Gå til innhold

Syrinen og SpireLille som slapp taket


Syrinen

Anbefalte innlegg

Gjest Principessa

Hei Syrinen - og takk for i går!! :klem:

Godt å se deg igjen, og litt morsomt at vi kan sitte og snakke høyt om lille hemmeligheten...i hvert fall for en stund til.

Så synd at du ikke er i form. Håper du holder ut til onsdag da i hvert fall...selvom gjestene deres nok om en stund forstår hvorfor du følte deg dårlig og var 'syk' da de var på besøk. Misunner dere noe veldig som skal til Italia i januar altså. Elsker Italia - også får dere oppleve enda et bryllup der. *sukk*

God :klem: til den vordende mor i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: tilbake til Izariaen og Orkidéen! Snile, gode jentene!

I dag er jeg ved bedre mot. Har hatt murringer i magen og følt meg litt uggen, men har litt mer energi. Var innom HM og tittet på babytøy i dag. En venninne av mannen fikk en liten gutt for noen dager siden så da må vi jo ut å handle. Det er jo så mye nydelig. Jeg endte opp med å ikke kunne bestemme meg, hvilket viste seg å være en bra ting, for mannen hadde plutselig blitt veldig interessert i bebisklær og ville absolutt være med! :sjarmor:

Nå lager gjestene pai til middag og etterpå skal jeg lage riskrem til dessert! :sikle:

Endret av Syrinen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Godt å høre at du føler deg litt bedre i dag!

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å glede deg til gjestene drar. Er man uggen og kvalm og sliten, er det faktisk ikke mulig å være spesielt selskapelig samme hvor mye man skulle ønske det!

God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med shopping av babytøy! Ikke sant det er mye fint!? Blir helt mo bare jeg kommer inn på H&M eller i andre barneavdelinger jeg...klarer nesten aldri å gå tomhendt ut derfra! :rodme:

Hørtes skikkelig nammis ut med pai! :sikle:

Godt at formen er litt bedre i dag også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå kom jeg på at du skulle ha oppskriften på riskrem :sjenert: Sorry! Håper din ble godt da :tommelsmil:

Her skal du ihvertfall få min oppskrift (stor oppskrift):

Lag risgrøt - følg oppskriften på pakken med 1 1/2 l H-melk (den typen som du koker i nesten 1 time)

Ha i 125 g sukker mens grøten rvarm.

Avkjøl over natten i kjøleskap/på balkongen

Visp 2 pk. fløte (uten sukker)

Ha i grøten

Tilsett 1 toppet ts vaniljesukker

Smak til med mandeldråper (husk å riste flasken godt først)

Skold og hakk noen mandler eller dryss over litt hakkede mandler som du får kjøpt ferdig hakket i butikken.

NB! Ikke rør for mye etter at kremen er kommet i.

Saus:

2 pk. bringebærsaus

4-5 ss godt bringebærsyltetøy

Potetmelsjevning

Rør sammen og gi et fort oppkok.

:sikle:

-- oOo --

Skjønner godt at du er sliten om dagen. Ikke rart. Ikke nok med at du er gravid. Du holder også på med oppussing/flytting og har gjester på besøk. Helt imponert over deg jeg! Godt at de tar seg en tur til Bergen i morgen.

Stor super :klem: til verdens beste Syrin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: til Syrinen og spiren fra Orkis og Jacob

:klem: tilbake fra begge oss.

I dag har en sliten, hormonell og gråtende Syrin vært hos legen og fått sykmelding ut uka. I går var jeg så sliten på jobben at jeg ikke fikk gjort noe fornuftig. Er også fryktelig plaget med mye vondt i magen pga luft og sover dårlig om natta. Kjenner at det blir rent meget for en gravid kropp å skulle forholde seg til ny jobb, oppussing, flytting, besøk og en liten bøllespire som skvulper rundt og lager luft.

Jeg gruet meg masse til ågå til legen i dag, synes det er veldig vanskelig å beomsykmelding når jeg strengt tatt ikke er så syk at jeg ikke kunne gått på jobb.Mannen var kjempesnill og ble med meg som moralsk støtte. Legen er kjempeålreit hun altså, absolutt ikke pga hanne jeg grua meg. Nå er jeg altså sykmeldt ut uka og skal slappe godt av, samt pakke litt ned i leiligheten.

I kveld skal jeg og mannen sette oss ned å vurdere litt hvorvidt vi skal fortellenoe til våre foreldre nå, eller vente til etter kontrollen den 28. nov. Jeg vil egentlig vente, samtidig som jeg ser at det blir mye lettere å be om hjelp til flyttinga hvis vi forteller det.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

Huff da Syrinen, skjønner at det ikke er noe morsomt å bli sykemeldt i din nye jobb. Men i det store og det hele er det jo viktigere at lille spire får ro og fortsetter å være frisk og god..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

:klem: tilbake søte du!

Er i mye bedre form nå. Har hjulpet masse bare å ta det helt med ro i dag.

Har snakket litt med mannen og vi har blitt enige omå vente med å fortelle med mindre formen min blir enda dårligere neste uke når vi skal ta den store flyttesjauen. Legen min sa jeg godt kunne løfte og bære litt sålenge jeg var forsiktig, løftet riktig og lyttet til kroppen.

Hvis vi holder ut så lenge tror jeg kanskje vi forteller det til svigers med små gaver på lille julaften. De kommer til å bli hoppende glad,er nok de vi gleder oss mest til å dele nyhetene med.

Har også bestemt oss for å gå utfra at den kun var den siste mensen som ikke var mens, og i så fall er jeg i dag 8 + 2 og Lille Spire er et kirsebær, ikke rart jeg følermeg dårlig, jeg liker jo ikke kirsebær! :ler:

Nå skal vi kokkelere og nyte hverandres selskap og det faktum at besøket har reist til Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjihi!

Det var jo litt søtt skrevet da - at lille spiren er et kirsebær, mens du ikke liker kirsebær. Vel, jeg er nå ganske sikker på at du liker akkurat dette fantastisk nydelige kirsebæret som ligger i magen din! ;)

Og selv om det er kjedelig å sykemeldes i ny jobb, er det jo godt at du får hentet deg litt inn igjen noen dager nå, så du kan gjøre en mye bedre jobb etterpå!

:tommelsmil:

Fiseguri!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiseguri!

:ler:

:fy_fy: Du din bølle! :rodme:

Tror jeg skal melde meg på yoga for gravide. Noen som har erfaring? Noen som vet om annen trening som er organisert spesielt for gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fy_fy: Du din bølle! :rodme:

Tror jeg skal melde meg på yoga for gravide. Noen som har erfaring? Noen som vet om annen trening som er organisert spesielt for gravide?

Kanskje vi skulle meldt oss på noe sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som har den muligheten... Her nede har vi alt, men ingenting er tilrettelagt for den gravide! :tristbla:

Men hvilke remedier fikk du på apoteket egentlig, mot luften!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle meldt oss på noe sammen?

Det hadde vært kjempekoselig. Vi kan jo snakkes nærmere på MSN?

Men hvilke remedier fikk du på apoteket egentlig, mot luften!???

Spurte legen når jeg var innom i dag, hennes første tips var: "GÅ, GÅ, GÅ!"

:ler: Tips nr. 2 var Minifom som jeg nå prøver. Skal visst ta 2-3 dager før det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndagsengel går på yoga for gravide så hun kan sikkert fortelle litt om hvordan det er. :tommel:

forter meg ut herfra for det lukter så promp her.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...