Gå til innhold

Hva som skjer av ting i mitt liv!


iss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen!! Hjemme fra Fagkonferanse (het det visst). Var kjempenyttig og lærerikt. Jeg skjønner hva de jeg jobber sammen med mener når de sier at det er veldig deilig å komme seg ut i fagfeltet når vi til daglig jobber i et lite miljø. Vi er få på jobben og da er det deilig å komme seg litt ut!

I Bergen var det selvfølgelig regn :ler: Fikk kjøpt meg paraply da! Verdens fineste turkise paraply! :hoppe: Den er bare sinnsykt fin altså.. Mens jeg var i Bergen fikk jeg også besøkt ei venninne som bor der til daglig. Det er hun som jeg var sammen med om lørdagen, med lille nyyydelige babyen... Morro å se hvordan hun bor, for det er jo en del av hennes liv som jeg aldri har sett...

Sitter her nå, stup trøtt... Samboeren har vært på jobb i 40 timer. Motoren i lastebilen hans ble ødelagt midt i Oslo i går en dag, så han har ikke sovet noe, bare skrudd bil. Og jobba med lasting og lossing etterpå. Så det tok nøyaktig 6 min etter han hadde kommet inn døra så sovet han på soffan.. Dakker gutten min.. Han jobber altfor mye. Men han vil ikke høre på meg.. :riste:

Nå skal jeg få slappa litt av, før jeg må legge meg.. Må til legen i mårra tidlig, for urinveisinfeksjonen er ikke borte . :sur: Enda jeg fikk kuren som virka forrige gang og jeg har tatt hele... Så får vel stikke en tur ned men en prøve..

God natt alle sammen!! Deilig å være hjemme igjen.. Hos samboer, pusær, senga mi, dataen og kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har dagen gått i ett! Var hos legen i formiddag, men de fant ikke noe på prøven! Så først ville hun ikke gi meg noe! Men jeg sa at jeg måtte ha noe, fordi det fortsatt er ubehagelig, selv om ikke det er smertefullt.. Så tilslutt fikk jeg en kraftigere kur. Jeg tror jeg trenger en sterkere kur en den jeg fikk....

Etter legetur dro jeg til et kjøpesenter og rusla rundt og fikk hentet resepten. Fikk faktisk klipt meg og!! Jeg har så mye tjukt hår at jeg aldri får klipt meg ofte nok... Så jeg ser ut som en blanding av hund og McGver hver gang jeg får karra meg til frisør :grine2: Men nå har jeg fått av meg en kilo hår og fått klippa det i fasong igjen.. Tar vel bare to uker som vanlig så er det ute av fasong :overrasket:

Samboeren har vært våken i hele kveld! Det er godt gjort! :klappe: Pleier å sovne så fort han kommer inn døra.. Ehhh ser ut som om han har lukka øynene nå.. :ler: Glemte vel å banke i bordet jeg da.. hehe

Har kommet nesten halvveis på skjerfet.. Det blir veldig stort da, for jeg har lagt opp for mange masker fant jeg ut, men gidder ikke ta det opp å begynne på nytt.. Det får heller bli et stort deilig vintervarmt skjerf..

Nå skal jeg ta en liten runde på KG, strikke og se på resten av nytt på nytt..

Ha en god kveld folkens!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det søndag, og helga har vel gått av seg selv. Har rydda masse, og fått ordnet nesten alt som vi skulle på badet :klappe: Så nå er hele baderomsinnredninga klar til å stables full!!

Men har mange maskiner med tøy liggende på gulvet da.. Så har vaska tre maskiner i dag, og rekker vel et par til! Men jeg begynner å bli litt slækk nå ja.. Hehe.. Farlig å sette seg ned..

Så resten av ettermiddagen går vel med til å se på tv, strikke og rydde litt på kjøkken og stue.. Huff gruer meg ille til et møte på jobben i morgen... Så har en klump i magen og tanken streifer meg hele tiden.. Men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja... klienten er vanskelig og jeg går med klump i magen... jeg tenkte jeg skulle forberede meg litt nå jeg, skrive litt så jeg får det ut av hodet og får sortert hva jeg skal si.. det pleier å hjelpe i allefall!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsan!!

Er i strålende humør fordi møtet gikk over all forventning! Fikk en god følelse med en gang og jeg var så rolig at jeg husket alt også... Så får vi se om sjefa er like fornøyd..

men spiller ingen rolle! jeg synes jeg klarte meg utrolig bra! :hoppe:

Ha en strålende dag folkens!

*smitter med litt sprudlehumør til deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndagsengel? :Nei jeg hadde møtet alene.. Og jeg vil gjerne det nå i starten. Blir veldig usikker når andre skal høre på meg.. Samme med telefonsamtaler. Tar gjerne med meg mobilen vekk fra andre.. :sjenert: Er litt rar sånn..

Sjefen er vel fornøyd kan jeg tenke meg! Ho blander seg ikke altfor mye inn i mine saker, men kunne ønske meg mer veiledning og faglig diskusjon..

Skytte: Her er det bare å lese!! Trenger ikke snike, men hyggelig at du legger igjen spor... Liker litt sniking...

Skjerfet går strålende! Snart ferdig. Tenkte det skulle bli mye strikking i mårra, men bror og tantebarn kommer en tur i mårra.. Han har brekt fingeren, så han skal til legen.. Regner med at de blir her hele dagen. Koselig det altså, altfor sjeldent at jeg får leka med tantegutten min!!!

Så nå får jeg vel krype i seng.. Jeg er aaaaaltfor glad i å sove... :sove:

Endret av iss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei iss! Velkommen som ny leser hos meg!!! Måtte jo innom hos deg for å lese litt også.

Håper du koser deg med besøk av bror og tantebarn! (Kunne ønske jeg også hadde noen, så jeg hadde fått øvd litt før jeg skal bli mamma sjøl! :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt ille dårlig med kg de siste dagene.. Men men,...

Idag startet dagen med en hastetur til dyrlegen. Oppdaget med en gang jeg hadde stått opp at det dryppet blod fra baken til den ene katten min. Skjønnte at det var nok en byll som hadde sprekt, og at jeg må antibiotika til han... Pusen er ikke så glad i å bli holdt på og sånn, selv om han er verdens største kosepus, så jeg dro rett opp til dyrlege. Der bedøvde de han med en gang, og da de barberte bak, kom to kraftige bittsår fram! Æsj sier jeg da, for det tøt ut guffe og gørr :icon_frown: Jeg er ikke så glad i gørr..

Heldigvis oppdaget jeg det så tidlig at de slapp å sy, det ordner seg når jeg gir han antibiotika... :klappe: Ellers kunne regningen blitt mye mye større!!!

:hoppe: Idag har jeg også hentet forlovelsesringene våre, som var levert inn til gravering.. Var uvant å gå uten i en uke :overrasket: Har lissom savna den jeg... :sjenert: Skulle også bruke et gavekort jeg hadde til å kjøpe meg en treningsbukse, men selvfølgelig virka ikke gavekortterminalen :frustrert::sur: Så da måtte jeg betale det selv allikevel :frustrert: Det var jo ikke det som var planen...

Men nå har jeg da roet meg ned :sjenert: og er klar for en rolig kveld.. Samboeren har sovna på soffan allerede.. Ikke noe nytt... :ler:

Jo! jeg glemte jo å fortelle hva som skjedde med gråpus i sommer.. Helt grusom egentlig :overrasket: . En dag så satt han plutselig og skrek, fordi han hadde vondt i halerota og halen. Det var en mystisk sårflenge som ingen klarte forklare hva kom av. Men vi tenkte at katter er nå katter, så tenkte ikke mer på det. Etter en uke oppdaget vi at huden forsvant rundt en del av halen! Vi fikk han til dyrlege igjen og det vi da fikk vite er å bli kvalm av. Såret som pus har hatt på halen, er et brannsår, med en flenge. Haleroten fyllte seg også opp med blod, og da dyrlegen stakk hull på denne ansamlingen, stod blodspruten. Her er dyrlegens forklaring; Noen har bindt et nylon tau rundt halen, og slengt han rundt i stor fart. Blodansamlingen har kommet av at noen har dratt han hardt i halen eller i det noen slenger han. De fleste blodårene i halerota var derfor sprekt og revet over. :overrasket:

Brannsåret på halen var ca 10 cm langt og var rundt hele halen, slik at tauet har strammet jevnt rundt. Det kosta oss mange penger og tok flere måneder før halen grodde. Idag har han kun noen få hårstrå på det området, så han ser ut som en rottehale.. ;)

Dette gjør meg både sint og opprørt, at noen i det hele tatt er i stand til å gjøre noe slikt med en katt som skyr andre mennesker en vi som bor her. Han er såå kosete og ser han andre katter, løper han hjem. Han har aldri gjort noe mot noen! :frustrert:

Hmm enda det er lang tid sien, kjenner jeg at jeg blir ordentlig sint. :frustrert: Men nå har han det bra, og såret har grodd. Så jeg trøster meg med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har jo hørt om det med katten før men jeg blir like sint for det. Skjønner ikke hvordan folk klarer å gjøre noe sånt!

Bra du oppdaget det med pus tidlig denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan iss

Må jo innom en tur å se hvordan det står til, lenge siden jeg har vært her nå og ser at du har vært innom dagboka mi, koselig :)

Hvordan er formen nå, håper siste kuren virka..?

Ble så sint når jeg leste om pusen din, at folk kan gjøre sånt!! :sinna:

Jeg titter plutselig inn her igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan iss

Må jo innom en tur å se hvordan det står til, lenge siden jeg har vært her nå og ser at du har vært innom dagboka mi, koselig :)

Hvordan er formen nå, håper siste kuren virka..?

Ble så sint når jeg leste om pusen din, at folk kan gjøre sånt!! :sinna:

Jeg titter plutselig inn her igjen ;)

Hei Heisann!! Har du fått ny avatar?? Den var morsom :ler: Joda, den siste kuren virka den, så nå er jeg endelig kvitt infeksjonen..

Ja jeg skjønner ikke at det mulig at noen kan gjøre noe sånt!! Og mot den snille pusen!!

For en grusom ting å gjøre mot et dyr!!! :frustrert: Bra han er frisk nå da! Håper du får en fin helg, iss! :klem:

Har ikke ord for hvor grusomt det er! Men nå ligger han ved beina mine og vil ha kos og kjærlighet.. Er så søt han :) Utfordringen nå er å få i han all antibiotkaen slik at han blir frisk.. Det er en dags arbeid i seg selv :ler:

Ha en flott helg du og søndagsengel?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...