Gå til innhold

Syrinen og SpireLille som slapp taket


Syrinen

Anbefalte innlegg

Blir kjempespennende 28. november da... Da kan sikkert legen kjenne livmoren og fastsette en mer nøyaktig termin frem til UL! I mellomtiden må du jo bare kose deg med tanken på at du har en spire i magen, og at du er halvveis til de magiske 12 ukene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var en kjempesøt presang. Mon tro om jeg skal gjøre det samme... Regner med at det er enkelt nok språk til at mannen min klarer å lese deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en kjempesøt presang. Mon tro om jeg skal gjøre det samme... Regner med at det er enkelt nok språk til at mannen min klarer å lese deg.

Unnskyld, vet jeg er trøtt altså :rodme: men... enkelt nok til at mannen din kan lese deg!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først av alt må jeg takke Heidi76, Orkidéen, La Traviata, ~umulia~, Jane Porter, Peony, Izaria, Isola, Epica, veslo og Markblomsten for gratulasjoner! :klem: og :smilyblomst: til dere alle sammen!

Må ærlig innrømme at hodet er fullt av vatt og at det å tenke klart fortoner seg noget vanskeligt. Det å skulle formulere seg skriftlig er altså litt av en utfordring, så all meningsløs, usammenhengene babbel bes tilgitt på forhånd! ;)

De siste dagene har vært en enstes stor tåke. På lørdag etter at jeg testet fikk jeg etterhvert somlet meg avgårde på Tufte-kampen. Det var sinnsykt gøy! Var der sammen med mamma og det var veldig rart å ikke slkulle dele noe så stort med henne. Jeg føler jo at det lyser GRAVID DAME lang vei og er nesten overrasket over at folk ikke skjønner at noe er på ferde.

Etter kampen bar det av sted på en bitteliten shopping tur. Jeg og "far i huset" (som han heretter helt sikkert vil bli kalt :ler: ) har lenge hatt en spøk gående så jeg greide å holde tust om mine blå streker hele dagen. For noen år siden sa nemlig mannen at han syntes vi burde få oss et fondue-sett. Dette var på et tidspunkt hvor vi ikke hadde veldig fast bosted og det var ærlig talt ikke kjøkkenutstyr som sto høyest på prioriteringslista. Mannen mente da at vi ihvertfall måtte skaffe oss fondue-sett når vi "etablerte oss". Jeg lurte på hvor etablerte man burde være når man anskaffet seg dette og mannen sa "Ihvertfall før vi får barn!". Jeg sa at jeg fikk kjøpe et fondue-sett til ham når jeg ble gravid.

Så etter kampen bar det rett ned på Glassmagasinet hvor jeg kjøpte et kjempefint fondue-sett før den bar hjem til den enda uvitende far. ;) Jeg satt pakken på bordet og sa jeg hadde kjøpt en liten gave til vår nye leilighet. Han tittet rart på meg før han pakket opp, så så han på meg med store øyne og sa "er det sant?!?!" og sakte kom tuslene over gulvet med tårevåte øyne og ga meg verdens lengste klem.

:hjerter:

Endret av Syrinen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, vet jeg er trøtt altså :rodme:  men... enkelt nok til at mannen din kan lese deg!

:hoho:

Ja, jeg mente at Syrinen er en enkel nok person til at mannen min kunne lest henne som en åpen bok! :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente at Syrinen er en enkel nok person til at mannen min kunne lest henne som en åpen bok!  :plystre:

:ler: jeg er en enkel sjel som forstås på tvers av språk, kulturer og andre barrierer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg er litt usikker når det gjelder å tidsette det hele ringte jeg til legen tidlig mandag morgen og fikk en legetime samme dag. Legen min er en fantastisk hyggelig dame og selv om hun ikke kunne gi meg særlig til svar føles det trygt og godt å ha satt i gang prossesen. Basert på symptomene anslo hun at jeg er 6-7 uker på vei og bestiller UL med utgangspunkt i dette. Jeg fikk også time til første svangeskapskontroll 28. nov. Håper hun kan si mer om termin da! Dersom Lille Spire slo rot i oktober vil termin være i slutten av juni, dersom det derimot er et lite kjærlighetsbarn "Made-inItaly" er terminen i slutten av mai. Jeg håper vel egentlig på mai, men dette er det vel spiren og ikke jeg som bestemmer.

Legen anbefalte boken "På vei" av Gro Nylander så den kjøpte jeg på vei hjem fra jobb i dag, har lest litt allerede og det virker som en veldig ålreit bok.

Ellers så er den stolte far kjempeangasjert og har allerede lest masse om fosterets utvikling på nettet. Og så er han veldig opptatt av å passe på meg, noe som er veldig deilig ettersom jeg er vanvittig sliten om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa
Etter kampen bar det av sted på en bitteliten shopping tur. Jeg og "far i huset" (som han heretter helt sikkert vil bli kalt  :ler: ) har lenge hatt en spøk gående så jeg greide å holde tust om mine blå streker hele dagen. For noen år siden sa nemlig mannen at han syntes vi burde få oss et fondue-sett. Dette var på et tidspunkt hvor vi ikke hadde veldig fast bosted og det var ærlig talt ikke kjøkkenutstyr som sto høyest på prioriteringslista. Mannen mente da at vi ihvertfall måtte skaffe oss fondue-sett når vi "etablerte oss". Jeg lurte på hvor etablerte man burde være når man anskaffet seg dette og mannen sa "Ihvertfall før vi får barn!". Jeg sa at jeg fikk kjøpe et fondue-sett til ham når jeg ble gravid.

Så etter kampen bar det rett ned på Glassmagasinet hvor jeg kjøpte et kjempefint fondue-sett før den bar hjem til den enda uvitende far.  ;) Jeg satt pakken på bordet og sa jeg hadde kjøpt en liten gave til vår nye leilighet. Han tittet rart på meg før han pakket opp, så så han på meg med store øyne og sa "er det sant?!?!" og sakte kom tuslene over gulvet med tårevåte øyne og ga meg verdens lengste klem.

:hjerter:

:grine: søte, gode du...er dere litt nyforelsket igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Så utrolig nyyyyydelig!!! Ble helt rørt jeg...

Så artig at han skal passe på deg også, søøøte mannen din! :kys_2:

Ha en fin kveld, både du og den lille spiren! :hjerte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å lese om både reaksjonen til mannen og det hele... Fikk jo en "pre-versjon" på msn her forleden, men det er like rørende å lese igjen!

Skjønner så altfor godt at det var rart å være på kamp sammen med mammaen din og vite noe så stort, og liksom ikke kunne si det helt enda. Er jo noe med i det minste å være litt mer sikker ang. termin. Men det får du nok vite litt mer om på neste kontroll, for da har nok livmoren vokst seg så stor at legen mer kan regne ut fra størrelse! ;) Kjempespennende blir det!

Også er det så fint å lese om mannen din som steller litt ekstra for deg/dere nå som du trenger det aller mest! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen lille Syrin.

For en utrolig morsom måte å fortelle kjæresten din om graviditeten. Og for en herlig reasksjon fra han sin side. :hjerter: Skjønner godt at du går rundt og flyter på rose babyskyet om dagen jeg - hadde nok gjort det samme selv. ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk jo også preversjonen på msn her om dagen, og det er jo bare helt herlig! Det høres ut som om du og far i huset har det kjempefint for tiden - deilig å dele en sånn herlig hemmelighet! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo også preversjonen på msn her om dagen, og det er jo bare helt herlig! Det høres ut som om du og far i huset har det kjempefint for tiden - deilig å dele en sånn herlig hemmelighet! :hjertesmil:

:Nikke:

Det er jo en veldig gledelig og stor hemmelighet som slett ikke skal forbli hemmelig, men etterhvert deles med alle rundt en - og det er jo så fantastisk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Det er jo en veldig gledelig og stor hemmelighet som slett ikke skal forbli hemmelig, men etterhvert deles med alle rundt en - og det er jo så fantastisk! :hjerte:

Veldig godt skrevet!

Ha en flott kveld (forhåpentligvis sammen med "far i huset"! :hjerte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Lille Spire og Store Syrin hatt en lang dag. Først mye å gjøre på jobben, så rett ut å hansle strie og maling og såhar vi vært å pusset opp kjøkken i den nye leiligheten. Er kjempesliten og klar for senga, men det føles godt å bygge rede!

Nå skal vi legge oss. Skal prøve å rekke innom en ordentlig tur imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...