Gå til innhold

Lisee gifter seg!


Kvist

Anbefalte innlegg

Hei søta!!! :kys_2: Lenge siden sist! Koss står det til med deg? Eg har endeleg fått juleferie (dvs. arbeid på matbutikken kvar dag), så eg skal nok få tid til litt meir KG og bryllupsplanlegging i løpet av jula tenker eg! Gledar meg! Har vore fælt med KG-nekt.. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig at du er tilbake! Blir nok litt mer KG på meg også nå fremover tror jeg, hvis ikke jeg klarer å få meg no jobb da...

Fått juleshoppet litt i dag, og vært en tur innom aetat for å melde meg som arbeidssøker igjen. Har faktisk fortsatt krav på dagpenger :hoppe: og slipper den vanlige søknadsprosessen, må bare levere et skjema der jeg ber om at de blir gjenopptatt og legge med kursbevis fra skolen jeg har gått på i år. Skal gjøre det i morra, og så skal jeg møte ei venninne, vi skal rusle rundt i gamlebyen i Fredrikstad og titte på utstillinger. Det blir sikkert koselig.

Faktisk fått gjort bittelitt bryllupsrelatert også i dag, kjøpt papir jeg skal printe teksten til invitasjonene på. Lurer på når jeg kan sende de ut? Får forhåpentligvis avklart tidspunkter og sånn etter jul, så da bør jeg vel få dem ut så fort som mulig. Er jo ikke lenge fra januar til april.

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er vi tilbake fra årets julebesøk hjemme på romerike hos familien, veldig koselig å se alle sammen igjen, og veldig deilig å komme hjem til oss selv igjen etter tre dager. Nå sitter vi og sløver og koser oss med rødvinsgløgg. Tenker på å legge meg snart, blitt litt sene kvelder i det siste.

I morgen skal jeg og min kjære sette oss ned og forsøke å skrive teksten til invitasjonene til bryllupet. Litt usikker på hvordan vi skal formulere oss, vi velger jo litt utradisjonelt med humanistisk vigsel og sånn, så hvordan skal vi få fram det uten at det blir en hel informasjonsbrosjyre? Og hvordan skriver vi at folk må betale for det de ønsker å drikke etter maten? Alle gjestene bortsett fra noen svært få er tilreisende, bør vi velge et hotell og skrive telefonnummeret dit og prisene i invitasjonen? På et eget ark kanskje, til de det er aktuellt for? Eller legger vi med navn på flere hoteller, eller holder vi oss utenfor og lar alle ordne sånt selv? Har jo ikke "prøvesovet" noen av hotellene her heller... Ikke så lett dette her altså :)

Ønsker dere alle en fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sett litt på invitasjonene i dag, tror det blir noe sånt som dette... Er det noe annet som bør være med som vi har glemt? Noe som kan skrives bedre?

Kjære ... og ...

I anledning vårt bryllup lørdag 29 april 2006 har vi den glede å invitere dere til å feire denne dagen sammen med oss.

Vielsen vil finne sted i Teglhuset, Balaklava, Gamlebyen Fredrikstad kl. ??00

Etterpå er dere hjertelig velkomne til bryllupsmiddag på Prestegården, Balaklava, Gamlebyen Fredrikstad. Etter middagen serveres bryllupskake, kaffe og avec, og det vil være muligheter for å kjøpe noe å drikke i stedets bar.

mvh

Lisee og ...

s.u innen 31 mars 2006

på tlf: ... eller epost: ...

Ønsker dere å si noen ord under middagen er det fint om dere sier i fra til toastmaster ... på tlf: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatert liste:

Vielse: Holdt av dagen hos HEF, det blir den 29 april 2006 klokka 1500

Lokale: Bestillt. Og de tar ikke leie for lokalene når vi kjøper mat og drikke av dem. Tar kontakt med dem når tidspunkt for vielsen er avtalt. Greit å ha det i boks først.

Forlovere: Begges forlovere er spurt og har takket ja.

Toastmaster: OK

Blomster: Bukett, 4 brystbuketter og blomsterarmbånd for 1600kr, har holdt av datoen og snakket litt om type bukett, men ikke noe mer foreløpig.

Dekorasjoner:Tror jeg må snakke med de som driver lokalet, hva de anbefaler og sånt. Bordene er jo greie, men ønsker noe under vielsen.

Mat: Ombestemt oss, blir ikke tapas alikevel. Satser vel på å ha en eller annen god suppe først og så hovedrett. Dessert blir bryllupskake og andre kaker.

Bryllupskake: Bestillt, sjokoladebunn med sjoklademousse og bringebærmousse. I tillegg vil vi ha marsipankake, eplekake, kransekake og noe med frisk frukt kanskje.

Fotograf: Skal kontakte han vi håper skal ta jobben i løpet av denne uka.

Transport: Pappa henter meg og forloveren hos frisøren i sin bil. Etter festen tar jeg og mannen en taxi.

Invitasjoner: Alle omslagene er laget. Teksten er påbegynt (se forrige innlegg) og arkene testet i printeren, det funker kjempebra.

Bordkort: Har kjøpt inn det jeg trenger, men ikke gjort noe med dem enda.

Musikk: Blir vel en laptop med iTunes og masse mp3'er, begynnt å lete etter en vals vi liker, og noe å spille under vielsen. Må sjekke om det er høytalere i lokalet eller om vi må skaffe det selv.

Dans: Prøver å få med min kjære på å øve litt, tror jeg må jobbe litt mer med det ja.

Frisør: Min faste. Stoler ikke på andre enn henne til å få kontroll over bustene mine, dessuten får en veeeldig hyggelig pris.

Sminke: Skal høre med henne som driver med sånt sammen med frisøren min. Aner ikke hva hun tar for det enda.

Brudekjole: Bestillt og depositum betalt.

Sko: Hadde jeg fra før

Slør: Får ta meg en tur og prøve kjolen sammen med et, for jeg er veldig usikker på om jeg skal ha, tror i såfall det blir et veldig enkelt ett, som festes under håret bak på hodet.

Undertøy: Ikke kjøpt enda.

Strømper: Lyst på hudfargede med kremhvit blondekant, får se om jeg finner noen som ikke koster alt for mye, klarer alltid å ødelegge dem så jeg må i hvertfall ha to par.

Klær til mannen: Har vi sett på sammen, og er enige om at det hadde vært stilig med en lys brun/ gylden beige dress. Ikke det at det er så lett å få tak i...

Sko til mannen: OK

Budsjett: Ser ut som om det holder greit i forhold til det vi satte opp. Hjelper litt med litt penger i julegave fra snille besteforeldre.

Skal gjøres i januar:

- Maile fotograf - Sendt mail, men ikke hørt noe enda

OK - Ringe HEF

- Ringe lokale

OK - Ringe kake-damen og høre om hun kan lage sånn kake vi vil ha, evt reservere datoen

- Skrive ferdig, printe ut, sette sammen og sende invitasjoner

OK - Fylle ut og sende forlovererklæringer.

OK - Fylle ut og sende erklæring fra brudefolkene.

OK - Fylle ut og sende navneendringsskjemaer

- Finne dress til mannen

- Prøve kjole med slør til (sånn prøving er litt skummelt rett etter jula :sjenert: )

Endret av Lisee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Godt nyttår søta!! Tenk, i år skal vi gifte oss!!!!!! :) Håpar du får ei fortsatt fin planleggingstid! Gledar meg til å følge deg vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og hører igjennom diverse musikk, bør jo finne noe vi kan spille både under vielsen, dansen og sånn etterpå. Æsj, nå er det virkelig kjipe greier å ikke være musikalsk eller musikkintressert i det hele tatt. Håpløst å velge sånt!

Ingen av de inviterte er særlige danseløver så jeg kan tenke meg at det vil være greit med noe rolig i bakgrunnen, så kan vi evt sette på noe mer dansbart hvis noe ønsker det. Men uansett vil vi til vielsen ha en inngangslåt, kanskje en sang som spilles/synges og en utgangslåt. Hadde i utgangspunktet valgt Katie Melua - Nine Million Bicycles, men det var lenge før den begynnte å gå atten ganger daglig på p4... usj... ødelegge sangen sånn da!

I tillegg ønsker jeg meg brudevals, det er min kjære enig i at er koselig, men om han gidder å lære seg trinnene eller å øve litt med meg, det er noe helt annet...

Oppgitt nå! Hvis noen har gode tips til låter (som kan spilles fra en pc) er de hjertelig velkomne. Får lese litt rundt her på KG og se hva jeg finner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!!

Ser ut til at du har det meste under kontroll!

Vanskelig med musikk ja, slet lenge med det selv..

Dere kan jo ha Katie Melua som bakgrunnsmusikk under middag/fest da! Den type musikk (også Norah Jones osv) skaper jo alltid en fin og rolig stemning! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Tips til musikk.. ;)

Coldplay og Saybia er behagelig for de fleste å høre på, ganske rolig.

Jeg er veldig interessert i musikk, men haater listepop som Britney ;)

Vil anbefale at du henter ned masse mp3.. Hvis du kan det?

Liker du disco? Kanskje noe Barry White eller Tom Jones?

Hva med I will Survive?

Prøv å søk på Google, skriv Feks Brudevals.. ;)

Håper du har en fin dag :klem:

Du finner helt sikkert veske i Oslo, eller kanskje på nettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for musikktips! Laster ned nå (men ikke si det til noen :))

Fått tatt flere telefoner i dag, avtalt tidspunkt for vielsen, det blir klokka 1500 og fått navnet og nummer på vigsleren vår. Hun hadde ikke på telefonen sin, prøver igjen etterpå...

I tillegg har jeg bestillt bryllupskake! Det blir sjokoladebunn med sjokolademousse og bringebærmousse, dekket med sjokoladepasta og pyntet med sjokoladeroser og sånt. :sikle: Tror den blir helt nydelig! Og jeg får kake til 50 personer for 1300 svenske kroner, det er ålreit pris det! Veldig greit å bo nærme Sverige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg bestillt dansekurs til oss! Gleder meg skikkelig jeg, vi får første timen allerede på mandag. Det skal bli spennende, for vi er rimelig dårlige til å danse begge to :ler:

Ellers i dag så skal jeg rydde og vaske litt, gjøre noen ærender, trene litt styrke og gå meg en lang tur. Og hive restene av julekakene, hvis jeg skal ha noen sjans til å komme inn i kjolen om tre måneder så må det kuttes hardt ned på søtsakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fortsatt våken du også ja :)

Joda nå blir det dansing på oss. Passa ikke med de oppsatte kursdatoene for oss, den første de hadde var ei uke før vi gifter oss, så da blir det privattimer. 300kr for tre kvarter. Dyrere enn noen andre steder jeg sjekka, men det er bare en kjapp spasertur unna der vi bor og damen som skal undervise oss virka både hyggelig og morsom. Så da var ikke valget så vanskelig. Må innrømme at jeg grue-gleder meg litt. Det er jo moro å danse, og moro å lære noe nytt, ikke fullt så moro å kløne foran folk som kan det... og jada, jeg vet at vi betaler henne fordi hun kan noe vi ikke kan. Liker ikke å se dum ut uansett jeg, så forfengelig er jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det går nok fin-fint skal du sjå!! Må nok ordne oss eit par timar hos nokon private vi, for det fins ikkje dansekurs og denslags her vi bur.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Vi skal også på dansekurs. Et slikt engangskurs som faktisk heter brudevalskurs og er beregnet på par som skal gite seg. 300 kr pr par for 2,5 timer er en bra pris da høres det ut som. Er veldig spent på kurset da... Jeg er ei skikkelig kløne på dansegulvet, typen er MYE bedre ja... MEn skal da alltids klare å lære meg vals de enste 6 månedene, hvertfall med hjelp av det kurset.

Hvordan går det ellers med bryllupsplanene da?

Jeg burde egentlig funent senga nå, men det er visst ikke så lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppbacking, hehe. Koselig det!

Markblomsten: Titta på sånne engangskurs vi også, men tror nok vi hadde måttet ta to sånne uansett. Første gangen for å lære dansen, så øve masse hjemme, og så en for å få luka ut de værste feilene. Men hvis din kjære kan danse er det sikkert lettere, min stivner og blir helt rar når han skal danse han... får håpe hun kan fortelle han på en pedagogisk måte at han ikke behøver å gjøre sånn :)

Veslo: Får håpe dere får noen til å lære dere litt da, vals er jo såpass vanlig at man nok ikke må ha profesjonelle heller. Det er bare det at alle jeg kjenner som jeg kunne spurt bor over en time i bil unna... da får man heller betale for seg. Lykke til uansett!

Bryllupsting gjort i helga: Veldig lite, fått tenkt og bestemt og ombestemt meg mange ganger når det gjelder invitasjonene. Eller har vi vært på tur i dag, kjørte til Strømstad for å titte litt i butikker, gå på kafé, rusle gatelangs i en vinterstille sommerby og kjøpe røyk. Koselig med hånd i hånd spasertur og kjærestetid på kafé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...