Gå til innhold

Hjemmelagede spiselige julegaver


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Så du rett og slett spiser alt du får bare fordi det er en gave? Hva om du fikk en eske med Kong Haakon, og du ikke kunne fordra det? Ville du spise det da? Eller du fikk hjemmelagede konjakk-kuler, og ikke likte det i det hele tatt?

Her sier du jo selv at det er fordi du mistenker at alle rundt deg er ekle mennesker som klør seg litt på pikken før de ruller marsipanen mellom fingertuppene - det er DET jeg reagerer på.

Det er ikke fordi du ikke liker det.

Konklusjon; ja, det synes jeg er uhøflig.

Er selv vegetarianer og spiser selvfølgelig ikke kjøtt av den grunn. Men jeg lar ikke vær å spise f.eks kaker fra kakelotteri. Jeg vil tro de fleste kakene et gjennomsnittsmenneske spiser i løpet av livet er laget av andre enn en selv. Da hadde det ikke blitt mye kakespising om alle hadde tenkt som deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser ikke hjemmelagede kaker fra kakelotteri. Det er utrolig hvor uhygieniske folk kan være - verre enn du tror! Jeg har også hørt en historie om at kaker til kakelodd ble tilsatt diverse ting og tang - slik at de som ble tvunget til å stille med kaker til slike lotterier skulle komme unna de..

Får jeg et glass med hjemmelaget konfekt, så vil jeg se an hvem jeg har fått det fra.. En god venninne med god hygiene - jeg spiser gjerne.. En gammel tante jeg ikke kjenner så godt med tvilsom hygiene - jeg spiser de ikke. Men jeg sier allikevell "tusen takk for gaven, det smakte deilig..." - for ikke å skuffe vedkommende.

Det jeg syntes er ekkelt med slik konfekt er at man bruker hendene for å kna deigen osv.. Ekkelt om man ikke er skrubbet ren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke tenkt på engang. I fjor laget jeg julekurver til nære slektninger med brente mandler mm. Stæsja opp med en svibel og twist.. Alle skrøt av det, men kanskje de egentlig syntes det var ekkelt åspise det?? Eller kanskje de bare sa det var godt men kastet tingene uten å smake på dem?? Denne tråden var egentlig på linje med å avsløre julenissen.... :frustrert: Jeg tenkte jeg skulle gjenta suksessen fra i fjor, men kanskje ikke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sesselja
Dette hadde jeg ikke tenkt på engang. I fjor laget jeg julekurver til nære slektninger med brente mandler mm. Stæsja opp med en svibel og twist.. Alle skrøt av det, men kanskje de egentlig syntes det var ekkelt åspise det?? Eller kanskje de bare sa det var godt men kastet tingene uten å smake på dem?? Denne tråden var egentlig på linje med å avsløre julenissen....  :frustrert: Jeg tenkte jeg skulle gjenta suksessen fra i fjor, men kanskje ikke......

Mat meg brente mandler og Twist og du skal få lov å være slektningen min! Her kastes snopp og digg kun ned i gapet mitt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat meg brente mandler og Twist og du skal få lov å være slektningen min! Her kastes snopp og digg kun ned i gapet mitt...

Støtter denne :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du rett og slett spiser alt du får bare fordi det er en gave? Hva om du fikk en eske med Kong Haakon, og du ikke kunne fordra det? Ville du spise det da? Eller du fikk hjemmelagede konjakk-kuler, og ikke likte det i det hele tatt?

Her sier du jo selv at det er fordi du mistenker at alle rundt deg er ekle mennesker som klør seg litt på pikken før de ruller marsipanen mellom fingertuppene - det er DET jeg reagerer på.

Det gjør jeg alldeles ikke. Jeg spør om du vil spise hva som helst at det du får i gave, bare fordi det er en gave. Jeg nevner ikke pikk med en stavelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg alldeles ikke. Jeg spør om du vil spise hva som helst at det du får i gave, bare fordi det er en gave. Jeg nevner ikke pikk med en stavelse.

Kjære, kjære deg. Det er en måte å skrive noe på, en måte å få frem et poeng på... Jeg sier ikke at du HAR sagt at du er redd for andres pikkbefengte hender, men jeg skriver det slik for å underbygge det jeg sier

Ingen spiser HVA SOM HELST. Jeg spiser ikke bæsj selv om Sixx hadde driti en til meg :roll:

Men jeg synes man skal spise ting man normalt liker fordi hvis man ikke kan spise noe andre har laget så dør man av sult ser du. Hva vet vel du om noen har pissa i kornåkeren? Men du spiser da brød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer.

Ikke hos noen? Ikke en gang søsken/nær familie? Spiser du hvis barna dine har laget noe, da?

Spiser du annen mat hos andre? Hjemmebakte boller/brød/rundstykker? Hjemmelagde kjøttkaker? Kaker fra et bakeri?

Jeg mener ikke å kritisere, jeg bare lurer på hvor grensen går for hva du ville spist/ ikke ville spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evelina.

Hvis du hadde fått ventet besøk og hadde stelt i stand kaker...hvordan hadde du opplevd det hvis vedkommende sa nei takk til absolutt alt du hadde lagd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig å se hvor langt noen vil trekke det......

Jeg vil ikke spise hjemmelagede godterier. Jeg spiser stort sett mamma sine, så klart jeg spiser mine egne, men der går også grensen. Jeg spiser kaker som jentene på jobben baker til sine bursdager, hvis det er en kake som ser fristende ut og jeg har lyst på der og da.

Jeg spiser overhodet ikke kaker jeg ikke kjenner til hvem som har laget, altså fex når vi gikk tv-aksjon ble det servert kaker til de som hadde gått, jeg spiste ikke. Jeg spiser ikke kakene som mammaene i barnehagen har laget til barnas bursdag.

Hvis jeg er i selskap kan det hende at jeg spiser hjemmelaget kake. Men jeg er ikke spesiellt glad i kake, og spiser det derfor lite. Jeg kjøper gjerne boller på OD-dagen. Men bollen går enten i søpla, eller så sier jeg at jeg ikke vil ha bolle men gjerne bidrar allikevel. Om vi alle ble invitert på KG`s ti års jubileum, og Gry hadde laget kjempefin kake, hadde jeg ikke spist den. Jeg hadde ikke spist den hvis den var konditorlaget heller.

Jeg spiser sjelden mat jeg ikke har tilberedt selv. Jeg vil fex heller lage brødskivene mine selv enn at mannen min skal lage dem til meg.

Vi har alle vårt. Dette er min greie. Skyt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest igjennom denne tråden en gang til.

Da slo det meg at jeg er atskillig mer bekymret for å få servert mat/godteri med rester av vaskemidler/klorin osv enn bakterier.

Noe å tenke på for de hysteriske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke hos noen? Ikke en gang søsken/nær familie? Spiser du hvis barna dine har laget noe, da?

Spiser du annen mat hos andre? Hjemmebakte boller/brød/rundstykker? Hjemmelagde kjøttkaker? Kaker fra et bakeri?

Jeg mener ikke å kritisere, jeg bare lurer på hvor grensen går for hva du ville spist/ ikke ville spist.

Jeg spiser mammas mat. Min søster lager svært sjelden mat, men jeg spiser de få gangene vi er der. Kaker fra et bakeri.......... sjelden. Det frister meg rett og slett ikke.

Jeg spiser overhodet ikke andres hjemmelagede kjøttkaker. bare mine egne. Og mammas. Hvis barna mine har laget noe, noe som skjer ved hvert århundreskifte, så spiser jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest igjennom denne tråden en gang til.

Da slo det meg at jeg er atskillig mer bekymret for å få servert mat/godteri med rester av vaskemidler/klorin osv enn bakterier.

Noe å tenke på for de hysteriske?

Bare gjør oppmerksom på at jeg overhodet ikke har nevnt bakterier i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha Frysepulver! You crack me up! :klappe: :le:

Men jeg må si meg enig. Jeg tenker ikke på hva som kan være på hendene til de som lagde godteriet etc. Hvor mye annet drit er det ikke vi tar i hver dag?

Og Evelina: Om du ikke mener bakterier, ikke "pikk".. Hva gjør da at du ikke spiser det du får?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi alle ble invitert på KG`s ti års jubileum, og Gry hadde laget kjempefin kake, hadde jeg ikke spist den. Jeg hadde ikke spist den hvis den var konditorlaget heller.

Men om broren din eller tante Olga hadde lagd den, så ville det være greit.

Beklager, Evelina, men nå møter du deg sjøl i døra så grundig, at jeg melder meg ut av diskusjonen. Du tuller jo bare! :roll:

(Ja, jeg vet at jeg har bedt om at denne :roll: blir fjerna, men nå passer den faktisk.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...