Gå til innhold

Fastlegen min er smellfeit

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk for din oppmerksomhet. Det er jo tittelen som fenger og tenkte å skrive fra en pasients ståsted så flere ser det.

Jeg er medisinstudent og skal jobbe som fastlegevikar denne sommeren. Selv med all min faglige og teoretiske kunnskap, så er jeg fortsatt tykk. Ikke fordi jeg vil, men fordi fagbøkene ikke forteller om den enorme psykiske belastningen med å være overvektig, og hvor store kampene daglig er mellom å ville gå ned i vekt til "det er ikke vits uansett". Nytter lite at man vet faren om hjerte- og karsykdommer når fanden på ryggen er der hvert andre minutt.

Så spørsmålet mitt er: hva hadde du tenkt om din fastlege var kraftig overvektig? 

Anonymkode: ed460...b5c

• Liker 4
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for din oppmerksomhet. Det er jo tittelen som fenger og tenkte å skrive fra en pasients ståsted så flere ser det.

Jeg er medisinstudent og skal jobbe som fastlegevikar denne sommeren. Selv med all min faglige og teoretiske kunnskap, så er jeg fortsatt tykk. Ikke fordi jeg vil, men fordi fagbøkene ikke forteller om den enorme psykiske belastningen med å være overvektig, og hvor store kampene daglig er mellom å ville gå ned i vekt til "det er ikke vits uansett". Nytter lite at man vet faren om hjerte- og karsykdommer når fanden på ryggen er der hvert andre minutt.

Så spørsmålet mitt er: hva hadde du tenkt om din fastlege var kraftig overvektig? 

Tannlegen min er skinnmager...tenker det samme om han som om legen din..

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tenkt noe mer enn jeg hadde gjort om kassadama var kraftig overvektig. Altså svært lite. Men dersom jeg hadde trengt legehjelp i forbindelse med vektnedgang hadde jeg nok valgt en annen lege. 

Anonymkode: 14042...814

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet