Gå til innhold

Ser du i handlekurven til tjukke mennesker på matbutikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei hvorfor skulle jeg det? Passer mine egne saker og handler det jeg skal! Hadde andre folk vært like hyggelige hadde de ikke  ledd av meg  i butikken og drittunger som fniser ! Så jeg vet hvordan det føles å bli ledd av, men det de finner i vognen min er frukt, grønt og noe vegetar ellers er jeg på KETO diett og Mysimba for å gå ned!

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min forklaring er at jeg ble utsatt for overgrep i tidlig tenårene av en stefar. Løsningen ble å bli så tjukk at han ikke fant meg attraktiv.  Når jeg siden skulle få hjelp og behandling fikk jeg medisiner som gav meg en enorm sult, så da ble jeg enda tjukkere. 

Men du ser nok ikke det i handlekurven min. 

Anonymkode: 416c0...cb7

Min forklaring er ikke helt den samme som din, men jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt. Jeg gjorde meg også tykk med "vilje" pga tre voldtekter over en kort periode. Fikk også mye traumer som jeg håndterer med å drikke alkohol. Jeg kjøper ikke sjokolade, kaker osv... men går ikke ned i vekt pga all ølen jeg drikker hver kveld. Folk skjønner ikke hva årsaken til fedme kan være, de er tydeligvis frekke nok til å stirre på hva vi handler også. 

Anonymkode: f45b4...ee7

  • Liker 3
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min forklaring er at jeg ble utsatt for overgrep i tidlig tenårene av en stefar. Løsningen ble å bli så tjukk at han ikke fant meg attraktiv.  Når jeg siden skulle få hjelp og behandling fikk jeg medisiner som gav meg en enorm sult, så da ble jeg enda tjukkere. 

Men du ser nok ikke det i handlekurven min. 

Anonymkode: 416c0...cb7

Skulle ønske jeg kunne gi deg en god klem! :klem: 

Der ser man hvorfor man ikke skal dømme, man veit aldri hvorfor eller hvordan noe er blitt som det er. 

Anonymkode: 0ad19...02e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg legger automatisk merke til om noen hamstrer for eksempel cola som er på tilbud, uansett om de er tykke, tynne eller normalvektige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AthenaRavenLuna skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg legger automatisk merke til om noen hamstrer for eksempel cola som er på tilbud, uansett om de er tykke, tynne eller normalvektige. 

oops, da hadde du sikkert stirret på meg som lesser på med is og sjokolade. Er meget slank likevel, spiser sånt i helgene, det holder seg lenge.

Anonymkode: cdff2...504

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangene jeg har «sett» hva folk handler, er når jeg satt i kassen. Og det var ikke på en dømmende, men som litt tidsfordriv. Prøve å tenke seg frem til hva de handlet inn til. Hva slags middag man kan lage med det som er kjøpt. Om det ser ut som de skal være fest. Romantisk middag ol. Altså litt mer morsomt tidsfordriv.

Anonymkode: 563bc...6f5

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

oops, da hadde du sikkert stirret på meg som lesser på med is og sjokolade. Er meget slank likevel, spiser sånt i helgene, det holder seg lenge.

Anonymkode: cdff2...504

Stirrer ikke, legger bare automatisk merke til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser aldri i handlekurven til andre, hverken tjukke eller tynne. Det interesserer meg ikke litt en gang.

Anonymkode: 5a5c1...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken ser jeg på hyllene, på handlelisten, hvor jeg går. Bare i kø i kassen ser jeg hva folk kjøper, og litt som hun over er det for tidsfordrivets skyld. Tror aldri jeg har sett en person med fedme handle masse godis faktisk…

Anonymkode: 6848a...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg gjør nok det. Synes det er fascinerende at mennesker kan tillate seg å forfalle så til de grader, så jeg ser vel etter en slags "forklaring", på en måte.

Anonymkode: 2c897...5b6

Jeg syns det er trist at overvektige skal bli hetset så mye mer enn alkoholikere, narkomane eller andre som har avhengighet av ett eller annet slag.  
Ofte hos de med overvekt så er det noe psykisk bak, at mat blir som en rus de kan forsvinne i for en liten stund.  Det kan også bli sett på som en form for selvskading.

Jeg hadde en sykelig avhengighet til å bruke penger på alt mulig. Å kjøpe ting og få de fikk meg i en rus som varte ganske kort, men jeg slapp å tenke på noe annet.  Kunne bare gi slipp på alt det vonde i livet mitt å bare føle litt forbigående lykke, for å føle at livet kanskje er verdt å leve for slike gode øyeblikk.  Men i realiteten gravde jeg meg dypere og dypere ned i helvete.  Må bor jeg på en liten «student hybel» med sovealkove og hybelkjøkken for 5500 kr måneden for å klare å betale tilbake noe. Så er vel på en slags økonomisk slankekur.  Og livet er surt, jævelig og trist!  Savner den rusen av å ha gjort et innkjøp av noe stort og nytt.  
 

Men jeg ser ikke i handlekurven til overvektige, eller vel ikke noe mer enn i andre menneskers handlekurv.  Så her om dagen en mann som så ut som han aldri hadde dusjet kjøpe en handlevogn full av mel på coop obs.  Men….

Anonymkode: b3700...12c

  • Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glor ikke så noen legger merke til det, men sveiper blikker forbi der som andre steder og registrerer i mitt stille sinn at vekten har sine årsaker, at vi er våre valg og at alle har rett til å ta sine uten at andre trenger å si noe om det. Består menyen av søtsaker, pizza og cola så går vekten opp. Da velger de det. Og det er lov. Selv om det er dårlig for helsen. 

Anonymkode: 7d05a...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Så til deg som er i matbutikken. Ser du på hva mennesker handler?

Anonymkode: dbd10...939

Jeg rettet på det for deg. 

Jeg går som regel inn i en matbutikk for å kjøpe mat til min og meg, men ja, jeg kan titte oppi andres vogner og korger uten at det betyr noe spesifikt. Kanskje jeg ser noe jeg har glemt eller vil ha  <_< 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smugkikker i stort sett alle sin vogn, synes det er interessant 😄 men velger meg ikke ut noen på grunn av ytre faktorer.

Anonymkode: 81ef9...bac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Skjedde faktisk en gang at en dame spurte hva jeg så på. Så bare på alt av godteriet du handler sa jeg å gikk.

Herregud så frekk du er! Eier du ikke oppdragelse? Jeg er litt overvektig, noen ganger handler jeg masse grønnsaker, andre ganger havner det godteri i handlekurven. Som hos de fleste, vil jeg tro. Hadde noen sagt noe sånt til meg, hadde jeg både blitt sint og såret på en gang, vi overvektige møter vel nok fordommer som det er, vel??

Anonymkode: 286a8...4f1

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Består menyen av søtsaker, pizza og cola så går vekten opp. Da velger de det. Og det er lov. Selv om det er dårlig for helsen. 

Kanskje de (og andre) velger pizza og cola noen dager, og sunne ting andre dager?

Anonymkode: 286a8...4f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg betrakter ofte andre folk uavhengig av kjønn, alder og vekt, uten å dømme noen. 

 Men akkurat på butikken så gjelder det å handle det jeg trenger og komme meg derifra. For handling er bare kjedelig! 

Anonymkode: 434b5...016

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på hva alle handler. Men jeg dømmer ikke. Ser på tenåringene so. kjøper redbull etc, på familiene som kjøper noe godt å spise til helga. noen ganger ser jeg i kurvene og tenker oi det var lurt, sånn vil jeg ha. ser på gamle gubber som kjøper billig øl tidlig om morgenen, etc. jeg bare ser. tenker ikke at folk er noe verre eller bedre. f

Anonymkode: 790fc...716

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, gjør du?

Jeg gjør det. Skjedde faktisk en gang at en dame spurte hva jeg så på. Så bare på alt av godteriet du handler sa jeg å gikk. Herregud, jeg må da få lov å se, har jo øyne og kan ikke bare fjerne de liksom..

Så til deg som er i matbutikken. Ser du på hva tjukke mennesker handler? Og til deg som er tjukk: Føler du deg beglodd i matbutikken?

Anonymkode: dbd10...939

Du må slutte å glane på folk i butikken. Det er dårlig folkeskikk. Lærte ikke foreldrene dine deg det?

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste gangene jeg kikker i noens handlekorg er når jeg tilfeldigvis møter PT'en på butikken. Så ler vi litt, og kommer med noen halvfrekke kommentarer begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...