Gå til innhold

Hva som skjer av ting i mitt liv!


iss

Anbefalte innlegg

Setter dere i gang nå ved første eggløsning? Jeg er så spent, og så glad på deres vegne!!! Håper det går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi setter i gang vi nå... Men har den innstillinga at vi vet det kan ta tid, så er ikke stressa.. Men blir spennende nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det med kvinnelist og psykologi (Ja og at det faktisk lønner seg økonomisk nå) har jeg prøvd. Ingen fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og naboen gått en laaaaang tur i øs pøs regnvær.. :ler: Litt må man tåle.. Var veldig deilig å komme hjem og skifte til tørre klær og sette seg ned...

Idag har jeg vært flink og satt på en maskin med tøy, rydda ut av oppvaskmaskinen, rydda inn i oppvaskmaskinen og rydda og vaskal kjøkken og stuebord..

Tenkte jeg skulle få vaska flere maskiner med tøy, så vi får se hva det blir til...

Nå får jeg sette meg ned og se på Oprah.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag startet dagen med å stå ute på en fotballbane i øs pøs regnvær.. Samboeren og supporter korpset spillte ved en åpning av en kunstgressbane. Det regnet ikke når vi startet, så hadde selvfølgelig ikke paraply :overrasket: Kan si at det regnet kattunger eller hva det heter..

Etter den våte åpningen dro vi til Østfoldhallen for å handle litt. Det ble den store "handle-sko-dagen". Samboeren fikk et par gode sko han kan kjøre i og et par sorte vintersko (IKKE jobbesko). Vernesko får han kjøpe til uka i en arbeidsutstyrsbutikk. Jeg kjøpte et par sko som jeg kan gå tur i, det har jeg virkelig manglet. :Nikke:

Vi kosa oss med lunch på en restaurant, og jeg fikk også kjøpt meg noe nytt garn og nye pinner. Tenkte jeg skulle strikke et skjerf til søs til jul! Ho er så kresen, men ho har sagt ho liker jordfarger. Så da har jeg valgt ut et garn i brun/grå og det er sånn forskjellig tykkelse på det. Og strikker på store pinner. Det hang et skjerf i butikken som jeg synes var skikkelig fint. Det var strikket i dobbel perlestrikk, sa dama. Så nå har jeg sittet på nettet og lett etter hvordan man strikker det, og det er jo enkelt jo!! Så nå skal jeg sette igang med prosjekt "søs-skjerf". Tror det blir bra!

Om en time skal jeg kjøre til venninna mi. Vi får besøk av ei venninne som har flytta til Bergen. Hun studerer der, og fikk en liten gutt i sommer!! Han er jo bare kjempeskjønn!!! :hjerter_rundt: Vi skal kose oss med ost og kjeks idag..

Fikk telefon istad at broren min er på sykehus med brukket finger :overrasket: Han hadde klemt fingeren i døra på bilen, og den var visst brekt. :troest: Dakkar bror... Tror han skulle operere ikveld.. Og de som bygger hus også!! Han gjør joj masse selv! Nei det skal ikke være enkelt..

Nå skal jeg ta meg en runde på KG før jeg kjører avsted.. Ha en flott kveld alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har dagen gått i ett.. Samboeren har endelig fått hengt opp speilet og det siste skapet på badet.. Har ikke fått vasket den enda, men kan jo håpe jeg får gjort det senere ikveld...'

Ellers har jeg vært flink å ryddet ute idag. Raka løv, kasta søppel og gjort det litt mer klart for vinteren.. Så har jeg ryddet rundt utgangsdøra :overrasket: skjønner ikke åssen det kan samle seg så mye søppel der....

Jeg har rydda gangen, støvsuga gang, stue og kjøkken, vaska en maskin med tøy og en oppvaskmaskin (kom på at den må jeg ta ut..). Føles ikke så mye ut, men det så ut som endel nå som jeg skrev det ned!!

Og jeg har idag også hatt besøk av gud og hvermann. :ler: Neida, bare hyggelig med kaffebesøk!!

Akkuratt nå står maten og koker.. Er vant med sene middager, selv om man egentlig skal spise middag tidligere på søndager.. :sjenert: Kjenner det lukter! Mmmmmm :sikle:

I morgen skal jeg jobbe da, men det er vel greit.. Trenger penger så.. Kunne tenkt meg å være hjemme nå som jeg er så godt i gang med å gjøre ting! Må få startet i kjelleren snart. Der ska vi pusse opp, nå er det en slags "rå-kjeller" om jeg kan kalle det det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal dere gjøre med kjelleren da?

Blir sene middager på oss også. Den står forøverig å putrer på komfyren, fårikål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kjelleren skal vi lage kjellerstue (eller soverom :overrasket: Vet ikke helt lenger), gang m. datapult og sånn og et vaskerom. Badet våres er innerst i kjelleren og det er helt ferdig, bortsett fra noe listverk ting. Så må gå gjennom en helt uinnreda kjeller for å komme til drømmebadet. :ler:

Det er kun betong gulv, så må legge gulv. Nesten alle veggene er kledd med gips, så der er det tapet og maling. Taket er helt åpent til betongen, så må legge takplater også... MEN det viktigste er nå at badet er ferdig... Resten tar vi etterhvert. Tror det er viktigere for de rundt oss (m&p bl.a.) å bli ferdig. Vi har det bra nå vi!!

Jeg har kjøpt inn til å strikke skjerf, og startet med friskt mot istad.. Men måtte jo rekke opp alt da, for jeg strikka jo feil :roll: Typisk.... Så får starte på nytt i mårra, og være litt mer konsentrert da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er ferdig med genseren? Eller gav du opp?

Litt dumt å måtte gå igjennom kjelleren for å komme til badet ja. Hvordan er takhøyden og vinduer da? Får dere bruke den delen som soverom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Myztica

OJJ.. Her hadde det skjedd ting siden sist jeg var inne. Driver med oppussing?? g blitt prøvere?? så spennende da! Blir artig å følge med idagboken din framover da!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv: Jeg er nesten ferdig med genseren, har bare den ene armen igejn.. Men jeg aner jo ikke åssen jeg skal få den sammen :overrasket: Så jeg strikker vel ferdig armen snart så får jeg ta meg en tur til svigermor eller svigerinna mi. De er flinke! Svigermor drev nordens største garnbutikk da hun hadde butikk i Fredrikstad for noen år siden.

Takhøyden er ikke mer enn litt over to meter.. Husker aldri nøyaktig.. :sjenert: Vi har tenkt tanken å lage soverom der, men er bekymret for takhøyde og rømningsvei..

LinKri: Her skjer det ting!! Går unna i en fart! :ler: Oppussing har vi drevet med de siste to årene. Har totalrenovert et gammelt hus. Opprinnelig var det et uisolert murhus med eternitt plater på halve veggen ute. Så du kan si jeg er dritt lei.. Men det blir bra nå da! Har fått meg drømme kjøkkenet mitt og drømme badet mitt... Har kosta oss 1.2 mill i oppussing. Er jaggu dyrere å pusse opp en å bygge nytt.. Men nå har vi fått leieboer som betaler 5000 i mnd, så da blir økonomien bedre!!!

Idag har jeg vært flink å vasket tøy da.. Skal på kurs fra ondag til torsdag, så da blir samboeren hjemme alene.. Morro å reise bort da!! Gleder meg.. Så nå skal jeg snart pakke tenkte jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Skal på kurs i Bergen! Gleder meg.. Kvelden har bare inneholdt litt strikking og febrilsk pakking.. Ser ut som en slagmark her nå. :ler:

Har ikke vært innom KG i kveld, så har mye å oppdatere meg på til fredag...

Ha noen flotte dager folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...