Gå til innhold

They/Them

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker de/dem på norsk, eventuelt hen, det er ikke så farlig. Har aldri vært et problem å date, nå har jeg en super kjæreste som konsekvent bruker riktig pronomen :)

Anonymkode: 63f92...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er "de"? At du er begge kjønn? Det der hadde jeg holdt meg langt unna. 

Anonymkode: 9ae52...cbd

• Nyttig 1
Skrevet

Dette er det største vissvass jeg har lest noen gang.  

Anonymkode: 9e75d...657

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker de/dem på norsk, eventuelt hen, det er ikke så farlig. Har aldri vært et problem å date, nå har jeg en super kjæreste som konsekvent bruker riktig pronomen :)

Anonymkode: 63f92...ba7

Hvordan vet du at kjæresten gjør det? Pleier vedkommende typisk å omtale deg i tredjeperson når du er i nærheten?

• Liker 1
Skrevet

I dag er jeg en paraply, i morgen kan det være jeg identifiserer meg som en dobørste.

Håper det blir solstorm snart så hele det elektriske nettet blir grilla og internett forsvinner 😍

Anonymkode: 29843...6f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Men hva er dette slag følelse dere snakker om?  En dag føler du deg som kvinne og en annen dag ikke - hva er denne følelsen?  Vil så gjerne vite. 

Å bruke pronomen på folk fremstår helt rart. Navn, det vil aldri gå av moten. Det bruker jeg. Har heldigvis ikke vært borti slike folk som skal kalles  ved noen annet.  

Anonymkode: ac86c...4ae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2022 den 14.21):

Jeg er en pansexuel Cis-kvinne som foretrekker og bli kalt etter pronomenet They/Them, er dette en veldig dealbreaker?

Sliter veldig med å finne en mann som ønsker mer en bare sex.. Noen andre som bruker dette pronomenet? åssen har deres erfaring vært med dating?

Anonymkode: d686f...5b4

Nei, er mann og hadde ikke blitt avskrekket av dette.

Anonymkode: 37d05...7e1

Skrevet

Jeg begynner å innfinne meg med at jeg ikke får svar på dette, men jeg lurer fortsatt på når de som krever disse pronomnene vil at jeg skal bruke dem. Hva er en situasjon hvor de kommer til sin rett?

• Liker 2
Skrevet
nisselue skrev (3 timer siden):

Jeg begynner å innfinne meg med at jeg ikke får svar på dette, men jeg lurer fortsatt på når de som krever disse pronomnene vil at jeg skal bruke dem. Hva er en situasjon hvor de kommer til sin rett?

Hei Stine, dette er Erika, hun (they/them) går på samme studie som meg.

Vi bruker jo pronomen, jeg reagerer særlig på de/dem, jeg reagerer aller mest på at det skulle være på engelsk -vanskelig nok å henge med dagens unge om en ikke må begynne på flere språk også.

Anonymkode: 5a4e6...314

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi bruker jo pronomen, jeg reagerer særlig på de/dem, jeg reagerer aller mest på at det skulle være på engelsk -vanskelig nok å henge med dagens unge om en ikke må begynne på flere språk også.

Så når man snakker om noen som er tilstede men ikke til de? Er dette virkelig situasjoner som er så altoverskyggende at man behøver egne ord for nettopp denne type situasjoner? Jeg sliter virkelig med å se poenget med dette.

Om dette er problemet begynner det vel å fremstå som et gedigent luksusproblem.

Hva med:
- Hei Stine, dette er Erika, idioten går på samme studie som meg.
- Hei Stine, dette er Erika, rasisten går på samme studie som meg.
- Hei Stine, dette er Erika, FpU-eren går på samme studie som meg.
- Hei Stine, dette er Erika, dophuet går på samme studie som meg.

Bare ikke si "han" eller "hun" så er resten gull.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det der hadde jeg aldri orket. 

Anonymkode: 144e4...fc9

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er ikke en CIS kvinne.  Jeg er en KVINNE.  Folk må slutte å gi meg bokstaver jeg ikke vil ha selv.  Mitt valg, respektere dette. 

Anonymkode: 31fa5...106

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke en CIS kvinne.  Jeg er en KVINNE.  Folk må slutte å gi meg bokstaver jeg ikke vil ha selv.  Mitt valg, respektere dette. 

Anonymkode: 31fa5...106

Du er ikke cis? er du trans kvinne eller hva er du egentlig?

Anonymkode: 0b2ef...c5a

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ikke cis? er du trans kvinne eller hva er du egentlig?

Hun identifiserer seg verken som cis eller trans. Det må du akseptere.

Anonymkode: 14953...27e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun identifiserer seg verken som cis eller trans. Det må du akseptere.

ok, hun identifiserer seg kanskje som kjønns-skeiv? Eller er hun genderfluid sånn som ts? det hele forvirrer meg litt..

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

ok, hun identifiserer seg kanskje som kjønns-skeiv? Eller er hun genderfluid sånn som ts? det hele forvirrer meg litt..

Nei, hun identifiserer seg jo som kvinne, det skrev hun jo. Bare kvinne, uten tillegg.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, hun identifiserer seg jo som kvinne, det skrev hun jo. Bare kvinne, uten tillegg.

da skjønner jeg, hun er en ciskjønnet kvinne som også identifiserer seg som en kvinne.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

da skjønner jeg, hun er en ciskjønnet kvinne som også identifiserer seg som en kvinne.

Nei, hun identifiserer seg IKKE som cis, bare kvinne.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, hun identifiserer seg IKKE som cis, bare kvinne.

Ok, men hun er en ciskjønnet kvinne? eller ble hun tildelt kjønnet mann ved fødsel og bare identifiserer seg som kvinne?.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ok, men hun er en ciskjønnet kvinne? eller ble hun tildelt kjønnet mann ved fødsel og bare identifiserer seg som kvinne?.

Er det så vanskelig for deg å skjønne dette?

Hun er en kvinne, opprinnelig født som en kvinne, er en kvinne på alle mulige måter i den NORMALE betydningen av ordet.

Det er bare alle disse andre -filene som har et behov for å kalle det normale kjønnet kvinne eller mann for «cis».

Anonymkode: f4f84...20f

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...