Gå til innhold

Ser du i handlekurven til tjukke mennesker på matbutikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg handler hber dag, og møter ofte de samme personene i løpet av en uke. Aldri tenkt på dette, og aldri lagt merke til handlekurvene deres. Men ser, og legger merke til de som daglig handler seg 6-12 pokal-øl... mange ser merkelig normale ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Warrior

Nei det gjør jeg ikke. Har ingen interesse av å se hva andre handler. Om blikket faller ned på handlevogna til noen uansett om de er overvektig, eller slanke så er det ikke for å se hva de handler. Det bare skjer at blikket havner et sted. Jeg er opptatt av å handle det jeg selv skal ha.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har nok med å manøvrere handlevogn og kikke på handlelapp. Jeg har hverken interesse av, eller tid til å studere innhold i folks handlevogner, for så å gjøre analyser basert på utseendet til den som handler i kombinasjon med innholdet i handlevognen - og så komme til en konklusjon om sammenhenger. Jeg er i butikken for å handle og bli ferdig med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hender. Men hver gang handler de bare sunn grønn mat. Kanskje kjøper de alt godteriet sent på kveld eller tidlig på morgenen. 

Anonymkode: 9b3b9...1ab

Ikke alle tjukke mennesker spiser masse godteri og dritt. Norn har faktisk diagnoser som gjør dem overvektige. 

Anonymkode: 73cb9...5a5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på min EGEN handlekurv og tenker at noen ganger ser den jo absurd ut. Som når jeg kjøper en agurk, en pakke plaster, potetgull og tre slags sjokolade eller lignende sammensetninger. Én lime, tre store brus og resten snacks 😂 Men da kan det være jeg skal ha gjester, egentlig har handla inn det meste først, men at det ble for tungt å handle alt samtidig og jeg glemte lime…

Anonymkode: dcd37...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, gjør du?

Jeg gjør det. Skjedde faktisk en gang at en dame spurte hva jeg så på. Så bare på alt av godteriet du handler sa jeg å gikk. Herregud, jeg må da få lov å se, har jo øyne og kan ikke bare fjerne de liksom..

Så til deg som er i matbutikken. Ser du på hva tjukke mennesker handler? Og til deg som er tjukk: Føler du deg beglodd i matbutikken?

Anonymkode: dbd10...939

Meget spesielt..

Jeg føler meg ikke beglodd i butikken og ikke går jeg å glor heller. :) De aller fleste har nok med seg selv så de driter vel i om jeg handler sjokolade eller salat, og hvis noen ynkelige sjeler føler seg bedre av å se i min handlekurv av alle ting så er det jo bare å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender jeg gjør meg noen tanker når jeg står å pakker varene mine ved siden av familier som har en betydelig høyere kroppsvekt enn min. På samme måte som jeg gjør meg mine tanker om de (samme) som kjører hjemmefra til foreldremøter på skolen istrdetfor å gå, eller ikke lar barna sykle de 2km det er til idrettshallen (det er jo bare å sykle med dem om man ikke vil de skal sykle alene)....

Vi spiser jo vår andel av junk og sjokkis, brus og øl. Men det er jo noen vaner her som hadde vært lett å snu om folk ville. Det tar nøyaktig like lang tid å steke en fiskefilet som en pølse....

Endret av Summeer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg egentlig aldri gjort, men jeg ser jo på lunsjen hvorfor de tjukke på jobben har blitt sånn. Både mengde mat og innhold er noe annet enn hos meg, og jeg er jo også langt mer fysisk aktiv.

Anonymkode: 3fd37...24b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, og kommenterer gjerne andres innkjøp. Spør om folk har diaré hvis de kjøper mye toalettpapir, og gjør dem oppmerksom på fare for leverskade hvis jeg ser dem kjøpe alkohol. Liker å blande meg, generelt sett. Folk som er eller gjør noe annerledes er veldig provoserende for meg og de må selvsagt få vite hva jeg mener om dem, for jeg er så klok og interessant. :ironi:

Anonymkode: fdfa3...19b

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg legger ofte merke til hva personen foran meg i kassa handler, men merkelig nok pleier jeg aldri å se det i sammenheng med vekt, men heller den tilsynelatende sosioøkonomiske statusen. Det er ikke akkurat en hobby, det er bare tanker som flyr litt hit og dit.

Anonymkode: 09056...474

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt over hva andre handler. Jobbet i matbutikk som ung og, tenkte aldri over hva folk handlet. 

Nå har jeg vært undervektig, eller normalvektig mesteparten av livet, men ble veldig syk for noen år siden, og ble overvektig. Men hjemme så har jeg 2 tenåringer, og de har ofte besøk av venner. Så noen ganger så går jeg på butikken og handler en del brus, snacks, godteri osv, fordi begge skal ha besøk i helgen. Husker ene gangen jeg skulle handle inn til bursdagen til 15 åringen, og han skulle få 6 kompiser på besøk, da blir det ganske mye brus, snacks og godteri. Da husker jeg faktisk at jeg tenkte, hva må folk tro om tykke meg nå.

Selv så liker jeg ikke brus, junk, lite av godteri, mest glad i sunn mat, overspiser aldri mat. Glad i is, og koser meg gjerne med litt is i helgen. Jeg spiser jo ikke noe mer nå, enn hva jeg gjorde som normalvektig. Men nå legger jeg på meg av 1500 kalorier om dagen. 

Anonymkode: 2c3a5...bb6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør jeg.

Og jeg ser fet/sukkerholdig cola, snacks, pizza, (fett) kjøtt...... pølser, hamburgere, prosessert mat.

Lite med frukt og grønt.

Når man ser samtidig på holdningen, at det er lite fysisk aktivitet, så er det en grunn til at en hel del er fete og får et kort liv.

Viva la baconpølse, fet cola og røyk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri engang tenkt på å kikke i en annens vogn. Det er ikke min business.  Skjønner meg ikke på så nysgjerrige folk. Pinlig. 

Anonymkode: dce75...20d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser du bare ned i gulvet når du handler Duda?

Anonymkode: dbd10...939

Herregud, merker bare på måten du skriver at du er et menneske jeg aldri vil ha noe med å gjøre!🙎‍♀️ Pass på deg selv og ikke bry deg så voldsomt om hva andre gjør - i dette tilfellet velger å legge i handlekurven sin🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 6f38f...a5d

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, bryr meg svært lite om hva andre spiser. Jeg er tynn, men spiser godis hver eneste dag🙈

Anonymkode: 0bd43...ec9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror aldri jeg har titta oppi andres handlevogn en gang😅 Ikke bevisst i alle fall. Jeg er et virrehue som har mer enn nok med å titte etter egne varer🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er altfor opptatt med å finne ut hva det var jeg skulle kjøpe selv..

Anonymkode: fee5b...20e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser aldri hva folk handler uansett om de er tynn eller tjukk eller høy eller lav eller uansett hva de er. Tragisk hvor dømmende enkelte skal være altså,folk må nå få handle det de vil uten å få stygge blikk eller kommentarer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...