Gå til innhold

Alle gode ting er kanskje tre?


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske hodet og kroppen snart kunne spille litt mer på lag🙄 Jeg vet jo med sikkerhet at jeg ikke er gravid nå - altså, det er virkelig ikke tvil i det hele tatt i hodet mitt! All fornuft, logikk og realistisk tankegang vet det. Kroppen derimot, den prøver for alvor å overbevise meg om noe annet - for maken til murring nederst i mageregionen har jeg ikke hatt på veldig, veldig lenge. Jeg prøver virkelig å skjønne hva det kan være - altså, IKKE graviditet. Jeg VET jo at det ikke er det, men disse signalene gjør at jeg blir i tvil allikevel😳 Jeg hater virkelig de dagene/ukene man går og venter på mensen, jeg føler meg virkelig rundlurt av min egen kropp. Kan vi ikke bare få på mensen og gå videre til neste prøveperiode vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FruFiolett skrev (8 timer siden):

Jeg skulle ønske hodet og kroppen snart kunne spille litt mer på lag🙄 Jeg vet jo med sikkerhet at jeg ikke er gravid nå - altså, det er virkelig ikke tvil i det hele tatt i hodet mitt! All fornuft, logikk og realistisk tankegang vet det. Kroppen derimot, den prøver for alvor å overbevise meg om noe annet - for maken til murring nederst i mageregionen har jeg ikke hatt på veldig, veldig lenge. Jeg prøver virkelig å skjønne hva det kan være - altså, IKKE graviditet. Jeg VET jo at det ikke er det, men disse signalene gjør at jeg blir i tvil allikevel😳 Jeg hater virkelig de dagene/ukene man går og venter på mensen, jeg føler meg virkelig rundlurt av min egen kropp. Kan vi ikke bare få på mensen og gå videre til neste prøveperiode vær så snill!

Det er kjipt å få PMS-symptomer i prøvetiden! Symptomene er jo så utrolig like! krysser fingrene for neste PP 🤞🏻

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (På 15.1.2023 den 20.26):

Det er kjipt å få PMS-symptomer i prøvetiden! Symptomene er jo så utrolig like! krysser fingrene for neste PP 🤞🏻

Enig! Kroppen er ond! Takk, ja, jeg håper virkelig februar er min måned🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble plutselig litt usikker på akkurat når jeg kan forvente mensen denne måneden🤔 EL-testene viste jo sterk, men ikke positivt, den 8. januar, og helt negativ igjen 9.januar - på kvelden etter det fryktelige anfallet. Jeg ser for meg i hodet mitt at eggløsninga rett og slett har blitt avbrutt av det «hva-det-nå-var» som skjedde, så da vet jeg neimen ikke helt hva som skjer med mensen🤔 Hvis det skjer ca to uker etter så er det nå førstkommende søndag/mandag, men det kan vel plutselig ta lenger til enn som så🤔 Æsj, blir bare enda mer spenning i å vente på når den dukker opp nå da🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (1 time siden):

Er det en mulighet for at det kan ha vært sjuke festesmerter? Eller er det helt urealistisk? 🙈

Hmm, med tanke på at EL-testen fortsatt ikke var helt positiv bare noen timer før dette skjedde så kan jeg aldri tenke meg det, da må det ha gått i en rasende fart i så fall😬 Og det var seriøst så vondt at jeg trodde indre organer skulle eksplodere, så det er vel litt i overkant voldsomt til å tolke som noe positivt tror jeg? 🤔 Legen nevnte at noen har voldsomme smerter når egget slipper, men jeg kan faktisk ikke tenke meg at det kan være såpass voldsomt som det jeg hadde - da syns jeg fryktelig synd på disse kvinnene i så fall🥵❤️ Men jeg liker tanken din @kaffemor, skulle selvfølgelig ønske at det var du som hadde rett❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke om denne hendelsen kan ha noe å si for hvordan eggløsning osv utartet seg. Men jeg blødde lett etter den cysta sprakk, hvor det lakk væske rundt livmoren og eggstokken. Legen sa at det kun skapte litt irritasjon i vevet og organene, og jeg hadde vondt i flere dager etterpå. Om det forstyrrer eggløsningen er det logisk, men ikke godt å si.

Vil ikke dele dette for å virke demotiverende, men å ikke vite er ofte verre! Heldigvis forstyrret det ikke syklusen min, jeg fikk mensen til forventet tidspunkt og normal eggløsning etterpå, og kroppen er jo grei som slipper egg på annenhver side hver syklus, så den vonde eggstokken fikk god tid på å komme seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (11 timer siden):

Jeg aner ikke om denne hendelsen kan ha noe å si for hvordan eggløsning osv utartet seg. Men jeg blødde lett etter den cysta sprakk, hvor det lakk væske rundt livmoren og eggstokken. Legen sa at det kun skapte litt irritasjon i vevet og organene, og jeg hadde vondt i flere dager etterpå. Om det forstyrrer eggløsningen er det logisk, men ikke godt å si.

Vil ikke dele dette for å virke demotiverende, men å ikke vite er ofte verre! Heldigvis forstyrret det ikke syklusen min, jeg fikk mensen til forventet tidspunkt og normal eggløsning etterpå, og kroppen er jo grei som slipper egg på annenhver side hver syklus, så den vonde eggstokken fikk god tid på å komme seg :) 

Åh, takk for at du deler dette! 🥰 Jeg har ikke blødd noe i etterkant, men har jo vært (og er fortsatt) litt øm rundt i området, så det er jo trolig forklaringen på det! Satser på at det ikke forstyrrer syklusen så altfor mye i alle fall, og at vi snart er på ny prøveperiode🤞🏼☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg begynt å spotte - så da har det ihvertfall ikke skjedd noe med syklusen! Satser på at mensen kommer for fullt enten idag eller imorgen, så vi kan komme igang med en ny runde🤞🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom mensen på ordentlig - så da:

CD1

PP - usikker - 7? 8? Spiller ingen rolle, ønsker bare at det skal være den siste🤞🏼❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never mind - jeg teller ikke dagen idag som SD1 allikevel. Mensen kom aldri - eller, jo, for så vidt, men gikk rett tilbake til spotting🤔 Dette skjønner jeg virkelig ikke noe av og er veldig avvikende ift alle andre sykluser, så hva enn som skjedde den natta påvirket tydeligvis allikevel😳🤔 To ganger (en idag og en igår) har jeg tørket friskt, rosa blod ved dobesøk (beklager detaljene🙈), før det bare er tilbake til brun/rødlig utflod resten av dagen (igjen - beklager). Så, da får jeg bare vente og se hva som skjer imorgen da🤔 Akkurat dette med hvilken syklusdag jeg er på er litt viktig ettersom Letrozol skal tas fra SD3, men jeg teller ikke disse dagene som mensen, det er laaaangt fra hvordan mensen pleier å være hos meg. Så ja, kanskje imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte selvfølgelig google festeblødning, måtte selvfølgelig få et bittelite håp, måtte selvfølgelig ta en test. Hvitere enn hvitest selvfølgelig. Æsj😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SD2 - mensen kom igår, og imorgen er det nok en runde med Letrozol. Det er litt mye negative tanker som spinner rundt i hodet mitt om dagen, spesielt en frykt - eller kall det eventuelt en sorg - over det som kanskje ikke blir noen tredje baby. Samtidig føler jeg på mange vis at det ikke er ok å føle på en sorg over å ikke få et tredje barn. Et tredje barn skal liksom bare være en bonus, og for mange ikke en nødvendighet (hvis man kan kalle det det) slik som barn nr én og barn nr to er. Barn nummer én tilfredsstiller ønsket om å få være forelder, om å skape en familie, om å føre slekten videre og alt det der. Barn nummer to representerer på en måte mye av det samme, men litt på en annen måte fordi jeg ofte syns det også handler om å gi det første barnet et søsken, i tillegg til å utvide flokken, skape den såkalte A4-familien som består av to barn og to voksne. Og så har man gjort «plikten» sin som kvinne, og man fører folketallet videre liksom - et barn for hver voksen i familien. Barn nummer tre er liksom mer en bonus, et ekstra tilskudd, og har vel kanskje for mange blitt et statussymbol? Type «vi har kapasitet, tid, penger til tre barn»? Jeg vet ikke.
For oss handler det om å være en flokk. Et ønske om en større familie enn både jeg selv og mannen har, et ønske om en liten barneflokk rundt oss, et ønske om at hvert barn skal ha mer enn ett søsken. Men å kjenne på en sorg over at det kanskje ikke blir sånn, det sier jeg ikke til så mange. Det føles ikke helt sosialt akseptert å si høyt på en måte? Jeg har to friske, flotte, nydelige barn - til og med en gutt og en jente, hvordan kan jeg i det hele tatt ønske meg noe mer? 

Endret av FruFiolett
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den sorgen er din og den har du lov til å ha. Å ønske seg et tredje barn er personlig, og det er helt naturlig å sørge over en drøm som ikke ble virkelig. Du rakk å håpe, se fremover og se for deg livet med tre. Når du har følt på så mye glede og kjærlighet i en virkelighetsnær fantasi er det klart at du sørger hvis det viser seg å bli et luftslott som faller sammen :klem: 

Nå er det ikke sagt at det er et luftslott. Drømmen din kan fremdeles bli virkelig! Men om det kommer en dag hvor drømmen virkelig falmer, vit at du har all rett til å sørge.

Det du sier til deg selv nå kan sammenlignes med å si at jeg ikke skal sørge over at jeg aldri mer kan ri på hest, min største lidenskap, når jeg tross alt har helse til å gjøre omtrent alt mulig annet og at jeg heller burde sette pris på alle timene jeg fikk på hesteryggen og kan kose med dem, for det finnes så mange heste-elskere med allergi som aldri får sjansen til å klappe en hest en gang. Litt banal sammenligning, men sorg er sorg. Drøm er drøm.

Sorg kommer av tapt kjærlighet. Den kommer alltid fra noe vi virkelig har holdt vårt hjerte nært, og en skal aldri la andre fortelle deg hva du har rett til å elske!

Stor klem :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (18 timer siden):

Den sorgen er din og den har du lov til å ha. Å ønske seg et tredje barn er personlig, og det er helt naturlig å sørge over en drøm som ikke ble virkelig. Du rakk å håpe, se fremover og se for deg livet med tre. Når du har følt på så mye glede og kjærlighet i en virkelighetsnær fantasi er det klart at du sørger hvis det viser seg å bli et luftslott som faller sammen :klem: 

Nå er det ikke sagt at det er et luftslott. Drømmen din kan fremdeles bli virkelig! Men om det kommer en dag hvor drømmen virkelig falmer, vit at du har all rett til å sørge.

Det du sier til deg selv nå kan sammenlignes med å si at jeg ikke skal sørge over at jeg aldri mer kan ri på hest, min største lidenskap, når jeg tross alt har helse til å gjøre omtrent alt mulig annet og at jeg heller burde sette pris på alle timene jeg fikk på hesteryggen og kan kose med dem, for det finnes så mange heste-elskere med allergi som aldri får sjansen til å klappe en hest en gang. Litt banal sammenligning, men sorg er sorg. Drøm er drøm.

Sorg kommer av tapt kjærlighet. Den kommer alltid fra noe vi virkelig har holdt vårt hjerte nært, og en skal aldri la andre fortelle deg hva du har rett til å elske!

Stor klem :hjerte: 

Tusen takk for fine - og veldig kloke - ord❤️ Du har selvfølgelig helt rett, også det du sier om at det fortsatt kan skje. Jeg håper jo selvfølgelig fortsatt på det, og prøver å fortelle meg selv at det absolutt fortsatt kan bli. Det er bare litt ekstra kjipt hver gang man blir minnet på at det ikke har gått, og jeg blir nok også litt ekstra emosjonell (aka hormonell😅) når jeg har mensen. La oss håpe - og ja, la oss også sørge over de tingene som ikke blir som vi hadde drømt om! Igjen, takk for gode ord❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SD8, nok en runde med Letrozol er tatt, så nå er det bare å vente på EL. Regner med å få EL enten søndag eller mandag om en uke, ihvertfall basert på tidligere sykluser. Jeg skal på fest med overnatting sammen med kollegaer fra lørdag til søndag, så da blir det uansett ikke noe aksjer denne dagen/kvelden/natta, men satser på at EL ikke skjer før søndag i alle fall sånn at det ikke setter noen stopper for forsøket🤞🏼 Bare la de neste dagene gå fort nå da! 🤞🏼🤞🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SD14, spent på hva EL-testen sier når jeg kommer hjem idag. Var negativ på fredag selvfølgelig, men erfaring tilsier at EL er enten idag eller imorgen - eller, ihvertfall positiv test enten idag eller imorgen. Forrige svangerskap ble jeg gravid i februar, så kanskje det er lov å åpne at det er en god måned for meg😅🙈🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke positiv test enn så lenge i alle fall, så får bare smøre meg med tålmodighet🙈 Planen denne gang er aksjer samme dag som EL-testen er positiv, og så enten dagen etter eller to dager etter. Siden egget slipper 24-36 timer etter positiv test, OG venter i ca 24 timer før det eventuelt vandrer ubefruktede videre, så burde jo kanskje to dager etter positiv test være bra🤔 Vi får se da, men det blir i alle fall ikke noe dagen før positiv test, da jeg innser at svømmerne til mannen trolig ikke overlever lenge nok til at egget slipper😬

 

 

AE302E64-D4F2-4A5A-8AEF-281D8305F91F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har en god plan! Vi blir nok også å helgardere oss med aksjer jevnt og trutt i dagene etter positiv EL-test. Får prøve å spare litt på kruttet i forveien. Ble litt mye for mannen sist :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (22 timer siden):

Synes du har en god plan! Vi blir nok også å helgardere oss med aksjer jevnt og trutt i dagene etter positiv EL-test. Får prøve å spare litt på kruttet i forveien. Ble litt mye for mannen sist :fnise: 

Ja, det kan fort bli det🙈 Hadde nok peiset på med et par ekstra runder hvis svømmerne til mannen hadde vært av bedre kvalitet for å øke sjansene, men siden de må spares litt på så må vi heller prøve å treffe litt mer presis😅 Ikke akkurat så innmari lett🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...