Gå til innhold

They/Them

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan bruke hvilket som helst pronomen du vil, så lenge det er på norsk. Jeg kommer ikke til å begynne å blande språk uansett hva du har fått for deg. 

Anonymkode: 14ec7...463

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hannah80 skrev (18 minutter siden):

Hadde blitt bekymret hvis du snakket slik til meg. Hadde trodd du hadde fått et hjerneslag. 

For å være helt ærlig,  jeg ville følt meg gal hvis jeg hadde måttet snakke slik også.

I ts tilfelle ville jeg heller konsekvent brukt navnet, og unngått å bruke personlig pronomen fordi jeg vet at jeg ville glemt meg, og sagt noe galt.

Anonymkode: e52de...e1c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

OK så morsom du er, føler du ferdig med å gjøre narr av en marginalisert gruppe nå? 🙄

Anonymkode: d686f...5b4

Dette kan ikke lenger kalles en marginalisert gruppe; tvertimot er det en gruppe som får langt større positiv  oppmerksomhet enn det forsvinnende lille antallet mennesker skulle tilsi. Det er en bra ting. Hvis du insisterer på å bruke engelskspråklige ord på norsk, bidrar du imidlertid til å drite ut den minoriteten du hevder at du tilhører. Det lukter troll av innleggene dine og måten du skriver på

Anonymkode: 60b9a...77e

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette kan ikke lenger kalles en marginalisert gruppe; tvertimot er det en gruppe som får langt større positiv  oppmerksomhet enn det forsvinnende lille antallet mennesker skulle tilsi. Det er en bra ting. Hvis du insisterer på å bruke engelskspråklige ord på norsk, bidrar du imidlertid til å drite ut den minoriteten du hevder at du tilhører. Det lukter troll av innleggene dine og måten du skriver på

Anonymkode: 60b9a...77e

Ja vell? Det lukter kjønnsdiskriminering av måten du skriver på. Kanskje ta de fordommene du har for meg å andre i samme situasjon og dra tilbake til 50 tallet for det er der de hører hjemme!

Trist å se at folk deler de samme meningene som deg nå i 2022, trodde virkelig vi hadde kommet lenger 😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja vell? Det lukter kjønnsdiskriminering av måten du skriver på. Kanskje ta de fordommene du har for meg å andre i samme situasjon og dra tilbake til 50 tallet for det er der de hører hjemme!

Trist å se at folk deler de samme meningene som deg nå i 2022, trodde virkelig vi hadde kommet lenger 😔

Foreslår at you tar you en cup med te, jeg. 

Anonymkode: bfd89...1d0

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kommer aldri til å bruke they/them om noen, ikke de/dem heller. Det heter "hun" eller "han", kan gå med på "det" om man føler seg som noe annet enn kvinne eller mann.

Anonymkode: d2792...eab

• Liker 4
Skrevet

Ville du følt deg som en hen, eller en they/them dersom dette ikke var et tema som har kommet til de senere år? Neppe. Hvorfor MÅ man på liv og død analysere hva man føler seg som? 

Altså, jeg er helt for at enten er man lesbiske, homofile, bifile eller heterofile. Jeg støtter også transpersoner som identifiserer seg som det motsatte kjønn, og at de bytter kjønn. Men det finnes kun to kjønn, mann og kvinne. Utover dette blir det trend som styrer, og ikke kom å fortell meg noe annet. Alt dette tullet åpner jo for at man synes det er OK at folk identifiserer seg som alt fra traktor til katt når det åpenbart er psykiatriske tilfeller. Men gud forby om man sier det og krenker Oddvar på 68 år som identifiserer seg som en dorull. 

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

OK så morsom du er, føler du ferdig med å gjøre narr av en marginalisert gruppe nå? 🙄

Men AB har jo rett i at det er rart å i tillegg bytte språk, -eller kan jeg kalle deg "ellos" også?

Anonymkode: 5a4e6...314

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

They/Them er det pronomenet jeg går under, hvis dere vil bruke et annet pronomen en det jeg ønsker føles det ganske respektløst av dere.

Så får det føles respektløst for jeg respekterer det ikke. Du er er enten hun, han eller hen for meg. Noe mer vas utover det gidder ikke jeg å forholde meg til. 

Anonymkode: f4f84...20f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

They/Them er det pronomenet jeg går under, hvis dere vil bruke et annet pronomen en det jeg ønsker føles det ganske respektløst av dere.

Det pronomenet du går under når andre skal omtale deg? Det blir mye å pålegge sine omgivelser. 

They høres ut som du føler deg som flere engelske personer. 

• Liker 7
Skrevet

Orker ikke alt dette. Bare orker ikke. 😩

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
miss summers skrev (1 minutt siden):

Orker ikke alt dette. Bare orker ikke. 😩

Om å gjøre å være mest mulig spesiell i disse dager for unge folk. Samme hvordan så lenge de kan kreve noe ekstra fra omgivelsene rundt seg.

Anonymkode: f4f84...20f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er en pansexuel Cis-kvinne som foretrekker og bli kalt etter pronomenet They/Them, er dette en veldig dealbreaker?

Sliter veldig med å finne en mann som ønsker mer en bare sex.. Noen andre som bruker dette pronomenet? åssen har deres erfaring vært med dating?

Du er kvinne, men vil bli referert til i flertall? :klo: Har du flere personligheter i samme kropp?

• Liker 5
Skrevet

Jeg kommer til å slutte å bruke personlige pronomen og bare bruke personens navn. Krever ikke store omleggingen. 

Anonymkode: 034b7...ab5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tror nok det er du som driver med det. Det er så tydelig at du har laget tråden kun for å gjøre narr.

Anonymkode: 51d7e...98e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvordan skal jeg formulere meg hvis jeg vil spør hvordan din dag har vært? " Hvordan har their dag vært?"??

Anonymkode: 15533...7a2

Man kan vel si hvordan har dagen din vært, fordi ordet din bruker man jo uansett hvilket kjønn og pronomen. 

Anonymkode: c13c7...a84

Skrevet

Man kan ikke bare plutselig finne ut at man vil bli kalt THEM eller THEY og ikke tåle at folk reagerer. Du blander jo språk og det er svært forvirrende. Hva om jeg plutselig ville være "ellas"?! Som forøvrig er det spanske ordet for DEM. Det blir for dumt. 

Anonymkode: 30f86...928

• Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg tipper at for den vanlige heterofile "mann i gata" så blir alle disse uttrykkene for mye å forholde seg til (panseksuell, cis, genderfluid) og han skjønner antakelig ikke om han er i målgruppen din heller, og sveiper videre hvis det der står øverst på tinder-bioen din. 

Ps, jeg skjønner ikke hva du vil ha jeg heller. 

Endret av Meadow
  • Liker 3
Skrevet

La oss ignorere them, they er åpenbart et troll.

Anonymkode: 1d707...bc0

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ja, det er en dealbreaker. Jeg tenker psykiske problemer hvis man er kvinne, definerer seg som kvinne, men ønsker å omtales med flertallspromen i 3. person, og så appåtil på et annet språk. Koko-klinikk neste, kanskje? 😛

Så et klipp av Margareth Thatcher brukte «vi» der det ville vært naturlig å si «jeg». Det var også ganske tåpelig.

Hvorfor er det viktig at det må være 3. person flertall, og på engelsk, selv om vi er i Norge og bruker norsk?

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...