Gå til innhold

Anniken Jørgensen


Aleksandraa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Ranunkelen skrev:

Skjønner godt at det er slutt. Hun er jo så uengasjert i alt, og alt handler bare om henne selv!

Heldigvis er hun vare 20. Kanskje hun vokser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 13.10.2017 at 3:46 PM, SoftKitty said:

Hun snakker jo som om hun har levd i 100 år haha. Ikke skjønner jeg hvordan man rekker et såpass seriøst forhold før man er 16 at man har kjærlighetssorg til man er 20 (hun har jo sagt hun hadde det i 4 år)

Det sies at noen er født med "gammel sjel".. Jeg er selv 26 år, og den jeg er inne i meg har jeg følt på siden jeg var bitteliten. Jeg har fått høre fra tidlig alder at jeg har erfaringer som en gammel dame, og snakker om livet på en måte som ikke er vanlig i ung alder. Jeg tror at om du møter mye motstand gjennom oppveksten så får du denne gamle sjelen.. Jeg har selv vært gjennom mitt, og kan kjenne igjen den eksistensielle opplevelsen av livet som Annijor har.. Så jeg forstår hvordan hun har det.

En annen ting. Hvor seriøst et forhold har kanskje ikke noe med alder å gjøre? Jeg tenker det er mange eldre der ute som blir sammen med noen fordi dem må ha en partner å få barn med.. Ikke nødvendigvis "barn, bil og hytte" som avgjør at et forhold er seriøst nok.. Den tilknytningen man får til sin første kjærlighet kan jo være mye sterkere enn forhold man får senere. Den neste gangen man møter noen kan man være "brent barn" og ikke tørre å få den samme tilknytningen. Det jeg mener er at det ikke er opp til oss å si hva som er seriøst eller ikke.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.10.2017 at 5:25 PM, Nuttery said:

Syntes det var veldig trist med gårdsdagens episode hvor Anniken virker såpass negativ til at de skal flytte sammen, og at dette er noe hun håper de "kommer igjennom". Får vondt av Anders som virker bare god.

Jeg syns generelt det er veldig enkelt å se at Anniken er deprimert. Måten hun skyver seg vekk personer som hunbryr seg om, og den negative snakkemåten hennes er tydelige signaler på depresjon. Jeg får litt vondt av henne denne sesongen for jeg kjenner hvor "tom" hun føler seg på hvordan hun prater, hva hun sier og atferden hennes..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett Anders på hennes SOME de to siste ukene, så de er nok sammen igjen. Han virker som en ok fyr. Håper hun begynner å stole på han. 

Hun har vært ganske åpen at hun opplevde mobbing på skolen. Å ha kjærlighetssorg i så mange år kan kanskje henge sammen med dette. Kan forstå at hun sliter psykisk og ikke tør å stole på andre

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Paprika91 skrev:

Det sies at noen er født med "gammel sjel".. Jeg er selv 26 år, og den jeg er inne i meg har jeg følt på siden jeg var bitteliten. Jeg har fått høre fra tidlig alder at jeg har erfaringer som en gammel dame, og snakker om livet på en måte som ikke er vanlig i ung alder. Jeg tror at om du møter mye motstand gjennom oppveksten så får du denne gamle sjelen.. Jeg har selv vært gjennom mitt, og kan kjenne igjen den eksistensielle opplevelsen av livet som Annijor har.. Så jeg forstår hvordan hun har det.

En annen ting. Hvor seriøst et forhold har kanskje ikke noe med alder å gjøre? Jeg tenker det er mange eldre der ute som blir sammen med noen fordi dem må ha en partner å få barn med.. Ikke nødvendigvis "barn, bil og hytte" som avgjør at et forhold er seriøst nok.. Den tilknytningen man får til sin første kjærlighet kan jo være mye sterkere enn forhold man får senere. Den neste gangen man møter noen kan man være "brent barn" og ikke tørre å få den samme tilknytningen. Det jeg mener er at det ikke er opp til oss å si hva som er seriøst eller ikke.

Man kan helt klart føle seg betraktelig eldre enn man er. Men er man 20 år begrenser det seg jo noe hvor mange år tilbake ting kan strekke seg. Jeg ser på "årevis " som veldig mye lenger enn 2 år feks.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Paprika91 skrev:

Jeg syns generelt det er veldig enkelt å se at Anniken er deprimert. Måten hun skyver seg vekk personer som hunbryr seg om, og den negative snakkemåten hennes er tydelige signaler på depresjon. Jeg får litt vondt av henne denne sesongen for jeg kjenner hvor "tom" hun føler seg på hvordan hun prater, hva hun sier og atferden hennes..

Helt enig! Kjenner så altfor godt igjen tegnene på depresjon (erfaring, woho). At folk skriver at hun er teit fordi hun ikke blir glad når de skal flytte sammen viser bare hvor uviten de er.

Når man er deprimert føler man nesten ingenting, og når man kommer i situasjoner man vet man skal være glad men ikke klarer det, blir nederlaget så innmari mye større enn nummenheten! Man kan derfor fremstå som likegyldig eller "sur". Innerst inne vil man så veldig gjerne klare å være glad, men så klarer man det ikke og blir lei seg fordi man ikke klarer det, også blir man lei seg fordi man er lei seg, også er alt bare dritt. Det er ingen som vil ha det slik med vilje! 

Husker også selv fra min dypeste depresjon hvor hardt jeg prøvde å skyve min samboer unna, fordi jeg synes det var så jævlig å leve med meg selv, at han iallefall ikke fortjente å leve med meg. Det er ikke fordi man ikke er glad i kjæresten sin, men fordi man ikke er glad i seg selv og man tror man ikke fortjener å bli elsket. Da er det lettere å skyve folk unna, enn å la depresjonen gå utover dem.

Ang. tidligere kommentarer om at hun var sutrere fordi ingen var med hun kl 00:00 på bursdagen hennes, så kjenner jeg til den fortvilte følelsen. Selv gru/gleder jeg meg til min egen bursdag hvert år. Det er min dag og den skal være bra! Men jeg er alltid livredd for at ingen skal huske meg, eller at jeg skal bli glemt. I år lå jeg våken til klokken var 00:00 i håp om at i det minste én skulle ønske meg gratulerer med dagen på klokkeslettet, men det skjedde ikke og jeg gråt meg i søvn. Det er ikke en rasjonell følelse, men en følelse likevel. På VGS latet jeg som om jeg var syk på bursdagen min, fordi jeg var redd for at ingen skulle gratulere meg med dagen på skolen. Dagen etter lurte alle på hvor jeg hadde vært, og de hadde bakt kake og alt! Av og til tar bare angsten over, og man blir "sutrete".

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fint og vondt på samme tid i dag og høre henne snakke åpent med venninnen sin om angsten hun sliter med. Kjenner meg veldig igjen i det å bure seg inne. Hun sier hun ikke vet hvordan hun skal løse dette. Det overrasker meg at hun ikke søker hjelp hos psykolog eller psykiater. Virkelig! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Jeg er litt ambivalent til innlegg som "forklarer" oppførsel med depresjon hos Anniken. Så lenge hun selv ikke skriver at hun er lider av depresjon så burde man ikke spekulere i det. 

Jeg skjønner at hensikten er god, for det kan definitivt være en forklaring på et redusert stemningsleie, men samtidig er det ikke dokumentert fra hennes side og da bør man ikke spekulere i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, 365vinter skrev:

Dette med å karakterisere seg selv som "en gammel sjel" og skrive som om man er utrolig spesiell og har skjønt noe andre ikke har skjønt må seriøst være en egen form for narsissisme. Det er da ikke uvanlig å møte mye motstand eller å reflektere over livet. Jeg tror alle mennesker har lett for å føle seg annerledes, men noen begynner å virkelig dyrke denne "annerledesheten" og lage et image ut av det. 

Takk for at du satte ord på det for meg! :klappe:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Jeg er litt ambivalent til innlegg som "forklarer" oppførsel med depresjon hos Anniken. Så lenge hun selv ikke skriver at hun er lider av depresjon så burde man ikke spekulere i det. 

Jeg skjønner at hensikten er god, for det kan definitivt være en forklaring på et redusert stemningsleie, men samtidig er det ikke dokumentert fra hennes side og da bør man ikke spekulere i det. 

 

42 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Hvorfor får hun ikke time hos psykolog? Veldig vanskelig å skulle bli frisk alene.

http://annijor.no/aerlighet-angst-stille-tarer/ - Tror dette innlegget sier sitt om det hun har å stri med.

Virker som om mange på en måte ikke aksepterer at hun er deprimert fordi det er så mange som sier at hun ikke er "berettiget" til å være det. Man kan få depresjon uten å møte betydelig motstand i livet. Man kan få depresjon selv om man er den peneste om mils omkrets (min mening). Man kan få depresjon selv om man har mennesker som er glade i en rundt seg. Det er ingen fasit over hvem som får lov og ikke får lov til å ha en psykisk lidelse. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, VirreVapp said:

Man kan helt klart føle seg betraktelig eldre enn man er. Men er man 20 år begrenser det seg jo noe hvor mange år tilbake ting kan strekke seg. Jeg ser på "årevis " som veldig mye lenger enn 2 år feks.

Det har du selvfølgelig rett i, men jeg tror ikke minner mister betydning pga alder.. man ser jo selv hvor mye man påvirkes av barndommen. Når man var barn og opplevde fæle ting så er det lett å tenke som voksen "det er bare å riste seg av, for det kommer verre ting i livet". Det jeg vil poengtere er at jeg tror mye av det man opplever i ung alder brenner seg fast og blir sterke minner som vil prege deg resten av livet. Jeg selv, i en alder av 26, føler det er lite som har påvirket meg etter 18. Jeg har selvfølgelig blitt tryggere på meg selv, men den generelle rammen du fikk fra 0-18 vil alltid være der og være utgangspunkt for mye av det du gjør, sier og tenker resten av livet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, misssssnorway skrev:

 

http://annijor.no/aerlighet-angst-stille-tarer/ - Tror dette innlegget sier sitt om det hun har å stri med.

Virker som om mange på en måte ikke aksepterer at hun er deprimert fordi det er så mange som sier at hun ikke er "berettiget" til å være det. Man kan få depresjon uten å møte betydelig motstand i livet. Man kan få depresjon selv om man er den peneste om mils omkrets (min mening). Man kan få depresjon selv om man har mennesker som er glade i en rundt seg. Det er ingen fasit over hvem som får lov og ikke får lov til å ha en psykisk lidelse. 

Jeg oppfatter at hun skriver at hun har vært deprimert tidligere, men ikke nå. Hun skriver om og bruker ordet angst om det som har pågått en stund.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...