Gå til innhold

Bør vi hoppe over kronprins Haakon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når Kong Harald dør bør vi da la Ingrid Alexandra bli dronning? Føler det hadde blitt mye koseligere med en ung kvinne som dronning enn en middelalderende mann som konge. Noen vil kanskje si at hun er for ung, men regenten har ikke noe makt. Det eneste hun skal gjøre er å være et symbol og bli likt. 

Mange sier også at monarkiet hjelper oss med turisme og som døråpner for næringslivet. Tror det å ha en ung dronning vil gi opp mer oppmerksomhet i utlandet enn en middelaldrende konge. 

Kronsprins Haakon er også gift med en dame som er for syk til å ta mange oppdrag. Kanskje bedre for Haakong og Mette Marit å få slappe av sammen enn å stresse med kongejobben. 

Anonymkode: 4881f...f80

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje vi burde avvikle alt sammen, slike posisjoner og økonomiske fordeler betalt av skatteyterene burde ikke gå i arv.

Anonymkode: 07689...73d

  • Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som det går å hoppe over liksom.......      :fnise:

Anonymkode: 591cc...263

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje vi burde avvikle alt sammen, slike posisjoner og økonomiske fordeler betalt av skatteyterene burde ikke gå i arv.

Anonymkode: 07689...73d

Skjønner, men jeg synes vi hvert fall bør gi prinsesse Ingrid Alexandra en sjanse før vi avvikler monarkiet. Om kronprins Haakon skal bli konge så kan vi derimot avvikle hele greia. Syens han er like karismatisk som en gråstein. 

TS

Anonymkode: 4881f...f80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat som det går å hoppe over liksom.......      :fnise:

Anonymkode: 591cc...263

Vi er et demokrati, vi kan hoppe over Haakon om vi vil. :)

TS

Anonymkode: 4881f...f80

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koseligere 🤭

Anonymkode: bc221...1f8

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongefamilien får den beste helsebehandlingen, og lever lenge; etter Haakon VII har kongene regjert i over 30 år - er ikke det lenge nok ...?

Dersom man forusetter at Ingrid Alexandra lever i 70 år til, vil man altså velge en person man enda ikke kjenner så veldig godt, til å være dronning i landet de kommende 70 årene. Hva om hun en vakker dag begynner å snakke om tilsvarende ting som en annen i kongefamilien er kjent for?

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner, men jeg synes vi hvert fall bør gi prinsesse Ingrid Alexandra en sjanse før vi avvikler monarkiet. Om kronprins Haakon skal bli konge så kan vi derimot avvikle hele greia. Syens han er like karismatisk som en gråstein. 

TS

Anonymkode: 4881f...f80

Det samme var daværende kronprins Harald. Etter å ha blitt konge, har han vokst i rollen.

Anonymkode: 42921...cb7

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates

Nei nei! Kronprins Haakon er en fantastisk kongekandidat. Ser frem til hans styre. Faktisk ser jeg så frem til det at jeg synes at Kong Harald burde abdisere. Ikke fordi Kong Harald er dårlig, tvert om, han er fantastisk han også, men han er 85 år. Synes seriøst at man burde hatt en pensjonsalder på kongetittelen. La oss si 80 år. Det er jo ikke om å gjøre å bli eldst hver eneste gang. 

Men hadde Kronpris Haakon vært en ufornuftig type, så hadde jeg lett hoppet over han. For Kronprinsesse Ingrid Alexandra virker å være en fantastisk kandidat hun også! 

Men nå er Kronprins Haakon først ut, og så kan Kong Haakon abdisere i en alder av 80 år, og latt Kronprinsesse Ingrid Alexandra overta da. Da er hun 50 år. 

Uansett er jeg glad for at tronene ser ut til å være godt ivaretatt i minst to generasjoner til! 

Jeg er monarki tvers igjennom. Ser ingen gode grunn for å avvikle det. 

Endret av Hippokrates
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er et demokrati, vi kan hoppe over Haakon om vi vil. :)

TS

Anonymkode: 4881f...f80

Det kan vi aldeles ikke. Lær deg litt om protokoll og etikette før du uttaler deg om noe du ikke har peiling på.

Anonymkode: 591cc...263

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, la henne få studere og oppleve ting. Om du derimot spør om de bør hoppe over Charles i England, så hadde jeg sagt ja. 

Anonymkode: 2d815...5fc

Hun kommer til å få oppleve "ting" som dronning. Hun har også hele livet sitt til å lese bøker om hun ønsker å studere. Og om hun ikke trives som dronning så kan hun alltids abdisere også kan vi avvikle hele monarkiet. 

TS

Anonymkode: 4881f...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke det. Hun må få lov til å leve først. Og ja det er vel ikke så spesielt spennende at Haakon blir konge, men det trenger det ikke å være heller. 

Anonymkode: cb174...057

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til Kronprins Håkon jeg!

Anonymkode: 23f50...066

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon : 👍

Mette-Marit : 👎

Anonymkode: a52c3...d43

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon kommer til å bli en fantastisk konge. Ingrid Alexandra er alt for ung og har ikke livserfaringen som kreves. 

Anonymkode: 43306...a61

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingrid Alexandra virker såpass smart og fornuftig at jeg tenker hun hadde takket nei til et sånt tilbud🙂

Anonymkode: 17119...74c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om dere som svarer undervurderer Ingrid Alexandra og unge kvinner.Det er ikke snakk om å gjøre henne til statsminister eller andre jobber hvor man trenger mye erfaring. Hun skal kun klippe noen råde snorer og lese noen taler andre har skrevet for henne. Hun er mer enn smart nok til den jobben!

TS

Anonymkode: 4881f...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når Kong Harald dør bør vi da la Ingrid Alexandra bli dronning? Føler det hadde blitt mye koseligere med en ung kvinne som dronning enn en middelalderende mann som konge. Noen vil kanskje si at hun er for ung, men regenten har ikke noe makt. Det eneste hun skal gjøre er å være et symbol og bli likt. 

Mange sier også at monarkiet hjelper oss med turisme og som døråpner for næringslivet. Tror det å ha en ung dronning vil gi opp mer oppmerksomhet i utlandet enn en middelaldrende konge. 

Kronsprins Haakon er også gift med en dame som er for syk til å ta mange oppdrag. Kanskje bedre for Haakong og Mette Marit å få slappe av sammen enn å stresse med kongejobben. 

Anonymkode: 4881f...f80

Eventuelt ønsker hun noen år på seg for å få lov til å ‘drite seg ut’ først. Hun kan jo ikke slippe en fis uten at noen merker det. 😬

Anonymkode: 78e3d...b49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 Vi er et demokrati, vi kan hoppe over Haakon om vi vil. :)

 TS

 Anonymkode: 4881f...f80

konge-familien er ikke politikere som kan byttes ut etter velgernes ønsker. 

de kongelige er heller ikke noe "demokrati" i seg selv. De er 100 prosent nepotisme...   

Anonymkode: f436a...2fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...