Gå til innhold

Ser du i handlekurven til tjukke mennesker på matbutikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, gjør du?

 

Anonymkode: dbd10...939

Nei, vet du hva, jeg bryr meg fint lite om hva andre mennesker gjør med sine liv. Du burde prøve det. Helt ærlig.

Anonymkode: f18d7...ead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøkenfryden skrev (På 5.5.2022 den 20.22):

Ja. De og alle andres.  Eller glaner ikke nedi den inne i butikken, men i køen. Sorry men syns det er spennende.. ser på mange småting rundt meg og en av de.. kassabåndet når jeg køer.. 🙈

Vel, jeg er bevisst på å ikke glane på vognen foran eller på kassabåndet, eller på mennesker, rett og slett fordi det er uhøflig å glane. Så jeg se meg litt rundt på andre ting, avisene og blad, litt innover i butikken, osv. 

Anonymkode: 286a8...4f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg legge merke til hva personen foran meg handler når jeg putter mine ting i posen. Det er ikke negativt og har ofte blitt inspirert til å handle lignede neste uke om jeg husker det. eks det var en dame som kjøpte nyheten appelsinsyltetøy uten sukker og gresk yogurt forige uke. Jeg kjøpte det samme denne uken og spiste det til lunsj på job. 

Anonymkode: 95b4c...cb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 15.49):

Ja, gjør du?

Jeg gjør det. Skjedde faktisk en gang at en dame spurte hva jeg så på. Så bare på alt av godteriet du handler sa jeg å gikk. Herregud, jeg må da få lov å se, har jo øyne og kan ikke bare fjerne de liksom..

Så til deg som er i matbutikken. Ser du på hva tjukke mennesker handler? Og til deg som er tjukk: Føler du deg beglodd i matbutikken?

Anonymkode: dbd10...939

Jeg ser kun i min egen handlekurv, men så er jeg jo tjukk så da blir vel svaret ja :P
Men nei, jeg ser ikke i andres handlekurver. Ikke er jeg interessert i hva andre kjøper, og ikke har jeg noe med det heller. Jeg føler meg heller ikke beglodd selv, uansett hva jeg handler. Skulle noen glo, og på toppen av det hele komme med en så hjernetom kommentar som det du gjorde her, hadde jeg bare ledd av det og tenkt at vedkommende neppe var helt åndsfrisk.

Går du innom polet og kommenterer alle flaskene i folks kurver også? Enn hva med hostende kunder i butikken som tydelig kjøper flere pakker røyk, stirrer og kommenterer du da også? Hva med tydelig undervektige som kjøper Nutrilettshakes o.l.?

Det er virkelig mange rare mennesker her i verden altså! :ler:

Anonymkode: 41e4f...2ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest opptatt av min egen kurv. Føler den lyser litt singel og trist på fredager etter jobb når det blir Fjordland, en liten pose godteri, en 0,5 brus og en boks våtfôr til katta 😅

Har seriøst slengt på brokkoli og egg for syns skyld. 

Anonymkode: f15c8...459

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg du såg grovbrød, kylling, en stor boks med tomat, paprika,sukkererter også.Og ikke bare to små pizza som var rask middag i dag,og to små brus. Vi handlet også små sjokolader.

Jeg kikker sjelden i handlevognene til folk. Jeg har nok med å huske hva jeg selv skal ha og tenke over hva jeg vil ha til middag.

Hvis du la merke til to pakker med kjøttdeig så blir det kjøttkaker med brun saus til middag på søndag.

Anonymkode: 7eb2c...dc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 16.29):

Glor ikke så noen legger merke til det, men sveiper blikker forbi der som andre steder og registrerer i mitt stille sinn at vekten har sine årsaker, at vi er våre valg og at alle har rett til å ta sine uten at andre trenger å si noe om det. Består menyen av søtsaker, pizza og cola så går vekten opp. Da velger de det. Og det er lov. Selv om det er dårlig for helsen. 

Anonymkode: 7d05a...f1c

Vekten går ikke opp av en pizza til middag en faktisk ganske travel fredagsettermiddag. Faktisk eneste dagen vi har pizza.

Anonymkode: 7eb2c...dc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken ser på andre, eller legger merke til at folk ser på meg.

Anonymkode: 5d7e0...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Middelmådig

Jeg ser på manges handlevogner uten at jeg tenker så mye over det. Men det jeg legger godt merke til er de som kjøper sekspakning med øl kl 8-9 om morgenen. Og det er gjerne kun det. De syns jeg synd på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 15.49):

Ja, gjør du?

Jeg gjør det. Skjedde faktisk en gang at en dame spurte hva jeg så på. Så bare på alt av godteriet du handler sa jeg å gikk. Herregud, jeg må da få lov å se, har jo øyne og kan ikke bare fjerne de liksom..

Så til deg som er i matbutikken. Ser du på hva tjukke mennesker handler? Og til deg som er tjukk: Føler du deg beglodd i matbutikken?

Anonymkode: dbd10...939

Er i mine øyne særs unormalt at en gjør slikt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok med meg selv i butikken, så nei. Jeg kan av og til se med interesse hva folk foran meg i køen legger på båndet.  Det kan like godt være eldre mennesker som ser ut som de vet hva de gjør med innkjøpene sine. Så legger jeg merke til ungdommer som kjøper mye energidrikker osv... uten at jeg tenker mye over det. Men rister litt på hodet ...fordi jeg ikke synes noe om det. Men når det gjelder overvektige mennesker her i landet:

"Omtrent 1 av 4 menn og 1 av 5 kvinner i aldersgruppen 40-45 år har i dag fedme. I tillegg kommer altså andelen med overvekt. Dermed er det kun 25 prosent av mennene og 40 prosent av kvinnene som i dag er normalvektige"

Det er dermed nok av vogner man kan kikke i hvis dette skal være av interesse. Men selvfølgelig; vi spiser for mye. Det er for lett tilgang til mat i dagens samfunn, med for lite mosjon. Det er jo noe urovekkende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg innrømmer at jeg ser på handlekurver til andre mammaer som ser ut som om de stakk innom pilates før de hentet i barnehagen/skole. Skammer meg lett dersom min handlevogn inneholder noe usunt og deres bare er stappfulle med grønt😅😅 

Anonymkode: 3c26b...eae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ser ikke på tykke menneskers handlevogn spesifikt, men det hender at jeg ser litt i handlekurven til hvem enn som er foran meg i køen. Ikke så de legger merke til det da. Men jeg kjøper ofte en del usunt selv, og synes det er litt flaut, så leter med blikket etter godteri osv. i andres handlevogner for å føle meg mindre alene om å spist usunt 😅 Er til info veldig slank, men de fleste jeg kjenner som er overvektige spiser hovedsaklig mye sunnere mat enn meg.

Anonymkode: d48a2...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg ser i kurven til andre så "hviler jeg øynene". Jeg registrerer ikke hva som faktisk er i kurven. 😊

Anonymkode: f8d6f...9c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser i min egen, så ja - ettersom jeg fortsatt er tjukk

Anonymkode: e14d9...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser i handlekurven til de tjukke, og der er det som regel fløte, pølser, smør og flesk. Det bugner av godsaker.

Anonymkode: 59258...101

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ser i handlekurven til de tjukke, og der er det som regel fløte, pølser, smør og flesk. Det bugner av godsaker.

Anonymkode: 59258...101

Da har du ikke sett i min.

Der er det grønnsaker, fisk og kyllingfilet. Og ennå mer grønnsaker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (3 minutter siden):

Da har du ikke sett i min.

Der er det grønnsaker, fisk og kyllingfilet. Og ennå mer grønnsaker. 

Hvorfor er du tjukk da?

Anonymkode: cdff2...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du tjukk da?

Anonymkode: cdff2...504

Man kan dessverre  bli tjukk selv om du spiser sunt. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...