AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #21 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette var vondt å lese. Det minner meg om min egen situasjon for noen år siden der jeg over flere måneder sov kun 2 timer pr natt og våknet kl 2 hver eneste natt uten å sovne igjen. Søvnproblemene mine ble utløst av store omveltninger på privaten. Jeg hadde en fantastisk fastlege som ga meg ulike sovemedisiner, dessverre hjalp ingenting siden problemet ikke var selve innsovningen, men altfor tidlig oppvåkning. Til slutt fikk jeg prøve Tolvon, det var siste håp, og det fungerte! Jeg sov hele natten gjennom, og sov til og med forbi legetimen jeg hadde neste morgen! Da løsnet det igjen, og livet ble sakte men sikkert bedre. Uten søvn fungerte jeg ikke, jeg følte meg nesten psykotisk, glemsk, deprimert og angstfull. Alt ble bedre når søvnen kom på plass. Jeg håper du får hjelp og jeg håper legen kan finne medisin til deg som får deg ovenpå igjen slik at du får det bedre. Anonymkode: 2bce7...dba Og verste er at jeg ikke engang vet grunnen til søvnproblemene plutselig ble de kastet mot meg , jeg som aldri har slitt med søvn. Skjedde ingenting den dagen heller. Hadde ett bra liv. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #22 Skrevet 4. februar 2022 Har du prøvd Quetapin? Anonymkode: 5949a...c24
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #23 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva slags medisiner har du fått for søvn? Bare C preparater og imovane/zopiclone? Anonymkode: 783ec...a98 Er så mange at jeg ikke husker det. Imovane, stilnoct, valium, seroquel , zyprexa, remeron, atarax, phenergan, zonat, tolvon nå. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #24 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du prøvd Quetapin? Anonymkode: 5949a...c24 Jepp, allerede prøvd. uten effekt og ble dårlig av den. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #25 Skrevet 4. februar 2022 Fjelltopp skrev (5 minutter siden): Her vil jeg bare si at mangel på vitaminer og mineraler fører til alvorlige sykdommer og tilstander i kroppen . Du burde ta en tur til lege igjen , men bare for å ta blodprøver som viser hva du mangler . F.eks vitamin B1 mangel kan føre til dårlig søvn og mareritt. Magnesium før du legger deg kan hjelpe deg til å sove dypt . Dette kan du google på selv , folk i Norg har så lite forståelse for disse tingene (leger også) at der er liten kunnskap om dette . Jeg håper du tar det jeg skriver seriøst og leser deg litt opp på dette med hva vitaminmangel kan gjøre med kroppen . Har tatt flere blodprøver i forhold til andre ting, og når jeg først fikk søvnproblemer sjekket legen om jeg manglet vitaminer eller mineraler, gjorde ikke det. Kan prøve magnesium. Men jeg manglet ingen vitaminer som legen sa til meg da. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #26 Skrevet 4. februar 2022 Ingen vits å nevne medisiner til meg, dessverre finnes ikke håp for meg, nesten alle medisiner er prøvd. Blir dratt inn i det mørke hullet uten at jeg får meg opp. Mister alt. Når jeg sov så var jeg helt annerledes, livet var faktisk bra. Trente regelmessig, møtte familie og venner , var på sosiale sammenkomster. Nå klarer jeg ingenting, svimmel hele tiden pga søvnmangel. Hodepine. Syk. Har mistet livet mitt. Er bare 20 år. Hvor lenge skal jeg kjempe denne kampen? TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #27 Skrevet 4. februar 2022 Er det noen som har noen gode råd, tips , erfaringer? TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #28 Skrevet 4. februar 2022 Herregud ts, ro ned dramaen litt. Er veldig vanskelig å kommunisere når du konstant skriver "orker ikke mer", "er livredd", "ingen håp for meg" osv. Du må få ny lege. At ingen medisiner eller doser biter på deg har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: 4d1ce...278 8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #29 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud ts, ro ned dramaen litt. Er veldig vanskelig å kommunisere når du konstant skriver "orker ikke mer", "er livredd", "ingen håp for meg" osv. Du må få ny lege. At ingen medisiner eller doser biter på deg har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: 4d1ce...278 Har du lest alle medisinene jeg skrev som jeg har prøvd? Ingen av de funket. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #30 Skrevet 4. februar 2022 Glemmer også ord, mister ting i bakken konstant, klarer ikke konsentrere meg å følge med på ting, når jeg skal reise meg og gå så faller jeg nesten om. Og ja, det er pga for lite søvn. Fordi var ikke sånn når jeg sov. Da var jeg oppegående og frisk, de dagene jeg sov. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #31 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du lest alle medisinene jeg skrev som jeg har prøvd? Ingen av de funket. TS Anonymkode: d5a77...9e0 Ja jeg kan ikke navnet på en eneste en, har aldri brukt sovemedisin. Men hvor lenge har du brukt de? Har de justert dosene? Jeg klarer liksom ikke helt å tro at dere har prøvd alt når det er snakker om måneder. Hadde det vært år liksom... Anonymkode: 4d1ce...278 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #32 Skrevet 4. februar 2022 Og med tanke på hvor mørkt og dramatisk du skriver bør du kanskje tenke på om medisin og samtaleterapi kan hjelpe til å roe deg ned. Søvn er mer enn å bare legge seg ned og sove liksom. Det er mye som bidrar til god/dårlig søvn. Anonymkode: 4d1ce...278 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #33 Skrevet 4. februar 2022 Har også prøvd truxal forresten. Ble veldig dårlig av den også. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #34 Skrevet 4. februar 2022 Få med morra de til legen. Det finnes definitivt medisiner som slår deg ut, det du har fått er svake greier. Anonymkode: 783ec...a98
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #35 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg kan ikke navnet på en eneste en, har aldri brukt sovemedisin. Men hvor lenge har du brukt de? Har de justert dosene? Jeg klarer liksom ikke helt å tro at dere har prøvd alt når det er snakker om måneder. Hadde det vært år liksom... Anonymkode: 4d1ce...278 Har prøvd alt av det dessverre, kan forklare: imovane og stilnoct funket ikke i det hele tatt. Zyprexa , fyf. Den kan ikke beskrives med ord engang. Livsfarlig og grusom medisin med masse bivirkninger, ment for de med shizofreni. Den sluttet jeg selvfølgelig på. Seroquel funket i starten, brukte den en god stund, før effekten avtok helt å ble dårlig av den. Remeron sluttet også å funke, og den gikk jeg opp mye i vekt av. Phenergan og zonat er veldig milde medisiner, så de funket ikke. Atarax sov jeg heller ikke av. Truxal ble jeg så dårlig av at jeg svimte av. Tolvon funket, men ikke nå. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #36 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og med tanke på hvor mørkt og dramatisk du skriver bør du kanskje tenke på om medisin og samtaleterapi kan hjelpe til å roe deg ned. Søvn er mer enn å bare legge seg ned og sove liksom. Det er mye som bidrar til god/dårlig søvn. Anonymkode: 4d1ce...278 Men er ikke deprimert når jeg sover, det er det. Blir deprimert og veldig dårlig når jeg ikke får nok søvn. Så søvnproblemene gjør også at jeg blir deprimert. De som gjør det. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #37 Skrevet 4. februar 2022 Lei av å gå rundt konstant svimmel og nesten ikke klare å gå, + uklart syn. Får bare disse symptomene når jeg ikke sover. Er ikke noe liv dette TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #38 Skrevet 4. februar 2022 Det går ikke bare utover det psykiske, men også det fysiske. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #39 Skrevet 4. februar 2022 Høres ut som om det eneste som kan funke er opiater?! Anonymkode: 5949a...c24
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #40 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ut som om det eneste som kan funke er opiater?! Anonymkode: 5949a...c24 Hm, ja kanskje, hva er opiater? TS Anonymkode: d5a77...9e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå