Gjest Rognebær Skrevet 14. juli 2006 #261 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg hadde også inntrykk av at alle andre var mer utålmodige enn meg (jeg gikk 11 dager over), men innså etterhvert at de nok ville sikre seg at de fikk vite noe - jeg visste jo at jeg uansett ville være maksimalt oppdatert til enhver tid! Du får nyte oppmerksomheten! Og LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #262 Del Skrevet 14. juli 2006 Godt poeng Rognebær, jeg vet jo hva som skjer og når det skjer! Vi har hatt en hyggelig dag på Oscarsborg ved Drøbak. Museet var ikke dødsspennende, men en flott øy og veldig koselig og tusle rundt i det fine været. Deilig å gjøre noe, fikk skikkelig feriefølelse Og egentlig er det jo litt utrolig at jeg ikke har vært der før, jeg har jo bodd i Oslo mesteparten av livet mitt. Ellers har jeg hatt noen kraftige kynnere i dag, litt til og fra. Kjenner litt i kveld også, så får vi se om det blir noe mer ut av det. Satser på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 15. juli 2006 Forfatter #263 Del Skrevet 15. juli 2006 Ingen ting spesielt har skjedd i natt, så niese Hanne får nok bursdagen sin i fred ser det ut til, hun fyller 7 i dag (har 3 tantebarn med bursdag nå i juli, så sannsynligheten for at ungen kommer en av dagene er jo til stede). Da jeg sto opp merket jeg noe som rant litt nedover låret, kan det være fostervann? Men har ikke merket noe mer i løpet av den siste halvtimen, så vi får se hva som skjer utover dagen. I dag er det strålende vær, det er så utrolig deilig! I ettermiddag skal vi til et vennepar og grille. Så det burde bli en bra dag. Kanskje jeg skal begynne på den HERSENS stelleveska? Tror det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 15. juli 2006 #264 Del Skrevet 15. juli 2006 Da jeg sto opp merket jeg noe som rant litt nedover låret, kan det være fostervann? Men har ikke merket noe mer i løpet av den siste halvtimen, så vi får se hva som skjer utover dagen. ← Jepp, det er det nok!! Ta på et tynt bind eller et truseinnlegg så ser du. Det pleier være lyst, lyst rosa og lukter søtlig. I motsetning til urin... Dersom det kommer mer, eller det blir litt blod i det, bør du ringe føden bare for å la dem vite det. Du skal ikke gå mer en max 2 døgn med lekkasje, før det settes i gang. Var det jeg fikk beskjed om, da jeg begynte å lekke. Fødselen startet nøyaktig 1 døgn etter første lekk. Kanskje du blir mamma i dag likevel... LYKKE TIL I ALLEFALL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 15. juli 2006 Forfatter #265 Del Skrevet 15. juli 2006 Takk for gode tips om når man bør ringe sykehuset. Har enda dårlig samvittighet for at jeg ringte føden på tirsdag da jeg hadde blodspor i trusa, for ingen ting har skjedd etter det... Så da er det jo greit å vite fra folk som har vært borti det før, hvordan man skal gjøre det! Tusen takk Pondusa Har i truseinnlegg nå, så får vi se om det er noe fart på det (men det kan vel kanskje også bare være litt tynn utflod som fikk fart på seg da jeg reiste meg opp av sengen? ). Vi får se, vi får se. Holder dere oppdatert (og som du sier Pondusa, det kan fremdeles ta et døgn eller to selv om vannet sildrer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 15. juli 2006 #266 Del Skrevet 15. juli 2006 Oj, her begynner det vel kanskje å skje ting!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 15. juli 2006 #267 Del Skrevet 15. juli 2006 Det er sikkert greit å sjekke ut om det er fostervann, ja! Og om det ikke er det, så begynner det å bli store sjanser for at vi sees på Ullevål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 16. juli 2006 #268 Del Skrevet 16. juli 2006 Hmmm, fikk jeg rett i at det ble fødsel på deg?? Noen som vet om imax har sladrevenn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 16. juli 2006 #269 Del Skrevet 16. juli 2006 Imax borte i over 24 timer... Skjer det noe, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #270 Del Skrevet 16. juli 2006 Ingen ting har skjedd, har bare faktisk gjort noe annet enn å sitte foran PCen det siste døgnet! Ikke noe fostervann, så det var nok ikke det. Hadde en del kynnere i går kveld, og våknet av kynnere hvert 20. minutt i morges. Men det har nå avtatt (selv om de var sterkere enn noen sinne). Så nå sitter vi og planlegger dagens gjøremål, blir jo gal av bare å sitte inne! Så hver morgen har vi en oppsummering av ting vi har lyst til å gjøre, og så finner vi ut hvordan vi skal fylle dagen. Det kan bli litt kjedelig, men i går ble vi enige om at det egentlig er et herlig liv Så i dag skal vi gå en tur til Cafè Utsikten på Ekeberg, det burde være bra nå. Så kanskje det blir en kino i kveld, må vel få med oss siste utgave av Pirates selv om den sikkert er sånn passe kjedelig. Men noe å gjøre i sommervarmen, siden denne ungen ikke har tenkt å komme ut helt enda. I morges hadde vi til og med litt Ikke dårlig synes jeg, og det er jo ganske koselig da, selv om det ikke blir de største og mest avanserte utskeielsene i den sammenhengen. Pittelitt rosa utflod etterpå, men ikke noe voldsomt. Så det blir nok vel med at det var koselig, ikke at den satte i gang fødselen. Så sorry Peony, ikke noe Ullevål på oss denne helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 16. juli 2006 #271 Del Skrevet 16. juli 2006 Puh... nå ble jeg jo litt lettet, selv om jeg unner deg å føde nå, nesten en uke over termin. Men det er jo litt hyggelig å være flere her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. juli 2006 #272 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Noen som vet om imax har sladrevenn? ← Jeg sladrer for Imax! Så om om dere hverken ser Imax eller meg her inne, er hun bare ute og lufter magen sin! Jeg kommer ikke til å dra langt unna pc'en før Jack-Jack har ankommet trygt og fint. Lykke til Imax, jeg skal heie på dere! Endret 16. juli 2006 av Siam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. juli 2006 #273 Del Skrevet 16. juli 2006 En snikleser titter fram i disse overtidstider... Er jo spennende å følge med på dere som venter smått når som helst. Lykke til når ting setter i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 16. juli 2006 #274 Del Skrevet 16. juli 2006 Etter en uke uten nett pga torden er jeg innom og titter etter nye babyer, men her var det vist ingen... Lykke til, snart kommer den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #275 Del Skrevet 17. juli 2006 Takk for hilsner jenter! Og som dere har fått med dere, Siam lover å sladre når ting skjer. Jeg er her fortsatt, og ingen endring i situasjonen. Nå er jeg en uke over, men ved godt mot for så vidt. Som tidligere sagt, det er verre for alle andre som venter! I morges ringte de fra helsestasjonen for å avlyse kontrollen i dag, for jordmoren var syk (og ingen andre på vakt). Så jeg fikk ny time på onsdag. Jeg sa at kontrollen ikke var så viktig for meg, det som var viktig er å bestille overtidstime til Ullevål neste mandag. Hun sa vi fikk fikse det på onsdag (og det er vel ikke sånn at det må bestilles 1 uke før? Det hadde vel vært spesielt ). For nå er jeg innstillt på at i løpet av en uke så skjer det! Så nå er jeg nesten (bare nesten ) mindre utålmodig for nå ser vi jo virkelig slutten på hele greia. Det skal bli så bra! I går hadde vi en hyggelig tur opp til Cafe Utsikten. Der spiste jeg en stooor, deilig gulrotkake , så lunch var uaktuelt, jeg var jo dødsmett Det var deilig i sola, men sinnsykt varmt. Tror vi fikk nok sol, for jeg var varm hele kvelden. Så fargen er det i hvert fall ikke noe å si på! I dag vet jeg ikke helt hva vi har planer for. Kanskje en liten shoppingtur, siden det er litt mer skyer (men mannen har lagt seg igjen siden det ikke ble noen kontroll, så jeg vet ikke hva han har lyst til). Og jeg SKAL begynne på stellevesken i dag - må slutte å utsette (kanskje det er det som skal til for at babyen skal komme? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 17. juli 2006 #276 Del Skrevet 17. juli 2006 Du - jeg tror ikke det hjelper med stellevesken, altså - for her har alt vært veldig klart siden onsdag, og ingenting skjer... Har jo til og med sendt hunden på feriekoloni til besteforeldrene, og her går jeg både barnløs og hundløs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 17. juli 2006 #277 Del Skrevet 17. juli 2006 Og jeg SKAL begynne på stellevesken i dag - må slutte å utsette (kanskje det er det som skal til for at babyen skal komme? ) ← Jeg tror det! Jeg begynte på babyteppe til bøtteknotten onsdag 21. juni, torsdag 22. juni begynte riene og natt til 23. juni var han ute! HÅNDARBEID er det som skal til! ... Og kommer han ikke i dag, så kan du jo bli med på istreff i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #278 Del Skrevet 17. juli 2006 Ja, jeg blir gjerne med på istreff, det hadde vært kjempe koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #279 Del Skrevet 17. juli 2006 Da har jeg lagt ut noen bilder av noen av hobbyprosjektene mine. Se her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 17. juli 2006 #280 Del Skrevet 17. juli 2006 Da har jeg lagt ut noen bilder av noen av hobbyprosjektene mine. Se her ← Så kule! Særlig ammeputa! Gøy at du blir med på istreffet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg