, restaurantene ligger ofte fint til, det er barnevennlig, det er trygge smaker og man blir ikke overrasket når man drar på Egon, Burger king eller McDonald's.

Nordmenn er vel heller ikke kjent for å være noe voldsomt opptatt av mat og gode råvarer heller. Her blir man kalt snobbete fordi man synes andre steder enn et sted som hovedsakelig baserer seg på hel- og halvfabrikata er mye bedre å spise på. I tillegg overpriser Egon maten sin så jeg synes ikke at man kan bli sett på som snobbete bare fordi man påpeker at det er bedre mat andre steder til samme pris.

Grunnen til at Egon er så populær er vel heller fordi at det er et enkelt og trygt valg. Man trenger ikke å lete etter et sted å spise, men kan gå rett dit og man vet hva man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er redd jeg virker snobbete nå, men jeg spiser ikke på Egon med mindre jeg må. Den ene gangen jeg spiste der bble jeg sjokkert over hvor enkel maten er. Jeg foretrekker mer ordentlige restauranter og hvis jeg trenger noe mindre ordentlig velger jeg heller Burger King.

I kveld skal vennegjengen ut og jeg fant ut nå at bordet er på Egon… hva velger man å spise der da?🙈 Liker det meste så lenge det er laget godt

Anonymkode: 11243...966

Hadde bare vært ærlig å sagt jeg syns maten på Egon er dritt, ville heller gått på Burger King. Så drukket vin hele kvelden og ikke spist noe. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tull. Egon serverer mat i høyeste klasse. Dronning Sonja elsker å dra til Egon. Mener maten er bedre enn på dyre restauranter. 

Anonymkode: e9e19...ac1

Kilde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva velger du i Oslo?

Indrefilet (fra hvor?) på Egon - 250 gram til 418 kr.

https://egon.no/menyen

Eller en av byens beste biffrestauranter Köd, Indrefilet (fra Uruguay) -225 gram til 385 kr.

https://restaurantkoed.no/meny/

 

 

Anonymkode: e5ec8...a64

418kr for seig, ujevnt stekt og smakløs indrefilet. Hvem velger det frivillig? 

Anonymkode: f47de...dc2

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns maten er god på Egon, men at prisen er litt stiv for det man får (liten posjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/10/2022 at 7:22 PM, AnonymBruker said:

Hva velger du i Oslo?

Indrefilet (fra hvor?) på Egon - 250 gram til 418 kr.

https://egon.no/menyen

Eller en av byens beste biffrestauranter Köd, Indrefilet (fra Uruguay) -225 gram til 385 kr.

https://restaurantkoed.no/meny/

 

 

Anonymkode: e5ec8...a64

Dette er en uærlig sammenligning. På Köd er det bare kjøtt og gulrotpure som er inkludert i prisen. Tilbehør som poteter og saus koster eksta, og prisen gjenspeiler derfor ikke det et normal menneske vil ende opp med å betale for en hovedrett

Anonymkode: 9f61d...d96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette er en uærlig sammenligning. På Köd er det bare kjøtt og gulrotpure som er inkludert i prisen. Tilbehør som poteter og saus koster eksta, og prisen gjenspeiler derfor ikke det et normal menneske vil ende opp med å betale for en hovedrett

Anonymkode: 9f61d...d96

 
Ok. På Köd koster saus 25 kr ekstra og fries 55 kr. Da er vi oppe i 465 kr. Cola 0,33 er 2 kr mer. Da er vi oppunder en 50-lapp i forskjell. På kjøpet får du på Egon en saus som allerede er laget ferdig i store bulker og varmes i micro. + en vassen ihjelkokt frossen broccoli. 
Er du heldig er fries sprø og ikke underkokt og biffen ikke seig. 
På Köd betaler du en liten 50-lapp ekstra for en garantert god biffopplevelse. Betaler du allerede 400 kr for et måltid forventer du et måltid utenom det vanlige. Ikke noe du greier  å lage bedre hjemme. 
Bare gå på Egon du. 

Anonymkode: e5ec8...a64

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

 
Ok. På Köd koster saus 25 kr ekstra og fries 55 kr. Da er vi oppe i 465 kr. Cola 0,33 er 2 kr mer. Da er vi oppunder en 50-lapp i forskjell. På kjøpet får du på Egon en saus som allerede er laget ferdig i store bulker og varmes i micro. + en vassen ihjelkokt frossen broccoli. 
Er du heldig er fries sprø og ikke underkokt og biffen ikke seig. 
På Köd betaler du en liten 50-lapp ekstra for en garantert god biffopplevelse. Betaler du allerede 400 kr for et måltid forventer du et måltid utenom det vanlige. Ikke noe du greier  å lage bedre hjemme. 
Bare gå på Egon du. 

Anonymkode: e5ec8...a64

Jeg har ikke vært på Egon på årevis, så kan ikke uttale meg om kvaliteten på maten der. Jeg synes bare at det blir feil å kritisere de for å være dyrere når de egentlig er billigere.

Anonymkode: 9f61d...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Restaurantmat er restaurantmat, Egon er helt ok og en får mye for pengene.

Anonymkode: 90e7b...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Restaurantmat er restaurantmat, Egon er helt ok og en får mye for pengene.

Anonymkode: 90e7b...768

Mener du virkelig det? 
Syns man fikk mye for pengene for endel år siden, nå har porsjonene deres blitt utrolig små. 
 

Anonymkode: a2eae...a1d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (På 10.6.2022 den 18.55):

Det er alltid stappfullt på Burger king og McDonald's også. Er det dermed sagt at det er på grunn av at maten er så utrolig god? Eller er det heller fordi det er steder som er enkle å finne, det føles trygt og godt fordi de finnes overalt, restaurantene ligger ofte fint til, det er barnevennlig, det er trygge smaker og man blir ikke overrasket når man drar på Egon, Burger king eller McDonald's.

Nordmenn er vel heller ikke kjent for å være noe voldsomt opptatt av mat og gode råvarer heller. Her blir man kalt snobbete fordi man synes andre steder enn et sted som hovedsakelig baserer seg på hel- og halvfabrikata er mye bedre å spise på. I tillegg overpriser Egon maten sin så jeg synes ikke at man kan bli sett på som snobbete bare fordi man påpeker at det er bedre mat andre steder til samme pris.

Grunnen til at Egon er så populær er vel heller fordi at det er et enkelt og trygt valg. Man trenger ikke å lete etter et sted å spise, men kan gå rett dit og man vet hva man får.

McDonald's er veldig god mat

Anonymkode: 014f9...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (På 10.6.2022 den 18.55):

Det er alltid stappfullt på Burger king og McDonald's også. Er det dermed sagt at det er på grunn av at maten er så utrolig god? Eller er det heller fordi det er steder som er enkle å finne, det føles trygt og godt fordi de finnes overalt, restaurantene ligger ofte fint til, det er barnevennlig, det er trygge smaker og man blir ikke overrasket når man drar på Egon, Burger king eller McDonald's.

Nordmenn er vel heller ikke kjent for å være noe voldsomt opptatt av mat og gode råvarer heller. Her blir man kalt snobbete fordi man synes andre steder enn et sted som hovedsakelig baserer seg på hel- og halvfabrikata er mye bedre å spise på. I tillegg overpriser Egon maten sin så jeg synes ikke at man kan bli sett på som snobbete bare fordi man påpeker at det er bedre mat andre steder til samme pris.

Grunnen til at Egon er så populær er vel heller fordi at det er et enkelt og trygt valg. Man trenger ikke å lete etter et sted å spise, men kan gå rett dit og man vet hva man får.

Folk spiser nok der fordi de øiker maten, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...