Gå til innhold

Hjemmelagede spiselige julegaver


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det bare er sånn at jeg ikke spiser så mye kaker ;)

Kaker? Jeg minner om hovedinnlegget ditt. ;)

Jeg hadde aldri spist hjemmelagede spiselige julegaver. Marsipankuler, småkaker, knekk, sukkertøy, uansett, jeg hadde ikke fiksa det. Mulig jeg er sær. Men er det bare meg? Hadde du spist dem, hvis noen ga deg en krukke hjemmefargede marsipankuler dyppet i sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager at jeg maser, men jeg skjønner ikke helt problemstillingen.

- du spiser ikke mat andre har laget? Er det evt. fordi du er redd for bakteriene?

- du spiser sjelden kake, så da vil du ikke spise det om du får i gave?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor da fokus på hjemmelaget?

Kjæra non, jeg spiser ikke noe som er hjemmelaget. Og jeg spiser svært lite utenom. Hva er problemet? Er det vanskelig å forstå det jeg skriver??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg maser, men jeg skjønner ikke helt problemstillingen.

- du spiser ikke mat andre har laget? Er det evt. fordi du er redd for bakteriene?

- du spiser sjelden kake, så da vil du ikke spise det om du får i gave?

Det er ikke et problem. Jeg bare spiser ikke hjemmelagede kaker eller godterier. Jeg spiser svært lite av det ellers også, hjemmelaget eller ikke. Det byr ikke på noen som helst problemer i mitt liv. Jeg er ikke redd for bakterier. Og nei, jeg ville ikke ha spist ting bare fordi jeg fikk det i gave. Hvis du fikk en genserdu ikke likte, ville du brukt den bare fordi du fikk den i gave og det ville være uhøflig å la vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæra non, jeg spiser ikke noe som er hjemmelaget. Og jeg spiser svært lite utenom. Hva er problemet? Er det vanskelig å forstå det jeg skriver??

Ja, det er litt vanskelig å forstå hva du mener når man leser alle innleggene dine. Jeg ser ikke helt den røde tråden.

Hva var problemet/spørsmålet i utgangspunktet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et problem. Jeg bare spiser ikke hjemmelagede kaker eller godterier. Jeg spiser svært lite av det ellers også, hjemmelaget eller ikke. Det byr ikke på noen som helst problemer i mitt liv. Jeg er ikke redd for bakterier. Og nei, jeg ville ikke ha spist ting bare fordi jeg fikk det i gave. Hvis du fikk en genserdu ikke likte, ville du brukt den bare fordi du fikk den i gave og det ville være uhøflig å la vær?

Nei, jeg hadde ikke brukt en genser jeg ikke liker, men jeg ville ikke avfeid å bruke en genser jeg likte bare fordi den var hjemmelaget. (Ser du forskjellen?)

Jeg dømmer deg ikke fordi du ikke vil spise det, jeg bare lurer på hva du mener! Du spiser ikke kjøttkaker som andre har laget, svarer du i et tidligere innlegg, men etterpå sier du at årsaken til at du ikke vil spise hjemmelagde kaker er fordi du ikke spiser så mye kake... Derfor lurer jeg på om du ikke spiser mat andre har laget fordi andre har laget det, og du ikke stoler på dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er litt vanskelig å forstå hva du mener når man leser alle innleggene dine. Jeg ser ikke helt den røde tråden.

Hva var problemet/spørsmålet i utgangspunktet?

Jeg har ikke hatt noe problem i utgangspunktet. Jeg syns bare at det er så mange som på død og liv skal gi bort hjemmetrillet marsipan til jul. Og så lurte jeg på om det var flere enn meg som ikke spiste sånt. Verre var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke brukt en genser jeg ikke liker, men jeg ville ikke avfeid å bruke en genser jeg likte bare fordi den var hjemmelaget.  (Ser du forskjellen?)

Jeg dømmer deg ikke fordi du ikke vil spise det, jeg bare lurer på hva du mener! Du spiser ikke kjøttkaker som andre har laget, svarer du i et tidligere innlegg, men etterpå sier du at årsaken til at du ikke vil spise hjemmelagde kaker er fordi du ikke spiser så mye kake... Derfor lurer jeg på om du ikke spiser mat andre har laget fordi andre har laget det, og du ikke stoler på dem?

Det har ikke noe med å stole på eller ikke. Jeg spiser det bare ikke. Enklere kan det vel ikke bli. Jeg sier ikke at årsaken til at jeg ikke spiser hjemmelagede kaker er at jeg ikke spiser så mye kaker. Jeg sier bare at jeg ikke egentlig spiser så mye kaker i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem i utgangspunktet. Jeg syns bare at det er så mange som på død og liv skal gi bort hjemmetrillet marsipan til jul. Og så lurte jeg på om det var flere enn meg som ikke spiste sånt. Verre var det ikke.

OK, men da tror jeg vi trygt kan si at de fleste ville ha spist det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er der jeg tror at du tar feil ;)

Eller, de fleste kanskje, men jeg er sikker på at det er mange som egentlig ikke spiser det. Jeg vet om flere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der jeg tror at du tar feil ;)

Eller, de fleste kanskje, men jeg er sikker på at det er mange som egentlig ikke spiser det. Jeg vet om flere ;)

Det jeg ikke skjønner er hva du sikter til når du sier "det" her. Er det marsipan generelt eller er det hjemmelaget du vet om flere som ikke spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men da tror jeg vi trygt kan si at de fleste ville ha spist det!  ;)

Jeg retter opp:

OK, men da tror jeg vi trygt kan si at de fleste SOM HAR SVART ville ha spist det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæra non, jeg spiser ikke noe som er hjemmelaget. Og jeg spiser svært lite utenom. Hva er problemet? Er det vanskelig å forstå det jeg skriver??

Jo...du spiser ditt eget, mamma'n din sitt, søstra di sitt, broren din sitt og tante Olga sitt. :ler:

Jøye meg for en tråd....og det er ikke vanskelig å forstå hva du skriver, men det er innmari vanskelig å forstå hva du mener. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...