Gå til innhold

Hva som skjer av ting i mitt liv!


iss

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline

:vinke: Gratulerer med ny dagbok. Jeg oppdaget den først nå. Må jo hilse på den nye naboen. Jeg kommer nok til å stikke innom med jevne mellomrom hvis jeg får lov :sjenert:.

Ha en strålende dag :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen i dagboka alle sammen! Nei, vi har ikke satt dato enda. Det er det nok økonomien som bestemmer.. Vi restaurerer hus også, for tredje året på rad :overrasket: (er det så lenge allerede??) Så huset er et stort pengesluk for tiden. Men jeg begynner å drømme litt da, er innom å titter litt rundt og sånn :sjenert: Kan vel tippe at det skjer om to år. Vi har vært sammen i 8 år i februar da, så jeg er vant til å vente! :ler:

Stikk gjerne innom dagboka mi, jeg titter nok innom dere og!! Blir jo helt avhengig av KG jo :hoppe:

:kghjerte:

Idag har dagen gått i ett. Jeg startet dagen med et lite dyrlegebesøk med jentepusen min. Var bare vaksine og sjekk, og ingenting galt med ho. :klappe:

Så bar det rett hjem med furten katt :ler: og så kjøre tilbake samme vei og hjem til ei venninne som fikk en liten gutt for et par mnd siden!! :) Jeg kjente det rumlet i eggstokkene mine :grine2:

Etter et hyggelig jentebesøk, dro jeg hjem og lagde middag. Samboeren kjører lastebil, så han er hjemme til umenneskelige tider. Derfor har jeg blitt litt egoistisk noen ganger, og lager middag når jeg er sulten så får han varme opp. Det er greit for han heldigvis. Etter middagen satt jeg grønn og irriterte meg over internetten som ikke virket :frustrert:

Pust! Så bar det videre til optiker for årlig sjekk. Vi har nylig funnet en arvlig øyesykdom som heter noe som kera......etellerannet. Med denne sykdommen kan man bli blind før man blir 40! Det vil jeg ikke bli! Så optikeren tok noen bilder av hornhinnene mine :ler: de bildene skulle dere sett!! Masse farveklatter, nesten sånn varmesøkende kamera!! På venstre øye var den ene horhinnen noe deformert, men han kunne ikke si om det var kera.... eller noe annet. Det er altfor tidlig å si. Så kanskje jeg skulle ta meg en tur til en øyelege for å sjekke mer opp?? :Nikke: Tror det er lurt..

Så, etter optiker dro jeg til bestemoren min på Tupperwaremøte. Stakkar, ho hadde fått 7 avbud sånn at vi bare var fire der!! Men gikk greit allikevel.. Jeg fikk nå kjøpt meg en sånn vispe-måle-kanne.

Gleder meg til å ha fri imårra!! Nå som sommervikariatet er over og jeg har startet på vikariat i 30 % blir det noen dager fri ja!! Deilig det, men trenger jo mer penger da, så håper på at det blir noen jobber å søke på framover..

Nei nå ble det langt detta her, så jeg får starte å surfe gjennom deres bøker!!

Ha en flott kveld alle sammen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Høres skummelt ut med den øyesykdommen. Får virkelig håpe at du ikke får den. Finnes det noen medisiner som kurerer eller holder denne sykdommen i sjakk hvis du skulle være så uheldig å få den?

Ha en flott kveld :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Hannen, den høres skummel ut! Desverre finnes det ingen kur sier de, men at man får harde linser om kan dempe litt når man får diagnosen tror jeg. Sykdommmen viser seg ved at hornhinnene blir deformert, og dersom sykdommen kommer for langt kan de bytte hornhinnene eller noe. en man kan fortsatt bli blind tror jeg. Bror fikk diagnosen i sommer, så han starter med linsestyr. Jeg håper at jeg slipper!! Men hvis uhellet skulle være ute så er det jo greit å starte med lisner tidlig. Så tror jeg skal sjekke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes skummelt ut med den øyesykdommen! Håper virkelig du slipper unna!! Tenkte jeg skulle spørre om du ville overta bryllupsbladene mine, men nå ser det ut til at de er kastet... :klø: Kan godt hende jeg var litt overivrig da jeg gjorde om her på "kontoret". Kan si fra hvis jeg finner dem i hvertfall :)

Ha en fin dag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes skummelt ut med den øyesykdommen! Håper virkelig du slipper unna!! Tenkte jeg skulle spørre om du ville overta bryllupsbladene mine, men nå ser det ut til at de er kastet... :klø: Kan godt hende jeg var litt overivrig da jeg gjorde om her på "kontoret". Kan si fra hvis jeg finner dem i hvertfall :)

Ha en fin dag!! :klem:

Man kan fort bli ivrige når man rydder opp vettu! Men hvis du finner dem så ville det vært kjemepekoseli om du tenkte på meg!! Har kjøpt et allerde da... :sjenert:

:hoppe: Kanskje jeg klarer å overtale samboeren til å få barn snart!! Litt kvinnelig overtalelseskunst er aldri å forakte. :grine2: Vi har jo vært sammen så lenge nå, så jeg har de siste dagene sagt til han at det passer aldri å få barn! Han vil gjerne ha ferdig huset først, at jeg skal få fast jobb og sånn. Så ramset jeg opp for han at dersom vi bestemmer oss idag for å få barn så er ikke barnet her om 9 mnd. Det tar ofte lang tid før man i det hele tatt blir gravid! Så hvis vi bestemmer oss nå, er det ikke sikkert før barnet er her før om 1,5-2 år!! Man vet jo ikke!

Han sa at han ville ha barn, og virket ganske overtalet!!!! :hoppe:

Det siste halve året har jeg ikke brukt prevensjon :sjenert: Dette vet samboeren altså. Jeg brukte p-piller, men de husket jeg aldri å ta :roll: Så fikk jeg p-plaster, og det gikk flott et år, så startet jeg å glemme det og.. Så jeg har ikke den perioden der man må få kroppen på rett kjøl, jeg er fohåpentligvis allerde der!!

:hoppe: Kanskje jeg nå må starte å tenke på hva som er lurt før man blir gravid? kan være lurt å starte i god tid kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen: og gratulerer med dagbok og forlovelse :hjerte:

Jeg bare måtte innom her siden nicket ditt er det samme som navnet på firmaet jeg jobber i ;)

Håper du får en fin fredag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Oi så spennende. Det blir kanskje en baby på gang for deg snart da :babysmokk: . Jeg skal krysse fingrene for deg.

Den øyesykdommen hørtes skummel ut så jeg håper virkelig at du ikke får den.

Du får ha en strålende helg, Iss :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monja, ja jeg vet om firmaet!! Hehe kanskje de har hermet etter meg??

Hannen: Takk for kryss.. Kanskje det hjelper?? Både for sykdom og baby??

Nå sitter jeg og sjekker ut noe nytt,m www.skype.com. Har fått meg mikrofon og greier i dag, så nå ringer jeg over internett!! Kjempemorro! Noe likt som msn, med chat og sånn i tillegg.

Ellers driver jeg (selvsagt :sjenert: ) å surfer litt rundt på graviditet.. Tenkte å forberede kroppen i allefall! Så har noen tips om hva jeg burde gjøre? Og ikke minst noen bra bøker? synes det er så mange.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å ta folat, og kartlegge når du har eggløsning (hvis dere ikke vil ta det litt som det kommer, da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Våkne opp til sånt vær da!! Er kjempemørkt og regn.. Ble ikke i veldig godt humør liksom..

Idag hadde vi egentlig tenkt til å beise ute, men det kan vi jo ikke gjøre når det regner. Så da må vi finne på noe annet!! Vi er ikke ferdig med oppussing i kjelleren, så samboeren har sagt at han skal gjøre noe der.

så her er helgens gjøre-plan

- Skru opp knotter på baderomsinnrednig

- Vaske baderomsinnredning inni

- Henge opp speil

- Henge opp siste skap

- Vaske 3 maskiner med tøy

- Støvsuge gangen, stua, kjøkken og soverom

- Rydde, rydde, rydde, rydde

- Kanskje jeg rekker å rydde i soveromsskapene også??

- Rydde vaske kjøkken

- :hoppe:

Greit å ha det notert et sted... :sjenert: Ellers fortrenger man det man skal..

Snart kommer ei venninne innom en liten tur, det blir kost!!

Da får jeg ta på meg sokker, rive meg løs fra KG og sette igang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjenert: Dagen i dag ble ikke som planlagt.. Plutselig ble huset fult av venner, og da gikk planene litt til side.. Jeg og Venninna mi dro avgårde til garnbutikken, og kjøpte en strikkeoppskrift!! Ho skal lære meg å strikke.. Stakkars! For et prosjekt.. Jeg kan da strikke rett og vrang, men aaaaner ikke hvordan jeg for eksempel skal legge opp, felle av eller bytte farge..

Så lykke til til ho :overrasket:

Så derfor har jeg mye å gjøre i mårra.. Hehe, jeg håper å rekke over det da..Fikk tatt kjøkkenet idag, så det er strøket av lista..

Jeg sendte samboeren avgårde med en gjeng som skulle ut på bar og se på fotballkampen idag, FFK og Start.

Heia FFK!!! :klappe::klappe::klappe:

Nå skal vi lage litt god mat (jeg og venninna mi) og sette i gang med å strikke :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut! da kan du jo starte med et pr sokker til din framtidige baby? ;) Venter på kampen jeg nå! Heia FFK!!! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det må litt øving til før prosjekt sokker kommer igang.. Skal strikke en genser på rundpinne, i en farge og uten mye border og sånn. Får se åssen det går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Det å strikke er egentlig ikke vanskelig. Bare du skjønner hvordan du skal gjøre det så går det av seg selv. Selv jentene mine kan strikke og det lærte de seg veldig fort. Du strikker nok sokker og andre ting før du vet ordet av det.

Du skulle satt vennene dine i gang med ryddingen :kgblunk:. Da hadde det gått mye fortere og så kunne dere kost dere med noe god mat etterpå.

Kos deg i kveld og lykke til med strikkingen :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å strikke er ikke så vanskelig da ;) Gir venninna di opp så kan du få et par strikketimer av meg :)

Tror ikke sokker er det første du skal prøve på, men heller ikke en voksen genser. Kanskje noe til tantebarnet er greit å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har kommet et stykke på strikketøyet, et bakstykke til en barnegenser. Fant et veldig enkelt mønster. Bare å strikke rett foreløpig, og det skal jeg klare...

Heia FFK! Fortsatt med i tippeligaen! Det er jo supert, så får vi prøve å gjøre det litt bedre i neste sesong. Men håper det går bra med Enerly, siden han brakk nakken!!! :overrasket: Ikke bra... Krysser fingrene for han...

Var så koselig i kveld, for etter kampen kom samboeren og noen venner tilbake hit, og vi har sittet og hygget oss fram til nå. De andre drakk litt vin og sånn, mens jeg holdt meg til julebrusen i kveld... :ler: Var kjempekoselig, jeg liker å få besøk!!

Får prøve å være litt mer effektiv i mårra da.. Er bedt på pinnekjøtt hos leieboeren i mårra, det gleder jeg meg til!! :sikle:

Ha en god natt da alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...