Gå til innhold

They/Them

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 2/10/2022 at 5:32 PM, AnonymBruker said:

Du er ikke cis? er du trans kvinne eller hva er du egentlig?

Anonymkode: 0b2ef...c5a

On 2/10/2022 at 5:50 PM, AnonymBruker said:

ok, hun identifiserer seg kanskje som kjønns-skeiv? Eller er hun genderfluid sånn som ts? det hele forvirrer meg litt..

On 2/10/2022 at 6:06 PM, AnonymBruker said:

da skjønner jeg, hun er en ciskjønnet kvinne som også identifiserer seg som en kvinne.

On 2/10/2022 at 6:18 PM, AnonymBruker said:

Ok, men hun er en ciskjønnet kvinne? eller ble hun tildelt kjønnet mann ved fødsel og bare identifiserer seg som kvinne?.

HVA faen ER problemet ditt?
En kvinne = biologisk kvinne. Vi har XX-kromosomer, kan menstruere. 

Transkvinne= biologisk mann. De har XY-kromosomer, kan IKKE menstruere. 

Anonymkode: 485cf...175

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer mer på at du vil bli omtalt med et engelskspråklig pronomen på norsk enn at du ønsker noe kjønnsnøytralt. Hvis du var en jeg kjente, kunne jeg kalt deg for hen, eller til nøds for de/dem, men ikke they/them. Snakker vi norsk sammen må du også godta å bli omtalt med et norskspråklig pronomen. 

Skrevet (endret)

Jeg så på debatten på dax18 i går, som omhandlet "hen" og også "de/dem". Var ikke snakk om å bruke "they/them", ikke der, i hvert fall. "Hen" er på full fart inn i det norske skriftsspråket. Og det helt greit. "De/dem", dvs norskformen for 3. person flertall vil ta en del lenger tid, dessuten er jo disse formene allerede opptatt. Fortsatt er denne formen ganske lite brukt, og her bør også de som vil bli omtalt å denne måten vise respekt og forståelse for at dette er ganske fremmed, og at en god del kan slite med det. TS har vist alt annet enn respekt og forståelse, men heller gått til angrep. Og når TS appåtil forlanger engelskformen, blir det bare enda verre.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2022 den 14.21):

Jeg er en pansexuel Cis-kvinne som foretrekker og bli kalt etter pronomenet They/Them, er dette en veldig dealbreaker?

Sliter veldig med å finne en mann som ønsker mer en bare sex.. Noen andre som bruker dette pronomenet? åssen har deres erfaring vært med dating?

Anonymkode: d686f...5b4

Kvinne? Du er vel woman? 

• Liker 1
Skrevet

Det der gidder jeg ikke å forholde meg til. Jeg innfører herved peking. Kun peking som henvendendelse om jeg er usikker på hva/hvem/hvilken/hvordan jeg har foran meg.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2022 den 14.21):

Jeg er en pansexuel Cis-kvinne som foretrekker og bli kalt etter pronomenet They/Them, er dette en veldig dealbreaker?

Sliter veldig med å finne en mann som ønsker mer en bare sex.. Noen andre som bruker dette pronomenet? åssen har deres erfaring vært med dating?

Anonymkode: d686f...5b4

Det har ikke falt seg inn for noen at dette er en trolletråd av episke dimensjoner? 

Når det er sagt. Jeg kommer aldri under noen omstendigheter å omtale en enkeltperson i flertall på et annet språk. Dette er et urimelig krav å stille til folk. 

Anonymkode: 7a276...da5

Skrevet

TS: Hva tenker du om å bruke "det/den" eller "vedkommende"? Det ligner ikke på verken "han" eller "hun", man tar høyde for at man er den man er? Og både "det/den" eller "vedkommende" er og har lenge vært en del av skriftspråket...

Skrevet
7 hours ago, Kniv & gaffel said:

Kvinne? Du er vel woman? 

Woman er et patriarkalsk ord. Det heter womyn nå. 

Anonymkode: 14953...27e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...