AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #41 Skrevet 4. februar 2022 Jeg kjenner det koker i meg av frustrasjon. De av dere som gir så "velmenende" råd gjør situasjonen til TS 100 ganger vanskeligere. TS får god oppfølging fra sin fastlege og er i systemet. Hun har stått på 10 talls medisiner mot dette problemet. Hun har en diagnose hvor hun roper etter hjelp på hvert hushjørne. TS, den eneste rette hjelpen for deg er å rådføre deg med din fastlege og dine behandlere. De kjenner deg, de kjenner din historikk, de vil ditt beste, de vet hvilke medisiner som går overens med de medisinene du allerede går på. Lista er lang på hvorfor du skal forholde deg til de profesjonelle og ikke kvakksalvere på internett. Anonymkode: 062ed...36d 10
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #42 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner det koker i meg av frustrasjon. De av dere som gir så "velmenende" råd gjør situasjonen til TS 100 ganger vanskeligere. TS får god oppfølging fra sin fastlege og er i systemet. Hun har stått på 10 talls medisiner mot dette problemet. Hun har en diagnose hvor hun roper etter hjelp på hvert hushjørne. TS, den eneste rette hjelpen for deg er å rådføre deg med din fastlege og dine behandlere. De kjenner deg, de kjenner din historikk, de vil ditt beste, de vet hvilke medisiner som går overens med de medisinene du allerede går på. Lista er lang på hvorfor du skal forholde deg til de profesjonelle og ikke kvakksalvere på internett. Anonymkode: 062ed...36d Men jeg går ikke til psykolog eller dps lengre. Har ikke kontakt med noen i helsetjenesten , bare fastlegen. Men jeg får jo ikke hjelp? Går jo ikke til dps lengre. Og fastlegen har jo nektet å hjelpe meg angående sovemedisiner i lang tid, er psykiateren på dps ga meg medisiner og går ikke til han lengre. Jeg og han avsluttet samarbeidet pga jeg trodde tolvon funket. Men der tok jeg feil. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #43 Skrevet 4. februar 2022 Hårmineralanalyse. Sjekk mineralene i kroppen din. Det koster litt, men verdt det fremfor å få livet ødelagt i en alder av 20 år. Det noen her skrev om dette stemmer, og leger flest har ikke peiling. Anonymkode: 458d0...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #44 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hårmineralanalyse. Sjekk mineralene i kroppen din. Det koster litt, men verdt det fremfor å få livet ødelagt i en alder av 20 år. Det noen her skrev om dette stemmer, og leger flest har ikke peiling. Anonymkode: 458d0...ca6 Det har jeg aldri tenkt på. Hvordan kan jeg ta det? Via fastlege? TS Anonymkode: d5a77...9e0
Gjest Ghostface Skrevet 4. februar 2022 #45 Skrevet 4. februar 2022 Beklager å høre det. Høres ut som det er søvnparalyse eller hva det heter. Har aldri opplevd det selv. Jeg bare sliter med å sove.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #46 Skrevet 4. februar 2022 Vi har tipset deg mange ganger om søvnrestriksjon. Hvilke andre råd håper du å få når du ikke vil gjøre noe med det annet enn å ta medisiner? Anonymkode: df4aa...9d6 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #47 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hårmineralanalyse. Sjekk mineralene i kroppen din. Det koster litt, men verdt det fremfor å få livet ødelagt i en alder av 20 år. Det noen her skrev om dette stemmer, og leger flest har ikke peiling. Anonymkode: 458d0...ca6 Tenk så si noe slikt til en sårbar person. Er det rart legestanden sliter med å få pasienter friske! Anonymkode: 062ed...36d 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #48 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har jeg aldri tenkt på. Hvordan kan jeg ta det? Via fastlege? TS Anonymkode: d5a77...9e0 Nei, ikke hos legen. Google det og finn en i nærheten av deg. Du kan også sende inn selv, se helhetshelse.no Holder til i Oslo, flinke folk. (Flaatrud er dyktig). Anonymkode: 458d0...ca6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #49 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Glemmer også ord, mister ting i bakken konstant, klarer ikke konsentrere meg å følge med på ting, når jeg skal reise meg og gå så faller jeg nesten om. Og ja, det er pga for lite søvn. Fordi var ikke sånn når jeg sov. Da var jeg oppegående og frisk, de dagene jeg sov. TS Anonymkode: d5a77...9e0 Nå er det jo helg, så hvis du ikke kan følge med på ting kan du jo bare ligge og slappe av hele helgen? Anonymkode: 88ae5...e88
mellomtomater67 Skrevet 4. februar 2022 #50 Skrevet 4. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er det jo helg, så hvis du ikke kan følge med på ting kan du jo bare ligge og slappe av hele helgen? Anonymkode: 88ae5...e88 godt tips. Endret 4. februar 2022 av mellomtomater67
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #51 Skrevet 4. februar 2022 For det første: STRESS, sånn du stresser med sovingen nå, gjør det tusen ganger verre. Så, litt kontroversielt kanskje, men kan du ta deg en halv flaske vin på kvelden? Eller et par glass, avhengig av om du er "vant" til å drikke eller ikke. Hvor mye du tåler. Jeg blir ihvertfall sykt trøtt av vin (rødvin med litt høy prosent), sovner som en stein. Senker stressnivået ditt også. Anonymkode: 92fa4...624 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #52 Skrevet 4. februar 2022 Ikke HVER kveld selvsagt, men i noen dager feks slik at du erfarer at du faktisk får til å sove. Anonymkode: 92fa4...624
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #53 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er det jo helg, så hvis du ikke kan følge med på ting kan du jo bare ligge og slappe av hele helgen? Anonymkode: 88ae5...e88 Prøver, men føler meg ikke som meg selv føler meg redd pga søvnproblemene, de gjør meg redde. Føler meg dårlig i kroppen min og annerledes nå TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #54 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenk så si noe slikt til en sårbar person. Er det rart legestanden sliter med å få pasienter friske! Anonymkode: 062ed...36d Legestanden sliter ofte med å få pasienter friske når det gjelder ting de ikke klarer å finne ut av, ja. Det var ikke ment som et angrep på legestanden, det var min erfaring med hva mange leger har av erfaring med akkurat dette her (mineral/vitaminbalansen i kroppen). Mange av dem kan lite om det, men vi kan heller ikke forvente at fastlegen skal kunne alt. Da er det fint å kunne kombinere med både hjelp fra fastlegen og å ta en slik håranalyse. Jeg rådet forøvrig TS til tidligere i tråden om å dra til legen sin for å få hjelp, og ta med seg en støtteperson, da det virket som om TS ikke ble hørt av legen, og ikke fikk prøve medikamenter. Så kom det plutselig frem at TS hadde testet ut masse medikamenter, men ingenting hjalp. Derfor tenkte jeg at jeg kunne tipse henne om håranalyse. Det var godt ment, ikke ment vondt mot en sårbar person, slik du later til å tolke det som. Synes fortsatt du bør ha legen på laget, TS, og ta håranalyse i tillegg. Høres jo også ut som du skulle hatt noe å sove på, jeg vet ikke om det finnes flere medikamenter man kan prøve - det må du ta med legen din. Anonymkode: 458d0...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #55 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har tipset deg mange ganger om søvnrestriksjon. Hvilke andre råd håper du å få når du ikke vil gjøre noe med det annet enn å ta medisiner? Anonymkode: df4aa...9d6 Jeg har jo allerede prøvd søvnrestriksjon hjemme, mange ganger. Vil bli henvist til søvnsenter. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #56 Skrevet 4. februar 2022 Jeg hadde også søvnproblemer og fikk store psykiske problemer av det. Dro til legen og fikk antidepressiva. Det kurerte alt. Nå tar jeg en halv eller kvart Remeron (7,5 mg) hver kveld og jeg føler meg normal og får sove godt. Har også sluttet med de uten store problemer, men trivdes bedre med å ta en bitteliten dose hver dag. Jeg har ikke lagt på meg eller fått noen andre bivirkninger av disse. Gå til legen og få hjelp! Anonymkode: 22faf...897
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #57 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For det første: STRESS, sånn du stresser med sovingen nå, gjør det tusen ganger verre. Så, litt kontroversielt kanskje, men kan du ta deg en halv flaske vin på kvelden? Eller et par glass, avhengig av om du er "vant" til å drikke eller ikke. Hvor mye du tåler. Jeg blir ihvertfall sykt trøtt av vin (rødvin med litt høy prosent), sovner som en stein. Senker stressnivået ditt også. Anonymkode: 92fa4...624 Har prøvd å drikke vin / alkohol mange ganger før for å se om det hjalp, det funket dessverre ikke. Men kan prøve igjen. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #58 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hm, ja kanskje, hva er opiater? TS Anonymkode: d5a77...9e0 Google! Anonymkode: 5949a...c24
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #59 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke HVER kveld selvsagt, men i noen dager feks slik at du erfarer at du faktisk får til å sove. Anonymkode: 92fa4...624 Problemet er at jeg vet at jeg får sove, har jo sovet før noen dager , men plutselig ble søvnproblemene slengt imot meg igjen, uten at jeg har kontroll over dem. TS Anonymkode: d5a77...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #60 Skrevet 4. februar 2022 Og i tillegg, om du blir redd og slikt som du sier av dette her (som er forståelig), så bør du kanskje ha noen å snakke med? Psykolog? Og kan du f.eks være et sted der du ikke er alene? Hos moren din? Anonymkode: 458d0...ca6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå