Gå til innhold

They/Them

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke her for å lære deg norsk, du får ta det opp med din norsklærer 🙄

Anonymkode: d686f...5b4

Såpass spørsmål må du tåle å få, når du vil omtales på en annen måte enn det som er vanlig. Det er bare å bli vant til.

Er det viktig for deg at det er engelsk, eller er det ok å bli tiltalt med norsk pronomen?

Anonymkode: 15533...7a2

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvordan skal jeg formulere meg hvis jeg vil spør hvordan din dag har vært? " Hvordan har their dag vært?"??

Du/deg er kjønnsnøytralt nok, det er ved omtale at kjønnsspesifikke personlige pronomen blir brukt. :)

Anonymkode: e52de...e1c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en pansexuel Cis-kvinne som foretrekker og bli kalt etter pronomenet They/Them, er dette en veldig dealbreaker?

Sliter veldig med å finne en mann som ønsker mer en bare sex.. Noen andre som bruker dette pronomenet? åssen har deres erfaring vært med dating?

Er det ikke bare dronning Victoria og jeg som omtaler oss i flertall? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor vil du omtales i flertallsform?  Er det flere av deg?

Jeg er veldig nøye på dette med selvvalgte personlig pronomen, men dette er bare merkelig. 

"Jeg møtte Kim her om dagen. They har det bare bra, og foreslo at vi skulle møtes en dag.  Jeg sa til Them at jeg skulle snakke med deg om det."?

På norsk høres dette bare rart ut.

Anonymkode: e52de...e1c

Hadde blitt bekymret hvis du snakket slik til meg. Hadde trodd du hadde fått et hjerneslag. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker bare navnet ditt. Gidder ikke tullepronomen 

Anonymkode: 99d50...5b6

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor på engelsk. Kan du ikke bruke det norske hen? 
Regner med du dater i et LGTQF (husker aldri alle bokstavene og rekkefølgen) og der blir du vel sikkert godtatt med they/them.  De som ikke vil godta denne tiltaleformen er vel de som ikke vil date en genderfluid i utganspunktet, så tenker at det ikke er en problemstilling å tenke så mye på. 

Anonymkode: 81579...f42

• Liker 4
Skrevet

Hvis du noen ganger føler deg som hun, og andre ganger som them, ønsker du noen ganger pronomenet hun, eller bare them?

Dealbreaker og dealbreaker, men jeg hadde blitt veldig forvirret av å bruke flertallspronomen om et individ. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Såpass spørsmål må du tåle å få, når du vil omtales på en annen måte enn det som er vanlig. Det er bare å bli vant til.

Er det viktig for deg at det er engelsk, eller er det ok å bli tiltalt med norsk pronomen?

They/Them er det pronomenet jeg går under, hvis dere vil bruke et annet pronomen en det jeg ønsker føles det ganske respektløst av dere.

Skrevet

Hvorfor engelskspråklig?

Anonymkode: 5dc3e...e97

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker bare navnet ditt. Gidder ikke tullepronomen 

hvis du skal snakke om meg til andre vil jeg helst at du bruker riktig pronomen. "hei du husker ****? they lurte på om du ville finne på noe senere idag"

Er det for mye å be om?

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å forholde meg til noen jeg måtte gå på nåler rundt for å ikke fornærme dem hvis jeg forsnakker meg en dag. Så ja, det er en dealbreaker. Synes dessverre veldig mange som går under de/dem/they/them er ekstremt hårsåre og vanskelige å ha med å gjøre

Anonymkode: 54e1b...1d5

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det for mye å be om?

Ja.

Anonymkode: 5dc3e...e97

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvis du skal snakke om meg til andre vil jeg helst at du bruker riktig pronomen. "hei du husker ****? they lurte på om du ville finne på noe senere idag"

Er det for mye å be om?

Det er lett å blir forvirret når folk bruker flertallspronomen for å snakke om en person. Hvorfor ikke hen?

• Liker 9
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Det er lett å blir forvirret når folk bruker flertallspronomen for å snakke om en person. Hvorfor ikke hen?

Fordi jeg identifiserer meg ikke som hen, jeg identifiserer meg som they/them 🤦‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det for mye å be om?

Men det er jo helt latterlig! Hva i det huleste slags betydning har «they» for DEG? 

Anonymkode: 25cf2...05b

• Liker 8
Skrevet

Dette må være tull. Ingen bruker vel engelske flertallspronomen på norsk uansett hvor «fluid» de er?!

«Hei, jeg heter Lisa og jeg bruker she/her pronomen. Jeg føler meg nemlig engelsk»

Anonymkode: bfd89...1d0

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette må være tull. Ingen bruker vel engelske flertallspronomen på norsk uansett hvor «fluid» de er?!

«Hei, jeg heter Lisa og jeg bruker she/her pronomen. Jeg føler meg nemlig engelsk»

OK så morsom du er, føler du ferdig med å gjøre narr av en marginalisert gruppe nå? 🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det for mye å be om?

Ja, jeg bruker han/hun. Alt ettersom hva du er

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi jeg identifiserer meg ikke som hen, jeg identifiserer meg som they/them 🤦‍♀️

Hva er forskjellen på hen og they/them?

• Liker 4
Skrevet

OK så morsom du er, føler du ferdig med å gjøre narr av en marginalisert gruppe nå? 🙄

Er det en gruppe som driver med engelske promonem på norsk altså? Og jeg som trodde det bare var et lite kg-troll! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...