Gå til innhold

Bør vi hoppe over kronprins Haakon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eneste problemet med Haakon er at han trolig vil bli i overkant politisk korrekt.

Anonymkode: 6a26d...ed5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avskaff hele dritten! Et stort pengesluk. Det er gammeldags og gått ut på dato for lengst! 

Anonymkode: c9790...8ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2022 at 8:23 PM, AnonymBruker said:

Kronprins Haakon har vært oppdratt siden han barn til å bli den neste konge. Det vil være et hån mot hele hans liv å ta fra ham det. 

Anonymkode: 46530...094

Det samme kan man vel si uansett hvem som skulle stå i arverekken. 

Anonymkode: a9df9...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til Haakon og Mette Marit som konge og dronning. Synes de har utvist dårlig dømmekraft litt for mange ganger, som med yacht-saken, surrogatbarna og Epstein-saken. Hadde vi fått vite alt som er å vite om disse sakene spørs det om de hadde sittet særlig trygt, men det får vi ikke. Slikt hysjes raskt ned har jeg sett. De har tydeligvis mektige venner og beskyttere som jobber i media. Jeg tror også de to vil slite med å holde seg så nøytrale som kongelige skal, men når Sverige har overlevd med Carl Gustav på tronen overlever sikkert Norge med disse to.  Blir det for ille får vi vel bare la dem gå på kjendisfester med mobilforbud og gi dem kun safe oppdrag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 20.18):

Kongefamilien gjør det som presidenten ellers ville måttet gjøre. Sermonielle oppgaver og tradisjoner som alle land har. Statsbesøk, middager, treffe folket, ambassadørvelkomster, medaljeutdelinger, verandavinking.

Det ville derfor blitt samme pris.

Anonymkode: 51a4f...011

Om Stortingspresidenten hadde disse oppgavene, ville vi i hvert fall slippe å betale for et hoff.  Og vi ville fått innsyn i Stortingspresidentens økonomi.  
Kongehuset betaler ikke skatt, og offentligheten har ikke innsyn i regnskaper og forvaltning.  Vi vet f.eks. ikke hva kongehuset har av verdier plassert i innland og utland.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/30/2022 at 9:56 AM, AnonymBruker said:

alternativ A: man får en statsminister som ødelegger den norske folkesjela, og driver AS Norge med splitt og hersk. Pluss at man er nødt til å kaste bort ufattelig mye penger på kongelig tullball. 

alternativ B: man får en president som gjør nøyaktig den samme jobben som en statsminister allerede gjør. Men da slipper man i alle fall å kaste bort masse penger på konge-familien i tillegg.     

Anonymkode: f436a...2fe

Vi ville fått alternativ C - Statsminister som nå, og president istedenfor konge. Vil vi ha Hagen eller Jagland som president på Slottet? Tror ikke det nei.

Anonymkode: 7fe4d...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2022 at 3:12 PM, AnonymBruker said:

Det kan nok stemme. Men Haakon og Mette Marit bør tåle å høre sannheten. Og når Mette Marit i tillegg er for syk til å gjøre jobben som dronning så har Haakon også mulighet til å trekke seg fra arverekkefølgen med verdigheten i behold. Han kan han gjør det fordi han prioriterer Mette Marits sykdom. Da får han masse ros og vi får dronningen vi vil ha, 

TS

Anonymkode: 4881f...f80

Men nå er flertallet i tråden positive til Haalon, så påstanden din om at "vi får dronningen vi vil ha" er bare tåpelig!

Anonymkode: 7b12d...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg orker ikke å hoppe over Kronprins Haakon, han er så høy. 

Anonymkode: 344fc...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvorfor så mange har noe imot Mette Marit. Jeg selv var skeptisk til henne i starten, men synes hun har klart seg veldig bra. Hun er syk og det er nok begrensninger for hva hun kan være med på av kongelige oppdrag osv. Jeg tror uansett at Haakon og Mette Marit vil gjøre en god jobb som Konge og Dronning. 
Ingrid Alexandra er så ung enda og må få leve litt før hun overtar tronen. 

Anonymkode: 146f4...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeli at det er lenge siden Kong Olav satt på trikken sammen med vanlige folk.

Tror neppe dette bidrar til å gjøre kongefamilien mer "folkelig" sammenlignet med andre dødelige:

Stenger Deichmans hovedbibliotek for å feire prinsesse Ingrid Alexandra

https://www.vg.no/rampelys/i/z7p4M9/stenger-deichmans-hovedbibliotek-for-aa-feire-prinsesse-ingrid-alexandra

Fagforeningen på Deichman provosert over prinsessens bursdagsfest

https://www.vg.no/rampelys/i/L5rbGq/fagforeningen-paa-deichman-provosert-over-prinsessens-bursdagsfest

Anonymkode: 42921...cb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kronprinsen virker som en solid, trivelig og empatisk type og jeg har ikke noe imot at han skal bli konge. Mette Marit virker som et utrolig nydelig menneske med empati med mennesker som er vanskeligstilte, hennes bakgrunn gir henne mye dybde. Jeg er glad vi har den kongefamilien vi har som er trivelige folk uten for mye politisk agenda. Kong Harald er enn så lenge en flott konge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...