Gå til innhold

Søvnproblemer knuser meg.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror ikke disse trådene er til hjelp for TS. Tvert imot tror jeg det stresser henne ennå mer opp. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fastlegen min. TS

Anonymkode: d5a77...9e0

Nettopp! Så slutt å si at du ikke får hjelp av legen!!!

Anonymkode: c948b...c47

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

TS, du har startet en haug med tråder om dette på flere forum og fått mange gode råd. Det hjelper ikke å kverne på det samme igjen og igjen, du må ta tak i dette og få den hjelpen du trenger. Ikke medisiner, men hjelp til å rydde opp i det mentale.

Anonymkode: 2eff8...28f

Har ikke noe mentalt å rydde opp i? Det er problemet. Har det jo bra og er fornøyd med livet, plutselig blir søvnproblemene slengt imot meg og de kommer helt plutselig? Hadde det faktisk bra når jeg sov, var glad og ingen problemer. De kommer helt uten grunn og de gjør at jeg ikke får det bra. De gjør at jeg blir deprimert. hadde det kjempe bra før de kom. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nettopp! Så slutt å si at du ikke får hjelp av legen!!!

Ehh det var fastlegen som henviste meg til dps, men psykiater som henviste meg til eeg undersøkelse, fastlegen henviste meg ikke til eeg undersøkelse. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke noe mentalt å rydde opp i? Det er problemet. Har det jo bra og er fornøyd med livet, plutselig blir søvnproblemene slengt imot meg og de kommer helt plutselig? Hadde det faktisk bra når jeg sov, var glad og ingen problemer. De kommer helt uten grunn og de gjør at jeg ikke får det bra. De gjør at jeg blir deprimert. hadde det kjempe bra før de kom. TS

Du har jo det. Det er ikke normalt å bli såpass, vet ikke hvilket ord jeg skal bruke, men bekymret/hysterisk/panisk av å sove dårlig. Jeg tror det har med din PF å gjøre at det blir såpass stort for deg som det blir. Og at du har en PF betyr jo at du har ting i livet ditt som er vanskelig, så jeg skjønner ikke hva du mener med at alt i livet er bra når du sover godt. Det er helt sikkert bedre, for søvn er veldig viktig, men ja. Du burde jo gå i behandling. 

• Liker 5
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Din reaksjon på søvnproblemene er det du trenger hjelp til å rydde opp i. Samt at det ikke er umulig at problemet med å få sove kan være mentalt betinget - eller i hvert fall at det har en stor påvirkning på hvorfor du ikke får sove nå.

Anonymkode: 2eff8...28f

• Liker 2
Skrevet

Ehh det var fastlegen som henviste meg til dps, men psykiater som henviste meg til eeg undersøkelse, fastlegen henviste meg ikke til eeg undersøkelse. TS

Ro ro til fiskeskjær 

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke plass på dps grunnet søvnløshet. Det samme gjelder PF diagnose,så jo du har andre problemer 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du får ikke plass på dps grunnet søvnløshet. Det samme gjelder PF diagnose,så jo du har andre problemer 

Hæ? Jeg gikk til psykolog på dps. Jeg fikk plass pga problemer i forhold til min PF, men så ble jeg bedre i forhold til symptomer angående PF. Så har ikke mange symptomer på min PF nå. TS

Gjest supernova_87
Skrevet

Gå til legen. Få hjelp fra søvnklinikk. 

Jeg hadde alvorlige søvnproblemer, fikk gjennom søvnrestriksjon og brukte søvndagbok, og kognitiv terapi knyttet til søvn og tanker om søvn. Problemet ble mye bedre og jeg kunne begynne å tak i andre aspekt ved min psykiske helse. 

Anbefales på det sterkeste. Umulig å ha et godt liv eller greie å ta tak i livet sitt med 2 timer søvn om natta. Heier på deg! Ta ansvar for eget liv! 

Skrevet
Rainstorm skrev (1 minutt siden):

Gå til legen. Få hjelp fra søvnklinikk. 

Jeg hadde alvorlige søvnproblemer, fikk gjennom søvnrestriksjon og brukte søvndagbok, og kognitiv terapi knyttet til søvn og tanker om søvn. Problemet ble mye bedre og jeg kunne begynne å tak i andre aspekt ved min psykiske helse. 

Anbefales på det sterkeste. Umulig å ha et godt liv eller greie å ta tak i livet sitt med 2 timer søvn om natta. Heier på deg! Ta ansvar for eget liv! 

Tusen takk. Skal høre om søvnklinikk. Ja, livet mitt er rett å slett helt ødelagt :( TS

Skrevet

Som i de tidligere søvntrådene dine svarer jeg igjen det samme som du fortsatt åpenbart ikke har prøvd:

SØVNRESTRIKSJON

google og gjennomfør

Anonymkode: 28bf7...0eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Som i de tidligere søvntrådene dine svarer jeg igjen det samme som du fortsatt åpenbart ikke har prøvd:

SØVNRESTRIKSJON

google og gjennomfør

Har jo prøvd det. TS

Skrevet

Hæ? Jeg gikk til psykolog på dps. Jeg fikk plass pga problemer i forhold til min PF, men så ble jeg bedre i forhold til symptomer angående PF. Så har ikke mange symptomer på min PF nå. TS

Poenget er at i har mentale problemer

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sluttet ikke du i behandlingen fordi du mente at det ikke hjelp?

Anonymkode: df4aa...9d6

• Liker 1
Skrevet

Samme sutretråd annenhver uke …. Hva tror du det hjelper med 3 sider med råd og sympati fra fremmede på nett? Jeg blir helt matt av sånne «offer»

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme sutretråd annenhver uke …. Hva tror du det hjelper med 3 sider med råd og sympati fra fremmede på nett? Jeg blir helt matt av sånne «offer»

Hun har det åpenbart veldig vanskelig, og søker derfor fortvilt støtte. 

Men det ble sagt på et annet forum at dette er destruktiv bruk av forumet og det tror jeg kan være tilfellet. Det gjør henne ikke noe godt, selv om hun kanskje føler på det. 

• Liker 2
Skrevet

Igjen, siden du er såpass desperat som du er (forståelig, så ikke ment vondt) - vær så snill å sjekk ut håranalyse og få sjekket mineralbalansen i kroppen din. Ubalanser kan påvirke det utroligste.

I tillegg må du ha hjelp/støtte av fastlege og/eller psykolog.

Anonymkode: 458d0...ca6

Skrevet

Men altså, blir du aldri trøtt heller? Se på netflix i sofaen til du bare sovner der? Du har nok veldig negative assosiasjoner til sengen. 

Anonymkode: 92fa4...624

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har jo prøvd det. TS

Hvor lenge prøvde du det? Då være veldig nøye med å følge protokollen for at det skal hjelpe.

Anonymkode: 6df94...35f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...