Gå til innhold

Alle gode ting er kanskje tre?


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Tussi2018 skrev (17 minutter siden):

Ååh kjedelig med negativ test 😩 prøv på morgenurin imorgen tidlig? Mange som ikke får positiv før 12/13 dpo ja 🤞🏼 Håper håper! Veldig rart med så mye symptomer hvis ikke du er gravid 🤔

Ja, jeg må prøve å få til det! Er alltid en smule hektisk her om morgenen😅🙈 Helt enig, det er veldig rart, og gjør meg ekstra frustrert at jeg lar meg «lure» av kroppen hvis det bare er falsk alarm🙄 Begynner å innse at jeg kanskje må forklare alt på andre måter enn ved graviditet gitt😅🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FruFiolett skrev (1 time siden):

Ja, jeg må prøve å få til det! Er alltid en smule hektisk her om morgenen😅🙈 Helt enig, det er veldig rart, og gjør meg ekstra frustrert at jeg lar meg «lure» av kroppen hvis det bare er falsk alarm🙄 Begynner å innse at jeg kanskje må forklare alt på andre måter enn ved graviditet gitt😅🙄

Jeg pleier bare å tisse i urinprøveglasset med én gang jeg kommer inn på badet og så sette den vekk litt til jeg har tid, mellom slagene på morgenen 🤭 

huff! Håper kroppen har rett 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12dpo, og negativ test på morgenurin. Da anser jeg denne pp som mislykket - og vurderer kroppen som en liten sviker og hodet mitt som tidvis sinnsykt. Nå håper jeg bare mensen kommer raskt så vi kan legge denne skuffelsen bak oss😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😩😞 så utrolig kjedelig! Enig i at mensen bare må komme da ja, sånn at man får kommet i gang på nytt ❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14dpo, og ingen spotting, ingen menssmerter, ingen tegn til mensen. Alt det andre jeg har kjent på og håpet på var symptomer er også vekk. Jeg vet jo at jeg hadde EL for akkurat to uker siden, så nå er det bare så utrolig irriterende at jeg bare ikke kan få mensen! Hvorfor skal bare alt være annerledes denne syklusen, det er faktisk bare skikkelig frustrerende…🙄🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15dpo, og har begynt å spotte. Enten har jeg litt lengre fase mellom EL og mens enn nøyaktig to uker, eller så har EL kanskje tatt litt lengre tid enn 24 timer? 🤔 Uansett, drømmen om en mai-baby er dessverre over. Håper mensen setter igang for alvor enten idag eller senest imorgen🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SD1, pp4. Mensen er igang på ordentlig, og jeg teller herved dette som dag 1. Men før jeg går ordentlig igang med neste prøveperiode så føler jeg et behov for å ta en aldri så liten oppsummering av pp3; eggløsningssmerter som varer helt til mensen kan feilaktig tolkes som et graviditetstegn. Ømme pupper er også et tegn på pms. Er bittelitt bitter på at kroppen er så vanskelig å tolke, og skammer meg litt over at jeg er så lettlurt. Tenker at jeg burde vite bedre. 

Forrige graviditet satt spiren på pp4 med Letrozol, så la oss virkelig håpe at det er den rette perioden denne gangen også! 🤞🏼

Endret av FruFiolett
Vet ikke helt hva som skjedde med skriftstørrelsen, men får visst ikke endret det fra mobilen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med mensen 😩og at kroppen var så vanskelig å tolke! Da vet du i hvert fall det til neste gang. Skummelt å kjenne etter symptomer, men likevel tar jeg meg i å gjøre det hver mnd og blir like skuffet. Krysser fingrene for pp4 og en junibaby❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (43 minutter siden):

Så kjedelig med mensen 😩og at kroppen var så vanskelig å tolke! Da vet du i hvert fall det til neste gang. Skummelt å kjenne etter symptomer, men likevel tar jeg meg i å gjøre det hver mnd og blir like skuffet. Krysser fingrene for pp4 og en junibaby❤️❤️

Takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen hei! Så spennende med nr. 3! Husker deg fra jeg var gravid i ‘19, fødte ikke du også i oktober/november en gang? 🤩 Så gøy (og frustrerende) med prøving igjen - satser på pp4😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boblevann skrev (På 3.9.2022 den 8.08):

Neimen hei! Så spennende med nr. 3! Husker deg fra jeg var gravid i ‘19, fødte ikke du også i oktober/november en gang? 🤩 Så gøy (og frustrerende) med prøving igjen - satser på pp4😍

Hei! Ja! Det stemmer jo på en prikk; november 2019❤️ Du også? Er du også tilbake her som prøver? Det er virkelig både gøy og frustrerende - og usikkert, det er på ingen måte sikkert at det går, så det er definitivt en spennende prosess🤞🏼 Men nå er pp4 igang, så håpet lever heldigvis enda🥰🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SD4, og jeg er igang med Letrozolen igjen. Og så er det å vente da. Syns ikke det er så mye annet enn å vente; vente på EL, vente på mens. Repeat. Æsj, skuffelsen henger litt igjen enda, men jeg skal snart ta meg sammen. Pp4 er jo ny mulighet, og den skal selvfølgelig gripes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruFiolett skrev (20 timer siden):

Hei! Ja! Det stemmer jo på en prikk; november 2019❤️ Du også? Er du også tilbake her som prøver? Det er virkelig både gøy og frustrerende - og usikkert, det er på ingen måte sikkert at det går, så det er definitivt en spennende prosess🤞🏼 Men nå er pp4 igang, så håpet lever heldigvis enda🥰🤞🏼

Huff nei, jeg er på ingen måte prøver igjen 🙊 Fikk bare opp dagboka tilfeldig og syntes det var artig å se deg igjen 🤩 fikk også i november ‘19, mente å huske at vi var ganske likt den gang 😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

boblevann skrev (1 time siden):

Huff nei, jeg er på ingen måte prøver igjen 🙊 Fikk bare opp dagboka tilfeldig og syntes det var artig å se deg igjen 🤩 fikk også i november ‘19, mente å huske at vi var ganske likt den gang 😍

Så hyggelig at du sa «hei»! 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SD5, og jeg kjenner at skuffelsen etter forrige runde trolig har gjort noe med innstillingen min til dette. Kanskje rett og slett realitetsorientert meg litt? Jeg har nok kastet meg ut i prøvingen denne gangen med optimisme og engasjement, og tydeligvis klart å ignorere den lille stemmen bakerst i hodet som har prøvd å si noe om sannsynlighet. Og jeg vet at tre forsøk er så godt som ingenting i den store prøver-sammenhengen, og jeg vet også at det er altfor tidlig å gi opp håpet allerede nå - så det gjør jeg absolutt ikke altså! Jeg har bare innsett at oddsene er skikkelig imot oss, og kanskje så dårlige at det faktisk ikke kommer til å gå. Ifølge svarene jeg får når jeg spør min venn Google så er det ca 20-25% sjanse for å bli gravid hvis man er sikker på eggløsning og har samleie på den/de aktuelle dagene. Det er jo i utgangspunktet ikke veldig mye! Og dette er selvfølgelig basert på at kvinnen har eggløsning (Letrozol gjør at jeg kan si CHECK på dette), og at mannen har normal sædkvalitet - noe vi ikke kan si CHECK på dessverre. Og nå vet jeg ikke akkurat hvor dårlig kvalitet det er snakk om, men vi gikk beskjed om «redusert, men ikke umulig» på spm om sjansene for å bli gravide igjen. Men jeg har liksom tenkt at det kommer til å skje allikevel jeg - men nå er jeg for første gang ikke så sikker lenger, og det skremmer meg virkelig at jeg kanskje rett og slett aldri skal få oppleve graviditet, fødsel og babytid igjen😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SD8, og disse dagene snegler seg avgårde. EL er estimert til torsdag/fredag neste uke, så det føles fortsatt ganske lenge til😅 Jeg prøver for tiden å motivere meg selv til å gjøre en innsats for å gå ned noen kilo, det er virkelig nødvendig, og det kan jo selvfølgelig også være positivt for både sjansene for å bli gravid - og selvfølgelig for et potensielt svangerskap. Men hjeeeelpes, den motivasjonen er så langt utenfor rekkevidde! 😱 Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne, og det føles bare skikkelig uoverkommelig🙄 Jeg har egentlig tenkt på det innmari lenge, men nå har jeg kanskje følt enda mer at det er nødvendig å gjøre noen grep. Kanskje mandag rett og slett er dagen for det💪🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med å fokusere på et måltid av gangen f.eks? Hvis det føles uoverkommelig og vanskelig å starte. Starte med å se på frokosten din f.eks? Ville fulgt helseprofiler på Instagram også, masse inspirerende oppskrifter 😊 f.eks fitfocus.no (instanavnet) og Heleneragnhild 🙏🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (3 timer siden):

Hva med å fokusere på et måltid av gangen f.eks? Hvis det føles uoverkommelig og vanskelig å starte. Starte med å se på frokosten din f.eks? Ville fulgt helseprofiler på Instagram også, masse inspirerende oppskrifter 😊 f.eks fitfocus.no (instanavnet) og Heleneragnhild 🙏🏻 

Åh, takk for gode tips - skal sjekkes ut med én gang! Håper de utstråler masse motivasjon😅🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SD12, og helt blank EL-test i ettermiddag. Hvis denne syklusen skal ligne på de forrige så skal det bli strek imorgen og så positiv test enten torsdag eller fredag. Håper det blir på torsdag, for på fredag skal mannen på lønningspils med jobben😅 Men blir det fredag blir det like sen kveld på meg som på han, for de aksjene skal legges, uansett klokkeslett og tilstand😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruFiolett skrev (3 timer siden):

SD12, og helt blank EL-test i ettermiddag. Hvis denne syklusen skal ligne på de forrige så skal det bli strek imorgen og så positiv test enten torsdag eller fredag. Håper det blir på torsdag, for på fredag skal mannen på lønningspils med jobben😅 Men blir det fredag blir det like sen kveld på meg som på han, for de aksjene skal legges, uansett klokkeslett og tilstand😅😂

Haha akkurat sånn holder jeg på med min samboer også 😂

krysser fingrene for at eggløsningen kommer snart 🤞🏼😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...