Gå til innhold

Angeleye sin prøvedagbok 👶


Angeleye

Anbefalte innlegg

On 6/10/2022 at 8:52 AM, Angeleye said:

16+0

Tenk at jeg har kommet så langt! Syns det er helt utrolig. Formen er stortsett veldig fin. Men jeg blir fortsatt fort sliten og bør ikke planlegge for mye på en dag... På onsdag gikk jeg en rolig fjelltur, og etterpå sov jeg i to timer omtrent 🤣 Får til å trene 3-4 ganger i uken, og er veldig glad for det. Blir bare en kort løpeøkt i uken, men har slått meg til ro med at jeg får trene litt alternativt nå i graviditeten. Tenkte å begynne med svømming fra neste uke av kanskje 😊

Ellers føler jeg meg ikke helt gravid, og syns det er litt vanskelig denne perioden før jeg kjenner spark og får tydelig gravidmage. Tenker på om det fortsatt er liv i magen osv. Så gleder meg til OUL den 29.juni, for å få bekrefta at alt fortsatt er fint. Og etter det skal vi starte med litt innkjøp 😍 Tenker det første jeg må få lest meg skikkelig opp på, og skaffa meg er barnevogn! Hvor begynner man?? Jeg har null peiling! Vet bare at jeg må ha en enkel og litt liten vogn, siden vi bor i en leilighet med liten plass i gangen. Og vi har en Kia Soul, og synes ikke bagasjerommet er så stort på den. Føler meg helt lost på disse områdene fortsatt. 

Men har jo handla pittelitt allerede av småting :fnise: Har jo kjøpt noe ulltøy på Tise. Men i går var jeg på Kappahl, og kjøpte et par bodyer/pysjamaser, samt verdens søteste koseklut. Kunne bare ikke dy meg!

Ellers har jeg litt ferie nå, og nyter dagene med venner og familie. Merket jeg trengte det nå! Koble helt av fra jobb og slikt 😊

Hurra for 16 uker! Ikke lenge igjen til OUL nå :strix: Så flink du er å trene og holde deg i aktivitet! Kjenner jeg ble passe misunnerlig på den fjellturen, det hørtes fantastisk deilig ut! Håper gravidformen lar deg fortsette å være aktiv så lenge som mulig :jepp:

Barnevogn er så vanskelig! Jeg satt også å leste side opp og side ned før vi bestemte oss. Kjente egentlig nesten at jeg ble mer forvirret av all den lesingen. Det som hjalp meg med å få brikkene til å falle på plass var at jeg dro i en fysisk butikk og fikk kjenne på litt forskjellige vogner og fikk god hjelp av de som jobber der, anbefaler det på det varmeste :) 

Hørtes herlig ut med ferie, nyyyyt late sommerdager 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiora skrev (På 13.6.2022 den 15.00):

Hurra for 16 uker! Ikke lenge igjen til OUL nå :strix: Så flink du er å trene og holde deg i aktivitet! Kjenner jeg ble passe misunnerlig på den fjellturen, det hørtes fantastisk deilig ut! Håper gravidformen lar deg fortsette å være aktiv så lenge som mulig :jepp:

Barnevogn er så vanskelig! Jeg satt også å leste side opp og side ned før vi bestemte oss. Kjente egentlig nesten at jeg ble mer forvirret av all den lesingen. Det som hjalp meg med å få brikkene til å falle på plass var at jeg dro i en fysisk butikk og fikk kjenne på litt forskjellige vogner og fikk god hjelp av de som jobber der, anbefaler det på det varmeste :) 

Hørtes herlig ut med ferie, nyyyyt late sommerdager 😄

Er veldig glad jeg fortsatt er i god fysisk form - håper det holder seg slik hele veien! I går var jeg på svømming med søsteren min, og det var helt magisk 😍

Nå er jeg på en liten miniferie i Oslo. Er deilig det, få en slags feriefølelse. Og så er det sol her!

Tror jeg rett og slett må prøve barnevogner i fysisk butikk. Gleder meg til vi kan begynne med det etter OUL. Bare to uker til nå! 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

18+5

Hurra! OUL er vel gjennomført, og lille frøken i magen var ekstremt aktiv 😍 Jeg har foranliggende morkake, så er visst ikke så rart at jeg ikke kjenner liv enda. Er så utålmodig etter det! Men nå vet jeg at alt ser helt normalt ut 🥰 Har bekymret meg litt de siste dagene, så no kan jeg slappe av og nyte svangerskapet. 

Ellers; formen har vært veldig grei fortsatt. Men de siste to dagene har jeg igjen vært uggen, samtidig med myye strekning i livmor-området og vært øm i mageområdet. Så har følt meg litt redusert. Har også vært ekstremt travelt/mye jobbing siste uken, og det spiller nok også inn på formen. Det er mye ansvar på meg for tiden, og mye som skjer der nå.

Og magen vokser! Har ikke noen rund, fin babykul. Bare blitt generelt større, og følt meg tjukk/ukomfortabel. Da hjelper det ikke når nesten fremmede kommenterer at det begynner å synes. Men samboeren min sier meg hele tiden at det ser ut som en babymage, og ikke bare fett :fnise: Det hjelper faktisk på. Tror faktisk han synes det er litt stas at det synes mer nå. Foreløpig har jeg gått opp 3 kg, og jeg er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel gjennomført OUL 😍 Jeg hadde morkaken foran forrige gang, og da tok det også en stund før jeg kjente de første bevegelsene. Men er nok ikke lenge til du kjenner noe nå 🤩 

Du kommer nok også til å merke store endringer på magestørrelsen fremover. Babyene er inne i en skikkelig vekstfase nå! 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

23+6

Nå har jammen meg tiden gått! Flere uker siden sist oppdatering. Formen er fortsatt relativt fin, men har litt vondt i ryggen på slutten av dagen. Kjenner det ganske godt egentlig. Og siste uken har jeg vært kanontrøtt! Har ferie nå (hurra! 😍), men sover flere timer både dag og natt. Men kanskje jeg bare er veldig sliten etter noen heavy uker på jobb... er iallefall sinnsykt godt med ferie.

Føler jeg er i skikkelig nesting-modus. Har sortert klær, laget lister over det jeg har og det som må kjøpes osv. Har raidet garasjen til søsteren min, så nå har jeg vognpose, bilstolpose, bilsete, babygym, vippestol osv. Alt arvet 😍 Mangler de store tingene som barnevogn, bedside crib, stellebord, kommode osv. Men trenger mer plass først (pusse opp og klargjøre barnerommet) før vi kan kjøpe møblene. 

Ellers så vokser magen. Får sååå mange kommentarer. Er vel vanlig, men merker alle stirrer på magen før de ser meg i øynene omtrent :fnise: Men får mye komplimenter da, og det er koselig. Jeg er ikke blitt stor enda, har gått opp 5 kg til nå. Trener 3 ganger i uken ca, og sier meg fornøyd med det.

Tok og bestilte en privat ultralyd for et par uker siden, så har fått en ekstra sniktitt på lille. Men jeg hadde urinveisinfeksjon, lysrosa utflod med litt blod i + kjente lite liv (pga morkaken er foran). Men alt dette gjorde meg bekymret, så måtte bare ta en kikk. Var spesielt bekymret for blødningen, og leste skrekkhistorier om for kort livmorhals. Men alt var i orden! Lille frøken ligger i øvre normalområdet når det kommer til veks, og livmorhalsen var slik den skulle.

Har vært litt frustrert angående dette å kjenne liv. Har kjent noe , men ikke spesielt tydelig. Og alle spør! Hele tiden!! Så har kjent på det at jeg kjenner såpass lite liv... men de to siste dagene! Da har jeg endelig kjent masse 😍 både bobler som sprekker, men også tydelige spark! Endelig! 

Blir langt dette. Men sånn går det når det er flere uker mellom hver oppdaterering. Jeg leser likevel fast i flere av dagbøkene. Planen fremover er:

- Glukosebelastning og 24-ukers kontroll neste uke (gruer meg!)

- sortere mer klær (har vel egentlig alt omtrent)

- se på og prøve barnevogner i fysisk butikk (gleder meg til det!)

Endret av Angeleye
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2022 at 8:25 PM, Angeleye said:

23+6

Nå har jammen meg tiden gått! Flere uker siden sist oppdatering. Formen er fortsatt relativt fin, men har litt vondt i ryggen på slutten av dagen. Kjenner det ganske godt egentlig. Og siste uken har jeg vært kanontrøtt! Har ferie nå (hurra! 😍), men sover flere timer både dag og natt. Men kanskje jeg bare er veldig sliten etter noen heavy uker på jobb... er iallefall sinnsykt godt med ferie.

Føler jeg er i skikkelig nesting-modus. Har sortert klær, laget lister over det jeg har og det som må kjøpes osv. Har raidet garasjen til søsteren min, så nå har jeg vognpose, bilstolpose, bilsete, babygym, vippestol osv. Alt arvet 😍 Mangler de store tingene som barnevogn, bedside crib, stellebord, kommode osv. Men trenger mer plass først (pusse opp og klargjøre barnerommet) før vi kan kjøpe møblene. 

Ellers så vokser magen. Får sååå mange kommentarer. Er vel vanlig, men merker alle stirrer på magen før de ser meg i øynene omtrent :fnise: Men får mye komplimenter da, og det er koselig. Jeg er ikke blitt stor enda, har gått opp 5 kg til nå. Trener 3 ganger i uken ca, og sier meg fornøyd med det.

Tok og bestilte en privat ultralyd for et par uker siden, så har fått en ekstra sniktitt på lille. Men jeg hadde urinveisinfeksjon, lysrosa utflod med litt blod i + kjente lite liv (pga morkaken er foran). Men alt dette gjorde meg bekymret, så måtte bare ta en kikk. Var spesielt bekymret for blødningen, og leste skrekkhistorier om for kort livmorhals. Men alt var i orden! Lille frøken ligger i øvre normalområdet når det kommer til veks, og livmorhalsen var slik den skulle.

Har vært litt frustrert angående dette å kjenne liv. Har kjent noe , men ikke spesielt tydelig. Og alle spør! Hele tiden!! Så har kjent på det at jeg kjenner såpass lite liv... men de to siste dagene! Da har jeg endelig kjent masse 😍 både bobler som sprekker, men også tydelige spark! Endelig! 

Blir langt dette. Men sånn går det når det er flere uker mellom hver oppdaterering. Jeg leser likevel fast i flere av dagbøkene. Planen fremover er:

- Glukosebelastning og 24-ukers kontroll neste uke (gruer meg!)

- sortere mer klær (har vel egentlig alt omtrent)

- se på og prøve barnevogner i fysisk butikk (gleder meg til det!)

Så fin oppdatering! 😍 Den ferien hørtes veldig velfortjent ut, du får nyte hvert øyeblikk! 

Skjønner godt at du har kjent på det med å kjenne liv. Jeg har også morkaken foran og følte på akkurat det samme på den tiden. Syntes alle kommenterte hele tiden «ja, du får vel ikke mye søvn du nå som du sikkert kjenner babyen sparke hele natten» …jeg sov jo som en stein, kjente nesten ingenting!

Godt å se du har begynt å kjenne litt nå, er jo så fantastisk følelse! ❤️

Lykke til på glukosebelastning og 24-ukers kontroll! :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa, føler alle har mast så sinnsykt på dette med liv. Til og med samboeren min... Men nå kan jeg faktisk fortelle folk at det er masse liv :yvonne: Er ikke så mye spark, men utrolig mye bobler som sprekker og slikt. Kjenner det godt! Er herlig 😍

24-ukerskontrollen gikk fint. Jeg ligger nøyaktig midt på streken på symfyse-målet, blodtrykk var fint og hjertelyden var magisk som alltid! Og dessuten er det ikke antydning til svangerskapsdiabetes 😁 Er såå lettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2022 at 1:33 PM, Angeleye said:

Jaa, føler alle har mast så sinnsykt på dette med liv. Til og med samboeren min... Men nå kan jeg faktisk fortelle folk at det er masse liv :yvonne: Er ikke så mye spark, men utrolig mye bobler som sprekker og slikt. Kjenner det godt! Er herlig 😍

24-ukerskontrollen gikk fint. Jeg ligger nøyaktig midt på streken på symfyse-målet, blodtrykk var fint og hjertelyden var magisk som alltid! Og dessuten er det ikke antydning til svangerskapsdiabetes 😁 Er såå lettet!

Så herlig å lese at alt står så bra til! 😍 Gøy at du kjenner så mye liv! Nå er det bare å glede seg til de kraftige karatesparkene! Mannen her i huset har det mye gøy med at jeg plutselig kommer med et «au» her og der fordi lille har sparket til en lever eller nyre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 16.8.2022 den 18.32):

Så herlig å lese at alt står så bra til! 😍 Gøy at du kjenner så mye liv! Nå er det bare å glede seg til de kraftige karatesparkene! Mannen her i huset har det mye gøy med at jeg plutselig kommer med et «au» her og der fordi lille har sparket til en lever eller nyre :fnise:

Åååh, jeg gleder meg til kraftige spark og til at samboer kan kjenne det utenpå 😍 Da tror jeg det blir mer virkelig for han også 🥰 jeg kan av og til kjenne det utenpå nå, men hun har en tendens til å stoppe å bevege seg når jeg skal kjenne på magen 🤣

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

27+3

I følge appene er jeg i 3.trimester nå?! Eller er det fra neste uke? Blir litt forvirret. Men tiden går, og jeg merker jo at det skjer ting med både magen og kroppen generelt 🤣 Formen er fin, men er litt småting her og der (vond rygg, har tidvis noen dårlige netter, mer sliten osv). Kjenner at det er litt tyngre, så er spent på de neste ukene og månedene. Om jeg klarer å stå i jobb til permisjon og hvor tungt det blir etterhvert. Har hatt et par dager på jobb der jeg har vært sinnsykt sliten, men så går neste dag kjempefint. Så formen varierer!

Jeg får så sinnsykt med kommentarer om magen, synes nesten fokuset er ekstremt til tider. Folk kommenterer fine ting, men alle (!) stirrer på magen og kommenterer den. Er jo bare at de er glad på mine vegne, og syns det er stas at magen vokser. Men jeg trenger ikke alltid påminnelse om det 🙈 føler meg stortsett fin, men har dager der jeg føler meg litt tjukk og ukomfortabel fortsatt. 

Ellers av innkjøp, så har vi endelig kjøpt barnevogn! Ble en Britax smile 3. Orket ikke prøve tusen forskjellige vogner, og har lest så mye bra om den. Så prøvde vi den i butikken, og syns den var både fin, lett å trille og enkel å håndtere! Så det var stas 😍 Godt å ha den på plass!

Ene katten prøver jo stadig å legge seg oppi barnevognen da, så må jo passe litt på babytingene 🤣 vil ikke ha de full av kattehår. Til og med vippestolen ble prøvd ut... Mens eldste pusen bare freste til bilstolen og vippestolen da han gikk forbi 🙄 Spent på hvordan pelsdyrene vil håndtere den nye hverdagen som kommer!

Endret av Angeleye
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3. trimester! :strix: Synes også disse ukene er veldig forvirrende, men har forstått det som at helsevesenet teller fullgåtte uker, så i følge de er du uke 27, men du har påbegynt uke 28. jeg har forholdt meg til det høyeste tallet hele svangerskapet jeg :fnise:

Så hyggelig med koselige kommentarer på magen da, selv om man noen ganger kan lure på om omverden glemmer t man faktisk er et menneske også, ikke bare en mage 🙈

Gratulerer med barnevognkjøp! Vi vurderte også den, den er kjempefin! Har også hørt mye bra om den :jepp:

Spennende med hvordan pelsbarna reagerer! Hunden her er ekstremt påpasselig med meg og magen så har en følelse av at han kanskje kan bli i overkant beskyttende på babyen! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hunden som passer på magen da, @Fiora😍 Jeg aner ikke om kattene merker at det skjer noe inni magen, for de oppfører seg likt som ellers. Men de lurer selvfølgelig på babytingene som stadig dukker opp hjemme 🤣 Tipper de ikke blir glad den dagen baby kommer hjem... for nå slåss de to om hvem som skal ligge på fanget mitt 🙈 og plutselig så skal det komme en baby og okkupere fanget omtrent 24/7. Får nesten litt vondt av tanken, for vet de kommer til å bli sjalu og få et sinnsykt sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

35+3

Lenge siden forrige oppdatering. Føler ikke det er så mye liv i disse dagbøkene for tiden, men skriver nå mest for egen del.

Kjenner godt at det nærmer seg! Er jo faktisk høygravid nå. Formen går opp og ned. Noen dager er jeg i super form, kan trene og jobb går bra. Mens neste dag kan jeg være utslått av søvnmangel og bekkensmerter 😕 Mitt hovedproblem er Karpaltunnelsyndrom, og jeg er skikkelig hardt rammet! Har store smerter på morgenen, og klarer knapt å kle på meg eller smøre en skive liksom. Smertene bedrer seg utover dagen, men er konstant nummen og stiv i fingrene. Så jobber dermed 60 % nå. Kjenner tidvis at det er tungt også, mens andre dager er det bare godt å jobbe litt kjenner jeg 🥰 Uansett, bare seks arbeidsdager til permisjonen min starter! Det synes jeg er helt vanvittig å tenke på .. men gleder meg skikkelig til permisjonen nå kjenner jeg!

Ellers begynner ting å falle på plass. Har begynt å ordne på barnerommet, vaske babyklær (😍) osv. Er fortsatt en del småting som må ryddes og sorteres for å få orden på alt. Tar litt om gangen, har ikke så mye energi etter jobb til å gjøre ting. 

Har dessuten blitt sinnsykt hoven i begge beina, får knapt på meg sko lenger. Beina ser ut som noen tømmerstokker. Er litt redd for svangerskapsforgiftning, siden min mor hadde det. Men tok blodtrykk på jobb som var ok, og skal til jordmor på torsdag. Litt slitsomt med alle disse bekymringene... 😕

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er virkelig på oppløpsiden. Så gøy. De siste ukene har flydd forbi.

Så vondt med karpal tunellen. Jeg har og slitt med det som gravid. Forsvant heldigvis når vannet forlot kroppen!

Det er så koselig med den nestingen som kommer på slutten. Du må ha masse lykke til med innspurten!

og jeg har også merket at dagbøkene har dødd ut, og synes det er sååå trist. For jeg fant igjen min dagbok fra 10 år tilbake. Og det var skikkelig gøy å lese i den igjen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre fra deg @Kakaoen🥰 Vet jo selv at jeg ikke er den flinkeste til å delta i andre sine dagbøker, men din er en av dem jeg har lest fast hele veien!

Håper virkelig karpalsyndromet forsvinner med en gang etter fødsel. For ellers vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å håndtere babyen en gang... Nei, gleder meg til å få kroppen tilbake! Jeg får utrolig mange komplimenter for tiden da. Det er utrolig koselig 😍 Om at magen min er fin, jeg gløder osv. Blir veldig glad når jeg selv kanskje ikke føler meg på mitt fresheste 🤣

Gleder meg til innspurten, selv om det er helt absurd at det skal komme en baby?! Jeg kan jo ingenting(!) om barn, men satser på at det går seg til. Tenkte å bruke de neste ukene på å lese meg opp på barseltid/amming osv. Være litt forberedt på det også, og ikke bare fokusere på fødselen... Den gruer jeg meg egentlig ikke til. Har lest Positiv fødsel-boken, og prøver å ta det litt som det kommer. Ønsker å prøve badekar som smertelindring, men er veldig åpen for å endre mening og gå for epidural! 

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har lest min hele veien :danse:  Jeg har vært veldig usikker på om jeg skal fortsette å skrive, og da flytte den til generell dagbok, eller om jeg skal legge det dødt. Jeg liker jo å skrive da :sjenert:  Men merka det ble litt kjedeligere uten følgere :ler: Er som at jeg har lyst til å være bloggere uten å faktisk være en blogger!! Om det gir mening :ler: 

Tipper du blir fort kvitt karpalen. Krysser alt for det. Det skyldes, om jeg husker rett, at det er vann i kroppen som klemmer på nervebanene. Så når vannet går bort, så blir det bedre igjen.

Så hyggelig med komplimenter. Tror mange som har vært gravide selv bare husker kosen av å være gravid. Som igrunnen kun er å kjenne liv fra baby i magen :ler: 

Veldig lurt at du har en open mind rundt fødsel. Tror sjansen er større for at det går bra da. Og lurt å lese om tiden etterpå. Det synes jeg snakkes veldig lite om. Jeg ble sykt overrasket over hvor ufattelig mørbanket jeg var et par dager etterpå. Og ikke minst hvor mye man blør. Husker enda synet som møtte meg etter jeg fikk førstemann. Jeg måtte ta en kjapp dusj før jeg ble trilla til barsel. Gikk i dusjen og spylte meg selv, prøvde forsiktig å spyle meg nedentil. Og det synet!!! Altså blod blandet med vann ser jo voldsomt ut :ler: Men jeg fikk sjokk... Hele dusjgulvet var jo rødt :bond: :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

37+2

Haha, godt å høre fra noen erfarne mødre @Kakaoen🤣 Kommer nok til å få meg noen overraskelser angående tiden etterpå tipper jeg.

Tok litt tid før jeg svarte her, men har vært litt greier siste tiden. 

Jeg var en tur på KK forrige uke pga lite liv. Har jo morkaken foran, men får vanligvis noe respons av sukker/trykking på magen osv. Den dagen; ingenting. Men ble heldigvis møtt av en fin jordmor og student. Tok CTG som var fin og hørte nydelig hjertelyd ❤️ 

Og jeg har fått ekstremt mye mensenmurringer! Hele tiden. Jordmor kjente at magen var stram, og mente det var kynnere. Men jeg trodde kynnere kjentes annerledes ut. Hva vet vel jeg. Ubehagelig er det iallefall. Er vel kroppen som forbereder seg. Og i går da jeg satt på bussen til en venninne, fikk jeg plutselig akutt vondt i magen. Hele mageregionen strammet seg helt ned til skrittet i noen sekunder, skjedde 3 ganger med minutters mellomrom. Måtte krøke meg sammen, så ble litt bekymret for hva det var. Kanskje kynnere det også? Men det var skikkelig vondt. Heldigvis gav det seg. Vanskelig å tolke kroppen nå for tiden merker jeg...

Ellers kom plutselig svangerskapskløen som lyn fra klar himmel fra en dag til neste. Heldigvis er jeg en som googler alt (litt hypokonder på barnets vegne), og glad er jeg for det! For hadde aldri hørt om farlig(!!) kløe. Det er visst en ting. Gallestase heter det, og er opphopning av gallesyre og økning av leververdier. Tok kjapt kontakt med fastlegen som tok blodprøver. Ville egentlig bare utelukke det, men neida. Har forhøyede verdier. Ikke mye, men nok til å få diagnosen. Det er ufarlig for mor, men hvis verdiene blir veldig høye kan det bli farlig for barnet og føre til plutselig fosterdød. Har startet på medisin, og skal på kontroll på KK i morgen. Har fått lite informasjon egentlig, så aner ikke hva som skjer nå. Leser iallefall at man blir fulgt opp ukentlig, og at de med moderat/høye verdier blir forløst tidligere. Så er egentlig innstilt på at jeg kanskje ikke går til termin. Selv om jeg ikke vet, er bare såvidt forhøyet. Men leser også at verdiene kan fortsatt stige plutselig.

Blir spennende med flere svar i morgen. For har mest spørsmål om fødsel. Blir jeg satt i gang? Når? Da ryker vel tanken på fødsel på Storken osv? Får jeg tatt blodprøver og sjekket verdiene mine? Aner ingenting. Men er bare så glad dette kom såpass sent i svangerskapet! Andre får dette allerede i uke 30, og da er det jo mer kritisk å vurdere om ungen må ut eller ikke. Mitt barn er jo faktisk innenfor termin nå 🥰 Heldigvis! Føler meg ikke mentalt klar for fødsel og at hun skal komme... Men vil heller ha hun utenfor magen enn inni nå kjenner jeg... Permisjonen startet jo fredag, så ønsker meg iallefall noen dager tll å roe ned og slappe av. Er jo fortsatt en del på to do-listen min, men får bare ta de neste dagene som det kommer.

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det virkelig å nærme seg! Skjønner godt at du har lyst til å gå nyte noen dager i permisjon før det braker løs! 

Veldig bra at du fikk sjekket fort opp i dette med svangerskapskløen! Blir spennende å se hva de sier på KK i morgen! Kanskje vi havner der samtidig i fødsel! 😄 Håper selv å kunne føde på Storken ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo bare innspurten igjen, så spennende! 😍

Hørtes litt skummelt ut med den kløen, godt du får oppfølging på det! Synes du det er greit å evt. bli igangsatt tidligere? Nå  kan jo baby i teorien komme når som helst, så er jo lov å håpe at du slipper så mange ekstra oppfølginger og evt igangsetting 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...