FruFiolett Skrevet 30. mai 2022 #1 Del Skrevet 30. mai 2022 (endret) Det føles litt utrolig å være tilbake med prøvedagbok - og det kan potensielt bli en annen prossess for meg denne gangen. La meg forklare: Jeg og mannen min har to friske barn, en gutt på 6 år og en jente på 2 1/2 år. Førstemann ble unnfanget på første forsøk, minstemor ble til tilslutt ved hjelp av Letrozol og en lang, krevende prøveperiode før det. Nå ønsker vi å gjøre et forsøk på å fylle på med én til i flokken, men det kan potensielt bli en lang prosess det og - om det går i det hele tatt. Jeg har PCO, så må ha Letrozol for å få eggløsning. For så vidt greit nok, men i tillegg har mannen svært dårlig kvalitet på svømmerne sine. Vi har fått beskjed om at det slettes ikke er umulig, men at det må testes for eggløsning og dermed optimalisere timingen. Så ja, dette blir derfor et prosjekt med et svært usikkert utfall, og vi har bestemt oss for å gi det ett år. Hvis jeg ikke er gravid innen ca mai 2023, så sier vi oss fornøyd med de to barna vi har, og slår oss til ro med det. Og min nevrotiske, grublende, stressa, bekymra personlighet trenger definitivt et sted å lufte alle tankene om dette, så jeg håper denne dagboka kan bli godt brukt av meg til det☺️ Veldig veldig koselig om noen vil følge med meg på veien🥰 Endret 30. mai 2022 av FruFiolett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 30. mai 2022 Forfatter #2 Del Skrevet 30. mai 2022 Jeg kan ganske lett se for meg at man tenker at det i utgangspunktet er et håpløst prosjekt å få et tredje barn når man har såpass dårlige forutsetninger - og hvorfor orke når man har to barn fra før. Det er ingen menneskerett å få barn, og ihvertfall ikke det tredje! Kanskje naturen prøver å si ifra at dere har nok barn allerede? Hvorfor prøve på noe som åpenbart virker håpløst, og så stå skuffet igjen om/når det ikke går? Jeg hører alle disse argumentene i hodet mitt og kan så lett se for meg at det er sånn jeg vil bli møtt, derfor har vi faktisk ikke sagt til et eneste menneske at vi ønsker oss et barn til. Jeg har liksom ingen gode svar på disse kommentarene og spørsmålene hvis de hadde dukket opp, annet enn at vi som familie ønsker oss et barn til i flokken, vi har alltid sett for oss tre barn, og vi er villige til å gjøre en innsats for å få det til. Og det hadde kanskje vært nok å svare det? Det blir uansett ikke noe vi kommer til å informere alt og alle om, og foreløpig noe vi holder for oss selv❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 31. mai 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 31. mai 2022 Jeg har fått resept på Letrozol, og venter nå bare på å få mensen. Jeg har relativt stabile, men lange sykluser (34-36 dager), så da er det bare å vente. Syklusdag 28 idag, så det er jo ikke så mange dager til! Satser på at det ikke blir så mye senere enn dag 36 ettersom jeg skal rekke å ta blodprøve på SD 23 eller 24 før ferien🤞🏼 Men tror det skal gå bra. Venter i spenning på det som potensielt kan bli siste mensen på en stund - selv om jeg ikke på noen måte verken forventer eller tror at det skal klaffe på første forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 2. juni 2022 Jeg tar meg selv i å planlegge mensen for de neste månedene, når jeg skal gå på Letrozol vet jeg jo med sikkerhet hvor lang syklusen min er, så da kan jeg jo planlegge! Og selv om jeg håper at det ikke blir veeeeldig mange sykluser fremover så er jeg allikevel forberedt på det og antar at det er sannsynlig. Hey, kanskje det blir sykluser helt frem til overgangsalderen? Jeg skulle ønske jeg visste ca hvor sannsynlig er det er å bli gravid med vært utgangspunkt da🤔 Aner ikke hvor sannsynlig det er vanligvis engang jeg, men hvis man har maks god sædkvalitet og treffer eggløsning så er det kanskje relativt gode odds? Når man derimot har redusert sædkvalitet skjønner jeg selvfølgelig at sjansen er betydelig mindre, men så vidt jeg kan forstå statistikken så er jo sjansen like liten hver gang. Si at man har 10% sjanse for å bli gravid da (bare et tilfeldig valgt tall, aner ikke om det er tilfelle), så er det jo 10% sjanse hver gang - også første gang. 10% sjanse for å bli gravid på 1. forsøk, og 10% sjanse for å bli gravid på 10. forsøk. Og det blir jo ikke større sjanse etterhvert som man prøver - det summeres jo ikke liksom! Eller er jeg helt på jordet nå? 😅 Men ja, skulle gjerne likt å vite hva mitt prosent-tall er🤔😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 7. juni 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 7. juni 2022 SD 35, og fortsatt ingen tegn til mensen. Jeg virkelig hater å gå sånn og vente, og det er så typisk hvis det skal bli noe kluss akkurat nå. Kjipt både fordi jeg gjerne vil komme igang med Letrozolen, men også fordi det skal jo klaffe med blodprøve på SD 23/24 og ferie🙄 Og jeg gjør jo den klassiske overanalyseringen av egen kropp, kjenner etter så godt jeg kan om det er noen tegn til at mensen kommer snart. Håper virkelig det ikke blir altfor mange dager til🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 8. juni 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 8. juni 2022 Mensen kom endelig, så idag er offisielt syklusdag 1 i prøveperiode 1! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 10. juni 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 10. juni 2022 SD 3, og idag har jeg startet med Letrozol! Føles kjekt å bare være igang med det, liker å ha noe konkret å forholde meg til. Litt usikker på hvilken dag jeg skal begynne å teste for EL, jeg har kjøpt noen sånne digitale, og har noen strimmeltester og. Kanskje på dag 10? Oppfølging av Letrozol blir blodprøve på SD 23, er spent på om det holder med enkel dose denne gangen også for å få eggløsning sånn som sist, eller om jeg må ha dobbel. Det er uansett kjekt å være igang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 14. juni 2022 SD 7, og jeg har tatt Letrozol i de fem foreskrevne dagene. Nå er det igrunn bare å vente noen dager, og så skal jeg begynne å teste for eggløsning. Jeg bruker WomanLog for loggføring, og når jeg plotter inn 28 dagers syklus estimerer den eggløsning onsdag neste uke. Skal begynne å teste noen dager før det, så jeg ikke går glipp av den liksom😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 19. juni 2022 SD12, og jeg tok første EL-test idag! Det var en svaaaak antydning til strek, så det blir vel ikke positivt med det første, men skal teste hver dag fremover nå. Det sto på pakken at man helst burde ta på ca samme tid hver dag, og helst mellom kl 10 og 20🤔 Hvorfor det mon tro? Tok den 8.30 idag, det må vel være greit det? Satser på det🤞🏼 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 21. juni 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 21. juni 2022 SD 14, og fortsatt ingen tegn til EL. Ingen utslag på test i alle fall, og nå begynner jeg å bli utålmodig. Mulig det betyr at jeg må ha dobbel dose Letrozol for å få eggløsning da, jeg vet ikke🤔 Skal ikke slå det helt fra meg før om noen dager, men jeg tenker jo at hvis Letrozolen virker så skal det skje noe på dag 14/15/16? Veldig irriterende må jeg si🙄 Krysser fingrene for at det ser mer positivt ut imorgen eller torsdag🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 22. juni 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 22. juni 2022 Såååå, endelig tror jeg det var litt sterkere strek på EL-testen! Tar en i kveld også for å sjekke om det er noen progresjon, men da er kanskje håp om en positiv test🤞🏼 Woho! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinoooor Skrevet 22. juni 2022 #12 Del Skrevet 22. juni 2022 Så spennende, ønsker å følge me deg på reisen❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 23. juni 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 23. juni 2022 elinoooor skrev (16 timer siden): Så spennende, ønsker å følge me deg på reisen❤️ Så koselig! Velkommen skal du være❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 23. juni 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 23. juni 2022 Såååå, det ble ikke noen ny test igår kveld, men kostet på meg en digital en til morgen idag, og den var rett og slett negativ. Tror jeg bare innfinner meg med at det ikke ble noen eggløsning på enkel dose Letrozol, og venter spent på om blodprøven SD 23 bekrefter det. For så vidt helt greit, en måned med prøving fra eller til gjør jo ingen ting. Tar nok en ny test idag og kanskje imorgen også, men hvis ikke det skjer noe drastisk så slår jeg meg bare til ro med at juli blir første reelle forsøk isteden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 24. juni 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 24. juni 2022 Så er jeg plutselig 1dpo! Igår kveld fikk jeg plutselig en helt ny følelse av murring/vondt nederst til venstre i magen, og jeg som ikke har eggløsning av meg selv er jo absolutt ikke kjent med den type «vondt». Tenkte at jeg skulle ta en test for å sjekke, og jommen meg lyste den positivt mot meg gitt! Den var også digital, og et ikke-blinkende/helt permanent smilefjes dukket opp. Ble faktisk litt paff, siden den var helt blank på morgenen! Men ja, da var det jo bare én ting å gjøre da😅❤️ Så nå er jeg altså over i vente-ukene, og det føles bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 25. juni 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 25. juni 2022 Dette med eggløsning er virkelig tydeligere greier enn jeg var oppmerksom på/husket fra sist, det er jo direkte plagsomt! 😅 I hele går gikk jeg rundt med sånn mens-murring, var skikkelig oppblåst (kan selvfølgelig skyldes mitt relativt store inntak av jordbær om dagen😅) og hadde litt sånn stikkende vondt nederst til venstre i magen. Tenkte med meg selv at den testinga jeg drev med var helt unødvendig, for det var jo umulig å ikke kjenne det helt av seg selv🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 28. juni 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 28. juni 2022 5 dpo, og jeg har fått en tydelig påminner om hvor mye jeg hater disse «ventedagene»! Husket plutselig frustrasjonen, håpet, ventingen og spenningen fra forrige prøverunde! Ikke mine favoritt-minner akkurat😬 Men enn så lenge er det litt annerledes denne gangen, jeg har en annen innstilling, og har ingen forventning om at jeg har blitt gravid denne gangen - jeg like bare generelt ikke å vente😅 Dessuten ser jeg stadig flere ulemper med å bli gravid denne perioden faktisk, og i etterpåklokskapen skjønner jeg ikke helt hvorfor vi valgte akkurat dette som første pp🤔 Hvis - altså HVIS - jeg blir gravid nå er det jo helt idiotisk timing ift sommeren! For det første har jeg vært sengeliggende kvalm fra uke 6-14, så da ryker jo i så fall halve ferien på det. For det andre så er jo ferien proppfull av all verdens happenings hvor alkohol er involvert i sikkert halvparten av dem, så det blir jo klin umulig å holde det hemmelig for noen. Hvis - HVIS - det skulle skje. Men det er jo en selvfølgelig at jeg heller tar en graviditet med alt det som følger med enn å sitte om et år og aldri ha blitt gravid altså! Tror uansett ikke det blir denne måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #18 Del Skrevet 1. juli 2022 8 dpo - men også SD 24, og jeg tok derfor blodprøve igår for å sjekke om Letrozolen har gjort jobben sin eller ikke. Jeg må innrømme at jeg blir overrasket hvis det viser seg at jeg ikke har hatt eggløsning, både pga «smertene» og ettersom jeg fikk positiv test🤔 Får vel svar neste uke vil jeg tro? Må jo nesten det hvis jeg skal igang med ny runde ved neste mens. Mensen skal jo egentlig komme onsdag eller torsdag neste uke hvis jeg nå har 28 dagers syklus, så det blir spennende å se! Kjennes ikke ut som om jeg er gravid i alle fall, selv om det for så vidt er tidlig å skulle kjenne noe🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 2. juli 2022 #19 Del Skrevet 2. juli 2022 Hei! Så spennende, her vil jeg gjerne følge med videre 😊 skal straks i gang med å prøve på nummer 3 her også. Krysser fingrene for at det går❤️🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 4. juli 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 4. juli 2022 kaffemor skrev (På 2.7.2022 den 21.00): Hei! Så spennende, her vil jeg gjerne følge med videre 😊 skal straks i gang med å prøve på nummer 3 her også. Krysser fingrene for at det går❤️🤞🏻 Oi, så gøy! 🤩 Og så koselig at du vil følge med her🥰 Har du egen prøvedagbok? Krysser fingrene for oss begge🤞🏼🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå