AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Jeg er en pansexuel Cis-kvinne som foretrekker og bli kalt etter pronomenet They/Them, er dette en veldig dealbreaker? Sliter veldig med å finne en mann som ønsker mer en bare sex.. Noen andre som bruker dette pronomenet? åssen har deres erfaring vært med dating? Anonymkode: d686f...5b4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Kan jeg spørre om hva som er årsaken til at du vil bruke kjønnsnøytrale pronomen hvis du identifiserer deg med kjønnet du er født som? Anonymkode: e19a7...365 10 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er en pansexuel Cis-kvinne som foretrekker og bli kalt etter pronomenet They/Them, er dette en veldig dealbreaker? Anonymkode: d686f...5b4 Ikke om du har flere personligheter. Har du bare 1 personlighet er det bare merkelig Anonymkode: a437b...1eb 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kan jeg spørre om hva som er årsaken til at du vil bruke kjønnsnøytrale pronomen hvis du identifiserer deg med kjønnet du er født som? Anonymkode: e19a7...365 Jeg er genderfluid så noen dager føler jeg meg som They/Them andre dager føler jeg meg som hun/henne. Anonymkode: d686f...5b4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Hvordan og hvorfor bruker du they/ them i norsk dagligtale? Anonymkode: 5dc3e...e97 18
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Får ikke meg til å bruke they/them som norske ord. Selv om engelsk blir en større del av det norske språket, har vi ikke ordlydene «th» på norsk, og det funker ikke. Hen er et ord å bruke, evt. de/dem. I forhold til å få en mann til å bruke pronomet du ønsker, spør sier de nei, så er det din dealbreaker og du får prøve lykken videre. Anonymkode: 2429d...686 5
Gjest supernova_87 Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Heter det they/them på norsk? Jeg tror det er dealbreaker for mange. Fordi de uten å vite det frykter det ukjente, og er fobiske mot ikke-binære kjønn. Samtidig: du er deg, og det gjør deg ikke noe godt å fornekte din egen virkelighet. Hvis jeg var sammen med deg ville ikke hvilket pronomen du ønsker at skal bli brukt om deg være en stort hinder, du er tusen andre ting enn hvilket kjønn du ønsker å identifisere som. Og jeg hadde mest blitt inspirert av at du våget å være deg selv i en verden som ikke alltid er så åpen for "annerledeshet". (Jeg kaller det annerledeshet, fordi det er det verden kaller oss, samtidig tenker jeg at vi er jo ikke så annerledes, vi er mennesker som alle andre ❤️)
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan og hvorfor bruker du they/ them i norsk dagligtale? Anonymkode: 5dc3e...e97 "Hei, jeg heter **** jeg går under pronomenet they/them. Hvordan har dagen din vært idag?" Anonymkode: d686f...5b4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Kom på noe litt morsommere når du først skal fare med tøys. Anonymkode: 51d7e...98e 6
Hannah80 Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Men du er jo ikke cis hvis du ikke identifiserer deg som kvinne? 🤔 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Rainstorm skrev (2 minutter siden): Heter det they/them på norsk? Jeg tror det er dealbreaker for mange. Fordi de uten å vite det frykter det ukjente, og er fobiske mot ikke-binære kjønn. Samtidig: du er deg, og det gjør deg ikke noe godt å fornekte din egen virkelighet. Hvis jeg var sammen med deg ville ikke hvilket pronomen du ønsker at skal bli brukt om deg være en stort hinder, du er tusen andre ting enn hvilket kjønn du ønsker å identifisere som. Og jeg hadde mest blitt inspirert av at du våget å være deg selv i en verden som ikke alltid er så åpen for "annerledeshet". (Jeg kaller det annerledeshet, fordi det er det verden kaller oss, samtidig tenker jeg at vi er jo ikke så annerledes, vi er mennesker som alle andre ❤️) ❤️ Anonymkode: d686f...5b4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Men du er jo ikke cis hvis du ikke identifiserer deg som kvinne? 🤔 Jeg er genderfluid, hvem er du egentlig til og fortelle meg hva jeg er? Anonymkode: d686f...5b4
Kniv & gaffel Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 (endret) Hvorfor engelsk? Kan du ikke heller bruke de/dem, eller hen? Endret 6. februar 2022 av Kniv & gaffel 6
Hannah80 Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er genderfluid, hvem er du egentlig til og fortelle meg hva jeg er? Anonymkode: d686f...5b4 Det skrev du ikke i HI. 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Hei, jeg heter **** jeg går under pronomenet they/them. Hvordan har dagen din vært idag?" Anonymkode: d686f...5b4 Men hvordan skal jeg formulere meg hvis jeg vil spør hvordan din dag har vært? " Hvordan har their dag vært?"?? Anonymkode: 15533...7a2 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Det skrev du ikke i HI. Jeg skrev det i min andre kommentar? Kanskje du bør lese tråden før du kommenterer 🤦♀️ Anonymkode: d686f...5b4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvordan skal jeg formulere meg hvis jeg vil spør hvordan din dag har vært? " Hvordan har their dag vært?"?? Anonymkode: 15533...7a2 Jeg er ikke her for å lære deg norsk, du får ta det opp med din norsklærer 🙄 Anonymkode: d686f...5b4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 Ja det er en dealbreaker. Orker ikke. Vær hva du vil, men jeg vil aldri kalle noen they/them. Jeg prøver å være forståelsesfull og har familiemedlem som er født i feil kjønn, har ingen problemer med det. Men jeg har ikke sjangs til å forholde med til folk som sier de hverken er han eller hun, da unngår jeg det heller. Anonymkode: 30f86...928 13
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): "Hei, jeg heter **** jeg går under pronomenet they/them. Hvordan har dagen din vært idag?" Anonymkode: d686f...5b4 Hvorfor vil du omtales i flertallsform? Er det flere av deg? Jeg er veldig nøye på dette med selvvalgte personlig pronomen, men dette er bare merkelig. "Jeg møtte Kim her om dagen. They har det bare bra, og foreslo at vi skulle møtes en dag. Jeg sa til Them at jeg skulle snakke med deg om det."? På norsk høres dette bare rart ut. Anonymkode: e52de...e1c 23
Sammy! Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 Uansett hva du definerer deg som ts, så virker du iallefall veldig frekk! 21 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå