AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #81 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du prøvd Quetapin? Anonymkode: 5949a...c24 Vet at dette er et populært legemiddel, men må advare om at jeg la enormt på meg av dette. Også andre ufine bivirkninger. Så legemidler bør bruker som siste utvei, og ikke første, som mange leger har en tendens til. Det er SÅ mye man kan gjøre selv for å bedre søvnen. Anonymkode: 304e1...7ed
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #82 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan prøve å ha med mamma til legen, får høre om hun blir med. Har ikke tenkt på å ha med noen enda. TS Anonymkode: d5a77...9e0 Legen har jo prøvd å hjelpe deg!!! Anonymkode: c948b...c47 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #83 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lei av å gå rundt konstant svimmel og nesten ikke klare å gå, + uklart syn. Får bare disse symptomene når jeg ikke sover. Er ikke noe liv dette TS Anonymkode: d5a77...9e0 Men å opprette tråd etter tråd på kg går fint? Anonymkode: c948b...c47 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #84 Skrevet 4. februar 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Men å opprette tråd etter tråd på kg går fint? Anonymkode: c948b...c47 Og jodel etter jodel. Alle dere som svarer så tålmodig her gjør egentlig ikke noe annet enn å mate borderlinen hennes. Hun tar ikke til seg noen råd, dette har vart enormt lenge. Det sakt, ønsker jeg sterkt at TS får hjelp. Men det får hun ikke her inne eller på jodel. Anonymkode: 0f972...5f3 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #85 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du gir jo opp medisiner så fort du får bivirkninger da. Alle medisiner har bivirkninger, så får du veie det opp mot å ikke få sove. Anonymkode: 84bdb...e60 De jeg ga opp hadde så utholdelige bivirkninger at jeg ikke kunne leve med det. spesielt zyprexa, seroquel og remeron. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #86 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og jodel etter jodel. Alle dere som svarer så tålmodig her gjør egentlig ikke noe annet enn å mate borderlinen hennes. Hun tar ikke til seg noen råd, dette har vart enormt lenge. Det sakt, ønsker jeg sterkt at TS får hjelp. Men det får hun ikke her inne eller på jodel. Anonymkode: 0f972...5f3 Hør: det GÅR IKKE OVER. Det blir verre og verre, og jeg er fanget. Jeg trodde jeg ble kvitt søvnproblemene, sleit med de i flere måneder. Nå er de tilbake igjen, og jeg er rådløs . Søvnrestriksjon har jeg prøvd hjemme, ønsker å bli henvist til søvnsenter. Medisiner har jeg prøvd. Søvnhygiene har jeg prøvd. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #87 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Legen har jo prøvd å hjelpe deg!!! Anonymkode: c948b...c47 Nei? Han sier bare at det går over, og at det er sånn det er. Og han svarer nesten aldri når jeg prøver å snakke om søvnproblemene mine, han ignorerer det. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #88 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og jodel etter jodel. Alle dere som svarer så tålmodig her gjør egentlig ikke noe annet enn å mate borderlinen hennes. Hun tar ikke til seg noen råd, dette har vart enormt lenge. Det sakt, ønsker jeg sterkt at TS får hjelp. Men det får hun ikke her inne eller på jodel. Anonymkode: 0f972...5f3 Når det har vart enormt lenge som du sier, tyder vel det på at jeg enda ikke har fått hjelp? Det varer bare lengre og lengre. På dette tidspunktet ønsker jeg egentlig å havne i psykose, sånn at jeg slipper å leve i dette helvete her uten noe form for medisiner / eller hjelp. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #89 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei? Han sier bare at det går over, og at det er sånn det er. Og han svarer nesten aldri når jeg prøver å snakke om søvnproblemene mine, han ignorerer det. TS Anonymkode: d5a77...9e0 Hvem henviste deg til dps? Hvem henviser det til undersøkelsen du skal ta til uka? Anonymkode: c948b...c47 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #90 Skrevet 4. februar 2022 Du sier du har prøvd alle medisiner, regner med du da har prøvd Imovane også? Du er nødt til å slappe av! Du er hysterisk nå, og det er forståelig siden du jo har det veldig vanskelig. Men alt dette stresset gjør situasjonen bare så mye verre og det blir en ond sirkel, der stresset og angsten bidrar til at du ikke faller i søvn. Derfor er du nødt å jobbe med å roe ned og slappe av. Prøve å tenke på andre ting enn bare søvn og det at du ikke får sove til enhver tid, selv om det er vanskelig er du nødt å jobbe med å endre fokus så godt det lar seg gjøre. Ta en varm dusj, tenn duftlys, spill noe avslappende musikk/lydbok (en lydbok som ikke er altfor spennende), les en bok, hvile. Også viktig å få frisk luft, dagslys og mosjon hver dag, aller helst innen en time etter du har stått opp. Prøv også å legge deg i en annen seng/sovesofa hvis mulig - noen ganger kan det i seg selv hjelpe, for nå assosierer du din egen seng med at du ligger der og ikke får sove. Skriv gjerne dagbok også (med fokus på andre ting enn søvn), og/eller så kan du på kvelden skrive ned tanker som du har. Du bør også bytte fastlege, og få henvisning til psykolog. Du trenger hjelp med å endre tankemønster og slappe av, stresse ned. Sørg ellers for å få i deg nok mat og drikke, ta tilskudd av d-vitamin og omega-3 (sistnevne hvis du ikke spiser mye fisk). Jeg regner med at du har tatt blodprøve og fått sjekket at du ikke mangler vitaminer/mineraler og at stoffskiftet ditt er som det skal. Anonymkode: 2d55f...3be 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #91 Skrevet 4. februar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hør: det GÅR IKKE OVER. Det blir verre og verre, og jeg er fanget. Jeg trodde jeg ble kvitt søvnproblemene, sleit med de i flere måneder. Nå er de tilbake igjen, og jeg er rådløs . Søvnrestriksjon har jeg prøvd hjemme, ønsker å bli henvist til søvnsenter. Medisiner har jeg prøvd. Søvnhygiene har jeg prøvd. TS Anonymkode: d5a77...9e0 Ett av de aller første rådene du fikk var å bytte fastlege. Har du gjort det ennå...? Nå var det nettopp ny måned, du kunne hatt ny fastlege fra første februar. Nå må du vente til mars. Anonymkode: 0f972...5f3 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #92 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei? Han sier bare at det går over, og at det er sånn det er. Og han svarer nesten aldri når jeg prøver å snakke om søvnproblemene mine, han ignorerer det. TS Anonymkode: d5a77...9e0 Da er du nødt å forklare hvor ille dette er for deg. Vær tydelig på hvor mye dette forringer din livskvalitet og helse, slik at han forstår alvoret. Ikke pakk det inn, si det rett som det er. Men som flere har sagt til deg så må du jo bytte fastlege om du ikke føler du blir tatt på alvor. Du er selv nødt til å ta grep for at du kan få det bedre, og ett av de grepene vil være å bytte fastlege når du ikke opplever å bli tatt på alvor av din nåværende fastlege! Anonymkode: 2d55f...3be 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #93 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilken hjelp fikk du for søvnproblemene dine? Er bare det at det går utover venner og familie at jeg ikke sover, blir da frekk sur og irritert fordi jeg er så sliten og hater at det går utover dem og får så dårlig samvittighet, og hater meg selv og tror det har vært best hvis jeg har forsvunnet istedenfor å såre mine nærmeste. ❤️ TS Anonymkode: d5a77...9e0 For der første sårer du ingen, det er du som har det vondt. For det andre er det aldri sant at det er bedre om du hadde forsvunnet, aldri! Jeg fikk hjelp ved å kontakte legen som lot meg teste ut forskjellige medisiner. Tolvon ble løsningen som fikk meg til å sove. Fikk også sykemelding fra jobb en periode slik at jeg fikk hentet meg inn og ikke trengte å måtte stå opp tidlig hver morgen uten å ha sovet om natta. Deretter gikk jeg til psykolog/rask psykisk helsehjelp for å nøste opp i de bakenforliggende problemene som gjorde at søvnproblemene oppstod. Sakte men sikkert ble ting bedre, og nå, 6 år senere, er det et tungt og mørkt, men tilbakelagt kapittel i livet. Jeg håper du tar til deg rådene du får om å oppsøke hjelp. Det er ikke meningen at du skal slite med dette alene over så lang tid ❤ Anonymkode: 2bce7...dba
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #94 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvem henviste deg til dps? Hvem henviser det til undersøkelsen du skal ta til uka? Anonymkode: c948b...c47 Fastlegen min. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #95 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du sier du har prøvd alle medisiner, regner med du da har prøvd Imovane også? Du er nødt til å slappe av! Du er hysterisk nå, og det er forståelig siden du jo har det veldig vanskelig. Men alt dette stresset gjør situasjonen bare så mye verre og det blir en ond sirkel, der stresset og angsten bidrar til at du ikke faller i søvn. Derfor er du nødt å jobbe med å roe ned og slappe av. Prøve å tenke på andre ting enn bare søvn og det at du ikke får sove til enhver tid, selv om det er vanskelig er du nødt å jobbe med å endre fokus så godt det lar seg gjøre. Ta en varm dusj, tenn duftlys, spill noe avslappende musikk/lydbok (en lydbok som ikke er altfor spennende), les en bok, hvile. Også viktig å få frisk luft, dagslys og mosjon hver dag, aller helst innen en time etter du har stått opp. Prøv også å legge deg i en annen seng/sovesofa hvis mulig - noen ganger kan det i seg selv hjelpe, for nå assosierer du din egen seng med at du ligger der og ikke får sove. Skriv gjerne dagbok også (med fokus på andre ting enn søvn), og/eller så kan du på kvelden skrive ned tanker som du har. Du bør også bytte fastlege, og få henvisning til psykolog. Du trenger hjelp med å endre tankemønster og slappe av, stresse ned. Sørg ellers for å få i deg nok mat og drikke, ta tilskudd av d-vitamin og omega-3 (sistnevne hvis du ikke spiser mye fisk). Jeg regner med at du har tatt blodprøve og fått sjekket at du ikke mangler vitaminer/mineraler og at stoffskiftet ditt er som det skal. Anonymkode: 2d55f...3be Tusen takk for svar Har tatt blodprøver , men ikke sjekket mineraler . Svimte nettopp av når jeg sto opp idag TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #96 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For der første sårer du ingen, det er du som har det vondt. For det andre er det aldri sant at det er bedre om du hadde forsvunnet, aldri! Jeg fikk hjelp ved å kontakte legen som lot meg teste ut forskjellige medisiner. Tolvon ble løsningen som fikk meg til å sove. Fikk også sykemelding fra jobb en periode slik at jeg fikk hentet meg inn og ikke trengte å måtte stå opp tidlig hver morgen uten å ha sovet om natta. Deretter gikk jeg til psykolog/rask psykisk helsehjelp for å nøste opp i de bakenforliggende problemene som gjorde at søvnproblemene oppstod. Sakte men sikkert ble ting bedre, og nå, 6 år senere, er det et tungt og mørkt, men tilbakelagt kapittel i livet. Jeg håper du tar til deg rådene du får om å oppsøke hjelp. Det er ikke meningen at du skal slite med dette alene over så lang tid ❤ Anonymkode: 2bce7...dba Tusen takk❤️ TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #97 Skrevet 5. februar 2022 Prøv cbd-olje!! Kan på på resept Anonymkode: 7d8dd...c9f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #98 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Prøv cbd-olje!! Kan på på resept Anonymkode: 7d8dd...c9f Kan prøve. Har du erfaring med at det funker? TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #99 Skrevet 5. februar 2022 Er lei av å være konstant sliten å trøtt er slapp i kroppen hver dag pga alt for lite søvn. Savner den spreke og friske kroppen min, nå er jeg bare konstant sliten TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #100 Skrevet 5. februar 2022 TS, du har startet en haug med tråder om dette på flere forum og fått mange gode råd. Det hjelper ikke å kverne på det samme igjen og igjen, du må ta tak i dette og få den hjelpen du trenger. Ikke medisiner, men hjelp til å rydde opp i det mentale. Anonymkode: 2eff8...28f 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå