AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #61 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): La oss ignorere them, they er åpenbart et troll. Anonymkode: 1d707...bc0 Hum hum Anonymkode: 5a4e6...314
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #62 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har fortsatt ikke kommet til bunns i hvorfor noen vil kalles som «they»! Hva slags kjønn er det «they» identifiserer seg som? Det hele er så oppkonstruert at jeg blir helt matt! Hva er det «they» er? Anonymkode: 25cf2...05b 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #63 Skrevet 6. februar 2022 sjonkelrolf skrev (1 time siden): Ja, det er en dealbreaker. Jeg tenker psykiske problemer hvis man er kvinne, definerer seg som kvinne, men ønsker å omtales med flertallspromen i 3. person, og så appåtil på et annet språk. Koko-klinikk neste, kanskje? 😛 Så et klipp av Margareth Thatcher brukte «vi» der det ville vært naturlig å si «jeg». Det var også ganske tåpelig. Hvorfor er det viktig at det må være 3. person flertall, og på engelsk, selv om vi er i Norge og bruker norsk? Hun har brukt 'vi' flere ganger når hun viser til 'vi' i partiet eller 'vi' i regjering. TS sitt problem handler om noe helt annet. Lukter troll. Anonymkode: d280c...d6d
sjonkelrolf Skrevet 6. februar 2022 #64 Skrevet 6. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun har brukt 'vi' flere ganger når hun viser til 'vi' i partiet eller 'vi' i regjering. TS sitt problem handler om noe helt annet. Lukter troll. Anonymkode: d280c...d6d Det var type «vi har blitt bestemor». Hadde ingenting med «vi i partiet» eller «vi i regjering» å gjøre. Endret 6. februar 2022 av sjonkelrolf
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #65 Skrevet 7. februar 2022 sjonkelrolf skrev (13 timer siden): Det var type «vi har blitt bestemor». Hadde ingenting med «vi i partiet» eller «vi i regjering» å gjøre. Åpenbart ment å si besteforeldre eller jeg. Hun tok ikke seg selv så høytidelig å omtale seg selv i flertall, så det har vært et glipp. Anonymkode: d280c...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #66 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er genderfluid, hvem er du egentlig til og fortelle meg hva jeg er? Anonymkode: d686f...5b4 Hvordan fungerer det? Våkner du også har du plutselig ikke livmor, eller kvinnelige kjønnsorganger en dag, også neste dag så har du det? Eller går det mer på ukesbasis? Anonymkode: 6b8b8...2f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #67 Skrevet 7. februar 2022 Jeg tror ærlig talt ikke jeg hadde giddet dette, TS. Å forlange at folk bruker spesifikke pronomer i omtaler er å invadere en samtale du ikke selv er del i. Hvis jeg snakker direkte til deg sier jeg jo du/dere. At du i tillegg vil at de skal snakke engelsk virker også veldig merkelig. Jeg mistenker også at du er et troll, ærlig talt. Det virker ikke som om du forstår begrepene du bruker, og responsen du gir på kritikk gir inntrykk av at du forsøker å tulle med gruppen du påstår å være del av. Anonymkode: 14953...27e 3
sjonkelrolf Skrevet 7. februar 2022 #68 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Åpenbart ment å si besteforeldre eller jeg. Hun tok ikke seg selv så høytidelig å omtale seg selv i flertall, så det har vært et glipp. Anonymkode: d280c...d6d Å nei, det var nok ikke en glipp. Skal sies at dette var på slutten av hennes statsministerkarriere, hun ble så sta og umedgjørlig at hun ble mer og mer mislikt. Til slutt ble hun kastet av sine egne. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #69 Skrevet 7. februar 2022 Selvfølgelig er det dealbreaker når noen er så sær at de skal bruke engelsk flertallsform på seg selv når man ellers kommuniserer på norsk, og man i tillegg blir fornærmet over at folk ikke gidder eller forstår hvorfor. Respekt skal tross alt gå begge veier. Dette er ikke logisk overhodet for andre mennesker, og det bør du har respekt for hvis du ønsker at andre skal respektere deg. Jeg har stor respekt for at man kan føle seg som et annet/begge kjønn (flertall ble dog litt merkelig for meg likevel), men jeg har ikke respekt for mennesker som er så hårsåre. Helt ærlig, her hadde jeg nok ledd og ønsket deg lykke til videre. Ikke pga legningen eller hva man nå kaller det, men pga holdningen din. Anonymkode: 8560b...cea 3 1
Gjest Villfisker Skrevet 7. februar 2022 #70 Skrevet 7. februar 2022 Det er jo flertallspronomen, og tredjeperson. Blir jo bare tull.
sjonkelrolf Skrevet 7. februar 2022 #71 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er det dealbreaker når noen er så sær at de skal bruke engelsk flertallsform på seg selv når man ellers kommuniserer på norsk, og man i tillegg blir fornærmet over at folk ikke gidder eller forstår hvorfor. Respekt skal tross alt gå begge veier. Dette er ikke logisk overhodet for andre mennesker, og det bør du har respekt for hvis du ønsker at andre skal respektere deg. Jeg har stor respekt for at man kan føle seg som et annet/begge kjønn (flertall ble dog litt merkelig for meg likevel), men jeg har ikke respekt for mennesker som er så hårsåre. Helt ærlig, her hadde jeg nok ledd og ønsket deg lykke til videre. Ikke pga legningen eller hva man nå kaller det, men pga holdningen din. Anonymkode: 8560b...cea TS har også blitt spurt direkte om å utdype hvorfor andre skal omtale TS i 3. person flertall engelsk. Dette har TS så langt ikke gjort, samtidig som at TS har gitt inntrykk av at dette tydeligvis er kjempeviktig. Og det gjør det enda mer uforståelig. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #72 Skrevet 7. februar 2022 sjonkelrolf skrev (50 minutter siden): TS har også blitt spurt direkte om å utdype hvorfor andre skal omtale TS i 3. person flertall engelsk. Dette har TS så langt ikke gjort, samtidig som at TS har gitt inntrykk av at dette tydeligvis er kjempeviktig. Og det gjør det enda mer uforståelig. Ts troller og prøver å drite ut denne gruppen for å være dust. Kanskje provosert av dette selv og prøver å fremstå som ekstra vrien, absurd og vanskelig. For hvis ts identifiserer seg som engelsk bør jo ikke ts snakke norsk i det hele tatt. Hen/De/Dem er helt ok å bruke, og tviler på at andre genderfluid protester på det Anonymkode: 7fb0d...40a 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #73 Skrevet 7. februar 2022 https://www.nzherald.co.nz/lifestyle/british-influencer-identifies-as-korean-after-18-surgeries/ZLPAHQDT5LGWPMEY5AQTAI6S7I/ Du skriver du sliter med å finne deg en mann. Hva med å kontakte denne karen? Dere er like sprø begge to, og jeg vil tro dere kommer til å gå godt sammen. Anonymkode: 5dc3e...e97 1
Gjest Anonymus51 Skrevet 8. februar 2022 #74 Skrevet 8. februar 2022 Jeg hadde rømt etter ti sekunder, og holdt meg borte. Beklager, men på meg gir dette ingen mening. Bare komplett sært.
nisselue Skrevet 8. februar 2022 #75 Skrevet 8. februar 2022 On 2/6/2022 at 6:46 PM, AnonymBruker said: hvis du skal snakke om meg til andre vil jeg helst at du bruker riktig pronomen. "hei du husker ****? they lurte på om du ville finne på noe senere idag" Er det for mye å be om? Anonymkode: d686f...5b4 For mye å be om at du dikterer hvordan andre snakker når du ikke engang er tilstede? Ja definitivt. 1 1
nisselue Skrevet 8. februar 2022 #76 Skrevet 8. februar 2022 On 2/6/2022 at 6:55 PM, AnonymBruker said: OK så morsom du er, føler du ferdig med å gjøre narr av en marginalisert gruppe nå? 🙄 Anonymkode: d686f...5b4 Ikke en marginalisert gruppe. Bare deg.
nisselue Skrevet 8. februar 2022 #77 Skrevet 8. februar 2022 On 2/6/2022 at 7:19 PM, TinaChristina said: Ville du følt deg som en hen, eller en they/them dersom dette ikke var et tema som har kommet til de senere år? Så er "hen" engelsk eller norsk? Vanskelig å si når man blander språk.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #78 Skrevet 8. februar 2022 1 hour ago, nisselue said: Så er "hen" engelsk eller norsk? Vanskelig å si når man blander språk. Spørs vel om TS identifiserer seg som en høne eller ikke. Anonymkode: 14953...27e 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #79 Skrevet 8. februar 2022 Det er dealbreaker for meg. Anonymkode: 184d7...dc4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå